Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 januari 2009, 16:50   #201
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En wat waren de resultaten van die controle bij nachtwinkels? Hoeveel mensen werkten er in het zwart, waren alle vergunnigen in orde en werden rust en sluitingsvoorwaarden gerespecteerd?Is er een vergelijkend rapport opgesteld waaruit blijkt dat zwartwerk, het ontduiken van regelgeving over hygiene, verkoop vervallen producten, zwartwerk, naleven rustdag en openings en sluitingsuren bij winkels van allochtonen en autoschtonen het zelfde is?
Waar kan ik dit lezen Artisjok ?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 07:29   #202
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

heb ik het antwoord van filosoof nu gemist? of heeft hij nog geen antwoord gegeven op mijn vraag of het vermoorde personeelslid in het Dendermondse kinderdagverblijf nu al of niet een "arbeidsongeval" had en haar familie inclusief nonkels, tantes, nichtjes en neven, en uiteraard haar eigen kinderen, kleinkinderen, ouders en grootouders daarvoor de gepaste vergoedingen moeten uitgekeerd krijgen?

Of is het aangewezen om een "andere" kijk op de zaak te hebben omdat het slachtoffer wit en legaal was?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 1 februari 2009 om 07:31.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 12:40   #203
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Net zoals in andere winkels, wordt er ook in nachtwinkels in het zwart gewerkt en gefraudeerd. Daar wordt wel degelijk tegen opgetreden. Dat komt geregeld in het nieuws. In Kortrijk werden het vorige jaar alle nachtwinkels op zijn minst twee maal gecontroleerd.
Daar wordt dus wel tegen opgetreden. Je info "uit eerste hand" is niet veel waard.

Ken je geen autochtonen die in het zwart werken?

Lees meer over strijd tegen sociale fraude.
http://www.smals.be/site_nl/content/...eric_0029.html
Ja, maar in verhouding veel minder dan allochtonen. Bij hen is het de regel, meer dan de uitzondering.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 12:42   #204
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
heb ik het antwoord van filosoof nu gemist? of heeft hij nog geen antwoord gegeven op mijn vraag of het vermoorde personeelslid in het Dendermondse kinderdagverblijf nu al of niet een "arbeidsongeval" had en haar familie inclusief nonkels, tantes, nichtjes en neven, en uiteraard haar eigen kinderen, kleinkinderen, ouders en grootouders daarvoor de gepaste vergoedingen moeten uitgekeerd krijgen?
Of is het aangewezen om een "andere" kijk op de zaak te hebben omdat het slachtoffer wit en legaal was?
Als de schadevergoeding van Oulemato een juridisch precedent is, zou de familie van de kinderoppas in Dendermonde dus inderdaad een flinke som moeten ontvangen.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 12:52   #205
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Waarom merkte ik hier zo weinig van de verontwaardiging omdat de Belgische slachtoffers van de Franse seriemoordenaar Michel Fourniret minder schadevergoeding kregen dan Franse ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 12:56   #206
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
volledig akkoord,
enkel uw voorbeeld van die illegale werknemer hebt u onvolledig gebracht, die illegaal zelf zou geen aanspraak op een vergoeding mogen krijgen doch die werkgever die illegalen tewerkstelt zou een ferme boete moeten krijgen voor het tewerkstellen van illegalen, die boete mag trouwens enorm zijn zodat deze afschrikkend werkt, op die manier zullen de meesten geen illegale arbeiders meer willen, dit zou zijn voordelen kunnen hebben naar de toevoer van illegalen.
Volledig meer akkoord!

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 13:04   #207
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Als de schadevergoeding van Oulemato een juridisch precedent is, zou de familie van de kinderoppas in Dendermonde dus inderdaad een flinke som moeten ontvangen.
Hebben ze hun claim van 1,24 miljoen al ingediend ? Schandalig is het, in feite maakt die Malinese familie misbruik van hun overleden zuster / dochter / nicht. Ik twijfel er overigens nog altijd aan of die twintig 'gedupeerde' mensen werkelijk familie zijn van Oulematou ? Een politiek correcte rechter had een verzoek van de verdediging van Van Temsche om een DNA-test op die mensen te laten uitvoeren verworpen, de Malinese ambassade had immers bevestigd dat het familie was (effe serieus blijven, we hebben het hier over de efficiënte en altijd 'bonafide' Malinese regering ! ). Moest ik van die familie zijn, zou ik alle verdachtmakingen graag wegnemen door vrijwillig een DNA-test te ondergaan maar daar schuilt uiteraard het addertje. En zelfs als ze werkelijk familie zijn, vind ik dit een schandelijke claim voor iemand die hier bewust illegaal in ons land verbleef. Als ze hun claim indienen bij de familie Drowart ! Ik ken iemand die vier jaar geleden zonder enige aanleiding lam is geslagen van z'n fiets, helaas door jongeren waarvan de familie politieke connecties heeft, deze mens heeft al ettelijke operaties moeten ondergaan, is werkonbekwaam en wacht nog altijd op enige schadevergoeding. Als hij deze al krijgt, zal dat heus geen 1,24 miljoen euro zijn, met veel geluk een honderste van dat bedrag ! Schrikken de politici er nog van dat zulke mensen VB of LDD gaan stemmen ?

Het kan cru klinken, maar ik ben blij dat Kim van Gelder geen 'zwarte' baby's heeft vermoord. Want dan had het weer een racistische moord geweest, en had er een hele extreem-rechtse ideologie achter gezeten (het zal wel een skinhead geweest zijn). Terwijl zowel Hans VT als Kim DG gewoon zotten gevaarlijke zotten zijn bij wie de stoppen zijn doorgeslagen. Omwille van de 'blanke' baby's aanvaardt men dit eerder van de tweede dan van de eerste. Hans Van Temsche een pure racist?: waarom heeft hij dan de 'arisch' uitziende Luna een kogel door het lijfje gejaagd ?
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 13:22   #208
ERLICH
Minister-President

Standaard

[quote]
Citaat:
Iedereen op Belgische bodem is beschermd door de Belgische wetten.
Dus personen waarvan men niet weet, die hier niet zijn, die hier niet hoeven te zijn, die hier niet mogen zijn, kunnen volgens u die genieten van de belgische wetten, wel te verstaan wanneer deze in hun voordeel zijn natuurlijk dat is toch hetgeen u bedoelt, of niet? Want wetten in het nadeel van een illegaal kunnen niet, aangezien dan de illegaal hier niet is en hier ook niet bestaat, zulke wetten zouden ook zeer racistisch zijn volgens pc personen is het niet. Of hoe iets simpel vrij ingewikkeld kan zijn hé

Bij wijze van spreken, in één van de buurlanden breekt een illegaal z'n nek, men legt hem/haar over de grens en belgië is verplicht deze zijn familie schadeloos te stellen aangezien dat belgië volgens u zo tolerant zou moeten zijn of worden en z'n wetten moet aanpassen aan iets dat er normaal niet is, niet bestaat, een illegaal?

U waart misschien ook voorstander over enkele jaren terug van de schadeloosstelling gevraagd door de familie van die voormalige oostblok crimineel die bij een overval op een juwelier werd overhoop geschoten?

Zoals blijkt, voor sommige is belgië is een zéér rijk land, belgië heeft zéér veel te bieden aan alles en nog wat, alleen weinig en niets aan z'n eigen bejaarden, gezinnen, arbeiders, gehandicapten en noem ze maar op, dus aan hen die behoren tot het 'eigen volk'. Want pc heeft in belgië de oorlog verklaard aan het 'eigen volk', eigen volk is verwerpelijk, alleen al van de benaming 'eigen volk' huiveren de toch zo politiek correcte in belgenland. Eigen volk vinden ze 'racistisch, dus verdient geen aandacht.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 1 februari 2009 om 13:24.
Oud 1 februari 2009, 13:25   #209
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Ja, maar in verhouding veel minder dan allochtonen. Bij hen is het de regel, meer dan de uitzondering.
Welke info heb jij om dit te kunnen stellen?
Ik heb altijd gehoord dat de Belgen de absolute recordhouders zijn in zwartwerk en sjoemelen (frauderen). Het wordt zelfs onze nationale sport genoemd.

Je beweert niet meer dat er niet tegen opgetreden wordt?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 13:34   #210
ERLICH
Minister-President

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik twijfel er overigens nog altijd aan of die twintig 'gedupeerde' mensen werkelijk familie zijn van Oulematou ?
Pas op, in Amerika spreken de afro-Amerikanen (hebben hun roots herondekt) wanneer ze het hebben over hun rasgenoten of spreken tegen hun rasgenoten ook makkelijk met de woorden, 'broeder/zuster'. Waarom zou dit dan niet kunnen in dit geval, er is één van hun zusters vermoord belgië zou zich gelukkig moeten prijzen dat er maar een twintigtal schadeloosstelling vragen, voor hetzelfde stond heel Mali aan de deur te kloppen.

Oud 1 februari 2009, 13:41   #211
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

[quote=ERLICH;3954104]
Citaat:
Pas op, in Amerika spreken de afro-Amerikanen (hebben hun roots herondekt) wanneer ze het hebben over hun rasgenoten of spreken tegen hun rasgenoten ook makkelijk met de woorden, 'broeder/zuster'. Waarom zou dit dan niet kunnen in dit geval, er is één van hun zusters vermoord belgië zou zich gelukkig moeten prijzen dat er maar een twintigtal schadeloosstelling vragen, voor hetzelfde stond heel Mali aan de deur te kloppen.
OK. Ik beschouw die vermoorde kinderverzorgster in Dendermonde ook als mijn zuster, ze is immers één van ons, blanken (en nog Belgische ook). Als een broer heb ik meegedeeld in de smart omtrent haar gewelddadige dood. Nu wens ik een schadeclaim in te dienen bij de Belgische Staat, 100.000 euro is voldoende om op mijn rekening over te schrijven. Kan ik mijn lening inkorten en een mooie wagen van kopen + eens een multicultureel wereldreisje van maken. Gaat men mij dit durven weigeren? Dan is dat toch racisme: waarom een zwarte illegaal wel en een blanke 'regulier' niet ??? Klachtje indienen bij 'pater' De Witte en zijn Centrum voor blablabla ...

Greetz, Freespirit de cynicus
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 13:44   #212
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht

Bij wijze van spreken, in één van de buurlanden breekt een illegaal z'n nek, men legt hem/haar over de grens en belgië is verplicht deze zijn familie schadeloos te stellen aangezien dat belgië volgens u zo tolerant zou moeten zijn of worden en z'n wetten moet aanpassen aan iets dat er normaal niet is, niet bestaat, een illegaal?
Geef ze geen ideeën ; het eremoorden zou anders een lucratieve business kunnen worden in dit landje.
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 13:51   #213
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik meen dat die schadevergoedingen worden berekend rekening houdend met de financiele bijdragen die het slachtoffer leverde aan anderen.

Daarom was de schadevergoeding voor kleine Luna een pak minder dan voor haar oppas.

Nu is het ook zo dat het stamverband in Afrika nog steeds geldt en dat uitgewekenen geld moeten opsturen voor heel de stam. Maar dat men al die stamgenoten dan ieder individueel een schadevergoeding wil toebedelen lijkt me werkelijk kafkaiaans. Zeker als het slachtoffer dan inderdaad hier illegaal werkte.

Maar mijn vraag sloeg eigenlijk op de verantwoordelijkheid van de werkgever. Ergens schreef Filosoof dat het zeker geen verantwoordelijkheid van de ouders van Luna kon zijn (en dus dat zij de schadevergoeding moesten betalen) omdat het geen werkongeval betrof.

Daarmee dat ik nu de vraag stel in verband met de kinderverzorgster in Dendermonde: daar is dan ook de crèche niet verantwoordelijk voor enige vorm van schadevergoeding. Of gaat Filosoof een onderscheid maken op basis van kleurtje?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 1 februari 2009, 13:58   #214
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Want een andersgekleurde mens die gedood wordt door een racistische killer is een "werkongeval" in jouw ogen?? Werkte ze dan hier als schietschijf of als kindermeisje?
voil�* deze post.

En hoe zit het nu met die mevrouw in Dendermonde Filosoof?

Oud 1 februari 2009, 14:11   #215
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filo
Want een andersgekleurde mens die gedood wordt door een racistische killer is een "werkongeval" in jouw ogen?? Werkte ze dan hier als schietschijf of als kindermeisje?
voil�* deze post.

Dat de filo eens bij den artisjok ten rade gaat, die weet tot op de laatste frank hoeveel de utbuiter-werkgever moet afdokken.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 14:23   #216
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus personen waarvan men niet weet, die hier niet zijn, die hier niet hoeven te zijn, die hier niet mogen zijn, kunnen volgens u die genieten van de belgische wetten, wel te verstaan wanneer deze in hun voordeel zijn natuurlijk dat is toch hetgeen u bedoelt, of niet? Want wetten in het nadeel van een illegaal kunnen niet, aangezien dan de illegaal hier niet is en hier ook niet bestaat, zulke wetten zouden ook zeer racistisch zijn volgens pc personen is het niet. Of hoe iets simpel vrij ingewikkeld kan zijn hé

U waart misschien ook voorstander over enkele jaren terug van de schadeloosstelling gevraagd door de familie van die voormalige oostblok crimineel die bij een overval op een juwelier werd overhoop geschoten?

Zoals blijkt, voor sommige is belgië is een zéér rijk land, belgië heeft zéér veel te bieden aan alles en nog wat, alleen weinig en niets aan z'n eigen bejaarden, gezinnen, arbeiders, gehandicapten en noem ze maar op, dus aan hen die behoren tot het 'eigen volk'. Want pc heeft in belgië de oorlog verklaard aan het 'eigen volk', eigen volk is verwerpelijk, alleen al van de benaming 'eigen volk' huiveren de toch zo politiek correcte in belgenland. Eigen volk vinden ze 'racistisch, dus verdient geen aandacht.
Neen dat bedoel ik niet.
Ik bedoel dat iedereen op Belgische bodem beschermd wordt door de Belgische wetten.
Dat iemand iets onwettig doet, veranderd daar niets aan.
Of je nu geen verblijfsvergunning hebt en aldus de wet overtreedt, of je nu in het openbaar dronken bent en zo de wet overtreedt, in beide gevallen mag je deze mensen niet bestelen of vermoorden. Worden ze bestolen of vermoord, dan worden ze nog altijd beschermd door de Belgische wet. Dan geldt voor hen nog altijd de Belgische wet.
Idem voor een inbreker. Of hij nu een oostblok crimineel is, of een eigen-volk crimineel, die mag je ook niet zomaar neerschieten.

Laatst gewijzigd door artisjok : 1 februari 2009 om 14:24.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 14:48   #217
ERLICH
Minister-President

Standaard

[quote=freespirit;3954110]
Citaat:

OK. Ik beschouw die vermoorde kinderverzorgster in Dendermonde ook als mijn zuster, ze is immers één van ons, blanken (en nog Belgische ook). Als een broer heb ik meegedeeld in de smart omtrent haar gewelddadige dood. Nu wens ik een schadeclaim in te dienen bij de Belgische Staat, 100.000 euro is voldoende om op mijn rekening over te schrijven. Kan ik mijn lening inkorten en een mooie wagen van kopen + eens een multicultureel wereldreisje van maken. Gaat men mij dit durven weigeren? Dan is dat toch racisme: waarom een zwarte illegaal wel en een blanke 'regulier' niet ??? Klachtje indienen bij 'pater' De Witte en zijn Centrum voor blablabla ...

Greetz, Freespirit de cynicus
Kunt er bijna zeker van zijn dat men u dit durft weigeren, u kunt met uw zogenaamd verlies niet uitpakken met het woordje 'racisme' hoe spijtig dit ook is, blanke mensen zijn nooit of te nooit het slachtoffer van dit woordje of daden gepleegd door dit woordje. Zij die het mondje altijd vol hebben over gelijke rechten, zijn over het algemeen zij die er het meest tegen zondigen.

Oud 1 februari 2009, 15:01   #218
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
voil�* deze post.

Filosoof heeft zich hiernet in een andere draad ge-out als Allah-believer. Misschien wacht hij tot hij het antwoord in zijn oor gefluisterd krijgt. Bij de profeet ging dat ook zo naar het schijnt.
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 15:08   #219
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen dat bedoel ik niet.
Ik bedoel dat iedereen op Belgische bodem beschermd wordt door de Belgische wetten.
Dat iemand iets onwettig doet, veranderd daar niets aan.
Of je nu geen verblijfsvergunning hebt en aldus de wet overtreedt, of je nu in het openbaar dronken bent en zo de wet overtreedt, in beide gevallen mag je deze mensen niet bestelen of vermoorden. Worden ze bestolen of vermoord, dan worden ze nog altijd beschermd door de Belgische wet. Dan geldt voor hen nog altijd de Belgische wet.
Idem voor een inbreker. Of hij nu een oostblok crimineel is, of een eigen-volk crimineel, die mag je ook niet zomaar neerschieten.
Dus een schadeloosstelling zou volgens u in het geval van deze crimineel gepast zijn geweest? Dan vindt u ook dat iemand niet het recht heeft z'n hebben en houden te verdedigen tegen criminele, bij wijze van spreken, men moet hen en hun daden aanvaarden als.......?

Iedereen beschermt door de belgische wet? Zoals al ergens aangehaalt, hongerstakers die één of ander gebrek oplopen door hun actie, zoals over een paar maanden terug tijdens een nieuwuitzending, een gesprek met een hongerstakende asielzoeker. De vraag van de reporter, 'hebt u van deze actie enige hinder, de asielzoeker ja, vroeger had ik s'morgens altijd een erectie en nu niet meer'. M.a.w, belgië wat hebt u deze arme zwarte man aangedaan, hij zal voor de rest van z'n leven misschien niet meer productief kunnen meewerken om de vergrijzing in z'n land van herkomst tegen te gaan, zulks verdient zeer zeker een schadeloosstelling.

Misschien eens even nadenken over de legale mensen in dit land, zij die een leven van arbeid achter de rug hebben en dachten ooit te kunnen genieten op hun oude dag, maar die door toedoen van hun beroep hier in worden gehinderd en die wat betreft schadeloosstelling ver achter het net vissen. Terwijl deze wel mee de pot hebben aangelegt die door alle mogelijke profiteurs van heinde en ver, legaal of illegaal wordt leeggevreten.

Oud 1 februari 2009, 15:22   #220
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Ben al content dat u Hansje Van Themsche verantwoordelijk houdt voor de moord op die vrouw . En als die mensen in de toekomst ( volgens u door de schuld van Links gespuis ) eventueel zouden kunnen dienen als kiesvee , dan zijn ze toch met alles in regel ? Dan is alles toch weeral prima perfect in orde ? Wat is uw probleem dan ? Ik zie het niet hoor !

Fré B.
Dus u gaat ermee akkoord dat zoals genoemd, ook door uzelf links gespuis allochtonen gebruikt als kiesvee en dat dit alles prima perfect inorde is? Is het dat, dat progressieve slinkse personen bedoelen wanneer ze hun multcul verkopen als "verrijkend", invoer van een mogelijke stemmenwinst?

Dank u voor dit antwoord, heb al meermaals aan slinkse linkse gevraagd waar die verrijking zat die ze altijd maar oprakelen en kijk, hier krijgt men nu het antwoord zonder er achter te moeten vragen en zagen.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 1 februari 2009 om 15:23.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be