![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#7921 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Ze blijven uw argumenten negeren. Maar dan moet er wel bij gezegd worden dat uw argumenten over het algemeen behoorlijk radicaal zijn (no offense; ik ben het over het algemeen wel met u eens, maar ik bekijk het liever een beetje meer vanuit een neutrale hoek). Volgens mij is de beste manier om hen te overtuigen, om het meer vanuit het midden te bekijken. Of zelfs vanuit hun oogpunt. Iemand vanuit hun eigen oogpunt ontkrachten werkt over het algemeen veel beter. Maar het is misschien niet de makkelijkste manier. Laatst gewijzigd door Insdeath : 6 februari 2009 om 15:08. |
|
|
|
|
|
|
#7922 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En waarom ik het NIST rapport blijf 'verdedigen', (niet dat dat trouwens nodig is), is omdat dat op dit moment het enige serieuze en semi-definitieve onderzoek is dat er is ivm de 911 gebeurtenissen. Het is niet de heilige graal en er kunnen mettertijd nog wijzigingen en aanpassingen gebeuren maar dit rapport is een sec-wetenschappelijk rapport op basis van de gekende feiten en de gedane waarnemingen. De conlusies van NIST worden trouwens gedeeld door instituten en onderzoeksgroepen van overal ter wereld. Het volstaat om daar even op te zoeken. Je moet ook even durven denken over de alternatieve theorien en vooral over de consequenties daarvan. Meestal vertrekken die alternatieve theorien vanuit een -relatief aannemelijke- veronderstelling maar om die mogelijk te maken heb je nieuwe -steeds minder aannemelijke- veronderstellingen nodig enzovoort. Het principe van de omgekeerde piramide en dat is zelden iets dat stabiel is. Een zuchtje wind blaast dat omver, en dat zien we nu al jaren bij de conspiracy theorien : ze vallen over eventuele gaten in de NIST rapportering maar hun theorien zijn enkel en alleen gaten en weerstaan zelfs geen half uur kritisch onderzoek. Kijk maar eens naar het 'onderzoek' van Steven E. Jones en dergelijke. Ik heb geen enkel persoonlijk voordeel bij het steunen van de believer of non-believer kijk op de zaak. Ik ben gewoon een geinteresseerd toeschouwer maar als je enigzins objectief naar de zaak probeert te kijken, is er maar 1 mogelijke conclusie : de officiele verklaring is veruit de meest waarschijnlijke. |
|
|
|
|
|
|
#7923 | ||
|
Partijlid
|
Citaat:
Citaat:
Er zijn er ook velen die het wel met u eens zijn natuurlijk. Het is en blijft daarom een zeer controversieel onderwerp. Maar zeg nu zelf parcifal; kan een gebouw perfect symmetrisch in elkaar storten door wat schade en een brand? Want NIST zegt zelf dat er nog nooit een gebouw op een dergelijke manier ingestort is. Ze leggen uit dat door de brand, een kolom uitzette en het begaf. Daardoor kwam het gewicht van het hele gebouw op de andere stalen pijlers terecht. Hoe komt het dan dat het gebouw niet zijdelings, of slechts gedeeltelijk instortte? De enige manier waarop het gebouw zo zou kunnen instorten, is dat alle pijlers het samen begeven. Ok, we zien allemaal dat de centrale kolom het eerst begeeft (structuur op het dak die inzakt), maar daarna komt de rest perfect symmetrisch naar beneden? Daar klopt toch iets niet? Net zoals jij je aan het NIST-rapport vastklampt, klamp ik me vast aan Controlled Demolition. Jij zegt dat er enkele dingen niet kloppen daaraan (als ik het goed begrepen heb toch), maar aan CD kloppen er ook een paar dingen niet. Het is daarom dat er verder onderzoek nodig is. Want er is nog steeds geen enkele theorie die door iedereen volledig kan aangenomen worden. |
||
|
|
|
|
|
#7924 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Hoe logisch kan zoiets zijn wanneer het nog nooit is voorgevallen? |
|
|
|
|
|
|
#7925 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Valt zo'n kaartenhuis zijdelings of maar gedeeltelijk? |
|
|
|
|
|
|
#7926 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Voor WTC7 begrijp ik uw twijfels best, maar voor de Twin Towers vind ik de CD theorie meer dan onwaarschijnlijk. Een vraag die ik me wel zou stellen is dan, waarom? Waarom een leeg gebouw laten instorten, zonder slachtoffers, zonder veel extra drama, en met veel meer vragen van CT'ers? Ik zie nergens het nut van wie-dan-ook die de aanslag gepleegd heeft, om WTC7 neer te halen... |
|
|
|
|
|
|
#7927 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Ten tweede: een conversatie van een heel uur door betrokken AtC'ers is mijn inziens een zeeeeer belangrijk gegeven, zeker wanneer je in gedachten houdt hoe weinig is geweten over wat er nu juist allemaal is gebeurd in die vliegtuigen. En jij stelt dus simpleweg dat je daar niet te veel moet achter zoeken. Tja, ik zou om te beginnen al eens graag weten, los van w�*t op die tape stond, waaròm die tape uberhaupt is vernietigd. En dat een onderzoekscommissie die naam waardig blijkbaar in het geheel NIET geintersseerd is in dit feit, roept bij mij ook vragen op. Bij u niet? |
|
|
|
|
|
|
#7928 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#7929 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
#7930 |
|
Partijlid
|
Er is 1 ding die ik momenteel behoorlijk aan het onderzoeken ben: namelijk hoe structural steel zich in vuur gedraagt.
EN overal op het internet vindt ik niets anders dan 9/11... Op iedere site waar ze het hebben over staal, zeggen ze dat ze staal niet aanraden, beton aanraden in de plaats, bla bla bla... EN dit allemaal door hetgeen op 9/11 gebeurd is... Is het niet opmerkelijk dat het net door dit ene voorval - en dit ene voorval alleen - de gehele bouwindustrie zich aangepast heeft? Ze spreken allemaal over 'sinds 9/11 raden we staal niet meer aan', 'sinds 9/11 moet er een verbeterd model sprinkler komen', 'sinds 9/11 raden we beton of beton-in-staal aan';....en zo gaat het maar door. En dit doet me meer dan ooit vermoeden dat er iets helemaal niet pluis is met WTC1, 2 en 7. Want normaal zouden dergelijke stalen gebouwen veel beter moeten weerstaan. Nog nooit eerder is een gebouw op een dergelijke manier ingestort (behalve door CD, ik weet het), en ik vindt het maar al te belachelijk als de hele bouwsector zich aangepast heeft op basis van een leugen; namelijk dat een dergelijk gebouw door vuur en een bepaalde hoeveelheid schade (jullie weten over welke schade ik het heb) zomaar helemaal in vrije val naar beneden komt. Laatst gewijzigd door Insdeath : 6 februari 2009 om 20:42. |
|
|
|
|
|
#7931 |
|
Vreemdeling
|
U hebt klungelaars die alles weten over staal.
maar : atta, waleed, wail, abdu, marwan fayez, mohand, hamza, en ahmed wisten beter. er wordt in de u.s. aan wat anders gedacht om af te breken.... kwestie....werk te "scheppen" !
|
|
|
#7932 |
|
Partijlid
|
Schickruber, ik vind het leuk dat je meedoet aan deze discussie, maar zou je in het vervolg wel even je standpunten iets willen verduidelijken aub? Want vele van uw vragen of antwoorden zijn behoorlijk vaag en onduidelijk. Ik weet niet precies wat u wilt zeggen met "de kapers wisten beter".
In het vervolg wat op letten aub. Dank u. |
|
|
|
|
|
#7933 |
|
Vreemdeling
|
mijn vriend,
als ik vraag hoe het kon komen dat vlucht 45.500 liter kerosine aan boord had en U weet het niet is dat niet mijn fout...ook zoeken naar de waarheid... en anders : blijft U maar oppervlakkig !
|
|
|
#7934 |
|
Vreemdeling
|
natuurlijk vlucht 175. Boem......
|
|
|
#7935 | ||
|
Partijlid
|
Citaat:
Waarom zou hij geen 45.000 liter aan boord hebben? Dat is toch maar normaal? Wat wil je daar nu mee beweren? Dat ze op hem op het vliegveld expres volgegoten hebben omdat ze wisten dat hij in WTC zou crashen, en hoe meer brandstof, hoe meer schade? Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#7936 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En volledig tot beneden,niet te zijdelingse en nog minder gedeeltelijke.... Indien Uw stelling juist is was de linkerzijde volledig tot beneden ingestort en hadden we rechte neergang van het gebouw niet mogen zien aangezien het gebouw het slechts qua constructie aan één kant bezweek en had er aan de rechterzijde véél meer weerstand tegen het instortingsproces moeten zijn.... En desondanks bent U nog altijd akkoord met de officiële versie.... |
|
|
|
|
|
|
#7937 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#7938 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Verklaar je nader. En gelieve on-topic te blijven aub.
|
|
|
|
|
|
#7939 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|