![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2761 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2762 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens ben jij anarchist en kraker. En spreek niet tegen, want je bent het. Het is gewoon zo. Anarchist en kraker. Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 20 februari 2009 om 20:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2763 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar eigenlijk zitten onze standpunten niet zover uiteen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2764 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier en daar is er een gemeente die alcohol drinken op straat wil verbieden tussen 22 uur en 10 uur. Waarom willen ze dat verbieden, als het toch al verboden is? Ik vindt het ook beter dat minderjarigen geen alcohol of andere drugs gebruiken. Ik heb mijn kinderen dan ook nooit tafelbier laten drinken, en voor hun 12-jarig feest hebben ze ook geen wijn mogen proeven. Ik heb nooit gelaten om in hun bijzijn een glas witte wijn te drinken. Ze wisten maar al te goed dat dit niet voor kinderen is. Als mijn bijna 16-jarige dochter met leeftijdsgenoten naar een chiro-fuif gaat is zij een zeldzaamheid, want de enige die geen alcohol drinkt. Kan je je dit inbeelden? Alle andere drinken pinten! En zijn veelal niet eens 16 jaar. Spel me dus niet de les over verantwoord omgaan met.... Kan je uitleggen wat er zo onverantwoord aan is? Het is niet door achter de rug van je kinderen te drinken dat je hen iets leert. Het is door je voorbeeldfunctie en je verklaringen. Je kunt kinderen gerust leren dat er een hoop dingen zijn die niet voor hen zijn. Dit geldt zowel voor alcohol als voor cannabis en veel andere dingen. Weet je waarom de maatschappij een verkeerd beeld heeft? Door wat ze in de krant lezen. Zonder zich te realiseren dat alleen excessen in de krant komen. Doordat er altijd over "drugs" gesproken wordt, en geen onderscheidt gemaakt wordt tussen de verschillende drugs. Doordat ze het niet kennen, en dus er schrik voor hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2765 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Artisjok, als jij feiten gaat tegenspreken, zie ik de zin van onze discussie niet in.
Openbare dronkenschap wordt niet geapprecieerd, net zoals in het openbaar drinken niet getolereerd wordt. Het is niet omdat men het door de vingers zal zien dat het mag.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 20 februari 2009 om 20:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2766 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2767 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En als ze moedwillig niet willen overschakelen? Waarom hebben cannabisgebruikers niet de keuzevrijheid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2768 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() flanellen frakske, dat mag niet
![]() Een terras is geen openbare plaats. Het staat misschien op een openbare plaats, maar het is het niet. Het is een aangewezen plek om iets te drinken. Believe me jongens, het mag niet.... Maar men laat het wel toe in de meeste gevallen
![]() |
#2769 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een cannabisgebriuker moet niets, enkel verantwoord met zijn gerief omgaan
![]() |
#2770 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() flanellen ge zijt van Antwerpen he?
![]() Bel eens 0800 123 12 (de blauwe lijn van de politie voor onnuttige vragen lol) en vraag of het mag, post daarna uw antwoord hier ![]() Vraag letterlijk: mag ik alcoholische dranken nuttigen op straat (niet over een terrasje beginnen)
![]() |
#2771 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.fuifpunt.be/docs/wetbeteu...onkenschap.pdf In het openbaar alcohol drinken is niet verboden. Geef anders een link naar de wet of wat dan ook die het verbiedt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2772 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb gezocht, en vond enkel de nederlandse wetgeving...
Maar vraag het aan uw lokaal politiebureau. Aan de antwerpenaars: de gratis belllijn staat er, vraag het daar is Het mag niet, maar het wordt wel door de vingers bekeken... En dan nog, het mag niet basta, intussen zijn we al fel afgedwaald: OPENBAAR BLOWEN MOET NOOIT KUNNEN (in mijn ogen)
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 20 februari 2009 om 21:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2773 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.depanneblogt.be/?p=5184 http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...18063180_14000 http://www.brusselnieuws.be/artikels...archterm=payfa |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2774 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ok ge hebt gelijk...
Vinde nu nog altijd dat blowen in het openbaar moet kunnen of dat er shops moeten komen waar het kan/mag?
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 20 februari 2009 om 21:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2775 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vindt het ook beter dat minderjarigen geen alcohol of andere drugs gebruiken. Ik heb mijn kinderen dan ook nooit tafelbier laten drinken, en voor hun 12-jarig feest hebben ze ook geen wijn mogen proeven. Ik heb nooit gelaten om in hun bijzijn een glas witte wijn te drinken. Ze wisten maar al te goed dat dit niet voor kinderen is. Als mijn bijna 16-jarige dochter met leeftijdsgenoten naar een chiro-fuif gaat is zij een zeldzaamheid, want de enige die geen alcohol drinkt. Kan je je dit inbeelden? Alle andere drinken pinten! En zijn veelal niet eens 16 jaar. Spel me dus niet de les over verantwoord omgaan met.... Kan je uitleggen wat er zo onverantwoord aan is? Het is niet door achter de rug van je kinderen te drinken dat je hen iets leert. Het is door je voorbeeldfunctie en je verklaringen. Je kunt kinderen gerust leren dat er een hoop dingen zijn die niet voor hen zijn. Dit geldt zowel voor alcohol als voor cannabis en veel andere dingen. Weet je waarom de maatschappij een verkeerd beeld heeft? Door wat ze in de krant lezen. Zonder zich te realiseren dat alleen excessen in de krant komen. Doordat er altijd over "drugs" gesproken wordt, en geen onderscheid gemaakt wordt tussen de verschillende drugs. Doordat ze het niet kennen, en dus er schrik voor hebben. Laatst gewijzigd door artisjok : 20 februari 2009 om 21:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2776 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is uw mening, heb u ook nooit de les gespeld.
Wel in het algemeen gesproken dat we er verantwoord met moeten omgaan. En neen, jointjes rook je niet voor de neus van kids, dat is gewoon mijn mening. Daarvoor niet de jouwe. Net zoals je jezelf niet zat drinkt voor hun neus, maar een maat aantoont. En u weet evengoe als mij dat één joint haar werking heeft. Dat is niet hetzelfde als één pintje. Toch begrijp ik uw inzicht, maar ik sluit me er niet bij aan. Ik vind gewoon dat er plaatsen moeten komen waar WEL MAG geblowed worden, zoals een coffeeshop. Maar zeker niet in het openbaar.
![]() |
#2777 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ga akkoord dat je noch (te) dronken, noch (te) stoned moet zijn bij je kinderen. Ik begrijp dat je niet pleit om cannabisgebruik in het openbaar toe te laten. De maatschappij is er nog niet klaar voor om ermee geconfronteerd te worden. Maar eigenlijk is er toch niets tegenin te brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2778 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoe je moet geen hele joint in je eentje oproken? Dat is ook relatief met hoeveel er tussen ligt he
![]() Ik rook hem allesinds altijd alleen op. Ik zal altijd tegenstander zijn van drugsgebruik in het openbaar, al is het maar een jointje. Maar ik ben wel voorstander voor locaties waar je wel ongestoord blowen kan, zoals een shop.
![]() |
#2779 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zijn er hier growers dat foto's willen delen?
Of is dat tegen het reglement? Mensen moeten toch weten waarover het gaat he ![]() Ik heb helaas niets meer staan, maar nog wel de foto's ervan. Ik blijf het jammer vinden dat de hobby verloren is... dat wel... het was meer dan een hobby, het was een passie geworden... maarja verloren glorie
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 20 februari 2009 om 23:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2780 |
Minister
|
![]() Ik zie langs uw kant slechts een poging tot veralgemening en stereotypering. Op de rest van mijn argument weet u wel geen bal te vertellen. U noemt mij kraker, ik noem u naïef.