Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2009, 00:14   #1101
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Onzin. Ik ben lid van de maatschappij en ik voel me allesbehalve schuldig. Volgens de buren kunnen we het niet steken op een ongelukkige jeugd en het kwam die jongen aan niets te kort.

Tenzij je wil zeggen dat iemand in welke maatschappij dan ook in de problemen kan komen en dan is net die vraag die die verduisterde duikboot niet wil stellen wel van belang: waarom? hoe?

Maar een verlichte geest als DDD komt dan aandraven met het feit dat je die vragen niet mag stellen en dat de slachtoffers toch maar prut uit een baarmoeder zijn. En dan gaat mijn bloed koken.

We moeten juist wel weten wat een mens tot zoiets drijft. In plaats van te berusten in een "ach... het gebeurt en het zal nog toenemen" ben ik anders van karakter en hoop ik dat we er uit gaan leren. Die vent moet onderzocht worden en alle mogelijke motieven moeten worden getest. Lekker lacherig en grof liggen doen over baby's en de maatschappij helpt niets. Het is zelfs de lafheid zelve. Wil je lachen met de maatschappij? Doe er dan zelf iets aan. Help mee te begrijpen waar het fout gaat. Maar een beetje vuilbekken zoals Bhairav en DDD hier doen, helpt niks. Integendeel.
Ik geef slechts mijn mening en dat mijn mening niet door de meesten aanvaard wordt... so be it...Maar ik ben en blijf ervan overtuigd dat de samenleving ook schuld treft in zulke drama's. Het is hier ook al meerdere malen gepost geweest door mezelf en een paar anderen, waarom ik vind dat de samenleving hier ook schuld in treft. Als men de oogkleppen niet wilt afdoen en niet openstaat om eens verder te kijken dan hun neus lang is dan kan ik er ook niet veel aan doen natuurlijk.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2009, 00:27   #1102
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Iedereen is ook het product van zijn opvoeding/afkomst en omgeving, dat is toch logisch! Wat je zaait oogst je!!!
Dus er is hier geen sprake van vrije wil volgens u?

Als de daden van Kim De Gelder puur en alleen gezien worden als het product ben van zijn opvoeding/afkomst/omgeving dan kan hij niet verantwoordelijk geacht worden voor zijn daden.

Maar een mens is juist een mens omdat het zich bewust is van zichzelf, zijn omgeving, en van tijd (zijn verleden, heden en en toekomst). Dit bewustzijn geeft de mens de mogelijkheid te kiezen tussen verschilende handelingen (=vrije wil). Een dier is een dier omdat het instinctief te werk gaat: zijn gedrag is in zijn totaliteit bepaald door zijn opvoeding, genen, ras. M.a.w.: een dier heeft geen keuze en kan men dus niet veroordelen (geen vrij wil maar dwangmatig).

Ofwel is Kim de Gelder voor u een dier ofwel een mens. Bij mijn weten is hij tot nader orde een mens en dus verantwwordelijk voor zijn daden.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2009, 01:12   #1103
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Daar verlang je nu waarschijnlijk nog naar, naar zo'n tutter!!

Toch niet, mijn vriendin heeft cup C+. Ik je je dat aanraden als je er ook van af wil.
Oud 27 januari 2009, 01:14   #1104
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen is ook het product van zijn opvoeding/afkomst en omgeving, dat is toch logisch! Wat je zaait oogst je!!!
Zeer simplistisch. Er zijn ook andere factoren zoals mutaties en genetische defecten.
Oud 27 januari 2009, 01:25   #1105
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc. Bekijk bericht
Dus er is hier geen sprake van vrije wil volgens u?

Als de daden van Kim De Gelder puur en alleen gezien worden als het product ben van zijn opvoeding/afkomst/omgeving dan kan hij niet verantwoordelijk geacht worden voor zijn daden.

Maar een mens is juist een mens omdat het zich bewust is van zichzelf, zijn omgeving, en van tijd (zijn verleden, heden en en toekomst). Dit bewustzijn geeft de mens de mogelijkheid te kiezen tussen verschilende handelingen (=vrije wil). Een dier is een dier omdat het instinctief te werk gaat: zijn gedrag is in zijn totaliteit bepaald door zijn opvoeding, genen, ras. M.a.w.: een dier heeft geen keuze en kan men dus niet veroordelen (geen vrij wil maar dwangmatig).

Ofwel is Kim de Gelder voor u een dier ofwel een mens. Bij mijn weten is hij tot nader orde een mens en dus verantwwordelijk voor zijn daden.
De opvoeding/afkomst en omgeving maken voor een deel het karakter van een persoon. De verschillende fasen van baby, kleuter, kind tot de adolescentie is enorm belangrijk voor de vorming van een mens. Een mens heeft zeker een bewustzijn, maar niet alle mensen hun bewustzijn navigeren op één en hetzelfde niveau. Bewustwording is een proces dat zich bij elk individu trager of sneller voltrekt dan bij sommigen anderen en dat heeft wel veel te maken met onze opvoeding/afkomst en omgeving. Een dier heeft trouwens ook een bewustzijn maar dat is niet zo ruim als bij een mens.

Kim de Gelder is eens mens, maar een mens dat helaas veel schade heeft aangericht en daar zeker moet voor gestraft worden. Maar aan de andere kant vind ik dat de samenleving ook een stuk schult treft omdat die gast effectief jarenlang gepest en vernederd is geweest op school, zonder dat daar ooit iets aangedaan geweest is. Er wordt veel te weinig gecommunicieerd en naar oplossingen gezocht als kinderen gepest of vernederd worden op school. En daar leg ik al de schuld voor "een deel" bij het onderwijzendpersoneel. Men wist dat die gepest en vernederd werd waarom zoeken ze daar niet naar een oplossing! Ze hebben van die jongen een monster gemaakt door de jaren heen en dat heeft zich terug gereflecteerd op de samenleving. Dus wat je zaait oogst je!!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 27 januari 2009 om 01:38.
Oud 27 januari 2009, 01:28   #1106
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Toch niet, mijn vriendin heeft cup C+. Ik je je dat aanraden als je er ook van af wil.
Ah nee hé, ne cup C+ dat slaag ik nooit af
Oud 27 januari 2009, 01:35   #1107
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Zeer simplistisch. Er zijn ook andere factoren zoals mutaties en genetische defecten.
ah ok, maar als het aan de mutatie of genetische defecten zouden liggen dan kunnen we Kim van Gelder niet schuldig bevinden van deze gruwelijk feiten. Hij kan er immers ook niet aandoen dat hij dit genetisch defect heeft, toch?

Ook zeer simpel zenne!
Oud 27 januari 2009, 01:40   #1108
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Afgaande op wat hier allemaal te lezen valt, ben ik geneigd te antwoorden dat een mens geboren wordt met het bewustzijn van een volwassen paard, en dat het daarna met dat bewustzijn helaas alleen maar bergaf gaat.

Wanneer iemand dan uiteindelijk de leeftijd bereikt waarop hij/zij op een forum kan/mag komen posten, rest hem/haar nog het bewustzijn van een platworm.

Waarmee ik overigens de platwormen niet wilde beledigen.
Ik begrijp uw emoties.
Best menselijk.

Maar wel in hoge mate geconditioneerd.
Door de beest zo eens goed te laten gaan brengt ge uzelf wel dichter in de buurt v/d moordenaar dan ge zelf vermoedt
Oud 27 januari 2009, 01:41   #1109
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Wel snel dat zijn DNA vergeleken werd. Ik dacht altijd dat zoiets toch langer duurde.
Ik ook.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2009, 01:42   #1110
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah nee hé, ne cup C+ dat slaag ik nooit af
Hij herleidt zijn lief tot een C+ cup.
De beenhouwer.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 27 januari 2009 om 01:43.
Nr.10 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2009, 01:46   #1111
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Hij herleidt zijn lief tot een C+ cup.
De beenhouwer.
Oud 27 januari 2009, 05:46   #1112
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Onzin. Ik ben lid van de maatschappij en ik voel me allesbehalve schuldig. Volgens de buren kunnen we het niet steken op een ongelukkige jeugd en het kwam die jongen aan niets te kort.

Tenzij je wil zeggen dat iemand in welke maatschappij dan ook in de problemen kan komen en dan is net die vraag die die verduisterde duikboot niet wil stellen wel van belang: waarom? hoe?
We weten toch waar ze naartoe willen, Jazeker? Het is de schuld van het kapitalisme, de consumptiedwang en het individualisme. Dat produceert dieven en moordenaars. Er moet dringend een links dwangregime komen, dan zal iedereen gelukkig zijn en zal Kim niet meer de nood voelen om baby's de keel over te snijden. Ik hoor dat geleuter nu al zoveel decennia, en bij elke gelegenheid waarbij de burgers massaal geschokt zijn, staan ze daar weer om de algemene verwarring en het medevoelen voor het karretje van hun autoritaire maatschappijvisie te spannen.
Oud 27 januari 2009, 05:51   #1113
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar aan de andere kant vind ik dat de samenleving ook een stuk schult treft omdat die gast effectief jarenlang gepest en vernederd is geweest op school, zonder dat daar ooit iets aangedaan geweest is.
Waar haal je dit eigenlijk. Graag een duidelijke en betrouwbare bron.

Of vind je dit maar uit en ben je er in het vuur van je betoog al zelf gaan in geloven?
Oud 27 januari 2009, 07:11   #1114
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Ik begrijp uw emoties.
Best menselijk.
Bespaar ons uw hilarisch paternalisme, nummer. Het verraadt controle-nood.

Citaat:
Maar wel in hoge mate geconditioneerd.
Door de beest zo eens goed te laten gaan brengt ge uzelf wel dichter in de buurt v/d moordenaar dan ge zelf vermoedt
Haha, de tegenaanval, en zoals verwacht kon worden van een pathetisch gehalte...

Djimi heeft een accurate beschrijving gegeven, meer niet. U heeft een inkijkje gegeven in uw zieltje, en dat is niet meer te wissen.
Oud 27 januari 2009, 07:36   #1115
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
De pro-abortus mensen denken er ook zo over. Zijn dat dan ook allemaal psychopaten?

Of wordt die prut op het moment van de geboorte op magische wijze een lief babytje?
Alles welbeschouwd heb ik toch veel liever prut in m'n baarmoeder dan prut in m'n hersenpan.

Van dat laatste valt immers toch niets te verwachten dat de moeite van het vermelden waard zou kunnen zijn.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2009, 09:35   #1116
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vanop de blogsot van pdw:

Links (De Morgen) en rechts (Het Laatste Nieuws) kun je vandaag in de kranten lezen dat public enemy nr 1 du jour Kim De Gelder zich voor zijn moordpartij wellicht op The Joker uit de jongste Batman-film heeft geïnspireerd. Dat meent men te weten omdat 'Gelder' o.a. een exact anagram is van 'Ledger', de acteur die gestalte gaf aan The Joker en die vrijdag precies één jaar dood was. Ik moest meteen denken: Heath Ledger had ook een hoofdrol in 'Brokeback Mountain'....Kim De Gelder had vrijdag beter geprobeerd om een cowboy te muilen. Bobbejaan Schoepen zou misschien enigszins van streek zijn geweest, maar er zouden geen slachtoffers zijn gevallen.(pdw)
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Oud 27 januari 2009, 10:36   #1117
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ah ok, maar als het aan de mutatie of genetische defecten zouden liggen dan kunnen we Kim van Gelder niet schuldig bevinden van deze gruwelijk feiten. Hij kan er immers ook niet aandoen dat hij dit genetisch defect heeft, toch?

Ook zeer simpel zenne!
Ik zei: ook andere factoren.
Oud 27 januari 2009, 10:44   #1118
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
We weten toch waar ze naartoe willen, Jazeker? Het is de schuld van het kapitalisme, de consumptiedwang en het individualisme. Dat produceert dieven en moordenaars. Er moet dringend een links dwangregime komen, dan zal iedereen gelukkig zijn en zal Kim niet meer de nood voelen om baby's de keel over te snijden. Ik hoor dat geleuter nu al zoveel decennia, en bij elke gelegenheid waarbij de burgers massaal geschokt zijn, staan ze daar weer om de algemene verwarring en het medevoelen voor het karretje van hun autoritaire maatschappijvisie te spannen.
Ik zie je al een tijdje komen met je arbeidersparadijs. ALs er één ding is dat individualisten schept is het wel jouw dwangregime. Bovendien eindigt het met economische instorting en corruptie. Nooit gehoord van de USSR?
Oud 27 januari 2009, 10:49   #1119
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kim de Gelder is eens mens, maar een mens dat helaas veel schade heeft aangericht en daar zeker moet voor gestraft worden. Maar aan de andere kant vind ik dat de samenleving ook een stuk schult treft omdat die gast effectief jarenlang gepest en vernederd is geweest op school, zonder dat daar ooit iets aangedaan geweest is. Er wordt veel te weinig gecommunicieerd en naar oplossingen gezocht als kinderen gepest of vernederd worden op school. En daar leg ik al de schuld voor "een deel" bij het onderwijzendpersoneel. Men wist dat die gepest en vernederd werd waarom zoeken ze daar niet naar een oplossing! Ze hebben van die jongen een monster gemaakt door de jaren heen en dat heeft zich terug gereflecteerd op de samenleving. Dus wat je zaait oogst je!!
Ik denk ook in die richting als oorzaak. Maar toch samen met iets anders waardoor hij niet in staat was dat te verwerken.
Oud 27 januari 2009, 11:50   #1120
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Inderdaad. Het idee van de "maakbare" samenleving betekent impliciet dat dus iedereen het product is ervan. Die linkse visie op de maatschappij maakt dat niemand nog verantwoordelijk wordt gesteld voor zijn daden, integendeel, de tegenstelling dader-slachtoffer bestaat niet meer: iedereen is slachtoffer ...

(Friedrich Nietzsche)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be