Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2009, 14:53   #2361
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Eerst wil ik dat jij de jouwe post. Ik weet dat dit lichtjes oneerlijk is, maar jij post ook straffe kak.
Neen Flanelcondoom, de bewijslast niet proberen om te keren. Jij kwam hier af met de bewering dat alcohol meer doden veroorzaakt dan drugs dit doen en je wist dat omdat je statistiekjes daarover had gelezen. Graag nu meteen een link naar die statistiekjes.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2009, 14:53   #2362
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Alcohol valt imo niet zo eenvoudig te klasseren tussen "softdrugs" en "harddrugs", daarvoor zijn er fundamenteel een aantal verschillen. That's all.
Daar ga ik, net zoals de intellectueel eerlijke medische wetenschappers, niet mee akkoord.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2009, 14:57   #2363
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen Flanelcondoom, de bewijslast niet proberen om te keren. Jij kwam hier af met de bewering dat alcohol meer doden veroorzaakt dan drugs dit doen en je wist dat omdat je statistiekjes daarover had gelezen. Graag nu meteen een link naar die statistiekjes.
Jij maakte jouw beweringen eerst hoor. Wij spreken nu over de chronologische volgorde.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2009, 14:59   #2364
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij maakte jouw beweringen eerst hoor. Wij spreken nu over de chronologische volgorde.
Waar ergens zie je een post van mij staan dat ik verwijs naar statistieken zonder dat ik een link er naar geef?

Ik wacht bovendien nog altijd op jouw statistiekjes.
Oud 9 februari 2009, 15:07   #2365
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar ergens zie je een post van mij staan dat ik verwijs naar statistieken zonder dat ik een link er naar geef?

Ik wacht bovendien nog altijd op jouw statistiekjes.
Jij maakte wel beweringen.

Je krijgt de mijne als jij jouw beweringen kunt staven.

Als jij van mening bent dat dit niet de gebruikelijke procedure is voor het oproepen van bronnen, kunnen we daar een aparte draad over starten.
Oud 9 februari 2009, 15:13   #2366
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Lees de gazet van antwerpen van vandaag, en zie maar dat jij geen fobie krijgt:
Relevantie nihil zoals gewoonlijk.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2009, 16:50   #2367
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar begin ik zelfs niet over. Ik wil gewoon horen wat ik vroeg.
Je bedoelt wellicht dat je wilt horen wat je graag hoort.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2009, 16:51   #2368
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Wat zijn de meerwaarden van het ingestandhouden legaal status van alcohol en de blijvende criminalisering van gebruikers van andere middelen - of die nu minder of meer schadelijk dan alcohol zijn?
Een hoger demokratisch gehalte.
Vermits het de beste verkiezingsuitslag bezorgt ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 9 februari 2009, 16:52   #2369
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bedoelt wellicht dat je wilt horen wat je graag hoort.
Beste schoofzak,

Ik formuleer hier nu duidelijk en ondubbelzinnig:

Zou jij zo vriendelijk zijn om een studie voor te leggen die zegt dat cannabis lichamelijk verslavend is, en ook uitleggen hoe het verslavingsmechanisme werkt (bij opium is dit bijvoorbeeld bekend, forsorgehalte in beenderen oa)?

Ik leg een nadruk op het verslavingsmechanisme. Mijn biologie zuigt, maar ik kan wel degelijk begrijpen hoe een verslaving wordt veroorzaakt.
Oud 9 februari 2009, 17:01   #2370
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Savatage,

Waarom moet de overheid iets? Waar haalt ze het recht?
De overheid heeft niet het recht om iets te doen; de overheid heeft de plicht om iets te doen.
Interne en eksterne veiligheid, zustisie, gezondheidszorg, zorg voor zwakkeren ... en ze puren die plichten allemaal uit de verkiezingen ...

hoe simpel en toch hoe mooi hé: demokrasie !

Citaat:
En waarom is alcohol minder gevaarlijk dan cannabis?
Hoe gevaarlijk sommige produkten zijn, is een heel aparte draad waard.
Hoe vergelijk je fisieke schade met sosiale schade vb. ?

In ieder geval is het volgende een mooie illustrasie: in de horeka-opleidingen zijn er studentjes die opgeleid worden tot sommeliers.
Die zitten daar toch wel te nippen en te smekken van alkoholische produkten om godbetert dan te kunnen raden van welke stok, streek en jaar de druif kwam ...

Oud 9 februari 2009, 17:02   #2371
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Waar put de overheid haar plicht om iets te doen? Zou jij dat kunnen aantonen?

Waarom zou de overheid dat doen?
Oud 9 februari 2009, 17:04   #2372
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Zonder REFERENDUM denk ik niet dat er een oplossing komt.
Oud 9 februari 2009, 17:11   #2373
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste schoofzak,

Ik formuleer hier nu duidelijk en ondubbelzinnig:

Zou jij zo vriendelijk zijn om een studie voor te leggen die zegt dat cannabis lichamelijk verslavend is, en ook uitleggen hoe het verslavingsmechanisme werkt (bij opium is dit bijvoorbeeld bekend, forsorgehalte in beenderen oa)?

Ik leg een nadruk op het verslavingsmechanisme. Mijn biologie zuigt, maar ik kan wel degelijk begrijpen hoe een verslaving wordt veroorzaakt.
Deze en soortgelijke vragen zijn al zeker 20 keer gesteld in gans deze draad.
Voor de zoveelste keer: ik ga die antwoorden (en waarvan de meeste en de beste niet door mezelf geformuleerd zijn) niet knippen en hier nogmaals plakken.

Voor de rest zie ik fosfor in je beenderen nog niet zo vlug abstinensieverschijnselen geven, maar swat, heel dat spel van gewenning/verslaving/verdoving/beïnvloeding-van-stemming/bewustzijnsbeïnvloeding is nogal kompleks voor mijn simpele geest.

Oud 9 februari 2009, 17:15   #2374
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Deze en soortgelijke vragen zijn al zeker 20 keer gesteld in gans deze draad.
Voor de zoveelste keer: ik ga die antwoorden (en waarvan de meeste en de beste niet door mezelf geformuleerd zijn) niet knippen en hier nogmaals plakken.

Voor de rest zie ik fosfor in je beenderen nog niet zo vlug abstinensieverschijnselen geven, maar swat, heel dat spel van gewenning/verslaving/verdoving/beïnvloeding-van-stemming/bewustzijnsbeïnvloeding is nogal kompleks voor mijn simpele geest.
Ik heb de draad zitten doorlezen. Ik vind echt niks. Zou je iets willen plakken hier, want ik vind het echt niet. Het is niet dat ik moeilijk wil doen en jou wil laten zoeken en zelf wil zitten schaterlachen voor het scherm.

Maar ik vind het niet. En ik zou het graag lezen. Want als ik lees waarop jij je baseert, kan ik een veel eerlijkere en objectievere blik werpen op jouw standpunten.
Oud 9 februari 2009, 17:53   #2375
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als jij van mening bent dat dit niet de gebruikelijke procedure is voor het oproepen van bronnen, kunnen we daar een aparte draad over starten.
Niet nodig beste flanellen condoom, het is ondertussen wel duidelijk dat die statistiekjes waar je het eerder over had niet bestaan.
Oud 9 februari 2009, 17:55   #2376
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet nodig beste flanellen condoom, het is ondertussen wel duidelijk dat die statistiekjes waar je het eerder over had niet bestaan.
First in - first out.

Ik vroeg eerst aan de zak in kwestie dat hij mij iets toonde.
Oud 9 februari 2009, 18:00   #2377
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees de gazet van antwerpen van vandaag, en zie maar dat jij geen fobie krijgt:

link: http://www.gva.be/nieuws/wetenschap/default.asp?art={761462A3-8D06-4FA3-B6DF-FD09C54E2B6F}

enkele zinsneden:

Wetenschap
09/02 Blowers lopen een hoger risico op teelbalkanker

Intensief of langdurig marihuana-gebruik kan het risico op teelbalkanker danig verhogen. Volgens een Amerikaanse studie verdubbelt de kans vergeleken met mannen die nooit een joint rookten.

Onderzoekers van het Fred Hutchinson Cancer Research Center in Seattle hebben 369 mannen met teelbalkanker gevolgd en vergeleken hen met een controlegroep van 1.000 gezonde mannen. Iedereen werd ondervraagd over marihuanagebruik.
Meest agressieve kanker

De onderzoekers stelden een verdubbeling van het risico vast. De resultaten laten uitschijnen dat marihuana-gebruik gelinkt is aan de meest agressieve teelbalkanker (nonseminoma). Het is voor het eerst dat dit verband tussen marihuana en teelbalkanker is aangetoond.
Meest voorkomende kankers

Teelbalkanker is een van de meest voorkomende kankers bij jongen mannen. De ziekte duikt veel vaker op in Europa en Noord-Amerika dan elders. Voor die hogere incidentie is tot dusver geen verklaring gevonden. Marihuana-gebruik zou een deel van de verklaring kunnen zijn.

Bekende risicofactoren voor teelbalkanker zijn ondermeer verwondingen aan de teelballen, een voorgeschiedenis in de familie of niet afgedaalde teelballen als kind.
Kan wel zijn, maar wat wil je hiermee zeggen?
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2009, 18:15   #2378
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je moet niet trachten open deuren in te trappen.
Kokaïne zit in vele, vooral hogere, milieus (zelfs al denk ik niet dat wielrennen Boonen in zo hoge milieus vertoeft, al betaalt hij naar 't schijnt zijn belastingen in Monaco - en nu hoop ik dat ik me niet vergis van wielrenner).
(maar daarom is het nog niet zo dat iedere wielrenner of iedere lisensiaat/master ieder weekeind aan zijn poederke zit ...)
Citaat:
De stepping stone teorie in legaliseren ... !!!
Wil je ons doen geloven dat Tom Boonen een blower was?
Stepping Stone hé?
Oud 9 februari 2009, 18:18   #2379
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Google. 24 sec.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/6474053.stm
Oud 9 februari 2009, 18:20   #2380
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Of, als je wat meer tijd hebt:
http://www.beckleyfoundation.org/pdf...ion_Report.pdf
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be