![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#7801 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
In Amerika zijn meer dan 900.000 mensen min of meer 'verdacht' van terrorisme: http://blog.wired.com/27bstroke6/200...ror-watch.html Op die manier geraakt men natuurlijk nergens...maar het blijft wel de illusie onderhouden die zegt dat er zeer veel terroristen zijn wereldwijd. Bullshit...nog nooit werd een werkelijke terrorist veroordeeld. Eenvoudigweg omdat de paar terroristen die er in heel de wereld zijn, zichzelf al lang geleden opgeblazen hebben...de 19 kapers op 9/11 (waarvan er minstens 6 nog levend waren, dus die 19 is zelfs al sterk overdreven), en de 4 personen die in London de underground hadden opgeblazen. En alle honderden (of zelfs duizenden, ik weet het niet precies) opgepakte terroristen hebben - zo blijkt - niks te maken met een of andere terroristische organisatie. In 90% van de gevallen krijgt men geen verklaring uit die mensen, en de andere 10% geeft dingen toe die ze zelf niet eens wisten...vreselijk toch? Als je nu in de USA zou rondlopen met een ietwat donkere huid, met een typische haviksneus, een tulband en een baard, is de kans dat je op een goede dag opgepakt wordt heel realistisch. Zonder dat je ook maar iets gedaan hebt, dat jou tot aanslagen of iets dergelijks linkt. Ze hebben hooguit veel sympathie voor de Islam, en hebben hooguit eens in een trainingskamp van de Taliban gezeten, zonder ooit de intentie te hebben hun vaardigheden tegen de mensheid te gebruiken. Men wil ons wijs maken dat er duizenden fundamentalisten zijn die zelfmoordaanslagen willen plegen, terwijl dit er hoogstens een paar tientallen zijn (en deze zijn vaak niet goed bij hun hoofd). Maar de manier waarop men terrorisme aanpakt is zeker niet goed, want men heeft honderden mensen opgepakt, en tóch werd in Londen een underground opgeblazen. Dan zou men op den duur gewoonweg iedereen moeten oppakken...dan zullen er zeker geen aanslagen meer gebeuren. Afschaffen die handel! Ze mogen nog honderdduizenden mensen oppakken, dat zal niks veranderen aan de situatie. Het is hun beleid die ze moeten aanpassen. Laatst gewijzigd door Insdeath : 1 februari 2009 om 11:53. |
|
|
|
|
|
|
#7802 |
|
Partijlid
|
Maar om weer ontopic te gaan;
Ik zou al graag 1 mythe willen de wereld (en dit forum Er waren wel degelijk vliegtuigen gekaapt door zelfmoordterroristen op 9/11. Laat iedereen die het tegengestelde beweert, naar voren komen. Mijn voornaamste reden waarom het zeker zelfmoordterroristen waren, is dat er toch �*emand die vliegtuigen moet bestuurd hebben. En het zal wel geen CIA-medewerker of zo zijn. Ik denk dat die niet veel zin hebben om op een dergelijke manier dood te gaan. |
|
|
|
|
|
#7803 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Zo is er sprake van vliegtuigen die nog in gebruik zouden zijn. Kapers die nog leven. Men zou evengoed vliegtuigen op afstand kunnen bediend hebben. |
|
|
|
|
|
|
#7804 | |||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Buzz : 1 februari 2009 om 12:26. |
|||
|
|
|
|
|
#7805 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Teveel nieuwsberichten om ze allemaal te posten maar hier heb je een overzicht: http://www.historycommons.org/search...h=on&search=Go Laatst gewijzigd door Akufen : 1 februari 2009 om 13:01. |
|
|
|
|
|
|
#7806 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Bin Laden was al weg voor de troepen Tora Bora binnenvielen, en ze konden hem moeilijk nog tegen gehouden hebben dan aangezien dit vlak op de grens met Pakistan is. De prioriteit lag trouwens niet alleen op Bin Laden maar ook op de Taliban en andere prominente Al-Qaeda leden, waarvan er nog enkele honderden verstopt zaten in die bergen. En als de VS Bin Laden wouden laten ontsnappen namen ze toch wel veel risico's, ze hebben dat gebied gebombardeerd met hun zwaarste bommen, moest hij daar nog gezeten hebben was zijn overlevingskans wel heel klein. Trouwens, in de fog of war kan je niet zomaar 1 man pikken, en zoals Bush zelf zei, dat was geen prioriteit, Al-Qaeda's onderdak afpakken was de prioriteit. Het is ongetwijfeld wel het dichtste bij dat ze gekomen zijn.
Laatst gewijzigd door Buzz : 1 februari 2009 om 14:03. |
|
|
|
|
|
#7807 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Zo hebben ze zichzelf nog nooit genoemd, het is de USA die Ben Ladin en zijn vriendengroepje zo genoemd hebben. En Ben Ladin heeft geen autoriteit of gezag over gelijk wie, hij is enkel de 'bankier'. Als er iemand wilt een aanslag plegen, moeten ze naar hem gaan als ze geld nodig hebben. Dat is alles. Verder heeft hij hier en daar goede connecties, maar hij is geen lid van een organisatie, laat staan dat hij de leider is van een. Alle aanslagen die tot nog toe gepleegd zijn door de zng. Al-Qaeda (en AFAIK werd die naam pas na 9/11 voor het eerst gebruikt), werden allemaal gepleegd door onafhankelijke groepjes moslimfundamentalisten, die op hun manier wilden een soort revolutie ontketenen. Dit heeft echter weinig succes gehad. Het enige dat ze er mee gedaan hebben, is de Amerikanen een excuus geven om Afghanistan en Irak binnen te vallen. Let op mijn woorden; binnenkort zal er nog wel een of ander land zijn dat door de USA wordt binnengevallen (hoewel, met Obama, ik daar nog niet zo zeker van ben), en als dat gebeurt zal het weeral zijn omwille van een of andere - onbestaande - terroristische dreiging. Waarom blijven de mensen deze onzin slikken? |
|
|
|
|
|
|
#7808 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Dat Obama een ander land gaat binnenvallen door Al-Qaeda betwijfel ik ook, dat hij helemaal geen land gaat aanvallen weet ik niet. Iran's reactie op Obama onlangs was minder dan toerijkend, en het lijkt erop dat Ahmedinejad liever in macht zou blijven door constant de Amerikanen uit de dagen en demonizeren (LOL, nu ik er aan denk, die gast is de Iraanse versie van een Neocon). Somalië dat nog steeds onstabiel is kan ook mogelijk een probleem worden. Over het idee dat Al-Qaeda een massieve dreiging is kan ik alleen zeggen dat dit gecreërd is als oorlogspropaganda om ze gevaarlijker te doen lijken dan ze zijn, wat uiteraard niet wil zeggen dat ze helemaal ongevaarlijk zijn en geen dreiging vormen, maar het helpt zeker wel om extra angst op te brengen in het Amerikaanse volk (een typische Neocon tactiek). Hier is zo'n mooi voorbeeld waarbij zelfs mijn ogen gaan rollen: ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#7809 | |||||||||||||||||||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
De nieuwsberichten op die link die ik u gaf geven een veel beter beeld dan wat u hier neerpent. Het gaat zelfs niet over één voorval maar meerdere waarop de VS besloot helemaal niet aan te vallen nadat ze wisten dat Bin Laden er zat. Waarom probeert u dit te ontkennen, terwijl het er letterlijk staat? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
#7810 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
De Special Forces zijn naar mijn weten het dichts bij Bin Laden gekomen in Tora Bora (dat is de context van die Britse SF, die moesten wachten op de Amerikanen om binnen te mogen in Tora Bora, ondertussen was Bin Laden uiteraard al Pakistan binnen gevlucht). Het lijkt onwaarschijnlijk dat Bush Bin Laden niet zou willen vatten, hij verklaarde de oorlog (net zoals Irak) zo goed als over in 2001/2002, en er waren meerdere keren (valse) geruchten dat hij dood was. Bush zei wel dat de oorlog niet specifiek om Bin Laden ging, maar hem vatten zou wel een grote symbolische overwinning zijn. En als hij dat kon doen onlangs tijdens de verkiezingsstrijd, zou hij dat wel onwaarschijnlijk gedaan hebben. |
|
|
|
|
|
|
#7811 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Dat heeft niets meer met slechte intel te maken. Hoe onwaarschijnlijk u dat in de oren klinkt, voor mij is het de normaalste zaak dat ze de boeman die ze te pas en te onpas gebruiken voor hun eigen doel liever laten rondlopen. Het feit dat ze over z'n dood zwijgen onderstreept dit alleen maar. Laatst gewijzigd door Akufen : 1 februari 2009 om 16:21. |
|
|
|
|
|
|
#7812 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Voor de overige 3 vluchten is er geen bewijs. Die vliegtuigen zouden ook door remote control kunnen bestuurd zijn. |
|
|
|
|
|
|
#7813 | |
|
Banneling
|
Citaat:
staat? Het zou natuurlijk kunnen dat u een kloon bent, die via remote control bediend wordt door Aliens. Hey, waarom niet? Als je al de feiten bekijkt, zou ik zeggen dat dat meer dan waarschijnlijk is. |
|
|
|
|
|
|
#7814 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
En de Taliban wouden hem niet zomaar "overleveren", pas als het Amerikaanse leger praktisch aan hun deur stonden stelden ze enkel voor om hem aan een derde land over te geven. En Bin Laden was niet het enige probleem, het antwoord op de eisen van de VS na 9/11 aan de Taliban (als we er nu even vanuit gaan dat het geen inside job was) was op z'n minst ontoereikend. Ik ben zelf verrast van de terughoudendheid geziende de omstandigheden en de VS kennende. Laatst gewijzigd door Buzz : 1 februari 2009 om 17:32. |
|
|
|
|
|
|
#7815 | ||
|
Partijlid
|
Citaat:
Maar daarvoor is het het beste om eerst met bewijzen voor de dag te komen natuurlijk. Citaat:
Ik ben wat hen betreft over niks meer verwonderd. Het enige waar ik me zorgen over maak, tegenwoordig is er zo'n gigantische berg aan informatie die makkelijk beschikbaar is (internet), maar hoeveel van die bronnen zijn betrouwbaar? En waar komen ze vandaan? De ene site citeert de andere, en dan wordt die weer door een andere geciteerd en zo voorts... en op den duur gaat de informatie vervormd of verloren. Als je wérkelijk wilt weten wat er allemaal gebeurt in de wereld, moet je er zelf bij zijn. Wij, als gewone mensen, kunnen enkel de dingen aannemen die op video staan. Dat is ongeveer onze enige houvast. Alle andere dingen (teksten dus), daar moet je zeer sceptisch over zijn. Het is pas als je beelden hebt van iets, dat de dingen weer geloofwaardig worden. Laatst gewijzigd door Insdeath : 1 februari 2009 om 18:24. |
||
|
|
|
|
|
#7816 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Da's een eigenschap die hier steeds weer naar boven komt, liever verder blijven liegen zonder schaamte dan te moeten toegeven dat je verkeerd zat. Dat is naast het punt, maar toch weer een mooie poging om de essentie te ontwijken. Bovendien stond het Amerikaanse leger "al aan hun deur" vóór 9/11. Weer zo'n detail dat je moet negeren om heel dat fabeltje te geloven. |
|
|
|
|
|
|
#7817 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Dat heb ik nog nooit gehoord. Kunt u me even referenties geven aub? Dank u EDIT: ik weet dat de Amerikanen al bepaalde plannen hadden met Afghanistan, maar ik had nog niks gehoord over "aan hun deur staan". Laatst gewijzigd door Insdeath : 1 februari 2009 om 18:26. |
|
|
|
|
|
|
#7818 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Absent 9/11 'Black Box' Serial Numbers Are Inconsistent With NTSB Investigative Publications |
|
|
|
|
|
|
#7819 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
http://whatreallyhappened.com/WRHART...replanned.html http://s3.amazonaws.com/911timeline/...afghanwar.html |
|
|
|
|
|
|
#7820 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat: