Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2009, 14:03   #101
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Een klacht diende ik niet in. Ik stuurde het CGKR wel een mailtje om hen te wijzen op hun plicht als gesubsidieerde instelling elke vorm van discriminatie te onderzoeken, ook als dat betekent dat ze het VB gelijk moeten geven.
Tot hiertoe natuurlijk nog geen antwoord gekregen.
De bewering die Tom Lenaerts deed, dat hij de politici van het Vlaams Belang niet mag uitnodigen van de VRT is niet correct.
Bij de VRT bestaat er zo geen verbod. Lees het zelf na.
http://www.blokwatch.be/images/FILES...amenleving.PDF
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 14:12   #102
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De bewering die Tom Lenaerts deed, dat hij de politici van het Vlaams Belang niet mag uitnodigen van de VRT is niet correct.
Bij de VRT bestaat er zo geen verbod. Lees het zelf na.
Officieel bestaat dat verbod er natuurlijk niet.
Daarmee dat ik zei dat het CGKR die uitspraken van Lenaerts moest onderzoeken op hun waarheidsgehalte.

Maar dat er een nota circuleert op de VRT waarin staat dat men het VB anders moet behandelen dan andere partijen (discriminatie) zal u toch ook wel weten veronderstel ik?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 14:20   #103
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Officieel bestaat dat verbod er natuurlijk niet.
Daarmee dat ik zei dat het CGKR die uitspraken van Lenaerts moest onderzoeken op hun waarheidsgehalte.

Maar dat er een nota circuleert op de VRT waarin staat dat men het VB anders moet behandelen dan andere partijen (discriminatie) zal u toch ook wel weten veronderstel ik?
Ik gaf je al tweemaal de link!
lees vanaf p.4
Oud 25 februari 2009, 15:07   #104
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik gaf je al tweemaal de link!
lees vanaf p.4
Ik zal je een andere link geven.

http://forum.politics.be/showpost.ph...68&postcount=1

En wat lezen we daar......

Citaat:
Voorts komen er strengere regels bij de uitnodiging van Belangers in duidingsprogramma's zoals Terzake en De zevende dag . Daarover mag niet langer een enkele eindredacteur (zoals Bracke in het geval van Dewinter) oordelen. Voortaan moet zo'n uitnodiging de goedkeuring wegdragen van het college van de hoofdredacteurs, de chef Binnenland en de eindredacteur van dienst.

Voorlopig gaat het om een ontwerp. Maar de kans is erg groot dat na (de stil gehouden) heisa op de VRT de voorstellen realiteit worden. Strikt genomen is de Belang - nota een intern document. Dat maakt het voor Vlaams Belang bijzonder moeilijk om de nota bij de Raad van State aan te vechten.

En dan gaat u nog beweren dat er geen discriminatie is tgo het VB.
Oud 25 februari 2009, 16:14   #105
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zal je een andere link geven.

http://forum.politics.be/showpost.ph...68&postcount=1

En wat lezen we daar......

En dan gaat u nog beweren dat er geen discriminatie is tgo het VB.
Ik vind het maar normaal dat een journalist zich niet laat betalen, door om het even welke politieke partij, om er een debat te modereren.
Ik vind het ook normaal dat niet 1 journalist beslist wie er uitgenodigd wordt.

Ik heb er in elk geval nog niets van gemerkt dat het VB zou gediscrimineerd zou worden.
Ze worden uitgenodigd in de zevende dag, terzake, de keien van de wetstraat, Phara,....

Waarom heeft de VRT nooit "La face chachée du vlaams blok" uitgezonden?
Oud 25 februari 2009, 16:40   #106
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Afgeslagen... is dat de nieuwe contaminatie voor afgeranseld en geslagen?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 20:35   #107
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Afgeslagen... is dat de nieuwe contaminatie voor afgeranseld en geslagen?
't Zal eerder streekgebonden zijn...in het dialect zeggen ze dat hier ook.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 20:36   #108
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
't Zal eerder streekgebonden zijn...in het dialect zeggen ze dat hier ook.
OK, even opnoteren.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 20:39   #109
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Maar dat zeggen ze hier niet hoor....
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2009, 13:23   #110
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Die statistieken gaan over het origine.

Mensen van Frans of Nederlands origine staan er ook in.
Wat is de 'origine' van iemand wiens voorouders reeds twee generaties belg zijn. Belgisch neem ik aan.

Enkele jaren geleden heeft Marion Van San in opdracht van de staat een onderzoek gedaan naar criminaliteit. Haar conclusies waren dat jongeren, vooral van marokaanse afkomst significant crimineler waren en dat de redenen daarvoor cultuurgebonden waren. De resultaten van haar onderzoek pasten niet in het verkaal van haar linkse opdrachtgevers ,hevige fans van de multiculturele gedachte . Van San werd dan ook onmiddellijk aan de kant gezet. Hoe durft ze de linkse kerk tegenspreken.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2009, 14:44   #111
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een klacht diende ik niet in. Ik stuurde het CGKR wel een mailtje om hen te wijzen op hun plicht als gesubsidieerde instelling elke vorm van discriminatie te onderzoeken, ook als dat betekent dat ze het VB gelijk moeten geven.
Tot hiertoe natuurlijk nog geen antwoord gekregen.
Eerlijk is eerlijk.
Ik heb antwoord gekregen en ze vroegen mij meer details over die zaak om zodoende het vooronderzoek te kunnen opstarten.

Laatst gewijzigd door daiwa : 26 februari 2009 om 15:03.
Oud 26 februari 2009, 15:57   #112
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wat is de 'origine' van iemand wiens voorouders reeds twee generaties belg zijn. Belgisch neem ik aan.

Enkele jaren geleden heeft Marion Van San in opdracht van de staat een onderzoek gedaan naar criminaliteit. Haar conclusies waren dat jongeren, vooral van marokaanse afkomst significant crimineler waren en dat de redenen daarvoor cultuurgebonden waren. De resultaten van haar onderzoek pasten niet in het verkaal van haar linkse opdrachtgevers ,hevige fans van de multiculturele gedachte . Van San werd dan ook onmiddellijk aan de kant gezet. Hoe durft ze de linkse kerk tegenspreken.
Reeds lang besproken in een ander topic.
Voornaamste gebreken bij haar: geen methodologie van onderzoek, geen tot onvolledige cijfers, halfslachtige conclusie.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2009, 15:58   #113
ndob
Banneling

Standaard

Citaat:
Voornaamste gebreken bij haar: geen methodologie van onderzoek, geen tot onvolledige cijfers, halfslachtige conclusie.
da's een goeie...
Sorry, even verduidelijken:
Citaat:
Marion Van San (1966) studeerde sociologie en criminologie aan de Vrije Universiteit van Brussel. Ze doctoreerde in 1998 aan de Universiteit van Amsterdam met het ophefmakende proefschrift Steken en stelen over criminaliteit bij Antillianen in Nederland. Volgens Van San spelen Antilliaanse moeders een belangrijke rol in de ontwikkeling van crimineel gedrag bij hun zonen. Een storm van protest stak op en Van San werd zelfs bedreigd. Ook het onderzoek dat ze in opdracht van minister Marc Verwilghen uitvoerde over criminaliteit bij allochtone jongeren in België kon rekenen op behoorlijk wat kritiek. Omdat Van San stelde dat bepaalde etnische groepen een groter risico op criminaliteit veroorzaken, werd haar racisme aangewreven. De onderzoeksresultaten verdwenen eerst in een lade.

Van San toonde zich ook een heftige criticus van het politiek correcte denken. "Als je niet open kunt praten over criminaliteit, kan je nooit tot oplossingen komen", is haar stelling.

Vandaag is prof. dr. Van San hoogleraar jeugd en educatie van Antillianen aan de Universiteit Utrecht en de Universiteit van de Nederlandse Antillen en hoofdonderzoeker aan de Erasmusuniversiteit Rotterdam.
Toch niet de eerste de beste, me dunkt.
Maar haar werd idd racisme aangewreven omdat ze bepaalde feiten die niet graag gehoord en gezien worden, onder ogen bracht. De JanSSens' en Willockxen en Vogels' van deze wereld hebben dat niet graag en gaan de grofste fascistische methodes niet uit de weg om daar tegen in te gaan.
Jaja, het fascisme is terug van weggeweest, al is het onder de naam "anti-fascisme"

Laatst gewijzigd door ndob : 26 februari 2009 om 16:05.
ndob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2009, 17:22   #114
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nick dobbelaere Bekijk bericht
Maar haar werd idd racisme aangewreven omdat ze bepaalde feiten die niet graag gehoord en gezien worden, onder ogen bracht. De JanSSens' en Willockxen en Vogels' van deze wereld hebben dat niet graag en gaan de grofste fascistische methodes niet uit de weg om daar tegen in te gaan.
Jaja, het fascisme is terug van weggeweest, al is het onder de naam "anti-fascisme"
De titel van diegene die het werkstuk maakt is niet meteen een garantie voor de kwaliteit van dat stuk.

Het is niet omdat je een titel hebt dat je werk degelijk is.
Pikant voorbeeldje over een ander onderwerp.

http://en.wikipedia.org/wiki/Michael_A._Bellesiles

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 26 februari 2009 om 17:24.
Oud 26 februari 2009, 18:10   #115
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De titel van diegene die het werkstuk maakt is niet meteen een garantie voor de kwaliteit van dat stuk.

Het is niet omdat je een titel hebt dat je werk degelijk is.
Pikant voorbeeldje over een ander onderwerp.

http://en.wikipedia.org/wiki/Michael_A._Bellesiles
iets controversieel in de mediaandacht brengen is natuurlijk ook goed voor je carriere,
ik ben ervan overtuigd dat zij dacht een gat in de markt te hebben gevonden

Laatst gewijzigd door globalmedia : 26 februari 2009 om 18:16.
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2009, 18:31   #116
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nick dobbelaere Bekijk bericht
da's een goeie...
Sorry, even verduidelijken:

Collega's van Marion Van San zijn het niet helemaal eens met haar.
"De proefschriften van Van San en Van Gemert konden de collega-sociale wetenschappers geenszins overtuigen van een oorzakelijk verband tussen cultuur en criminaliteit. Weinigen ontkennen dat cultuur een invloed kan hebben op de verschijningsvormen van criminaliteit, zoals met name in het proefschrift van Marion Van San goed geïllustreerd wordt. Niemand aanvaardt echter dat etnisch-culturele factoren er ook voor zorgen dat allochtonen beduidend meer misdaden begaan. Er is een verpletterende consensus dat het aandeel van allochtonen in criminaliteit overduidelijk te verklaren is door omgevingsfactoren als sociaal-economische positie, woonomgeving, scholing, leeftijd, discriminatie en achterstelling."
http://users.belgacom.net/jacobs/criminaliteit.htm
Oud 26 februari 2009, 18:59   #117
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al wat links niet aanstaat is halfslachtig en onderzoek voor de prullenmand, om te gieren van het lachen. Het was nogthans in opdracht van links.
Als u wil kan ik het nog even hebben over de bevindingen van professor Vermeulen maar die zijn ook halfslachtig zeker.
Oud 26 februari 2009, 19:02   #118
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"De proefschriften van Van San en Van Gemert konden de collega-sociale wetenschappers geenszins overtuigen van een oorzakelijk verband tussen cultuur en criminaliteit. Weinigen ontkennen dat cultuur een invloed kan hebben op de verschijningsvormen van criminaliteit, zoals met name in het proefschrift van Marion Van San goed geïllustreerd wordt. Niemand aanvaardt echter dat etnisch-culturele factoren er ook voor zorgen dat allochtonen beduidend meer misdaden begaan. Er is een verpletterende consensus dat het aandeel van allochtonen in criminaliteit overduidelijk te verklaren is door omgevingsfactoren als sociaal-economische positie, woonomgeving, scholing, leeftijd, discriminatie en achterstelling."
Aan wie ligt dat? Aan ons of aan hen? Als in sommige gevallen de derde generatie nog steeds niet behoorlijk nederlands spreekt ; wiens fout is dat?
Een minimale inspanning mag toch verwacht worden.
Oud 26 februari 2009, 19:13   #119
ndob
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar heeft u die cursus daglicht-ontkennen gevolgd? Ik moet dat ook eens doen, voor als mijn vouw mij betrapt terwijl ik bezig ben met mijn minnares.
ONGELOOFLIJK!!! Als ze niet passen in uw kromme wereldbeeld, zijn wetenschappers maar halve gasten
ndob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2009, 19:35   #120
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Al wat links niet aanstaat is halfslachtig en onderzoek voor de prullenmand, om te gieren van het lachen. Het was nogthans in opdracht van links.
Als u wil kan ik het nog even hebben over de bevindingen van professor Vermeulen maar die zijn ook halfslachtig zeker.
Ok post dan hier de methodologie die zij hanteerde bij haar onderzoek.

Geen methodologie => geen onderzoek => geen conclusie.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 26 februari 2009 om 19:36.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be