![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2681 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#2682 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#2683 | |
|
|
Citaat:
Nee ik denk eerder omgekeerd. Er zijn nog steeds een groot aantal stijve harken in de samenleving die geprogrameerd zijn om dat foei te vinden en geen hoor te hebben naar nuance. En zich te moeien natuurlijk. Maakt praktisch weinig uit hoor, dus ik zie niet welk baat er is bij een verbod. Wie neemt deze dag zo'n signaal van "dat is foei" nog serieus? Daar is de samenleving toch al veel te ver in een staat van ontbinding? |
|
|
|
|
|
|
#2684 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#2685 | |
|
|
Citaat:
Nu ja in de praktijk zullen het eerder marokanen zijn die mij opdringerig wat kamelestront willen verkopen. |
|
|
|
|
|
|
#2686 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#2687 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar niet wereldwijd; enkel in Holland met zijn gedoogbeleid en een paar kiekens die denken dat ze dat hier dan ook maar moeten kunnen flikken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#2688 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
't ding is.... we zitten met een gedoogbeleid...
Maar wat ben je met een gedoogbeleid zonder bevoorrading?
|
|
|
#2689 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ga een toegeving doen.
How how, geen grote hé, ge moet geen feestje beginnen bouwen ... De overheid moet inderdaad de kwaliteit van de illegale drugs kontroleren. En wel op een zeer aktieve, zelfs agressieve manier. Okee ? Akkoord ?? De overheid moet veel meer moeite doen om illegale drugs in beslag te nemen, en die telkens te kontroleren op de beruchte kwaliteit, zoals sommige in deze draad al betreurd hebben. De gevolgen die daaraan vasthangen zijn simpel: 1) gewone kwaliteit van drugs: gewone gevangenstraffen voor dielers en kwekers ... afijn, zoals het nu is of zou moeten zijn 2) te lage maar niet giftige kwaliteit: naast de bovenvermelde gevangenisstraffen, ook suppelementair gevangenis erbij wegens oplichting en bedrog 3 giftige kwaliteit: naast de bovenvermelde gevangenisstraf, poging tot moord door vergiftiging erbij.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#2690 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Zeer goed schoofzak
Hoewel er bij punt 1 wel best een onderscheid gemaakt kan worden tussen commerciële kwekers en kwekers voor eigen voorraad he. Ik vind dat de gevangenis beter gebruikt wordt voor de echte criminelen, zoals op punt 3. Lage kwaliteit kan je niet echt bestraffen he, enkel als ie vervuild is. Als de THC laag aanwezig is, is dat enkel in het nadeel van de blower.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 19 februari 2009 om 13:46. |
|
|
|
|
|
#2691 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Langzaam maar zeker evolueer je in de goede richting. |
|
|
|
|
|
|
#2692 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vroeger werden de boeren gepakt als ze hun melk aanlengden met water. Daar werd niet mee gelachen hoor !! Ik geloof dat zoiets in 't algemeen "bedrog in koopwaren" noemt. Maar wat ik eigenlijk wou zeggen: ik ga nog een paar dinkskes knippen en plakken uit de gazet van vandaag: Ge weet dat ik graag iets rook kleur, zodat ge u niet teveel moet vermoeien door heel het artikel te lezen. link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...euwsoverzicht# De Standaard Online donderdag 19 februari 2009 | Bron: belga Een op drie prille tieners gebruikte al eens cannabis belga BRUSSEL - Meer dan 30 procent van de Belgische jongeren tussen 14 en 16 jaar heeft vorig jaar cannabis gerookt. Dat is het hoogste percentage in de Europese Unie. De cijfers werden bekendgemaakt door Raymond Yans, lid van de International Narcotics Control Board (INCB), het VN-orgaan dat toeziet op de uitvoering en naleving van de internationale drugsconventies. De organisatie pleit voor het invoeren van preventiecampagnes tegen het gebruik van cannabis. Yans noemt verschillende verklaringen voor het toenemend gebruik van cannabis door Belgische jongeren. 'Kort na de versoepeling van het beleid ten opzichte van de vervolging van het gebruik van softdrugs werd al een sterke verhoging van het cannabisgebruik vastgesteld', zegt hij. 'Vanaf 2003, twee jaar na de versoepeling van het beleid, noteerde men al een sterke stijging van het gebruik bij jongeren.' Voorts wijst Yans op het gedoogbeleid tegenover softdrugs in Nederland, op de nabijheid van de Nederlandse coffeeshops en op het ontbreken van primaire preventiecampagnes tegen cannabisgebruik. 'Vooral voor jongeren en andere kwetsbare bevolkingsgroepen zijn dergelijke preventiecampagnes absoluut nodig', stelt hij. Dat schrijft de krant De Morgen. mcu
|
|
|
|
|
|
#2693 |
|
Banneling
|
Preventiekampanjes helpen niet.
|
|
|
|
|
|
#2694 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ja schoofzak, ik begrijp je punt wel.
Maar helaas wordt niet alle wiet evengoed opgekweekt en is ie niet zo kwalitatief als de andere. Bv bij de ene is het THC laag, maar is de CBN weer hoog. Dus als alles natuurlijk opgekweekt wordt, en je wordt maar half stoned omdat m'n geen voeding gaf, dat kan je moeilijk bestraffen omdat deze niet vervuild is. En voor sommige mensen zijn die lage wietjes dan weer zwaar... Het is moeilijk hier een sanctie voor op te leggen... Aandunnen met melk is een beetje zoals.... Zand, glas, metaalschilvers overspuiten met een drukpistool om gewicht te winnen. Maar wiet met een laag effect is onstrafbaar vind ik zo, die moeten ze dan maar verkopen aan de prijs die het waard is. Als men die verkoopt voor meer dan het is, zoals vele shops doen. dan is dat inderdaad in feite de klant afzetten. Preventiecampagnes moeten er zijn, maar dat doen ze toch ook met sigaretten? En eerlijk, wie luistert er nu naar? Ik wil doodgraag stoppen met roken, maar ik kan het gewoonweg niet. Tenzij ik door de hel ga. Maar als ik wil stoppen met cannabis valt het eigenlijk allemaal heel goed mee. Het is niet zoals men voorschrijft in de media. Als die probleemgevallen er toch zijn, is het gemakkelijk het op cannabis te steken terwijl die mensen gewoon een probleemgeval op zichzelf zijn. Ik herhaal het: geef die mensen eenders welke drugs, drank, cannabis, coke, heroine, ... ze zullen keer op keer een probleemgeval zijn omdat het psychisch in hun kopje afspeelt. Ze zoeken een toevlucht in de roes. Andere roken dan weer een jointje om een gezellig sfeertje te scheppen zoals partygangers een glaasje drinken om in de sfeer te komen. Maar de doorsnee blower kan echt wel een tijd zonder een jointje hoor. En dat jongeren er al zo vroeg aan beginnen dat betreur ik heel diep. Ik ben ook heel jong begonnen en ben zo in dagelijks gebruik gesukkeld. Dan ben ik wat gaan minderen en nu heb ik andere prioriteiten. Ik zal nog wel een joint roken als de gelegenheid er is, maar ik ondervind NIETS last dat ik niet kan blowen. Het is niet zo verslavend als nicotine. EN LEES DIT GOED: Veel niet rokers blowen ook, en door het te joinen (joint) met tabak denkt men verslaafd te zijn aan de wiet, terwijl het eigenlijk de nicotine is.
|
|
|
#2695 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het gebruik van suikers en vetten kan je inderdaad niet illegaal maken, maar je kan wel strengere normen opleggen. Je zal het eerst eens moeten uitrekenen, voor je zomaar kan stellen dat de kost voor de maatschappij kleiner zou zijn als je cannabis illegaal houdt. Bedoel je, omdat je niet tot de "drugsgeneatie" behoort, dat het je niet kan schelen of cannabis illegaal og legaal is? En wat denk jij? Wordt het gebruik gedoogd? Mag men in de stad op een bank in het park een joint roken? Of op het terras van een café? Of in de voortuin? |
|
|
|
|
|
|
#2696 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Maarja, daar zijn dan weer shops waar je wel kan blowen he.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 19 februari 2009 om 19:06. |
|
|
|
|
|
|
#2697 | |
|
Banneling
|
Citaat:
http://www.verbaarsjes.nl/nieuws/2006/2501.html |
|
|
|
|
|
|
#2698 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ik zit op een wietforum, en daar heb ik Nederlanders al een boete weten krijgen voor openbaar blowen, dus ja... vrij zeker.
Die sticker dat je toont toont aan dat het daar zeker niet mag, de blauwe ervan geeft aan dat het wel mag. Maar die hangen meestal op de vooruit van een shop.
|
|
|
#2699 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2700 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Op het tweede, wil het sportief spelen (zou het eerst kunnen opzoeken). Ik denk dat het niet mag, maar dat de kans op problemen toch kleiner zijn, dan iemand die tabak rookt in een restaurant. |
|
|
|
|