![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben geen Vlaming. En mensen die denken dat een andere taal leren onderdanigheid is, zijn losers. Mensen die zichzelf te goed voelen om een andere taal te leren, zijn ook losers. Mensen die denken dat het niet nodig is om een andere taal te leren zijn, jawel, ook losers. Een taal is een middel om te communiceren, om te denken, om anderstalige auteurs, humor en cultuur te kunnen vatten. Om zelf dingen te kunnen beschrijven in je hoofd die in een enkele taal onmogelijk zijn. Als men dat alles zichzelf ontzegt wegens complexen, tja dan... Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 25 februari 2009 om 00:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen ik jong was waren we van huis uit voor de volksunie en flaminganten.
Weg met de verfransing en hun terreur en willekeur. Dat is me dunkt nog steeds zo, nu met de nv-a en de andere taalkant van ons landje nietwaar? Studentjes die daar aan toegeven, dat is met de vijand heulen. Nog steeds. Maar het is al beter dan het ooit was.
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jullie hebben echt diepe complexen. Bestaat er geen psychotherapeut die een heel volk ontvangt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of in Engeland? Of in Duitsland? Of zelfs over de taalgrens? Kom kom. Een beetje chauvinisme misstaat niet me dunkt, om het met een Frans woord eens gezegd te hebben.
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen er lang geleden een grote hongersnood was in het land gaven de walen de vlamingen het eten van de varkens. Alles was toen in het frans, de scholen, de kerk en noem maar op. Het is een lange strijd geweest. En nog steeds me dunkt.
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus ik ben niet te rekenen bij die bleiters die een taal weigeren te leren uit complexen. Mensen aan de andere kant van de taalgrens zijn even harde losers als die hier, als beiden iets weigeren te leren. En hier lijkt het echt op dat je te trots bent om moeite te doen. Waarop ben je eigenlijk trots? Je lijkt wel op een meisje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uh-huh honey. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trots kennen ze ook langs de andere kant van de taalgrens, daar leren ze bv geen nederlands uit trots. Jonge mensen hebben dikwijls die trots niet meer. Het is weer aan het verfransen ook. En Vlamingen worden weer onderdaniger aan de Walen. Daar gaat uw geld immers naartoe.
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die aan de andere kant die geen Nederlands leren wegens geen zin zijn ook mongolen. Ik schaam mijzelf nog steeds voor mijn ondermaats Duits. Ben ik nu een collaborateur? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wees blij dat je vlaams kent of we moesten je vragen weg te gaan. ![]() Ik ga nu niet zover om te zeggen dat we in Frankrijk niet eens een woordje Frans spreken, maar hier...jamais la vie. ![]()
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onderwijs hoort in de volkstaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maareuh, zie. Jullie lijken op een stel kinderen die weigeren op de broccoli op te eten uit protest, terwijl de broccoli nuttige vitaminen bevat en eigenlijk vrij lekker is. Maar toch eten jullie niet uit protest. Niet eten, en dan boos kijken en in de grond stampen. Word eens een keer volwassen, en in plaats van geen taal te leren, word een keertje onafhankelijk ofzo. Doe iets, gewoon. Maar stop met die kinderachtigheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door de taal niet te spreken zijn we een beetje onafhankelijk geworden. Gast burger.
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U moet België zien zoals het was en het is geworden.
Vroeger was Vlaanderen de achtertuin van de rijke walen waar ze hun fabriekjes plaatsen en de vuiligheid achterlieten en de de mensen als beesten bekeken en behandelden. Het is o.a. door partijen als de Volksunie dat we als Vlamingen een stem hebben gekregen. In Vlaanderen was alles wat iets of wat van betekenis had in de franse taal. Gelukkig is dat voorbij, door onze trots en onze volharding.
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Andere mensen grepen naar het vuurwapen. Nu is dat al out, maar waarom hebben jullie de Waal niet buitengekieperd in de tijd toen het nog cool was met oorlog? En nu kunnen jullie toch gewoon eenzijdig afscheiden. Zelfs die Kosovoalbanezen kunnen dat. Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 25 februari 2009 om 01:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De walen hebben alles te verliezen zonder ons en ze zitten nog steeds te stevig verankerd in de politiek.
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Negeer die Walen. Eenzijdig afscheiden en gedaan ermee. Brussel wordt wel een probleem maar ja. Problemen zijn er om opgelost te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar idd de vervlaamsing is er gekomen door de franstaligen te negeren. En omgekeerd ook hé. De walen negeren de vlaamstaligen evengoed. We gaan er nooit uit geraken mijn gedacht. Brussel was op een bepaald punt ook overwegend vlaamstalig geworden maar is nu weer voornamelijk franstalig geworden. Jonge mensen moeten de strijd weer opnemen wat dat betreft.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 25 februari 2009 om 01:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() En toch is het simpel: eenzijdig iets uitroepen en dat politiek gedoe negeren.
Ik vind Belgie ook maar een slecht mopje hoor. Alleja, het is eerst grappig, 5 regeringen enzo, maar het blijft niet goed. Nogal slapstick. Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 25 februari 2009 om 01:15. |
![]() |
![]() |