![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
#42 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Hamas predikt niet voor een radicale islamitische staat, dat is louter propaganda van Israël. En al zouden vrouwen helemaal niet meetellen, dan maakt dat van Hamas volgens u een terroristische organisatie. De roomse katholieke kerk is dan ook een terroristische organisatie. Daar zijn ook geen vrouwen toegelaten, negationsten daareentegen sinds onlangs weer wel. Ook de arabische staten steunen de palestijnen niet, tenzij hun dat goed uikomt. Dus dat de palestijnen indirect een gevaar vormen voor de wereldvrede is sterk overdreven.
![]() |
#43 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 11 februari 2009 om 06:34. |
|||
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uit artikel 11: De islamitische verzetsbeweging gaat er vanuit dat Palestina een islamitische waqf is voor de toekomstige moslimgeneraties tot de Dag des oordeels. Uit artikel 31: De islamitische verzetsbeweging is een humane beweging. De beweging neemt mensenrechten in acht en wordt geleid door de islamische tolerantie als de beweging handelt met volgelingen van een ander geloof. Het neemt niemand tot tegenstander dan hen die de beweging tot tegenstander maakt. Artikel 11 is duidelijk. Artikel 31 verzacht artikel 11 niet, want van zodra je artikel 11 niet in acht neemt ben je een tegenstander van de beweging. De 'humaniteit' is dus herleid tot het islamitische dhimmistatuut voor andersdenkenden. En daardoor ondersteunt en onderstreept dit artikel de volledig islamitische aard van de beweging ten volle. Nu kan je Israël met alle zonden beladen. Maar je mag hun niet verwijten dat zij - om propagandaredenen - de statuten van Hamas zouden hebben geschreven.
Fortuna favet fortibus Laatst gewijzigd door JeeBee : 11 februari 2009 om 10:31. |
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uit artikel 6: De Islamitische Verzetsbeweging is een specifiek Palestijnse beweging die haar trouw aan God verschuldigd is, haar levenswijze aan de islam ontleent en ernaar streeft het vaandel van God over iedere centimeter van Palestina te doen wapperen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Hamas_Handvest Is dat Israëlische propaganda? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 11 februari 2009 om 20:59. |
|
![]() |
![]() |
#46 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
De enige religieuze groep die het Hamas-handvest een wel erg donkere toekomst voorspelt, zijn de atheïsten. Het zou dan ook begrijpelijk zijn moest deze groep zich serieus zorgen maken over de Hamasintenties. Een eerste blik op de praktijk leert ons echter dat uitgerekend het Volksfront nauw samenwerkt met Hamas. Maw: minstens een deel van de areligieuzen ziet in Hamas geen bedreiging, in tegendeel zelfs. Om op uw vraag te antwoorden: Citaat:
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 11 februari 2009 om 21:51. |
|||
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In ons land zou zoiets een contradictie zijn (schending van de godsdienstvrijheid aangezien de overheid zich niet pro of contra een religie mag uitlaten, alsook omdat areligiositeit niet mogelijk is). Hamas ziet dat blijkbaar anders. Maw: het dhimmistatuut heeft enkel betrekking op een deel van datgene wat we hier godsdienstvrijheid noemen.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 11 februari 2009 om 22:21. |
|
![]() |
![]() |
#48 |
Minister
|
![]() Zou je mij kunnen inlichten over hoe in de praktijk, daar waar het reëele Hamasisme bestaat, staat met de rechten van anders gelovigen?
Dat moet kunnen want er zouden in Gaza ook Christenen leven, is mij verteld. Of loop ik in deze een beetje achter? |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kort samengevat: er leven nog steeds christenen in de Palestijnse gebieden. Op de Westbank daalde hun aantal spectaculair door Israëlische annexatie van de gebieden rondom Jeruzalem, alsook door de uitzichtloze economische en politieke situatie (instabiliteit, kans op oorlog, werkloosheid, blokkade...). In de Gazastrook zien we een gelijkaardige situatie: ook hier de drang om te emigreren (net zoals vele islamitische Gazanen). Deze emigratie, alsook het feit dat er door andere christenen niet werd omgekeken naar hun Palestijnse geloofsgenoten, heeft geleid tot een sterke afname van het aantal christenen in Gaza.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 12 februari 2009 om 01:33. |
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je schijnt zonder problemen een organisatie te steunen die 'het religieus zijn' verplicht. Dat op zich is al een schending van de mensenrechten (die overigens is islam middens niet aanvaard worden, getuige de eigen versie van mensenrechten die - uiteraard vanzelfsprekend - op de islam gebaseerd zijn: de zogenaamde conventie van Parijs uit de jaren '80. En, wanneer je de geschiedenis van de islam én de leer kent, dan zou je moeten weten dat een islamstaat de 'rechten' van de andersdenkenden gelovige - voor zover ze ook 'het boek', met name het oude testament aanhangen - enkel onder dhimmistatuut kennen. een islamstaat gaat verder dan een zuivere kwestie van godsdienstvrijheid. Wanneer je anders denkt dan moet je bijvoorbeeld maar eens de 'rechten' van de kopten of andere christenen in Egypte, toch een vooruitstrevend land zou ik denken en westers geörienteerd en heus geen islamstaat, onderzoeken. Je mag dat natuurlijk ook in Saudi-Arabië doen, of nog ergens anders. Je voelt zelf wel dat er str... aan de knikker is door te wijzen op een contradictie met de Belgische samenleving. Zou je ook staan springen mocht bijvoorbeeld een uiterst reactionaire christelijke stroming hier voor de dag komen met zelfs maar een voorstel dat heel vaag zoiets zou durven propageren?
![]() |
#51 |
Minister
|
![]() @Andy:
da drang van Christenen om te vertrekken uit streken waar de Mohammedanen in de meerderheid zijn en het gezag uitoefenen, is dus het gevolg van socio-economische factoren. Dat is in overeenstemming met de marxistische theorie. En deze socio-economische factoren hebben niet te maken met de cultuur maar alles met ellende die van buitenaf wordt toegebracht. Dat Christen in het verdomhoekje zitten heeft niets met religie te maken? Religie verbroederd, dat weten we zo langzamerhand wel. Maar verbroederen verschillende religies ook met elkaar? |
![]() |
![]() |
#52 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat deze organisatie het religieus zijn bij monde verplicht is idd te betreuren. (Opnieuw: ga eens de situatie van atheïsten in pakweg de VS na, en bedenk dan dat het Handvest in 1988 geschreven is). De praktijk wijst evenwel uit dat die vijandigheid tav atheïsten en ongelovigen uitblijft, wat m.i. een bewijs is voor het pragmatische karakter van Hamas vandaag. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mbt het statuut van andersgelovigen in Saudi-Arabië en Egypte: daarover weet ik te weinig om dergelijke uitlatingen te doen. Ik weet wel dat zelfs het bestaan van onderdrukte religies in islamitische landen geen bewijs is voor de intenties die u en/of anderen Hamas wil toeschrijven. Citaat:
Maar ik weiger op basis van de argumenten die tot nu toe aangedragen zijn mee te huilen met de wolven. Zoiets zou immers selectieve blindheid en hypocrisie noodzaken.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 12 februari 2009 om 14:16. |
|||||
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#54 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
En ik heb enkel proberen duidelijk te maken wat die begrippen zoals islamitische staat en dhimmistatuut inhouden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Natuurlijk kan ik ook niet spreken voor de intenties van hamas, de soep wordt dikwijls niet zo heefgt gegeten als opgediend. Maaar nog eens, ik wilde gewoon enkele principes verduidelijken die hamas voert en die nog altijd springlevend zijn in landen zonder de zegening van de westerse verlichting. Het staat je vrij je te verdiepen in het niet zo onschuldige statuut van dhimmi. Een historisch begrip dat nog steeds doorsijpelt in het hedendaagse denken en doen. Citaat:
Selectieve blindheid wordt opgeheven door het zoeken en verwerken van informatie. Ik probeer daar, met vallen en opstaan, toe bij te dragen en alle dagen zelf nog bij te leren. Wolven die huilen in het bos zijn er al genoeg. Overigens met dank voor het hoffelijke en open antwoord. Een zeldzaamheid in deze beladen threads.
![]() |
#55 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat ze met gestolen geneesmiddelen uit door Israel naar Gaza gebracht noodhulp wapens maken is natuurlijk ook "normaal": http://www.nd.nl/artikelen/2009/febr...icijngranaten- Lees de link eens, 't is de moeite waard. |
|
![]() |
![]() |
#58 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
als je net heel wat familie hebt weten afslachten door Israelische fundamentalisten , zou ik ook willen terugslaan. Ps: nooit geweten dat Israel fundamentalisten zo in zitten met het Palestijnse volk.... of het moet enkel zijn om Hamas te kunnen aanklagen. Hamas dat nog gesteund werd oor Israel tegen de PLO... Verdeel en heers !
![]() |
![]() |
#59 |
Minister
|
![]() En als je niet wil dat je kinderen verhongeren dan moet je Fatah afzweren en loyaliteit beloven aan Hamas en vooral veel respect tonen aan Hamas ( te pas en te onpas ).
|
![]() |
![]() |
#60 | |||||
Minister-President
|
![]() ik heb mezelf de vrijheid toegekend wat extra tijd te nemen voor je post. M'n excuses voor het wachten
Citaat:
Uiteraard zal die stelling enkel opgaan voor een bepaald deel van de VS. Ik kan me voorstellen dat een atheïst in New York makkelijker voor zijn levensbeschouwingen kan uitkomen dan eentje uit pakweg Texas. Een van de argumenten die er werd aangedragen bestond uit het feit dat, hoewel de VS officieel geen staatsgodsdienst heeft, elke presidentiële speech moet worden afgesloten met een 'God bless'. In dat opzicht is de positie van atheïsten in een tolerante VS-regio vergelijkbaar met datgene wat Hamas voorstelt mbt andersgelovigen: je mag je religie openlijk beleiden, maar de staatsgodsdienst is een andere dan die van jou. Binnen alle mogelijke posities die je kan innemen als je per se een staatsgodsdienst kiest, lijkt deze me een van de meest gematigde. ps: aangezien de docu al een heel tijdje terug werd uitgezonden weet ik niet meer in welk programma ze te zien was, noch welke andere argumenten er vermeld werden. Ik meen mij wel te herinneren dat die (of een andere gelijkaarigde docu) ook te zien was op een programma van de vrijzinnige omroep op vrt of canvas. Citaat:
Citaat:
Vandaar: op basis van het weinige dat Hamas in haar handvest zegt mbt andersgelovigen lijkt er mij geen sprake te zijn van een uitgebreid dhimmiestatuut. Specifiek over de bemerking van de extra belastingen voor dhimmies: ik geloof dat die afgesteld waren op de omvang van de zakaat (een islamitische verplichting). Of dat dus een 'extra' belasting is, is vrij dubieus. Ik weet echter niet voor welke periode en regio dit opgaat. Citaat:
Als je gaat zien naar de praktijk, dan zie je dat moderne - zelfs op Europese leest geschoeide - principes wel in moslimwereld doordringen. Veel van de nationalistische en seculiere principes werden immers overgedragen in de koloniale en post-koloniale periode. Ik verwijs hiervoor bvb naar de seculiere grondwet die Irak kende voor 2003. Deze was - ook zonder islamitische verlichting - gebaseerd op de code civil. Naast seculiere principes, floreren bvb ook nationalistische en communistische opvattingen in verschillende moslimlanden. Het omgekeerde komt natuurlijk ook voor: hoewel de middeleeuwen in de VS al eventjes voorbij zijn, gelooft ruim 60% van de bevolking in een of andere vorm van intelligent design. En ook in Duitsland heeft de Verlichting de gruwel in de jaren '30 en '40 niet kunnen tegenhouden. Citaat:
mvg, Andy
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 14 februari 2009 om 10:43. |
|||||
![]() |