Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2009, 19:31   #161
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
Je vergist je beste. Het zijn de correcten die omwille van een raciaal element, de huidskleur van het slachtoffer, rap de wetgeving willen bijstellen om toch zo maar correct mogelijk in de media te komen. Dit allemaal na het nodige gepook van enkele linkse mediafiguren die het natuurlijk normaal vinden de gedachten te sturen en de wetgevende macht als het ware te intimideren tot actie. Ze zouden het verdomd nooit gedaan hebben indien het een illegale blanke Poolse kuisvrouw was geweest.

En natuurlijk springen de correcten onder de politiekers als gedrilde hondjes bang als ze zijn het slachtoffer te worden van demoniseringscampagnes gelanceerd door de media.
Ik zag hoe hoe onze Minister van Justitie in een recordtempo zijn argumenten bijstelde. Eén dag overbelichting in de media waren genoeg om zijn voornemen (wachten op een advies) te veranderen. En plots stonden politici in drommen hetzelfde deuntje af te spelen.
Massamanipulatie door intimidatietechnieken (het weze nu via de media) vind ik een fascistische praktijk.

Ten tweede, de feiten zijn er : die "naaste" aanverwanten blijken een 14-tal Malinezen te zijn die zich als schadelijders opwerpen en een claim indienden.
Volgens mij is er in dit geval maar 1 naaste : de dochter.
Volgens mij heeft het feit dat de zaak erg gevoelig ligt (lees: erg gemediatiseerd werd in the first place) er meer mee te maken. Ik zie een minister nog niet snel van gedacht veranderen als de zaak waar hij zou kunnen ingrijpen geen weken op de voorpagina van de kranten hebben gestaan.
Oud 28 januari 2009, 20:23   #162
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Als je au pair bent beschik je over een geldig visum, dus stop dat niet ter zake doende argument maar weg.
Die mevrouw was illegaal wat juridisch niet gelijk is aan legaal, einde discussie lijkt me
Dat schrijf je net onder mijn bericht waarin ik het tegengestelde aantoon.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
"Au pair-jongeren kunnen naar België komen als toerist en dan na hun aankomst een arbeidskaart aanvragen. Voor de toekenning ervan is geen voorafgaandelijk arbeidsmarktonderzoek vereist.
.....
Au pair-jongeren kunnen de gewone procedure volgen en bij de ambassade een visum type D aanvragen. De vreemdeling moet hiervoor persoonlijk bij de Belgische diplomatieke of consulaire post een verblijfsmachtiging aanvragen om in België te mogen verblijven als werknemer. "

http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht...&fragment=True
Een au-pair komt naar België met een toeristenvisum. (3 maanden geldig) en moet dan een visum type D aanvragen.

Je kan alles nalezen op de pagina waarvan ik de link gaf, mocht je je willen informeren.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2009, 20:39   #163
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Waarom?
"om hen uit te lenen aan andere bedrijven"

iemand waarvan de papieren niet in orde zijn een loon betalen is geen "koppelbazerij" zoals je schreef: koppelbazerij veronderstelt dat je hem "doorverhuurt" aan een derde.

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 januari 2009 om 20:39.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2009, 20:55   #164
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
ik heb eerder het gevoel dat een door "de politiek correcten" verplicht opgelegd medelijdengevoel voor 20 Malinese meeëters (die een dik miljoen euro trachten binnen te rijven door het drama van hun achternichtje uit te buiten), naar fascisme ruikt. Zeker omdat dat verplicht opgelegd medelijdengevoel er enkel komt om een raciaal motief : het zwarte slachtoffertje.

Ik stel me de vraag of ze het ook zouden doen voor een blank slachtoffertje. Zouden de 15 nichten en 16 achterneven en de rest van de nonkels en tantes van Kitty VN dezelfde steun van die correcten krijgen indien ze een schadevergoeding zouden eisen? Ik betwijfel het ...
En de familie van Guido DeMoor ? Om er maar ééntje te noemen uit een helaas langere lijst...
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2009, 20:58   #165
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
U bent Master in "Creatief Arbeidsrecht"??
Vertel mij eens waar ik mij volgens jou vergist heb ? Masters in Creatief Arbeidsrecht, dat bestaat niet .
Oud 28 januari 2009, 21:12   #166
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een onzin fb, het toepassen van ene wet gaat over juridische elementen en niet over emopraat zoals jij die hier brengt.
Die emopraat wordt trouwens dus wel opgedrongen, ik vind het nogal straf dat twintig mensen prompt hun hand ophouden omdat iemand gestorven is die A wettelijk hier niet mocht zijn en B niet eens mocht tewerkgesteld worden!
Dat bedrag is volkomen van de pot gerukt, ik vind het schandalig hoe dit familie de dood van die mevrouw uitbuit om hun zakken te vullen!
Van mij mag er best geld vrijkomen voor het dochtertje, maar wat doen die anderen daar? Moest die mevrouw hen ook allemaal onderhouden???
Er was sprake van een miljoen euro, nietwaar ? Als schadeloosstelling. De familie wil dus schadeloos gesteld worden voor de sommen geld die het slachtoffer als kinderoppas had kunnen verdienen in een heel leven ? Wat verdient een illegale kinderoppas in het zwart bij zo een familie eigenlijk ? Laat ons vriendelijk zijn , en zeggen 15.000 euros per jaar, hoeveel jaar moet ze daarvoor gaan werken vooraleer aan een miljoen te geraken ? Een jaar of 65-70 ? Beetje overdreven, nee ? Zeker voor mensen die hier in feite op niets recht hebben. Vermits het slachtoffer hier illegaal aanwezig was. Normaal gezien krijg je daar geen beloning voor , voor ergens illegaal aanwezig te zijn. Mischien wel een boete, wie weet ? Kan men die boete dan opeisen aan haar erfgenamen ? Diezelfde familie dat nu een miljoen euros eist ?
Oud 28 januari 2009, 21:16   #167
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat schrijf je net onder mijn bericht waarin ik het tegengestelde aantoon.

Een au-pair komt naar België met een toeristenvisum. (3 maanden geldig) en moet dan een visum type D aanvragen.
Je kan alles nalezen op de pagina waarvan ik de link gaf, mocht je je willen informeren.
Heeft Oulemato die stappen ondernomen, ja of nee ? En zoja, heeft ze haar visum verkregen ? Antwoorden met bewijzen a.u.b., zoniet zonder enige geloofwaarde .
Oud 28 januari 2009, 21:32   #168
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Er was sprake van een miljoen euro, nietwaar ? Als schadeloosstelling. De familie wil dus schadeloos gesteld worden voor de sommen geld die het slachtoffer als kinderoppas had kunnen verdienen in een heel leven ? Wat verdient een illegale kinderoppas in het zwart bij zo een familie eigenlijk ? Laat ons vriendelijk zijn , en zeggen 15.000 euros per jaar, hoeveel jaar moet ze daarvoor gaan werken vooraleer aan een miljoen te geraken ? Een jaar of 65-70 ? Beetje overdreven, nee ? Zeker voor mensen die hier in feite op niets recht hebben. Vermits het slachtoffer hier illegaal aanwezig was. Normaal gezien krijg je daar geen beloning voor , voor ergens illegaal aanwezig te zijn. Mischien wel een boete, wie weet ? Kan men die boete dan opeisen aan haar erfgenamen ? Diezelfde familie dat nu een miljoen euros eist ?
1 miljoen euro? Waar sprak men daar van?
De rechter kende 71500 euro toe.
Oud 28 januari 2009, 21:38   #169
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Heeft Oulemato die stappen ondernomen, ja of nee ? En zoja, heeft ze haar visum verkregen ? Antwoorden met bewijzen a.u.b., zoniet zonder enige geloofwaarde .
Het enige dat we weten uit de media is dat Oulematou naliet om haar visum te verlengen.
Al de rest zijn veronderstellingen en speculaties.
Maar als hier onjuistheden geschreven worden over de wetgeving i.v.m. verblijfsvergunningen reageer ik daarop.
Oud 28 januari 2009, 22:18   #170
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Ge bedoelt dat illegalen massaal op zich gaan laten schieten teneinde met veel geld terug te kunnen keren?
Breng de mensenhandelaars niet op gedachten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 15:17   #171
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Wat kom jij hier allemaal te lullen zeg. Natuurlijk is HVT verantwoordelijk voor de dood van die illegaal. Ik zeg niet meer of niet minder dan dat die moord niet had kunnen gebeuren als het Linkse gespuis alle illegalen niet kost wat kost hier in dit land had willen houden om te dienen als toekomstig kiesvee.
Ben al content dat u Hansje Van Themsche verantwoordelijk houdt voor de moord op die vrouw . En als die mensen in de toekomst ( volgens u door de schuld van Links gespuis ) eventueel zouden kunnen dienen als kiesvee , dan zijn ze toch met alles in regel ? Dan is alles toch weeral prima perfect in orde ? Wat is uw probleem dan ? Ik zie het niet hoor !

Fré B.
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 15:27   #172
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

De familie Oulematou eist 1,24 miljoen Euro schadevergoeding. Is dat niet een beetje veel ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 15:48   #173
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Je vergist je beste. Het zijn de correcten die omwille van een raciaal element, de huidskleur van het slachtoffer, rap de wetgeving willen bijstellen om toch zo maar correct mogelijk in de media te komen. Dit allemaal na het nodige gepook van enkele linkse mediafiguren die het natuurlijk normaal vinden de gedachten te sturen en de wetgevende macht als het ware te intimideren tot actie. Ze zouden het verdomd nooit gedaan hebben indien het een illegale blanke Poolse kuisvrouw was geweest.

En natuurlijk springen de correcten onder de politiekers als gedrilde hondjes bang als ze zijn het slachtoffer te worden van demoniseringscampagnes gelanceerd door de media.
Ik zag hoe hoe onze Minister van Justitie in een recordtempo zijn argumenten bijstelde. Eén dag overbelichting in de media waren genoeg om zijn voornemen (wachten op een advies) te veranderen. En plots stonden politici in drommen hetzelfde deuntje af te spelen.
Massamanipulatie door intimidatietechnieken (het weze nu via de media) vind ik een fascistische praktijk.

Ten tweede, de feiten zijn er : die "naaste" aanverwanten blijken een 14-tal Malinezen te zijn die zich als schadelijders opwerpen en een claim indienden.
Volgens mij is er in dit geval maar 1 naaste : de dochter.
Op één punt heb ik me inderdaad vergist . Mevrouw Oulematou had slechts één kind , ik dacht dat er twee waren . Sorry .
Mag ik er u toch efkes op wijzen dat ik (alhoewel correct zijnde ) me nog nooit heb laten leiden door wat voor raciaal element dan ook . Of het nu gaat over een kinderoppas uit Mali , een kuisvrouw uit Polen of een mandenvlechter ui Tomboektoe : all men are created equal . Het verbaast me dat u altijd zo op die huidskleur zit te hameren . Zijn er nog rassenkenmerken die u bezighouden ? Is de schedelomtrek ook nog van tel ?
En dat Stefaan De Clerck de wet ten goede verandert , de wet minder "rationeel" en meer menselijk maakt , pleit alleen maar in zijn voordeel . Zijn CD&V-ers óók poco's ?

Fré B.
Oud 29 januari 2009, 16:09   #174
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wat een onzin fb, het toepassen van ene wet gaat over juridische elementen en niet over emopraat zoals jij die hier brengt.
Die emopraat wordt trouwens dus wel opgedrongen, ik vind het nogal straf dat twintig mensen prompt hun hand ophouden omdat iemand gestorven is die A wettelijk hier niet mocht zijn en B niet eens mocht tewerkgesteld worden!
Dat bedrag is volkomen van de pot gerukt, ik vind het schandalig hoe dit familie de dood van die mevrouw uitbuit om hun zakken te vullen!
Van mij mag er best geld vrijkomen voor het dochtertje, maar wat doen die anderen daar? Moest die mevrouw hen ook allemaal onderhouden???
Mijn beste , er is mij ooit nog maar héél weinig opgedrongen . En emopraat al helemaal niet . Ik probeer hier alleen maar mijn persoonlijke mening te geven . Er is een mens vermoord . En dan vind ik de vraag " of het lijk wel de juiste papieren-met-het-juiste-stempeltje " op zak had een nogal makabere opmerking .
Dat u het schandalig vindt dat die familie de situatie uitbuit , daar kan ik inkomen . Maar het is zeer goed mogelijk - zeer waarschijnlijk zelfs - dat al die mensen inderdaad afhankelijk waren van de centjes die Oulematou naar hen kon opsturen . Naar het schijnt zou er +/- 70.000 euro overgemaakt kunnen worden , waarvan een deel teruggevordert wordt van de ouders van Luna .

Fré B.
Oud 29 januari 2009, 17:13   #175
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Op één punt heb ik me inderdaad vergist . Mevrouw Oulematou had slechts één kind , ik dacht dat er twee waren . Sorry .
Mag ik er u toch efkes op wijzen dat ik (alhoewel correct zijnde ) me nog nooit heb laten leiden door wat voor raciaal element dan ook . Of het nu gaat over een kinderoppas uit Mali , een kuisvrouw uit Polen of een mandenvlechter ui Tomboektoe : all men are created equal . Het verbaast me dat u altijd zo op die huidskleur zit te hameren . Zijn er nog rassenkenmerken die u bezighouden ? Is de schedelomtrek ook nog van tel ?
En dat Stefaan De Clerck de wet ten goede verandert , de wet minder "rationeel" en meer menselijk maakt , pleit alleen maar in zijn voordeel . Zijn CD&V-ers óók poco's ?

Ik had het dus juist toen ik het racistisch motief aanhaalde achter de haast van de linkse kerk om de minister snel tot een wetswijziging te intimideren.
De linkse kerk wordt niet graag op haar racisme gewezen. Uit de reactie van fb te lezen, eist ze het alleenrecht op om kritische burgers te verketteren tot racisten en dies meer als die lastige vragen stellen. Daar worden ze behoorlijk kregelig van, niet fb?
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 17:47   #176
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Het enige dat we weten uit de media is dat Oulematou naliet om haar visum te verlengen.Al de rest zijn veronderstellingen en speculaties.
Maar als hier onjuistheden geschreven worden over de wetgeving i.v.m. verblijfsvergunningen reageer ik daarop.
Aha ! Haar visum was niet in orde , dus mocht ze hier niet werken. Belgen mochten haar niet voor hen laten werken. Al die mensen waren dus in fout. Zij werkte in het zwart. Zij lieten haar in het zwart voor hen werken. Niemand was dus beschermd door gelijk welke wet of verzekering voor het geval haar iets zou overkomen. Afschuwelijk allemaal, maar zo is de wet nu éénmaal : hard en gevoelloos.
Oud 29 januari 2009, 17:48   #177
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De familie Oulematou eist 1,24 miljoen Euro schadevergoeding. Is dat niet een beetje veel ?
Dat is juist geteld 1,24 miljoen euro teveel.
Oud 29 januari 2009, 18:24   #178
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik had het dus juist toen ik het racistisch motief aanhaalde achter de haast van de linkse kerk om de minister snel tot een wetswijziging te intimideren.
De linkse kerk wordt niet graag op haar racisme gewezen. Uit de reactie van fb te lezen, eist ze het alleenrecht op om kritische burgers te verketteren tot racisten en dies meer als die lastige vragen stellen. Daar worden ze behoorlijk kregelig van, niet fb?
U hebt het helemaal niet juist ! Integendeel. Niet ik laat me leiden door racistische motieven , maar u wél . En wat u als "kritische burgers" aanziet , beschouw ik liever als "de huilende massa" . Of ik daar kregelig van word ? Niet echt , nee . Wanneer er in de zomer , op een terraske , een wesp in mijn Leffe valt , dan kan ik al wel eens beginnen foeteren . Maar van uw mening ? Ach , nee , niet echt . Ik kan het spijtig vinden , maar er kregelig van worden ? Waarom zou ik ?
Oud 29 januari 2009, 18:29   #179
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
U hebt het helemaal niet juist ! Integendeel. Niet ik laat me leiden door racistische motieven , maar u wél .
Nee, ik wil de wetgeving niet veranderen op maat van de huidpigmentering van het slachtoffer. Dat wil jij. En dat is een racistisch motief.

Citaat:
En wat u als "kritische burgers" aanziet , beschouw ik liever als "de huilende massa" . Of ik daar kregelig van word ? Niet echt , nee . Wanneer er in de zomer , op een terraske , een wesp in mijn Leffe valt , dan kan ik al wel eens beginnen foeteren . Maar van uw mening ? Ach , nee , niet echt . Ik kan het spijtig vinden , maar er kregelig van worden ? Waarom zou ik ?
T'is eraan te zien.
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 19:16   #180
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Nee, ik wil de wetgeving niet veranderen op maat van de huidpigmentering van het slachtoffer. Dat wil jij. En dat is een racistisch motief.

T'is eraan te zien.
De wetgeving is menselijker geworden door de CD&V-er Stefaan De Clerck . U
vindt dat "menselijker" niet goed , da's uw volste recht . Ik vind dat wél O.K. ,
dat vind ik , als lid van de Linkse Kerk () , mijn menselijke plicht .
En dat van die wesp ( nee , wéér geen toespeling op enige huidpegmentering van mijnentwege , een wesp is nu eenmaal van nature uit gestreept geel-zwart-geel-zwart ) in mijn tripel , daar kan ik inderdaad serieus nijdig van worden . Maar dat is dan ook het énige .

Toch merci voor uw begrip !

Fré B.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be