![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2661 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2662 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2663 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2664 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2665 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Omdat hij dan bijdraagt aan een maatschappelijk fenomeen waarvan demokratisch beslist is dat de maatschappelijke gevolgen zo ergerlijk zijn dat een verbod gerechtvaardigd is.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#2666 |
|
Banneling
|
Het is niet demokratisch beslist. Het is beslist door een junta van stemronselende juristen, en opgedrongen door knuppelzwaaiende militiemensen.
|
|
|
|
|
|
#2667 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Omdat jij geen reden kan bedenken waarom jij dagelijks of wekelijks alcohol mag drinken en een ander niet met dezelfde regelmaat een joint mag roken? Omdat je moet toegeven dat je stelling dat cannabis de kans verhoogd op gebruik van heroïne op niets gebaseerd is? Omdat je liever negeert dat jongeren er toch zelf zullen achterkomen wat cannabis is en doet? Omdat je moet toegeven dat er helemaal niets misdadig is aan het gebruik van cannabis? Idem voor kweek en handel. Jij, zoals alle anderen, komt niet verder dan "ja maar het is verboden". Omdat jij je eigen standpunt niet kan uitleggen? Wie mag er wanneer hoe dikwijls een joint roken? En als er al eens een joint mag gerookt worden, mag die cannabis dan gekocht en gekweekt worden? Of moet het van de Heilige Geest komen? |
|
|
|
|
|
|
#2668 |
|
Minister-President
|
En welke verschrikkelijke maatschappelijke gevolgen heeft het gebruik van cannabis zoal?
|
|
|
#2669 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2670 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Denk jij dat er ooit een wet gestemd werd in het parlement waarin staat dat cannabis moet verboden worden? Wegens de maatschappelijke gevolgen? Lees en leer. http://cannaclopedia.be/HASJIESJVERBOD.htm |
|
|
|
|
|
|
#2671 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2672 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu, alle verslaving zal de maatschappij wel geld kosten. Maar mi zal deze kost voor de maatschappij kleiner zijn, als men de specifieke verslaving illegaal houd (zo zijn er ook wetten op het gebruik van tabak, van alcohol, voor kansspelen...). En het gebruik van teveel vetten en suikers kan men nu moeilijk illegaal maken. Maar eigenlijk ben ik eerder liberaal, dus in principe moet veel, kunnen. Alleen mag men de anderen er niet mee, of toch niet teveel, hinderen. En hier komt dan het kostenplaatje meespelen. En ofdat cannabisplantages Belgisch hoop in bange dagen kunnen worden, betwijfel ik. Trouwens zijn er landen waar het kweken van cannabis gelegaliseerd is ? Komt daarbij dat ik niet tot de drugsgeneratie behoor, tabak mij nooit iets gezegd heeft, en alcohol mij bijna niets meer zegt (vroeger vond ik het nog leuk om "tipsy" te worden, maar dat was in mijn jeugd). |
|
|
|
|
|
|
#2673 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar mi heeft een referendum over het legaal maken van cannabis niet veel kans om het te winnen. |
|
|
|
|
|
|
#2674 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2675 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2676 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2677 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
België;
Moest U ooit een kwekerij beginnen, geleid door de overheid, ik solliciteer hier nu spontaan. Kunt niet zeggen dat ik niet eerst was he lol On topic: Het is pas als er shops komen dat er een rem geplaatst kan worden op het gebruik van minderjarigen. Nu is er de kl... te controleren. Nu de shops op de grens weg zijn, nu staat er pas rommel klaar om de straten te vervuilen. Denk hier aub goed over na dierbaar België. En misschien geven zij geen fuck om de gezondheid van een blower, maar 't moet je kind maar eens zijn he
|
|
|
#2678 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2679 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
LOL Kieke!!!!!!!!! Ge snapt wat ik bedoel he
Dat minderjarigen dan geen shop binnen kunnen gaan.
|
|
|
#2680 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik denk dat wereldwijd de kloof tussen roeszoekers en roesvermijders onoverbrugbaar is.
|