![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | ||||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kun je uw idee van vermenselijking nog wat verduidelijken, want ik weet ik niet wat je bedoelt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Ik meen dus de oplossing gevonden te hebben (na lang zoeken): in het eerste geval wordt die ene arbeider niet geinstrumentaliseerd tot gebruiksvoorwerp of object om die andere 5 te redden. In het tweede geval wordt die zware meneer geinstrumentaliseerd tot soort steen (blokkademiddel). Dat is een schending van zijn basisrecht, het recht om niet geinstrumentaliseerd te worden. Zo kwam ik op de ontdekking van dat basisrecht. Dat is dus iets anders dan gewoon het recht op leven. Ik heb nog een hoop andere dilemma's bedacht en telkens klopt mijn hypothese: niet een persoon opofferen indien hij wordt geinstrumentaliseerd, zelfs al zijn de gevolgen minder goed (meer doden netto). Citaat:
![]() |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zou nooit beledigende woorden gebruiken zonder er eerst stevig over te hebben nagedacht. Over wat ik hier schrijf heb ik 8 jaar nagedacht. Dat is 3 keer zo lang dan mijn doctoraatsonderzoek. Mijn doctoraat verdedigen, daar had ik geen bezwaren mee, maar gaan verdedigen dat vleeseters na het lezen van mijn argumenten voldoen aan de eigenschappen 'psychopatisch, egoistisch, oportunistisch,...', dat doe je niet zomaar voor de lol. Voor je zoiets alleen al maar zou insinueren moet je al wel heeeeel stevig hebben nagedacht. Dus over dit onderwerp heb ik veel langer en kritischer en dieper nagedacht dan mijn doctoraatsonderzoek. En net zoals een wetenschapper probeer ik nog steeds mijn theorie te falsifieren. De gemakkelijkste manier is om de ideeen voor te leggen aan anderen. Ik heb daarbij bewust een hardere, provocerende taal gehanteerd om zeker reacties uit te lokken. Maar tot nu toe zijn het allemaal argumenten die niet deugen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | ||||||||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() als we dan toch de historischen tour opgaan...
Citaat:
En je mag het zoveel ontkennen als je wil, de huidige kennis laat uitschijnen dat vleesconsumptie een belangrijk onderdeel was van het paleolitisch dieet. Zie hieronder voor een mooi overzichtje van een korte litteratuurscreening. Meer nog, er zijn aanwijzingen dat de groei van onze hersenen het gevolg zijn van de inname van grote(re) hoeveelheden proteinen en iodine. En wat zit er veel in vlees? Juist: proteinen en iodine, net als zinc, ijzer, en andere essentiele sporenelementen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.cababstractsplus.org/abst...No=20043002295 Citaat:
http://www.ingentaconnect.com/conten...00003/art00003 Citaat:
http://www.natuurdietisten.nl/files/...eskn%20(2).pdf Citaat:
http://www.ajcn.org/cgi/content/full/81/2/341#R20 Citaat:
http://www.ajcn.org/cgi/content/abst...e2=tf_ipsecsha Citaat:
http://www.nature.com/ejcn/journal/v.../1601646a.html Citaat:
http://www.epidem.com/pt/re/epidemio...195628!8091!-1
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 4 februari 2009 om 14:29. |
||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Minister-President
|
![]() Vanmiddag heb ik weer een dubbele portie americain préparé op mijn boterham gegeten. Niet die met mayonnaise opgewerkte americain, maar puur natuur americain vermengt met uitjes, kappertjes, peterselie, eigeel en worchestershire saus. Echte americain preparé dus.
En dat heeft gesmaakt.
![]() |
#187 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Deepeco : 4 februari 2009 om 15:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Stel je deze reëel voorgekomen situatie eens voor, die ik ooit al eens op dit forum heb voorgelegd. Je komt met een medisch hulpteam aan in een vluchtelingenkamp waar de mensen opeengepakt zitten, ondervoed en ten prooi aan ziektes. De oorlogssituatie in de omgeving maakt dat 1 op 3 bevoorradingsvliegtuigen uit de lucht geschoten worden. Je zit met je beperkte middelen in dat kamp, dus ga je selecteren wie eerst recht op behandeling krijgt, goed wetende dat je daarmee meerdere mensen gaat laten sterven als vliegen: - op basis van welke criteria ga je selecteren? - hoe ga je het voor jezelf verantwoorden dat de mensen die je teruggestuurd hebt een dag later terugziet bij de lijkenverwerking? Nu kun je terugkomen met een doorwrochten antwoord waar je uren over hebt nagedacht, feit is dat je in vele gevallen moet handelen zoals je instinct dat ingeeft, en dat de rationalisering achteraf komt. Heb je moreel goed gehandeld... misschien wel....misschien niet.... doch ik heb MOETEN handelen. Misschien heb ik in de praktijk juist gehandeld maar in theorie wel moreel verkeerd: ik heb beslist over het leven van elke persoon die toen voor mij is verschenen. Hoeveel keer kan ik dat rechtvaardigen? Je kan zoveel prakkiseren over jouw moraliteit en die van anderen, het gaat om de extreme momenten dat je dat werkelijk in praktijk moet omzetten. Want het paradoxale is juist dat die mensen die dan hun persoonlijke ethiek even opzij schuiven, tot de beste resultaten komen. Maar met het gevaar levenslang zwaar beschadigd te raken. Maar als je denkt die vragen al beantwoord te hebben en dat de situatie zich maar moet conformeren naar jouw inzichten, gaan er vele doden vallen.
![]() |
![]() |
#190 |
Minister-President
|
![]() Morgen neem ik een driedubbele portie. En daarna geef ik de hond een trap. En nu jij.
![]() |
#191 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We eten ze omdat we dat kunnen en omdat dat ons voldoening schenkt. Als er een opperwezen was die wou dat het anders was, had hij die lekkere steaks op poten wel een competitieve intelligentie gegeven. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#193 |
Minister-President
|
![]() In een half pak boter natuurlijk, daarvoor hebben ze een koe pijn gedaan door in haar tepels te knijpen en daardoor ligt er nu ergens een kalf te creperen van de honger.
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En mens moet juist vlees eten,enkel op groen alleen kan je niet gezond blijven
![]() |
#195 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het enige dier waarvan met zekerheid gesteld kan worden dat het een bewust-levende dier is, is de mens (en vooraleer je weeral de mentale gehandicapten erbij sleurt, dat is irrelevant). Er zijn sterke aanwijzingen (geen voldongen feiten) dat andere diersoorten daar tot op een zekere hoogte ook in staat toe zijn (dolfijn-olifant-mensaap), voor de overige dieren die u zo graag bewustzijn toekent (vermenselijking ![]()
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Gouverneur
|
![]() Allee conclusie dan. Neen vlees moet niet verboden worden.
We kunnen nu misschien een topic openen of veganisten en andere seldersoorten moeten worden verboden of eventuel verbannen worden van het internet. Want het ging toch om relevante criteria awel voor mij is dat relevant want die want die pastinaak zuigers gebruiken het internet waardoor het vertraagt voor de vleeseters. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En nee, dat gehandicapten nu net het genetisch materiaal van de mensensoort hebben is irrelevant, want waarom zouden andere genetische eigenschappen (zoals familieverwantschap, huidskleur, sekse, biologische categorieen zoals orde of klasse) wel irrelevant zijn en soort niet? En nee, mensen vinden een ethiek gebaseerd op arbitraire criteria minder goed, want dan zeggen ze dat je opportunist bent en dat vinden ze niet goed. Ik wacht nog steeds op heldere en sterke argumenten op al mijn vragen. |
|
![]() |
![]() |