Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2009, 21:59   #101
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Wat Sharon over de Islam gezegd heeft dat weet ik niet exact (ik was nog relatief jong), maar wat Bush over moslims heeft gezegd, dat was nooit negatief. Hij dácht het misschien, maar zeggen deed hij niet. In de Verenigde Staten bestaat een pers die geen kritisch woord over de Islam durft te zeggen uit angst voor geweld. Bovendien kun je moslims niet confronteren in religieus debat, simpelweg omdat christelijke argumenten even weinig waard zijn als Islamitische.

Ik vond Bush een slechte president, maar dan vooral op economisch gebied. Hij had ook geen goede uitstraling verder. Ik denk dat Obama met meer daadkracht en tact het Midden-Oosten beschaving kan aanleren.
Deze zin is typisch voor het antisemitisme van imperialisten als jij, die het Midden-Oosten, de bakermat van de beschaving die ze pretenderen te vertegenwoordigen, wensen te "beschaven" door het te bombarderen. Tot jullie verbijstering stellen jullie echter vast dat hoe meer bommen je erop gooit, hoe afschrikwekkender dit Midden-Oosten voor jullie wordt.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2009, 22:01   #102
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Deze zin is typisch voor het antisemitisme van imperialisten als jij, die het Midden-Oosten, de bakermat van de beschaving die ze pretenderen te vertegenwoordigen, wensen te "beschaven" door het te bombarderen. Tot jullie verbijstering stellen jullie echter vast dat hoe meer bommen je erop gooit, hoe afschrikwekkender dit Midden-Oosten voor jullie wordt.
Ik denk dat Obama via andere manieren dan bommen het Midden-Oosten tot beschaving kan wenden. Maar dat is een kwestie van gevoel, niet van feiten. Uw aanvallen op mij zijn irrelevant, aangezien u stellingen (Amerikanisme en zionisme) aanvalt terwijl ik slechts delen daarvan ondersteun.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2009, 22:07   #103
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat Obama via andere manieren dan bommen het Midden-Oosten tot beschaving kan wenden. Maar dat is een kwestie van gevoel, niet van feiten. Uw aanvallen op mij zijn irrelevant, aangezien u stellingen (Amerikanisme en zionisme) aanvalt terwijl ik slechts delen daarvan ondersteun.
Door te zeggen dat het Midden-Oosten "beschaafd" moet worden, ga je er impliciet vanuit dat de semitische volkeren die het Midden-Oosten bevolken inferieur zijn. Dat noemt men antisemitisme.
Oud 27 januari 2009, 22:11   #104
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Door te zeggen dat het Midden-Oosten "beschaafd" moet worden, ga je er impliciet vanuit dat de semitische volkeren die het Midden-Oosten bevolken inferieur zijn. Dat noemt men antisemitisme.
Er bestaat geen semitisch volk. Enkel een semitische talengroep. En beschaafd en niet beschaafd is niet hetzelfde als superieur en inferieur.
Oud 27 januari 2009, 22:18   #105
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er bestaat geen semitisch volk. Enkel een semitische talengroep.
Dat is een onnozel argument. Zo kun je ook zeggen dat je geen racist kan zijn, omdat rassen niet bestaan.

Citaat:
En beschaafd en niet beschaafd is niet hetzelfde als superieur en inferieur.
Je hebt de semitische volkeren in het Midden-Oosten onbeschaafd genoemd. Ik blijf erbij dat je een antisemiet bent.
Oud 27 januari 2009, 22:28   #106
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U moet niet over iets anders beginnen te praten. Ik spreek niet over revisionisme. Revisionisme wil bijvoorbeeld zeggen dat men de stelling aankleeft er geen 6.000.000 joden zijn omgekomen, maar 4.000.000 bijvoorbeeld. Dat is revisionisme in deze zaak. Maar ik spreek over negationisme (*). Als men poneert dat de gaskamers niet hebben bestaan, dan is men geen revisionist meer, maar een negationist. Negationisme is het ontkennen of zeer sterk minimaliseren van waar gebeurde historische feiten, in casu de holocaust. Want als men poneert dat er geen gaskamers hebben bestaan, ontkent men in feite ook de holocaust. En dat liegen. En dat doet Williamson en dus liegt hij. En vermits hij liegt, handelt hij tegen het christelijk geloof. Als 'Monseigneur' kan dit wel tellen.

Tenzij dat u kunt bewijzen dat de holocaust nooit heeft bestaan. En als u dat kunt, ja dan moet ik het hoofd buigen.

(*)Een ander vorm van negationisme is bijvoorbeeld de ontkenning van de genocide op de Armeniërs door de Turken.

*knip*

Geachte

Revisionisme is bij wet verboden. Gelieve dit ook te respecteren op p.be.

Mvg,

Starfire

Laatst gewijzigd door Starfire : 29 januari 2009 om 22:30.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2009, 22:31   #107
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt de semitische volkeren in het Midden-Oosten onbeschaafd genoemd. Ik blijf erbij dat je een antisemiet bent.
Dat lijkt me wel een heel overhaaste conclusie. 't Huldigen van een rangorde van beschavingen (alweer zo'n taboe in onze zotgedraaide PC-tijd) lijkt me een valabele mening te zijn die helemaal niet samenvalt met een bepaald -isme van welke aard dan aard. Ik beschouw onze westerse beschaving ook als superieur in vergelijking met bepaalde andere culturen op deze aardbol. Dat laatste is natuurlijk tegenwoordig een ongehoorde mening... Er wordt immers een bijna absoluut cultuurrelativisme gehuldigd.
Oud 27 januari 2009, 22:47   #108
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik zie niet goed in waarom dit liegen zou zijn. In de loop van dat interview verwijst hij inderdaad naar een paar bijzonder grote lacunes bij de verdedigers van het magische cijfers zes miljoen alsook naar het problematische bewijsmateriaal voor het bestaan van de gaskamers. Juist daarop concludeert hij. Bijgevolg is dat niet liegen, maar een conclusie trekken op basis van referentiemateriaal. Ik ken trouwens mgr. Williamson als een bijzonder erudiet man die vaak heel zinnige preken en conferenties geeft. Op dat vlak beschouw ik hem trouwens als de meerdere in vergelijking met zijn drie andere collega's.
Dat kan men nu toch niet meer zeggen:

"Bij het leegmaken van een appartement in Berlijn zijn originele bouwplannen van het nazi-uitroeiingskamp van Auschwitz gevonden. Dat meldt de Duitse krant Bild.In het totaal gaat het om 28 plannen, gedateerd tussen 1941 en 1943, aldus de krant. Volgens Bild komen op sommige documenten de namen van oud verantwoordelijken van de SS voor. Bij de teruggevonden plannen zijn er onder meer plannen van de gaskamer, het crematorium en de lijkenkelder".

Nu zou men kunnen zeggen: ja, maar wie zegt dat dit geen valse plannen zijn? Goed, maar men heeft toch overlevenden die bij het jodencommando zaten die de lijken moesten verbranden. Men heeft toch getuigen die Cyclon-b gas hebben gebruikt en die accuraat en onafhankelijk van mekaar vertellen hoe dit in zijn werk is gegaan. Enz, enz.

Natuurlijk als u zegt: dat zijn allemaal sprookjes, dan zijn we uitgepraat.

Laatst gewijzigd door system : 27 januari 2009 om 22:49.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2009, 22:49   #109
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is een onnozel argument. Zo kun je ook zeggen dat je geen racist kan zijn, omdat rassen niet bestaan.
Ik geloof best in rassen. Maar in dit geval: ''Semieten zijn mensen wier moedertaal een of andere semitische taal betreft.'' Volgens Wikipedia.
Citaat:
Blijf daar gerust bij.
Oud 27 januari 2009, 22:58   #110
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kan men nu toch niet meer zeggen:

"Bij het leegmaken van een appartement in Berlijn zijn originele bouwplannen van het nazi-uitroeiingskamp van Auschwitz gevonden. Dat meldt de Duitse krant Bild.In het totaal gaat het om 28 plannen, gedateerd tussen 1941 en 1943, aldus de krant. Volgens Bild komen op sommige documenten de namen van oud verantwoordelijken van de SS voor. Bij de teruggevonden plannen zijn er onder meer plannen van de gaskamer, het crematorium en de lijkenkelder".

Nu zou men kunnen zeggen: ja, maar wie zegt dat dit geen valse plannen zijn? Goed, maar men heeft toch overlevenden die bij het jodencommando zaten die de lijken moesten verbranden. Men heeft toch getuigen die Cyclon-b gas hebben gebruikt en die accuraat en onafhankelijk van mekaar vertellen hoe dit in zijn werk is gegaan. Enz, enz.

Natuurlijk als u zegt: dat zijn allemaal sprookjes, dan zijn we uitgepraat.
*knip*

Mvg,

Starfire

Laatst gewijzigd door Starfire : 29 januari 2009 om 22:30.
Oud 27 januari 2009, 23:01   #111
system
Banneling

Standaard

[quote=Jan van den Berghe;3946424]*knip*[quote]

Persoonlijk geloof ik niet dat het er 6.000.000 waren. Ik heb een boek hierover gelezen van een auteur die inzage had gekregen in de nog niet zo lang geleden vrijgegeven documenten van de voormalige Russische KGB. Daar schatte men het aantal op 4.000.000. Wat toch nog vrij hoog ligt.

Laatst gewijzigd door Starfire : 29 januari 2009 om 22:33.
Oud 27 januari 2009, 23:10   #112
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Persoonlijk geloof ik niet dat het er 6.000.000 waren. Ik heb een boek hierover gelezen van een auteur die inzage had gekregen van de nog niet zo lang vrijgegeven documenten van de voormalige Russische KGB. Daar schatte men het aantal op 4.000.000. Wat toch nog vrij hoog ligt.
Vraag is steeds waarop al die cijfers zijn gebaseerd.
Oud 27 januari 2009, 23:20   #113
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://users.erols.com/mwhite28/warstat1.htm#Hitler
Oud 27 januari 2009, 23:35   #114
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel, de Duitsers hadden een voordeel dat tevens een nadeel was in dit geval: hun 'Pünktlichkeit'. Maar soms geven commandanten zelf het antwoord. Volgens de kampcommandant van Auschwitz Höss zouden er tussen 1940 en 1 december 1943 meer dan 2.000.000 mensen omgekomen zijn in Auschwitz. Is dit antwoord juist? Wie zal het zeggen. Sommige cijfers liggen veel lager, anderen vele hoger.
Oud 28 januari 2009, 00:13   #115
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, de Duitsers hadden een voordeel dat tevens een nadeel was in dit geval: hun 'Pünktlichkeit'. Maar soms geven commandanten zelf het antwoord. Volgens de kampcommandant van Auschwitz Höss zouden er tussen 1940 en 1 december 1943 meer dan 2.000.000 mensen omgekomen zijn in Auschwitz. Is dit antwoord juist? Wie zal het zeggen. Sommige cijfers liggen veel lager, anderen vele hoger.
*knip*

Mvg,

Starfire

Laatst gewijzigd door Starfire : 29 januari 2009 om 22:32.
Oud 28 januari 2009, 10:06   #116
system
Banneling

Standaard

Citaat:
*knip*
Laten we proberen methodisch tewerk te gaan.

Wat we in ieder geval weten is dat er verschillende soorten concentratiekampen bestonden. Zo waren er doorgangskampen, werkkampen en vernietigingskampen (Vernichtungslager).We weten ook dat deze laatste kampen echt hebben bestaan. Want bijvoorbeeld tijdens het Tilsit- proces (Sobibor) gaven de bewakers zelf dat ook toe dat ze effectief mensen ombrachten, maar ze verantwoorden zich door te stellen dat ze dat deden uit dwang, uit ‘Befehlsnotstand’. Of dat nu een aanvaardbare reden is om mensen te vermoorden, laten laat ik hier in het midden omdat het niet bijdraagt tot deze discussie. Maar uit deze verklaring blijkt impliciet dat er kampen waren waar men er op uit was om mensen om te brengen.

Ook hebben we getuigenissen die vooral wegens de kleine details geloofwaardig klinken en die vanuit eerste hand komen en van mensen die niets meer te verliezen hadden. Zij bevestigen het bestaan van vernietingskampen. Zo vertelde Frans Stangl, die commandant werd in Treblinka, dat de transporten aankwamen in Treblinka gewoonlijk om een uur of acht ’s ochtends. Om ongeveer 11 uur maakt hij zijn tweede ronde, die dan begon in het dodenkamp zelf. Volgens hem werd er daar zeer hard ‘gewerkt’, want het transport was na twee �* drie uur in de Schlauch (het ‘badhuis’) verdwenen, en er restte dan nog de verwerking van de lijken. Toen de vrouw van Stangl door toeval vernam waarmee Stangl zich bezig hield, was haar reactie: ‘Die nacht…kon ik niet verdragen dat hij me nog aanraakte en het duurde verscheiden dagen dat ik… hem nog toeliet’. Dat is een getuigenis die er niet om liegt. Stangl werd opgespoord in Brazilië en stierf in Duitsland in 1971 in de gevangenis.

En zo zijn er natuurlijk heel veel getuigenissen die mekaar bevestigen. Ik denk -bijvoorbeeld- hier ook aan de verklaringen van Eichmann die details gaf hoe het allemaal in zijn werk ging. Ook bezitten we talrijke bevestigingen dienaangaande van mensen die de kampen overleefden. Het zou getuigen van onwil moesten we stellen dat dit allemaal leugens zijn en er geen vernietigingskampen zijn geweest.

Het punt dat ik wil maken is dat we in ieder geval met zekerheid kunnen stellen dat er vernietigingskampen waren. En dat er natuurlijk niet alleen joden werden uitgemoord, maar ook zigeuners, enz. Daar moeten we van vertrekken.

Oud 28 januari 2009, 10:47   #117
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
*knip*
Wat had u dan verwacht als bewijs?
Een film? want blijkbaar zijn de tekeningskes en getuigen al niet meer genoeg.

monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2009, 10:55   #118
barfo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Is negationisme dan geen zonde?

tuurlijk wel, de holocaust religie staat geen vragen toe, dogma's zijn uitgeschreven door het ministerie van waarheid
barfo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2009, 20:30   #119
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat lijkt me wel een heel overhaaste conclusie. 't Huldigen van een rangorde van beschavingen (alweer zo'n taboe in onze zotgedraaide PC-tijd) lijkt me een valabele mening te zijn die helemaal niet samenvalt met een bepaald -isme van welke aard dan aard. Ik beschouw onze westerse beschaving ook als superieur in vergelijking met bepaalde andere culturen op deze aardbol. Dat laatste is natuurlijk tegenwoordig een ongehoorde mening... Er wordt immers een bijna absoluut cultuurrelativisme gehuldigd.
Het is inderdaad een antisemitische en imperialistische mening. Bovendien is het een anti-Europese mening, daar u de Europese cultuur loochent. Wat u de "westerse cultuur" noemt is immers een kapitalistisch-globalistische cultuurdestructie.
Oud 28 januari 2009, 20:32   #120
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar in dit geval: ''Semieten zijn mensen wier moedertaal een of andere semitische taal betreft.'' Volgens Wikipedia.
Inderdaad. Maar jij hebt de semitische cultuur & taal minderwaardig genoemd. Je bent dus een antisemiet en een imperialist.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be