Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2009, 13:44   #41
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kritische Theorie Bekijk bericht
Vergeef het hen, zoals u al hebt aangegeven ligt hun scholingsniveau dan ook veel lager.

Einstein heeft gesproken.

Citaat:
Stevaert en het woord 'intellectueel' in één zin?

Inderdaad. Van hem is immers de wereldberoemde uitspraak:

"Gisteren kon ik het woord 'intellectueel' niet eens schrijven. Vandaag zijn ik er een".

Laatst gewijzigd door daiwa : 22 februari 2009 om 13:51.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2009, 13:45   #42
Kritische Theorie
Gouverneur

Kritische Theorie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Wat ik bedoelde, mijnheer de 'linkse criticus', is dat u niet moet komen zagen dat de arbeidersklasse uw dwaze ideologie niet meer volgt, wanneer u constant uit de hoogte doet tegenover mensen met een lager opleidingsniveau. Mij niet gelaten natuurlijk, hoe meer de 'linkse intellectuelen' zich opsluiten in hun ivoren torens, hoe meer kans de rechterzijde heeft om de arbeiders te overtuigen.
Bent u dan werkelijk zo naief dat u op dit forum zieltjes wenst te winnen? Ik namelijk niet. Het is dan ook omwille van het besef dat scholingsniveau significant is, dat verschillende doelgroepen anders benaderd dienen te worden. Maar als u dat wenst te ontkennen,ga uw gang.

Kritische Theorie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2009, 13:50   #43
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik bedoelde, mijnheer de 'linkse criticus', is dat u niet moet komen zagen dat de arbeidersklasse uw dwaze ideologie niet meer volgt, wanneer u constant uit de hoogte doet tegenover mensen met een lager opleidingsniveau. Mij niet gelaten natuurlijk, hoe meer de 'linkse intellectuelen' zich opsluiten in hun ivoren torens, hoe meer kans de rechterzijde heeft om de arbeiders te overtuigen.
Goede redenering, slecht uitgedrukt. Niet 'rechterzijde', populistisch links.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2009, 14:04   #44
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Een liberaal die nog in links en rechts gelooft?

Oud 22 februari 2009, 16:07   #45
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bent u dan werkelijk zo naief dat u op dit forum zieltjes wenst te winnen? Ik namelijk niet.
Ik ook niet, hoor

Het probleem is net dat de linkerzijde ook in de realiteit buiten dit forum totaal geen blijk geeft van enige inleving of overeenstemming met de arbeiders (en dan vooral op het culturele niveau), en hen daardoor gedurende de laatste twee decennia in rap tempo naar 'extreem-rechts' heeft gejaagd.

Citaat:
Het is dan ook omwille van het besef dat scholingsniveau significant is, dat verschillende doelgroepen anders benaderd dienen te worden. Maar als u dat wenst te ontkennen,ga uw gang.
Dat heb ik toch niet ontkend, en wens ik ook niet te ontkennen?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2009, 16:09   #46
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Dat Dedecker allesbehalve in staat is een groot deel van gewone werklui te overtuigen om op zijn partij te stemmen, is inderdaad duidelijk. Ik zou die man zijn ultraliberale theorieën eens aan de poorten van Ford of Opel willen zien verkondigen. Het feit dat u de radicale rechterzijde als 'populistisch links' afstempelt, toont overigens meer dan genoeg aan dat uw zicht op de politiek nogal simpel is, om het eufemistisch te stellen.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 22 februari 2009 om 16:10.
Oud 23 februari 2009, 21:07   #47
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Einstein heeft gesproken.
Ik ben veel verstandiger dan Einstein.

Oud 23 februari 2009, 21:07   #48
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ook niet, hoor

Het probleem is net dat de linkerzijde ook in de realiteit buiten dit forum totaal geen blijk geeft van enige inleving of overeenstemming met de arbeiders (en dan vooral op het culturele niveau), en hen daardoor gedurende de laatste twee decennia in rap tempo naar 'extreem-rechts' heeft gejaagd.

Een interessant artikel, verband houdend met deze discussie: http://www.vlaamsbelang.org/0/5639/
Oud 23 februari 2009, 21:17   #49
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik ook niet, hoor

Kan u een voorbeeld geven van die realiteit buiten het forum? En over wie ter linkerzijde hebt u het dan allemaal? Denkt u overgins dat er ter rechter zijde wel altijd voeling is?

Oud 23 februari 2009, 21:21   #50
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat Dedecker allesbehalve in staat is een groot deel van gewone werklui te overtuigen om op zijn partij te stemmen, is inderdaad duidelijk. Ik zou die man zijn ultraliberale theorieën eens aan de poorten van Ford of Opel willen zien verkondigen. Het feit dat u de radicale rechterzijde als 'populistisch links' afstempelt, toont overigens meer dan genoeg aan dat uw zicht op de politiek nogal simpel is, om het eufemistisch te stellen.
Het lijkt mij eerder naief om te veronderstellen dat LDD aan de poorten van Ford of Opel zou staan. Toch kan LDD een groot aantal van net ontslagen mensen aanspreken. Deze mensen stemmen vaak op LDD omdat ze bijvoorbeeld willen roken op café, sneller wensen te rijden op de baan, boos zijn op wat zij profiteurs noemen, zich achtergesteld voelen en denken dat LDD hen daarin begrijpt, etc. U bent toch niet werkelijk zo naief om te geloven dat mensen alleen maar uit rationele gronden aan politiek doen.

Oud 23 februari 2009, 21:26   #51
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Kan u een voorbeeld geven van die realiteit buiten het forum? En over wie ter linkerzijde hebt u het dan allemaal?
Ik heb het dan vooral over de relevante linkerzijde en de linkse 'intellectuelen', SP.a op kop. Het volstaat reeds om te kijken naar de manier waarop Gennez haar traditionele basis behandelt om vast te stellen dat men daar niet meer in geïnteresseerd is. Breder gezien spreken deze VB-woorden de pijnlijke waarheid: "De kleine man en vrouw uit de verkleurde en verpauperde wijken van de grootstad werden in de steek gelaten door de traditionele partijen, de SP.A op kop. Als ze hun nood klaagden over de overlast en de criminaliteit in hun wijk, werden ze door de ‘progressieve’ heren en dames van de SP.A uitgespuwd als ‘verzuurd’ en ‘onverdraagzaam’ of als ‘racisten’."

Citaat:
Denkt u overgins dat er ter rechter zijde wel altijd voeling is?
Natuurlijk niet, maar de vaststelling dat de meeste lagergeschoolden zich aan de ('extreme') rechterzijde bevinden, zegt meer dan genoeg over het verschil tussen voeling.
Oud 23 februari 2009, 21:28   #52
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Een interessant artikel, verband houdend met deze discussie: http://www.vlaamsbelang.org/0/5639/
Ik denk inderdaad dat de sp.a de belangen van hun traditionele achterban niet goed heeft verdedigd en niet naar hun problemen luisterde. Het klopt ook dat een groot deel van die achterban naar het VB is overgelopen. Het is een kiespubliek dat zo naief was om te geloven dat de sp.a voor hen opkwam, en nu in éénzelfde val loopt. Ze steunen een partij die geen oplossing biedt voor hun problemen.

Oud 23 februari 2009, 21:32   #53
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het lijkt mij eerder naief om te veronderstellen dat LDD aan de poorten van Ford of Opel zou staan. Toch kan LDD een groot aantal van net ontslagen mensen aanspreken. Deze mensen stemmen vaak op LDD omdat ze bijvoorbeeld willen roken op café, sneller wensen te rijden op de baan, boos zijn op wat zij profiteurs noemen, zich achtergesteld voelen en denken dat LDD hen daarin begrijpt, etc. U bent toch niet werkelijk zo naief om te geloven dat mensen alleen maar uit rationele gronden aan politiek doen.
Mee eens, het is inderdaad correct dat weinigen op puur 'rationele' gronden aan politiek doen (waarmee u waarschijnlijk bedoelt dat mensen zich niet louter door economische, maar ook door culturele motieven laten leiden, wat een goede zaak is). Dat is dan ook de reden waarom de meesten zich bij het VB situeren - deze partij vertolkt de culturele gedachten van de gemiddelde arbeider betrekkelijk goed. Dat sommigen op LDD gaan stemmen, is natuurlijk duidelijk, wanneer die man zijn ware gelaat bovenkomt (pro massaimmigratie, pro overmatige homorechten, pro sociale afbraak en pro de traditionele machtspolitiek van CD&V-VLD) zullen ze maar al te vlug terug naar hun 'thuisbasis' terugkeren.
Oud 23 februari 2009, 21:44   #54
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat heb je dat dan tot hiertoe goed weten verbergen.
Oud 23 februari 2009, 21:46   #55
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Mee eens, het is inderdaad correct dat weinigen op puur 'rationele' gronden aan politiek doen (waarmee u waarschijnlijk bedoelt dat mensen zich niet louter door economische, maar ook door culturele motieven laten leiden, wat een goede zaak is). Dat is dan ook de reden waarom de meesten zich bij het VB situeren - deze partij vertolkt de culturele gedachten van de gemiddelde arbeider betrekkelijk goed. Dat sommigen op LDD gaan stemmen, is natuurlijk duidelijk, wanneer die man zijn ware gelaat bovenkomt (pro massaimmigratie, pro overmatige homorechten, pro sociale afbraak en pro de traditionele machtspolitiek van CD&V-VLD) zullen ze maar al te vlug terug naar hun 'thuisbasis' terugkeren.
U bent even naief als de traditionele partijen die ook geloofden dat eens de ware aard van het VB overkwam, dat de kiezers wel zouden terugvloeien. De thuisbasis van het VB gelooft echter ook niet zozeer in de oplossingen van het VB. Ze geloven als eerste niet meer in politieke en geloven ook niet dat er oplossingen voor hun problemen bestaan, ze doen aan anti-politiek, ze zien dat niemand van de traditionele partijen hun problemen aanhaalt, het VB doet dit tot op beperkte hoogte wel, ook gaan ze vaak uit van de gedachte: Ik heb het niet goed, en dat komt omdat iemand anders het wel goed heeft ten koste van mij. Zo een kiezerkorps is moeilijk te controleren en ideologisch weinig of niets waard. Zo een kiezers kunnen dan ook evengoed VB als LDD stemmen. U vergeet trouwens ook dat uw culturele component in sterke mate wordt bepaald door een socio-economische component. Bij een stijging van de socio-economische positie daalt de invloed en het effect van een culturele achtergrond (en hiermee bedoel ik wat je in de volksmond 'de arbeidersmentaliteit' zou kunnen noemen).

Oud 23 februari 2009, 21:48   #56
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat heb je dat dan tot hiertoe goed weten verbergen.
U bent gewoon niet in staat mij te begrijpen. Een paar tientallen jaren bijscholing en het lukt u mischien om even geniaal te redeneren als mij.

Oud 24 februari 2009, 00:10   #57
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent gewoon niet in staat mij te begrijpen. Een paar tientallen jaren bijscholing en het lukt u mischien om even geniaal te redeneren als mij.

Eigen lof stinkt , maar dat zal je zelf ook wel al weten.
Oud 24 februari 2009, 01:01   #58
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Eigen lof stinkt , maar dat zal je zelf ook wel al weten.
Ik geef mezelf dan ook geen enkel compliment. Verstandig zijn heeft geen enkele morele meerwaarde voor mij Dat het voor u wel een meerwaarde is, begrijp ik echter wel...

Oud 24 februari 2009, 03:09   #59
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geef mezelf dan ook geen enkel compliment.
Weet jij echt nog wel wat je hier neertypt?
Ik geef mezelf geen compliment zegt hij dan nog, en dit dan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kritische Theorie
Oud 24 februari 2009, 13:17   #60
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Weet jij echt nog wel wat je hier neertypt?
Ik geef mezelf geen compliment zegt hij dan nog, en dit dan?
Dat is een feit. Zijn feiten tegenwoordig ook al complimenten. Daar komt nog bij dat er vele manieren zijn om verstandig te definieren EN nog mooier dat dat geen morele consequenties dient in te houden. Je hoeft verstandiger niet noodzakelijk als beter te bestempelen, in tegendeel je kan dat evengoed negatief evalueren. Kan je nog volgen? Of is dit te moeilijk voor jou?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be