Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2009, 10:44   #201
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Vindt u niet dat u overdrijft?
salle flamand heb ik toch al gehoord hoor. zeker als je als Nederlandstalige durft te vragen om in het Nederlands bediend te worden, kan dat wel eens gebeuren.

klant is koning, Franstalige is keizer....
Oud 25 februari 2009, 10:51   #202
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik ga het niet goedpraten wat ze daar roepen, maar blijkbaar zou eerst die trainer de supporters hebben opgehitst om zo nadien het slachtofferke te kunnen uithangen.

maw, niets met het communautaire te maken, enkel een idioot die in het nieuws wilt komen en weet dat de Franstalige media elk excuus zullen gebruiken om op de Vlamingen te kunnen kakken.
Het slechtste in dit verhaal is dat niets zal veranderen. In Frankrijk zijn zo'n incidenten ook al gebeurd maar er waren tenminste serieuze sancties na wat er gebeurde. Hier, in Apenland, natuurlijk niets, nada, rien, nothing.............
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 10:53   #203
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het slechtste in dit verhaal is dat niets zal veranderen. In Frankrijk zijn zo'n incidenten ook al gebeurd maar er waren tenminste serieuze sancties na wat er gebeurde. Hier, in Apenland, natuurlijk niets, nada, rien, nothing.............
ik zie niet in wat je daar aan kunt doen, ik als klant ga daar gewoon niet meer, simpel. maar als overheid kan je daar niets tegen doen.

uiteraard zou het omgekeerde in alle Franstalige kranten komen, met grote tittels op de 1e pagina, maar de Vlamingen zijn daarvoor te braaf, dat is ook waar.
Oud 25 februari 2009, 10:56   #204
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
salle flamand heb ik toch al gehoord hoor. zeker als je als Nederlandstalige durft te vragen om in het Nederlands bediend te worden, kan dat wel eens gebeuren.

klant is koning, Franstalige is keizer....
En "vuile Waal" of "domme Waal" of "Waalse ratten, rol uw matten" heb ik ook al gehoord. What's your point?
Oud 25 februari 2009, 11:00   #205
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vindt u niet dat u overdrijft?
Neen, ik ben het hysterisch gedoe beu. Heel de franstalige media staat al dagenlang op haar achterste poten omdat er voetbalsupporters, tegen andere voetbalsupporters, tijdens een voetbalmatch, een belediging hebben geroepen. Dat is wat voetbalsupporters doen.

Hetzelfde na de niet-benoeming van de burgemeesters, hetzelfde met de kinderopvang in overijse, en ga zo maar door.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 11:01   #206
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik zie niet in wat je daar aan kunt doen, ik als klant ga daar gewoon niet meer, simpel. maar als overheid kan je daar niets tegen doen.

uiteraard zou het omgekeerde in alle Franstalige kranten komen, met grote tittels op de 1e pagina, maar de Vlamingen zijn daarvoor te braaf, dat is ook waar.
Ik ben geen voetbalkenner maar ik denk dat Antwerp in D1 is. Een redelegatie naar D2 of D3 of andere voor de ploeg zelf. En misschien zouden de Belgische ploegen voortaan zonder geen enkel publiek moeten spelen om de problemen te vermijden. Niet leuk natuurlijk voor de "normale" supporters die een brein hebben maar misschien moet men toch voor die optie kiezen...............Triestig maar het is misschien de enige oplossing, wie weet.
Oud 25 februari 2009, 11:07   #207
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben geen voetbalkenner maar ik denk dat Antwerp in D1 is. Een redelegatie naar D2 of D3 of andere voor de ploeg zelf. En misschien zouden de Belgische ploegen voortaan zonder geen enkel publiek moeten spelen om de problemen te vermijden. Niet leuk natuurlijk voor de "normale" supporters die een brein hebben maar misschien moet men toch voor die optie kiezen...............Triestig maar het is misschien de enige oplossing, wie weet.
Beetje overdreven, vind je zelf niet? Nogmaals: Feyenoord-Ajax...
Oud 25 februari 2009, 11:11   #208
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Neen, ik ben het hysterisch gedoe beu. Heel de franstalige media staat al dagenlang op haar achterste poten omdat er voetbalsupporters, tegen andere voetbalsupporters, tijdens een voetbalmatch, een belediging hebben geroepen. Dat is wat voetbalsupporters doen.

Hetzelfde na de niet-benoeming van de burgemeesters, hetzelfde met de kinderopvang in overijse, en ga zo maar door.
Niets te maken met het algemeen communautair brol. Hier gaat het over een belediging tegenover een hele volk bewerend dat ze pedofielen zijn. En dat is zeer erg!
Oud 25 februari 2009, 11:13   #209
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weezer Bekijk bericht
Beetje overdreven, vind je zelf niet? Nogmaals: Feyenoord-Ajax...
Als dit de enige oplossing is om problemen te vermijden, nee, ik vind dat niet overdreven.
Oud 25 februari 2009, 11:27   #210
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niets te maken met het algemeen communautair brol. Hier gaat het over een belediging tegenover een hele volk bewerend dat ze pedofielen zijn. En dat is zeer erg!
Voetbalsupporters! Het is totaal ongeloofwaardig om dat als een standaard voor beeldvorming proberen voor te houden.

Dat was precies mijn punt over de communautaire brol. Van zodra er ergens iemand ook maar de indruk heeft op zijn teen getrapt te zijn, begint dat in de Franstaligen media gepusht worden als "Een Grote Belediging Voor Alle Franstaligen!"
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 11:31   #211
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het is duidelijk dat je geen voetbalkenner bent antwerp is 2de klasse de provocaties van die waalse trainer heeft hem spreekkoren opgeleverd die je in bijna alle vlaamse stadiums hoort eigen schuld dikke bult, ga je alle clubs hiervoor degraderen een betere oplossing is de competities te splitsen dan kan standard elk jaar kampioen spelen in wallonie en voor je mij van bevoordeeldheid tegenover antwerp beschuldigd ... ik ben een Kielse Rat dus ...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 19:48   #212
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
het is duidelijk dat je geen voetbalkenner bent antwerp is 2de klasse de provocaties van die waalse trainer heeft hem spreekkoren opgeleverd die je in bijna alle vlaamse stadiums hoort eigen schuld dikke bult, ga je alle clubs hiervoor degraderen een betere oplossing is de competities te splitsen dan kan standard elk jaar kampioen spelen in wallonie en voor je mij van bevoordeeldheid tegenover antwerp beschuldigd ... ik ben een Kielse Rat dus ...
Is dat de enige oplossing die je gevonden hebt om die sukkels van den Antwerp terug in eerste klasse te krijgen?

Laatst gewijzigd door AyneRand : 25 februari 2009 om 19:48.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 20:04   #213
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Is dat de enige oplossing die je gevonden hebt om die sukkels van den Antwerp terug in eerste klasse te krijgen?
GBA wilt Antwerp niet in 1e
GBA en Antwerp zijn zoals kat en hond

jij kent duidelijk ook niets van voetbal

Laatst gewijzigd door Shadowke : 25 februari 2009 om 20:04.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 20:10   #214
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
stop dan met alle competitiesport, op gelijk welk niveau. als je echt denkt dat dit kan gestopt worden met zulke acties, dan ben je wel bijzonder naïef.
Oud 25 februari 2009, 20:12   #215
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
GBA wilt Antwerp niet in 1e
GBA en Antwerp zijn zoals kat en hond

jij kent duidelijk ook niets van voetbal
Das waar, ik hou niet van plebiaanse sporten, geef mij maar lekker zeilen, een sport van gentlemen, geen sport voor sujetten uit de lagere klasse ...
Oud 25 februari 2009, 20:48   #216
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Das waar, ik hou niet van plebiaanse sporten, geef mij maar lekker zeilen, een sport van gentlemen, geen sport voor sujetten uit de lagere klasse ...
Het is duidelijk dat u geen zeiler bent !

Waar ik woon zeilt zowat iedereen ; dat heeft geen ene bal met hogere of lagere klasse te maken.

Ik heb het nu wel over zeilen, nietwaar. Niet over dat veertien dagen per jaar hydraulisch-knopje-druk vakantiegedobber van blasé-toeristen, die met hun plastieken bootjes (zij noemen het yacht ; wij noemen het caravane) de kustwateren onveilig maken.

En waarvan we er elk zomerseizoen een aantal moeten gaan redden, omdat ze het vijf mijl buitengaats in hun broek doen vanwege een onverwachte vijf beaufort of simpelweg één of ander navigatiegadget dat het heeft laten afweten.

U moet maar eens komen kijken als wij bijvoorbeeld na een zesdaags oceaantochtje terugkeren : ongewassen, doodvermoeid, tot op het bot verkleumd, en uren in de wind stinkend. Eens zien of u het dan nog over hogere klasse zult hebben…

Zeilen heeft niets met klassen te maken, maar alles met gevoel, kunde, en bedrevenheid. En met een heel klein beetje moed : geparfumeerde broekschijters blijven best aan de wal.

Laatst gewijzigd door Hallebarde : 25 februari 2009 om 21:09.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 21:12   #217
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Het is duidelijk dat u geen zeiler bent !

Waar ik woon zeilt zowat iedereen ; dat heeft geen ene bal met hogere of lagere klasse te maken.

Ik heb het nu wel over zeilen, nietwaar. Niet over dat veertien dagen per jaar hydraulisch-knopje-druk vakantiegedoe van blasé-toeristen, die met hun plastieken bootjes (zij noemen het yacht ; wij noemen het caravane) de kustwateren onveilig maken.

En waarvan we er elk zomerseizoen een aantal moeten gaan redden, omdat ze het vijf mijl buitengaats in hun broek doen vanwege een onverwachte vijf beaufort of simpelweg één of ander navigatiegadget dat het heeft laten afweten.

U moet maar eens komen kijken als wij bijvoorbeeld na een zesdaags oceaantochtje terugkeren : ongewassen, doodvermoeid, tot op het bot verkleumd, en uren in de wind stinkend. Eens zien of u het dan nog over hogere klasse zult hebben…

Zeilen heeft niets met klassen te maken, maar alles met gevoel, kunde, en bedrevenheid. En met een heel klein beetje moed : geparfumeerde broekschijters blijven best aan de wal.
"Waar ik woon, zeilt zowat iedereen". Daar heb je zeker cijfers over? Wetenschappelijke? Maw cijfers over het bepaald grondgebied waar je over spreekt en het percentage mensen in dat grondgebied die zeilen en een zeilschip in hun bezit hebben?
Oud 25 februari 2009, 21:27   #218
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
"Waar ik woon, zeilt zowat iedereen". Daar heb je zeker cijfers over? Wetenschappelijke? Maw cijfers over het bepaald grondgebied waar je over spreekt en het percentage mensen in dat grondgebied die zeilen en een zeilschip in hun bezit hebben?
Ach Aynerand....

In de gemeente waar ik woon kent iedereen iedereen bij naam en voornaam ; wij hebben geen wetenschappelijke cijfers nodig.

En voor wat het "zeilschip in hun bezit hebben betreft" : dacht u dat hier zò bijzonder was, misschien ? Wij wonen hier niet aan een beekje als de Zenne, nietwaar.
Oud 25 februari 2009, 21:34   #219
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Ach Aynerand....

In de gemeente waar ik woon kent iedereen iedereen bij naam en voornaam ; wij hebben geen wetenschappelijke cijfers nodig.

En voor wat het "zeilschip in hun bezit hebben betreft" : dacht u dat hier zò bijzonder was, misschien ? Wij wonen hier niet aan een beekje als de Zenne, nietwaar.

U zit dus te lullen, ... En ik had het over landelijke cijfers ... Maar dat u lult, dat wist ik al. Je hebt het alleen bevestigd.
Oud 25 februari 2009, 21:49   #220
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
U zit dus te lullen, ... En ik had het over landelijke cijfers ... Maar dat u lult, dat wist ik al. Je hebt het alleen bevestigd.
Allons allons, un peu de tenue, l'ami.

Ik had het, zoals u wel begrepen had, over waar ik woon, en niet over "landelijke cijfers", uiteraard.

En u hoeft zich echt niet zenuwachtig te maken om een niets. Dat is slecht voor het hart. En een echte zeiler maakt zich nooit zenuwachtig, zoals u blijkbaar niet schijnt te weten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be