Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2009, 13:17   #101
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Wees gerust hoor ... het is met Groentje haar goedkeuring dat ik haar citeerde.
Uiteraard. Het moet en zal hier constant over haar blijven gaan...
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2009, 13:17   #102
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wees gerust hoor ... het is met Groentje haar goedkeuring dat ik haar citeerde.

Je bent hier anders ook wel graag precies Txiki ... ondanks dat je het gezaag vindt.
Ik kan jullie niet missen
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2009, 13:18   #103

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik ben héél die soap zo beu als kou pap, dat blijft hier gewoon duren...
Ik begrijp het Kim ...
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2009, 14:48   #104

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard. Het moet en zal hier constant over haar blijven gaan...
Eigenlijk niet ... het gaat eerder over een paar fundamentele principes die langs alle zijden moeten worden gerespecteerd en ik ben er nog altijd niet helemaal uit of er geen "andere" belangen in het spel zijn.

Wat Groentje betreft blijf ik het raar vinden dat iemand die jarenlang correct post op een bepaald moment "bitsig" wordt in haar postings. Daar zit volgens mij op zijn minst iets anders achter want dat is niet haar stijl (anders had ze dat vroeger ook al gedaan).

Zou de mogelijkheid bijvoorbeeld bestaan dat ze op de één of andere heel subtiele manier werd gepest waardoor ze, laat ons zeggen, grof begon te worden? Zou toch kunnen nietwaar?
Oud 22 februari 2009, 15:31   #105
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat Groentje betreft blijf ik het raar vinden dat iemand die jarenlang correct post op een bepaald moment "bitsig" wordt in haar postings. Daar zit volgens mij op zijn minst iets anders achter want dat is niet haar stijl (anders had ze dat vroeger ook al gedaan).
Hangt er vanaf. Ik kon er geen deftige discussie mee aangaan. Vanaf het moment dat je aangaf dat je het niet eens met haar was, kreeg je het verwijt dat je haar "zocht" en dat je persoonlijk begon te worden. Dit terwijl je bijvoorbeeld enkel maar zei: "ik zie dat zo toch niet hoor, is het niet eender op die manier te interpreteren".

Citaat:
Zou de mogelijkheid bijvoorbeeld bestaan dat ze op de één of andere heel subtiele manier werd gepest waardoor ze, laat ons zeggen, grof begon te worden? Zou toch kunnen nietwaar?
Tja, zo vertelt zij haar verhaal. Let echter wel, een klok zegt bim en een klok zegt bam (om even m'n favo serie te citeren ). Ze was een meester in steken onder de gordel (geloof me vrij, ik kan er van meespreken) en als je daar dan iets op zegt, begon het gefulmineer openlijk.
Oud 22 februari 2009, 15:32   #106
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Om van haar pb's nog maar te zwijgen...

Laatst gewijzigd door Kim : 22 februari 2009 om 15:32.
Oud 22 februari 2009, 15:43   #107
nubian
Perm. Vertegenwoordiger VN

nubian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben héél die soap zo beu als kou pap, dat blijft hier gewoon duren...
²
²
²
²
²
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2009, 22:53   #108

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hangt er vanaf. Ik kon er geen deftige discussie mee aangaan. Vanaf het moment dat je aangaf dat je het niet eens met haar was, kreeg je het verwijt dat je haar "zocht" en dat je persoonlijk begon te worden. Dit terwijl je bijvoorbeeld enkel maar zei: "ik zie dat zo toch niet hoor, is het niet eender op die manier te interpreteren".
Hmmm, eerlijk gezegd heb ik met haar zelf niet zo veel discussies gehad maar ik heb meerdere keren haar postings gelezen op maatschappelijke (is zowat de enige dat ik constant volg) en moet ik zeggen dat me dat helemaal niet is opgevallen.
Als ze dus de laatste maanden zo geworden is moet er toch iets zijn dat haar daartoe heeft aangezet?
Citaat:
Tja, zo vertelt zij haar verhaal. Let echter wel, een klok zegt bim en een klok zegt bam (om even m'n favo serie te citeren ). Ze was een meester in steken onder de gordel (geloof me vrij, ik kan er van meespreken) en als je daar dan iets op zegt, begon het gefulmineer openlijk.
Ja ... bimbam ... maar als niet (of heel weinig) betrokken forummer heb ik er toch een relatief objectieve kijk op gehad hoor en naar mijn gevoel klopt dit niet. Ze was zelfs juist heel open en meegaand om "oplossingen" te vinden vond ik. Eigenlijk was ze zelfs heel constructief in haar postings. Ik blijf er dus bij ... als ze de laatste maanden "fouten" maakte dan zal daar wel één en ander achter hebben gestoken en dat alleen al is een onderzoek waard.

De "steken onder de gordel" waren eerder in andere hoeken te zoeken (waar ik momenteel niet over wil uitweiden).
Trouwens ... heel dit forum zit vol met steken onder en boven de gordel dus kan dit niet het argument zijn.

Laatst gewijzigd door Karma : 22 februari 2009 om 22:55.
Oud 22 februari 2009, 23:22   #109

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik kan jullie niet missen
da's lief ...
Oud 23 februari 2009, 08:25   #110
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hmmm, eerlijk gezegd heb ik met haar zelf niet zo veel discussies gehad maar ik heb meerdere keren haar postings gelezen op maatschappelijke (is zowat de enige dat ik constant volg) en moet ik zeggen dat me dat helemaal niet is opgevallen.
Als ze dus de laatste maanden zo geworden is moet er toch iets zijn dat haar daartoe heeft aangezet?

Ja ... bimbam ... maar als niet (of heel weinig) betrokken forummer heb ik er toch een relatief objectieve kijk op gehad hoor en naar mijn gevoel klopt dit niet. Ze was zelfs juist heel open en meegaand om "oplossingen" te vinden vond ik. Eigenlijk was ze zelfs heel constructief in haar postings. Ik blijf er dus bij ... als ze de laatste maanden "fouten" maakte dan zal daar wel één en ander achter hebben gestoken en dat alleen al is een onderzoek waard.

De "steken onder de gordel" waren eerder in andere hoeken te zoeken (waar ik momenteel niet over wil uitweiden).
Trouwens ... heel dit forum zit vol met steken onder en boven de gordel dus kan dit niet het argument zijn.
Ik snap eerlijk gezegd niet goed waarom je het zo opneemt voor iemand die je enkel maar kent vanop dit forum, en dan ook maar enkel vanuit één subforum.

Wat ik eruit concludeer: ze kon niet met kritiek om (zeker niet wanneer die van vrouwelijke forummers kwamen, dan begon ze te verkondigen dat we allemaal jaloers op haar waren etc etc etc). Het was hier een constante schreeuw om aandacht en uitlokking om kritiek (zodat heel die vicieuze cirkel weer opnieuw kon beginnen).

Ik ben blij dat ze hier niet meer zit, het was gewoon te erg geworden. Woorden verdraaien, steken onder de gordel, spammen om toch maar in the picture te staan, het engeltje uithangen op het forum maar pb's vol scheldtirades sturen (niet alleen naar mij, vraag hier gerust verder)... het ging er echt over, degoutant gewoon.
Oud 23 februari 2009, 09:09   #111

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik snap eerlijk gezegd niet goed waarom je het zo opneemt voor iemand die je enkel maar kent vanop dit forum, en dan ook maar enkel vanuit één subforum.
Ja ... hoe komt het dat een mens het soms opneemt voor een ander?

Vorig jaar aan de vrijdagsmarkt te Gent zagen we van op een terrasje een ruzie op een ander terrasje. De ruzie dreigde te ontaarden in een helse vechtpartij. Toen het duidelijker werd om wie het zo een beetje ging (alles ging plots nogal snel) zag ik dat een furieuze vrouw met zeer beredeneerde en geoefende vechttechnieken op een oude man afging, duidelijk om hem iets te doen.

Ondanks de waarschuwingen van mijn mede terrasgenoten die vonden dat we er ons niet mee moesten bemoeien kwam ik tussen en slaagde er in om op dat moment als bliksemafleider te fungeren. De furieuze vrouw had plots al haar aandacht naar mij gericht waardoor de oude man kon verdwijnen.

Ik ben er wel iets minder goed uitgekomen vermits ik dan maar de rake klappen heb geïncasseerd die de vrouw eigenlijk had voorbehouden voor de oude man (en vermits het een vrouw was heb ik dus niet terug geslagen). Gelukkig was de politie vrij vlug aanwezig. Mijn oog heeft daardoor een beschadiging opgelopen.

Dit eigenlijk terzijde maar ik wil hier maar aangeven dat ik op dat moment een onrecht zag zonder de mensen te kennen.

Soms doet ne mens dus wel eens iets voor een ander zonder die goed te kennen newaar.
Oud 23 februari 2009, 09:20   #112

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik eruit concludeer: ze kon niet met kritiek om (zeker niet wanneer die van vrouwelijke forummers kwamen, dan begon ze te verkondigen dat we allemaal jaloers op haar waren etc etc etc). Het was hier een constante schreeuw om aandacht en uitlokking om kritiek (zodat heel die vicieuze cirkel weer opnieuw kon beginnen).
Tja ... als men kritiek wil vermijden dan moet men nu eenmaal niet op een forum gaan hé. In de kamer en de senaat worden ze vet betaald om kritiek te geven. Dat dit echter meestal niet prettig is kan ik wel geloven.

Maar goed ... blijkbaar had jij dan toch een bepaalde relatie met haar vermits je spreekt van hopen pb's?
Oud 23 februari 2009, 09:45   #113

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ben blij dat ze hier niet meer zit, het was gewoon te erg geworden. Woorden verdraaien, steken onder de gordel, spammen om toch maar in the picture te staan, het engeltje uithangen op het forum maar pb's vol scheldtirades sturen (niet alleen naar mij, vraag hier gerust verder)... het ging er echt over, degoutant gewoon.
Awel dat versta ik nu eens niet. Mijn pb's hou ik voornamelijk voor mezelf .. hoe komt het dan dat er "zoveel anderen" van elkaars pb's afweten?

Dus als ik het goed versta ging het eigenlijk niet over uitlatingen op het forum vermits je zelf zegt dat ze daar "het engeltje" uithangde.

Zou het dus dan toch kunnen dat eerder privézaken tussen verschillende forumgangers hier een rol in spelen?
Oud 23 februari 2009, 10:42   #114

Karma's schermafbeelding

Standaard

Ik heb trouwens een vraagje (omdat ik het niet weet) ... indien men iemand aan zijn negeerlijstje toevoegt ... kan die persoon dan nog pb'tjes sturen?
Oud 23 februari 2009, 12:36   #115
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb trouwens een vraagje (omdat ik het niet weet) ... indien men iemand aan zijn negeerlijstje toevoegt ... kan die persoon dan nog pb'tjes sturen?
Ja.

Groentje-18 staat al maanden op mijn negeerlijst en toch kreeg ik er nog pb's van.
Oud 23 februari 2009, 12:38   #116
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Awel dat versta ik nu eens niet. Mijn pb's hou ik voornamelijk voor mezelf .. hoe komt het dan dat er "zoveel anderen" van elkaars pb's afweten?
Als meerdere mensen gestalkt worden door éénzelfde forummer en als je ziet dat diezelfde mensen het openlijk aan de stok hebben met diezelfde forummer, meld je die pb's ook wel aan mekaar.

Citaat:
Dus als ik het goed versta ging het eigenlijk niet over uitlatingen op het forum vermits je zelf zegt dat ze daar "het engeltje" uithangde.
Correctie: wilde uithangen of alleszins dat beeld wilde ophangen. Bij sommigen lukte dat, anderen konden tussen de regels doorlezen.

Citaat:
Zou het dus dan toch kunnen dat eerder privézaken tussen verschillende forumgangers hier een rol in spelen?
O.a. maar dat is het niet alleen. Ik heb privé met haar niks te zien, ik moei me niet met haar leven en zij moet zich niet moeien met dat van mij. Ik vraag er echter niet achter om openlijk beledigd te worden wanneer ik kritiek uit op haar standpunten.

Laatst gewijzigd door Kim : 23 februari 2009 om 12:40.
Oud 23 februari 2009, 20:21   #117

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als meerdere mensen gestalkt worden door éénzelfde forummer en als je ziet dat diezelfde mensen het openlijk aan de stok hebben met diezelfde forummer, meld je die pb's ook wel aan mekaar.

Correctie: wilde uithangen of alleszins dat beeld wilde ophangen. Bij sommigen lukte dat, anderen konden tussen de regels doorlezen.

O.a. maar dat is het niet alleen. Ik heb privé met haar niks te zien, ik moei me niet met haar leven en zij moet zich niet moeien met dat van mij. Ik vraag er echter niet achter om openlijk beledigd te worden wanneer ik kritiek uit op haar standpunten.
Ja Kim ... vooreerst denk ik dat je wel enkele kwaliteiten hebt om een goede moderator hier te worden.
Je bent er eigenlijk nog niet (mocht dit ooit een ambitie van je zijn) want ik mis toch een stuk objectiviteit eerlijk gezegd.
Vooreerst kan je je niet baseren op pb's van anderen ... deze zijn namelijk niet op het forum gezien dus hebben ze ook geen tel.
Daarnaast denk ik ook dat er hier een mogelijkheid bestaat om bepaalde lieden "in een ban te sturen" al was het maar door bepaalde postings uit te lokken en nadien aan te geven zodat de persoon in kwestie eigenlijk een beetje in een val is getrapt.
Eigenlijk helemaal niet moeilijk hoor ... ik bel bijvoorbeeld gewoon naar mijn broer die hier ook op het forum zit en mail naar enkele vrienden die het forum delen en we spreken af dat we iemand gaan nekken met een ban. Wedden dat het geen week duurt?
Oud 23 februari 2009, 20:34   #118

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja.

Groentje-18 staat al maanden op mijn negeerlijst en toch kreeg ik er nog pb's van.
Dan kan je niet ontkennen dat je met haar een bepaalde relatie had ...
Ik heb bijvoorbeeld nooit pb's van haar gekregen.

Laatst gewijzigd door Karma : 23 februari 2009 om 20:36.
Oud 23 februari 2009, 20:40   #119
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarnaast denk ik ook dat er hier een mogelijkheid bestaat om bepaalde lieden "in een ban te sturen" al was het maar door bepaalde postings uit te lokken en nadien aan te geven zodat de persoon in kwestie eigenlijk een beetje in een val is getrapt.
Euh, er zijn hier genoeg mensen die dankzij haar strafpunten of een ban hebben gekregen. Lees de vroegere discussies in K&K er maar eens op na.
Oud 23 februari 2009, 20:41   #120
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

De vrijheid van meningsuiting worsdt vertaald als de vrijnheid om de andere mening te censureren,
in de praktijk is die vrijheid dus altijd begrensd. Ipv zo klaar mogelijke regels in te stellen een "Volksjury"
is dus in wezen een zwaktebod. Er zijn al fora geweest waar men met onduidelijkere regels en eigengereide moderatoren werkte, zonder veel succes. De huidige formule is volgens mij, de minst kwade..

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be