Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2009, 18:04   #101
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Neen het is van niet beter meer weten.
Of een gezonde afkeer van het inteelterige platteland. Wat vers vreemd DNA is in Vlaanderen meer dan welkom.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 18:09   #102
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Antwoorde ne filosoof omdat hij geen argumenten had

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 18:14   #103
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wat opvalt is de titel van de draad:

Daarmee geeft Mosasaurus duidelijk aan dat dit demonizeren in zijn ogen positief was (en dat hij het beoogde doel in zicht ziet)

Indien hij nu had getiteld dat hij het "normaal" of logisch" of "dramatisch" vindt, zou men hem noch van objectiviteit kunnen verdenken, maar néé: hij vindt die angst een lichtpunt, iets positief dus

Het werpt wééral een duidelijk zicht op denkpatroon en doel van de poster: het verspreiden van angst, het demonizeren.

Uw interpretatie is er volledig naast. Mosasaurus ziet een lichtpunt in het feit dat bij steeds meer mensen de oogkleppen afgevallen zijn en in het feit dat de burger zich niet langer laat terroriseren door de multkulti taboes die links in stand houdt. En dat is uiteraard een positief gegeven, behalve voor de angsthazen van links natuurlijk.

Niet de islamkritische burger is angstig, integendeel want hij durft het aan dit heikele thema te confronteren. Nee, het is weldegeliijk de links-progressieve multicultilobby die het besterft van angst en die islamofoob is tot in de toppen van haar tenen.

De multicultlobby is zo angstig de islam kritisch te beoordelen, dat ze een resem mechanismen in het leven geroepen heeft om het taboe (van het verbod om kritiek te uiten op de islam) zo lang mogelijk in stand te houden. Zo creëerde zij uit angst het CGKR dat er enkel toe dient elke islamkritische stem te smoren, bij voorkeur met fascistische scheldtirades. U kent het scheldvocabularium van de bange, islamofobe linkse man toch wel Filosoof. Volgens mij ben jij d'r ook zo eentje die zeer bedreven is om elke boodschapper van een gedachte die de jouw niet past uit te schelden voor nazi, fascist, Vlaams Belanger, racist enzoverder.

Een ander voorbeeld van de extreme islamofobie van de linkse multicultilobby is het feit dat de linkse partijen nooit een migratiebeleid hebben gevoerd noch durven voeren, en nog minder een integratiebeleid met rechten en plichten.

Vandaag de dag blijft links meer dan ooit geterroriseerd door de moslims. Is het niet angst om kiesvee te verliezen, dan is het angst voor de lange tenen van de moslims zelf. Links weet meer dan wie anders dat lange-moslim-tenen telkenmale (waar ook ter wereld) uitmonden in geweld en dus verkiest links te zwijgen en te buigen als een knipmes voor de eisen en grillen van de moslims.
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 18:23   #104
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Welk DNA?
Van kinderen uit huwelijken tussen volle neef en nicht zoals gebruikelijk binnen Islamitische plattelandsculturen?
Van moslima's die niet mogen trouwen met wie niet tot hetzelfde geloof behoort?
U weet toch Bahirav dat dokter Beaucourt al in 2000 erop wees dat er binnen allochtone gezinnen meer genetische afwijkingen voorkomen juist omdat vaak binnen familie getrouwd wordt, wat als straf van Allah en dus niet van wetenschappelijke inzichten over DNA ervaren wordt?
Bepaald arrogant om te stellen dat zelfs DNA nodig is in Vlaanderen om de bevolking op peil te houden!

Maar de studie lijkt me wel een goede weergave van het groeiend aantal Vlamingen wat islam in vraag stelt.
Volgens mij is dit terecht, gezien de samenlevingsproblemen op maatschappelijk vlak.
De studie gaat echter volslagen uit de bocht bij de conclusie, dit in vraag stellen is geen fobie maar gezonde bezorgdheid over de invloed van islam binnen de samenleving.Stigatiserend om die conclusie dus aan de resultaten van onderzoek te verbinden.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 18:30   #105
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Mss omdat de media die problematiek in het lang en in het breed uitsmeren?

Ik herinner mij nog goed de eerst berichtgeving na de moord op J. Van Holsbeek. "De daders zijn zeer wrs van Noord-Afrikaanse afkomst". Later bleek het om 'Polen' te gaan.

Ondertss werd de Noord-Afrikaanse gemeenschap natuurlijk weer op de korrel genomen voor iets dat ze niet gedaan hadden. En wees gerust, zulke dingen komen meer voor.
Die reactie was zeer menselijk, en zelfs normaal te noemen, wetende dat 4000op de 9000 gevangenen niet-Belgen zijn (en die 4000 hoofdzakelijk uit de Magreb komen).

Een paar jaar geleden ontsnapten een 30tal gevangenen uit de gevangenis van Dendermonde. Naam en fotoposters werden op TV getoond. Het waren alle 3O Mohammedjes, Ali's, Rachids and the like.
Een paar weken geleden kwamen een 10-tal zware criminelen wegens procdurefouten vrij (hoewel hun misdaad bewezen was). En opnieuw was het van datum.

Zo kan ik het lijstje nog verder aanvullen :
- het trio moordenaars (+ multirecidivisten) van Kitty Van N. : Marrokkanen
- moordenaar van G. De Moor : Marrokkaan
- capuchonterroristen op het openbaar vervoer en in de metrostations : Marrokanen
- etc
Als de bevoliking die perceptie heeft over Marrokanen, dan komt dat niet zo maar uit de lucht vallen, dan zit die gemeenschap er zelf iets voor tussen.
Oud 26 januari 2009, 18:32   #106
Experiment
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Antwoorde ne filosoof omdat hij geen argumenten had
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=468

Hier heeft ie anders een grote klep ze...
Experiment is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 18:37   #107
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Mariusz O, zijn kompaan, Geneviève Lhermitte, Kim De Gelder, allemaal Noordafrikanen volgens jou? Ik veronderstel dat de pocos" dat angstvallig verstopt houden of hen andere Vlaamse namen geven volgens jou? Renaat Quirijnen ook zeker?
U somt een handvol autochtone criminelen op. Maar waarom zwijgt u over de 4OOO Magreb-criminelen en andere criminelen met moslim-background in onze gevangenissen ?(En dan zwijg ik nog over de Nieuwe Belgen bij de rest van de gevangenispopulatie).
Oud 26 januari 2009, 18:41   #108
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

De Vlamingen die bang zijn van de islam hebben groot gelijk. Het zijn moslims als Kim D, Marc Dutroux, Geneviève Lhermitte, die van de Bende van Nijvel, de pastoors en al die anderen die ons land naar de verdoemenis helpen en het op onze kinderen en onschuldige slachtoffers gemund hebben.

eigen volk eerst wantrouwen

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 18:41   #109
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Omdat schrik = fobie.
.
Niet akkoord!

Schrik is geen ziekteverschijnsel.

Fobie is dat wèl!
Oud 26 januari 2009, 18:45   #110
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Identiek aan wat jij doet, maar dan door alles steevast te ontkennen of de minimaliseren! Zullen de mensen op den duur ook denken dat er niets aan de hand is...
Maar het lijkt de andere richting uit te gaan, spijtig voor jou!
Aan de resultaten van de Spa in de peilingen te zien, gaat het inderdaad de andere richting uit.
Oud 26 januari 2009, 18:45   #111
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus Bekijk bericht
Er valt nog wel meer op. De kop suggereert dat de helft van de vlamingen de Islam helemaal niet als een bedreiging zou zien. Dat is inconsistent met de rest van de tekst waarin bijna de helft de Islam uitermate negatief bekijkt. Vraag is dus hoeveel er de Islam 'matig negatief' bekijken je kan er gif op innemen dat dat nog eens minstens 20-30% is.

Ook slagen ze erin in hetzelfde stuk te zeggen dat vlamingen de (moslim)immigratie niet zien als een bedreiging voor hun job, maar wel voor de sociale zekerheid. Dit is alle onderzoek in acht genomen correct. Veel te weinig van deze immigranten werken om een meerwaarde voor onze economie te zijn. Nochthans wordt er dan toch nog gedaan alsof we ze nodig zouden hebben voor onze arbeidsmarkt...

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 26 januari 2009 om 18:45.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 18:48   #112
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ik denk dat niet alleen de Vlamingen maar de meeste niet-moslims wereldwijd er zo over denken.

De onderzoekers van de KU Leuven gaan in hun studie niet erg wetenschappelijk te werk. Ze praten onmiddellijk van 'Islamofobie'. Dat is op zijn minst een vrij éénzijdige beoordeling.
Zou het kunnen dat - zeker in bepaalde gevallen - er een echte reden is om schrik te hebben van (fundamentalistische) islam?
Volgens de geleerde professoren dus niet. Het is allemaal en enkel islamofobie, een fobie, een ziekte.

Wie gelooft die professoren nog?
Ik.
Dé islam bestaat niet. Bovendien gaan islamhaters -zoals er in uw partij nogal wat zitten- er steeds weer verkeerdelijk van uit dat "dé islam" een gesloten blok tegen de rest vormt.

Het islamitische geloof in al haar strekkingen hoort niet thuis in Europa, maar we mogen de fout niet maken de discussie te vernauwen tot de islam. Het probleem is de vervreemding, de invoer en het verblijf hier van zeer grote groepen niet-Europese vreemdelingen. Islamisering is maar een afgeleide daarvan.

Bovendien vloeit de angst voor "de islam", die onterecht is, vooral ook voort uit de leegheid van de westerse non-beschaving die geen waarden en normen meer vooropstelt (dank u liberalisme) en zich geconfronteerd ziet met grote groepen vreemdelingen die wel waarden en normen stellen (ook al zijn er heel wat van vreemd aan de Europese beschaving en onze volksculturen). Wie bang is, krijgt slaag.

Kortom, liberalisme en haar onzinnig multiculturalisme, het Westen en haar lege Melting Pot maatschappij zijn het ware gevaar die er voor zorgt dat "de islam" als een bedreiging aanzien wordt.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 18:49   #113
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Struik500 Bekijk bericht
"genitale verminking" besnijdenis komt ook voor bij het jodendom, staat deze haaks op de Vlaamse samenleving?

Uiteraard! En net daar gaan bijvoorbeeld de islamhaters die het jodendom opvrijen uit de bocht. Het jodendom is even vreemd aan onze beschaving en volksculturen.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 19:08   #114
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
1. "Meer dan de helft" stel je
ik dacht 48%
2. Zijn dat dan dezelfde "48% van de mensen" die nu op hln.be oproepen om de moordenaar van dendermonde te straffen analoog aan de voorshriften van de Sharia?
Welke "europese waarden" zijn dan volgens die "48% van de mensen" in gevaar?
Zeg het maar eens goed Maes, moslimgeloof = goed.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 19:10   #115
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
Die reactie was zeer menselijk, en zelfs normaal te noemen, wetende dat 4000op de 9000 gevangenen niet-Belgen zijn (en die 4000 hoofdzakelijk uit de Magreb komen).

Een paar jaar geleden ontsnapten een 30tal gevangenen uit de gevangenis van Dendermonde. Naam en fotoposters werden op TV getoond. Het waren alle 3O Mohammedjes, Ali's, Rachids and the like.
Een paar weken geleden kwamen een 10-tal zware criminelen wegens procdurefouten vrij (hoewel hun misdaad bewezen was). En opnieuw was het van datum.

Zo kan ik het lijstje nog verder aanvullen :
- het trio moordenaars (+ multirecidivisten) van Kitty Van N. : Marrokkanen
- moordenaar van G. De Moor : Marrokkaan
- capuchonterroristen op het openbaar vervoer en in de metrostations : Marrokanen
- etc
Als de bevoliking die perceptie heeft over Marrokanen, dan komt dat niet zo maar uit de lucht vallen, dan zit die gemeenschap er zelf iets voor tussen.
Een menselijke en normale reactie? Neen, wel vooroordelen ten opzichte van een bepaalde bevolkingsgroep.

"Een paar jaar geleden ontsnapten een 30tal gevangenen uit de gevangenis van Dendermonde."

Ik heb altijd begrepen dat ontsnappen geen misdrijf is. Er is enkel sprake zijn van een misdrijf als er geweld gebruikt wordt bij een dergelijke ontsnappingspoging. Daarbij komt dat zelfs Belgisch zwaarstbewaakte crimineel kon ontsnappen, remember Dutroux?

"Zo kan ik het lijstje nog verder aanvullen."

Ik kan ook een lijstje maken hoor:

- Dutroux (ontvoering, gijzeling, verkrachting en moord)
- Lhermitte (vermoorde haar 5 kinderen)
- Fourniret (heeft minstens 5 moorden op zijn geweten)
- Kim D. (geen uitleg nodig vemoed ik)
- Hans Van Themsche (2 racistische moorden)
- etc.

En dan zwijg ik nog over al die gezinsdrama's die schering en inslag lijken te zijn.

"Als de bevoliking die perceptie heeft over Marrokanen, dan komt dat niet zo maar uit de lucht vallen, dan zit die gemeenschap er zelf iets voor tussen."

Natuurlijk, dat ontken ik ook niet. Echter weet de media hier goed op in te spelen en de bevolking angst aan te jagen.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 19:16   #116
Valentine Julien
Burgemeester

Stuur een bericht via Skype™ naar Valentine Julien
Standaard

En de andere helft is razend benieuwd naar de magie uit het oosten
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  tent1w.jpg‎
Bekeken: 73
Grootte:  64,0 KB
ID: 45187  

Valentine Julien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 19:20   #117
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Een menselijke en normale reactie? Neen, wel vooroordelen ten opzichte van een bepaalde bevolkingsgroep.

"Een paar jaar geleden ontsnapten een 30tal gevangenen uit de gevangenis van Dendermonde."

Ik heb altijd begrepen dat ontsnappen geen misdrijf is. Er is enkel sprake zijn van een misdrijf als er geweld gebruikt wordt bij een dergelijke ontsnappingspoging. Daarbij komt dat zelfs Belgisch zwaarstbewaakte crimineel kon ontsnappen, remember Dutroux?

- etc.

En dan zwijg ik nog over al die gezinsdrama's die schering en inslag lijken te zijn.

"Als de bevoliking die perceptie heeft over Marrokanen, dan komt dat niet zo maar uit de lucht vallen, dan zit die gemeenschap er zelf iets voor tussen."

Natuurlijk, dat ontken ik ook niet. Echter weet de media hier goed op in te spelen en de bevolking angst aan te jagen.
De media zijn hoofdzakelijk links ....
Numeriek overtreffen de gevallen van kleine tot extreme criminaliteit gepleegd door vreemdelingen die gepleegd door autochtonen. Dat is een feit !
De moslimgemeenschap oogst wat ze gezaaid heeft en blijft zaaien, niet alleen door de buitenproprtionele hoeveelheid criminaliteit die ze produceert, maar ook door haar niet aflatende oprispingen van uitgesproken integratie-onwil (iets wat men niet aantreft bij andere migranengroepen).
Oud 26 januari 2009, 19:23   #118
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:

- etc.

Het heeft geen zin steeds maar te schermen met dooddoeners als 'vooroordelen' als de feiten voor zich spreken. De cijfers, de statistieken zijn er. De rest is bezigheidstherapie voor cultuurrelativisten die hun angst voor de realiteit trachten te onderdrukken.
Oud 26 januari 2009, 19:44   #119
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
schreef de jongen van de Hitlerjugend...
En, zoals nogmaals blijkt, het heeft geen poot om op te staan, het heeft geen zinnige reactie en hopla, Hitler en z'n jeugd wordt erbij gehaald. Voor iemand die geen eigen mening heeft, voor iets dat heel wikipedia zit af te schuimen om toch maar te reageren op dit en dat, zoiets zou toch moeten weten dat deze jeugd al sinds '45 van vorige eeuw tot het verleden behoort.

Was u het niet die op het onderwerp met betrekking Gaza hama's zat door het slijk te sleuren en partij koos voor israel? Uw hier geboren en getogen islamitische vrienden hadden/hebben daar anders een ander gedacht over vandaar ook de rellen te A'pen en te Brussel. M.a.w u gaat voorver voor vanalles en nog wat, u bent een product van de natte vinger en u veranderd van kamp zoals een deftig proper mens van onderbroek.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 19:45   #120
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor sommige diertjes reserveert men plaats om ze in hun natuurlijke biotoop te laten.
Mensen doen dat, die begaan zijn met de natuur.
Voor mensen ligt dat blijkbaar allemaal anders.
Die moeten elkander in de weg lopen of je nu wil of niet.
Mensen doen dat, die begaan zijn met de natuur.

Welk past niet in het plaatje?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be