![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben niet dom geweest, de N-VA is niet dom geweest. Wij hebben tenminste geprobeert om verandering te brengen, iets dat je niet kan zeggen van die andere "Vlaamsnationalistische partij".
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat is duidelijk ja. Maar zeggen, "jij bent verkeert en ik ben niet van de zelfde mening " is heel gemakkelijk hoor. Ik heb mijn mening niet enkel en alleen gezegd, ik heb ze ook onderbouwd met argumenten . Jou argumenten heb ik hier nog nergens gezien hoor, even min de mijn ter discutie gebracht (even onderbouwd onderuitgehaald), heb ik hier nog niet gezien. En al de rest is lulkoek.
Laatst gewijzigd door Garry : 23 februari 2009 om 08:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar misschien is de objectieve werkelijkheid bekrompen flamingant, dat kan ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() N-VA heeft verandering gebracht, alleen is het nooit maar dan ook nooit groot genoeg om applaus te krijgen van anderen. Let op: niet dat de N-VA applaus nodig heeft. Dat zal er genoeg zijn de dag dat Vlaanderen zelfstandig is.
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt er meer op dat ze elke onderhandeling weigeren. Wat dan ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
![]() Verandering en invloed uiteraard. Maar ga maar eens met zo een slogan naar de stembus. ![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 23 februari 2009 om 10:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als die dag moet afhangen van het NVA zal dat applaus nog eeuwen lang op zich laten wachten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zal er sneller zijn dan dat jij durft te dromen.
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als er hier één van ons twee droomt dan ben jij het wel. Droom maar lekker verder, natuurlijk ieder zijn eigen overtuiging he. Ik weet dat de mijne juist is en ik zie in de jouwe geen kans dus ik neem het zekere voor het onzekere.
Laatst gewijzigd door Garry : 26 februari 2009 om 08:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom maken de mensen zich druk daarover? Om dat er enkele racistisch individuen tussen zitten? Wees maar gerust, ook dat is flink opgeklopt door de media. Als er een beeld dat betrekking heeft tot het VB verspreid wordt is het er eentje waar uitschot op te zien is alsof heel de partij daaruit zou bestaan. En waarom bang zijn voor dat racistische tintje? Het VB zal net zomin als het NVA ooit over voldoende stemmen beschikken om in zijn eentje te regeren. Dus, wanneer het VB voldoende stemmen haalt om de anderen samen in het zadel te jagen is dit voldoende want dat kan België niet overleven. Misschien heel eventjes maar zeker nooit lang. Wanneer het dan uit elkaar scheurt, dan zullen er nieuwe grondwetten moeten gemaakt worden en nieuwe partijen ontstaan en nieuwe verkiezingen tot stand gebracht worden, ditmaal Vlaamse verkiezingen om een Vlaamse regering samen te stellen. Dan is het nog ruim voldoende de tijd om uit te kijken welke partij dan je voorkeur geniet. Mogelijk zal dat dan het NVA of een afkooksel daar van zijn, waar je dan op dat moment wel je vertrouwen aan kunt schenken. Maar op dit ogenblik is de meest veilig keuze alleszins het VB. En argumenteer jij nu maar eens het tegendeel van wat ik beweer. Argumenteren he, niet afschimpen met een of andere lullige opmerking die niets zegt. Laatst gewijzigd door Garry : 26 februari 2009 om 09:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen beste vriend, als het van het VB afhangt zal er met sint Juttemis nog geen Vlaamse onafhankelijkheid zijn. Vergeet niet dat veel mensen op het VB STEMDEN uit protest. Het VB zal door LDD veel stemmen verliezen. Ook de slogan, wil je 2000 euro per jaar extra verdien is misleidend voor de mensen. We gaan door een Vlaamse onafhankelijkheid heus geen 2000 euro extra krijgen per kop per jaar.
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen beste vriend, als het van het VB afhangt zal er met sint Juttemis nog geen Vlaamse onafhankelijkheid zijn. Vergeet niet dat veel mensen op het VB STEMDEN uit protest. Het VB zal door LDD veel stemmen verliezen. Ook de slogan, wil je 2000 euro per jaar extra verdien is misleidend voor de mensen. We gaan door een Vlaamse onafhankelijkheid heus geen 2000 euro extra krijgen per kop per jaar.
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En geloof je zelf nu die onzin over dat het VB veel stemmen zal verliezen aan LDD? Doe me niet lachen. En ja, er zijn een aantal proteststemmen bij maar die zullen er ook de volgende verkiezingen bij zijn hoor, is het niet van de zelfde mensen dan is het weer van andere, en geloof me, dat aantal is veel beperkter dan dat wordt afgeschilderd. In tegendeel, het VB heeft eerder een zeer trouw stempubliek. En wil je nu gaan beweren dat het NVA eerder 70 % van de stemmen zal halen dan dat het VB +/- 35 % zal hebben? Want dat is wat er nodig is om een onafhankelijk Vlaanderen te verkrijgen hoor. In het beste geval zal het NVA ruim voldoende stemmen rapen om deel te kunne nemen aan een regering. En dan? Dan juist niets. Weken gediscussieer en voor wat te bereiken ? Niente. Het grote opperhoofd zal weer eens zwaaien met het vingertje en alles blijft bij het oude. Krijg je nog geen déj�* vu. Het NVA wil de zaak oplossen via onderhandelingen. Dat is pas iets tot sint-juttemis . In tegenstelling tot het VB. Die hebben helemaal geen meerderheid nodig. Genoeg stemmen om al de andere samen in het zadel te jagen. Dan zijn ze verplicht van onbeknopte resultaten te boeken en dus moeten ze op een lijn staan wat totaal niet het geval is en al zou het toch zo zijn, dan nog krijgen ze bij de Franstalige over gans de lijn een NON te horen waardoor er weer onenigheid zal ontstaan binnen de regeringspartijen en dat overleeft Belziekske nooit. Nooit of nooit. ![]() Dus, slechts één bootschap; Stem massaal VB Laatst gewijzigd door Garry : 26 februari 2009 om 22:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch erg dat je dat nog niet opgemerkt hebt. Dus slechts 2 boodschappen: 1: Stem niet op het VB. 2: Stem op de N-VA.
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat gaat ons naar de onafhankelijkheid brengen als we zouden op het NVA stemmen? ![]() Laatst gewijzigd door Garry : 27 februari 2009 om 08:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wacht nog altijd op een duidelijke uiteenzetting van jou over hoe we gaan tot een onafhankelijk Vlaanderen komen door op het NVA te stemmen. En begin nu weer niet met je eeuwig rond de pot te draaien met van die halfslachtige niet-opbrengende tussenoplossingen die tot nuldebotte gaan leiden he. Concreet. Jij beweert dat stemmen op het NVA ons de oplossing brengt om een onafhankelijk Vlaanderen te bekomen. Wel leg ons dat hier dan maar eens in geuren en kleuren uit hoe dat dan moet plaatsvinden volgens jou. Laatst gewijzigd door Garry : 27 februari 2009 om 17:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De juiste formule om een onafhankelijk Vlaanderen te verwezenlijken heb ik niet, ik weet alleen zeker dat hetgeen het VB voor ogen heeft zeker niet werkt. Het VB is al bezig voor een onafhaankelijk Vlaanderen vanaf het Egmontpact en ze staan na meer dan dertig jaar nog nergens. Dit is zeker niet de weg die ik wil gaan. Ik zou willen meepraten als het zover is.
![]() |
![]() |
#138 |
Minister-President
|
![]() Ik merk subjectiviteit in uw vraag stelling.
Via “details” poogt u uw vraagstelling in een bepaalde richting te sturen. Objectieve vraagstelling is het “geheel” overzien, zonder details eruit te lichten die een bepaalde bevolking, partij, strekking aanspreken. Objectieve vraagstelling in uw topic “democratie in ons kiesstelsel” zou kunnen zijn - is een cordon sanitair afspreken tussen bepaalde partijen toelaatbaar t.o.v. één of meerdere partijen? Elkaar handboeien aandoen in het onderhandelen om tot een regering te komen? - waarom is een Waalse stem meer waard dan een Vlaamse? - mag een koning “als neutrale persoon” bepaalde partijen die de kiesdrempel halen, weigeren te consulteren bij het bepalen van een informateur, formateur of crisis manager? - hoe komt het dat een meerderheid aan Vlamingen een minderheid heeft in het federale? - is een alarmprocedure systeem wel democratisch? Omdat dat een minderheid de kans heeft “ misbruik te maken” om een beslissing van een democratische meerderheid te boycotten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ben je nu niet naief?
zelfs al haalt het VB vanaf nu altijd 100% wat kunnen ze dan bereiken? In het vlaams parlement eenzijdig de onafhankelijk uitroepen? en dan praten met de Walen? ![]() in de federale regering is een pariteit nog steeds verplicht en om de grondwet te wijzigen heb je een 2/3 meerderheid nodig (= waalse stemmen). nog te zwijgen van onze alarmbel die VB er nooit alleen uit krijgt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |