![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moet Kim de Gelder dwangmatig gevoed worden | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
29 | 64,44% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
16 | 35,56% |
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk, HAMC, dat ie zijn naam en daad in de geschiedenisboeken wou brengen.
![]() |
#22 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat als het werkelijk zou gepland zijn geweest als daad zoals u denkt, voor het "Achilles-effect", het toch wel op grotere schaal zou zijn. Maar alles is mogelijk, hij had een kogelvrije vest aan geloof ik, dat is dan toch weer gepland meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De kogelvrije vest, het lijstje met kinderdagverblijven... alles wijst erop dat hij zich had voorgesteld tientallen doden te maken. Maar dat moment de gloire heeft hij verknoeid door zijn onnozelheid en lafheid. Wellicht was er teveel weerstand van de "tantekes" in Fabeltjesland...
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben bang dat het weer zo'n reden wordt als 'Cather in the Rye' gelezen, iedereen is fake; Verliefd op Jodie Foster maar afgewezen, zoiets. Was er niet iets met de acteur die de Joker in Batman speelde die precies een jaar dood was? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik verwacht niet dat die jongen gestoord is, toch niet in de zin van psychologisch ziek of waanzinnig.
![]() |
#28 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Emotioneel is hij zeker extreem zwak. En wellicht heeft hij de pech gehad niet tijdig iemand tegen te komen die hem bij de nekharen pakte en voor een spiegel zette. Voor mij is dit het failliet van de manier waarop wij de laatste halve eeuw met kinderen en hun opvoeding omgaan. Verder heeft hij zijn daden zeer bewust en minitieus gepland, met de povere talenten die hij bezit. Hij is voor het volle pond verantwoordelijk, en het is de taak van gerecht en media om hem dat te laten begrijpen.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 26 januari 2009 om 19:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() Misschien was het gewoon iemand met een aversie tegenover de mensheid ?
Ik denk dat wanneer intelligente en hypergevoelige jongens niet het "geluk" hebben de juiste mensen te ontmoeten, je dit soort uitspattingen krijgt. Om goed in de maatschappij te functioneren heb je nu eenmaal een dik vel nodig en moet je rot zijn tegen andere mensen (bij 99,9% van de mensen is dat denk ik een aangeboren verdedigingsmechanisme, iets dat vanuit het onderbewuste gebeurt, maar sommigen voelen dat wel degelijk aan als hypocrisie). Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 26 januari 2009 om 19:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik betaal meer belasting dan jij.
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() van topics als dit hier wordt een mens misantroop.
Het is duidelijk dat Kim DG ze niet allemaal op een rijtje heeft, en dan ook niet in de klassieke zin verantwoordelijk gesteld kan worden voor zijn daden. Voorts vind ik de primitieve "we doen een autoband rond zijn nek en steken die in de fik" houding beangstigend. Waar is de beschaving. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarop baseert u die bewering?
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() Die wilde niet dood. Die stak lijf en leden in een veilig coconnetje. En wat mij betreft mag 'men' dat als argument gebruiken om hem onder dwang te voeden. Als 'men' hem verkeerd begrijpt door dit als argument te nemen dan moet hij dat maar rechtzetten en tegenspreken. En motief, aanleiding en omstandigheden uit de doeken doen. Daarna mag hij een aanvraag tot euthanasie doen, zoals wij allemaal wanneer we 't leven moe zijn en op een keurige manier willen 'heengaan'.
![]() |
#40 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het faciliteren van een spoedige zelfmoord zal zeker niet slagen in Belgie. Zelfs niet in Nederland dat op het vlak van de welgedane dood soepeler is dan Belgie. Al zou-ie nog zo levensmoe zijn: het (NL) Brongersma-arrest zegt no way. Mijn diepgevoelde medeleven met de nabestaanden. |
|
![]() |
![]() |