![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Partijlid
|
![]() ik vind het goed, diene site met gegevens van pedofielen.
het zullen wel personen zijn die vooroordeelt zijn voor pedofelie en dus wel degelijke afschuwelijke dingen met kinderen (babys?) hebben gedaan. Zou jij, als vader of moeder, niet willen weten of er een pedoseksueel 3 huizen verder dan jouw woont en dat jij juist kleine kinderen hebt? voor mij bestaat er 1 behandeling voor zulke personen "castratie"...maar hoeveel % van die daders willen castratie? ze zouden het moeten verplichten! moest er een pedoseksueel iets misdaan aan het kind van mijn broer, denk ik dat ie niet meer zal lang leven...(ials men komt aan iemand van jouw eigen familie...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() Eén op twee pedo's hervalt na behandeling. Dus, ik wil best weten of er een pedo in mijn buurt woont. Ik heb het recht op de hoogte te worden gesteld van dat enorme risico. Niet de rechten van de pedo's primeren, wel de rechten van kinderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laten we nu iets volledig objectief bekijken: een persoon beledigt iemand. Men krijgt dus een onderdeel van een ecosysteem dat een symbolenstrookje doorgeeft aan een andere persoon, waarbij de tweede persoon omwille van de heersende contexten kwaad wordt bij het binnenkrijgen van dit strookje. Hetzelfde kan men doen met diefstal, overval, ... Er is geen recht als men objectief kijkt. En elk rechtssysteem baseert zich ofwel op pragmatisme (het extremum daarvan is het militair veldtribunaal) ofwel op masturbatie (extremum: http://forum.politics.be/showthread.php?t=119489 ). Dus jij zegt dat een rechter de meest objectieve persoon is. Maar hij is helemaal niet objectief, hij is enkel niet betrokken bij de daad. Hij is hartstikke subjectief, beinvloed door factoren zoals de tijdsgeest, de plaatselijke socioculturele gebruiken, de opvattingen van zijn collega's, enzovoort. Idem voor de mensen die de wetten opstellen. Ze kijken naar een misdaad en schatten in welke straf daarvoor gepast zal zijn. Op een puur arbitraire wijze. Afhankelijk van veel factoren. Nu is mijn vraag: wat heeft een derde zich te moeien? Welk inzicht in de gevoelens van een slachtoffer heeft deze derde? Waarom is een waardeoordeel gebaseerd op onder andere tijdsgeest en een straf gebaseerd op een schatting te verkiezen boven een waardeoordeel gebaseerd op onder andere wraakgevoelens? Jij zegt ook: het kan te gortig worden. Dat is zo'n tijdsgeestafhankelijk waardeoordeel. Maar toen ik zei dat ook de willekeur van het slachtoffer moest worden ingeperkt, hield ik daar rekening mee. Het zou niet anders mogelijk zijn in deze beschaving. Maar nog altijd blijft mijn vraag: waarom dient een derde zich te moeien met iets waarin enkel het slachtoffer inzicht kan hebben? Wat is een arbitraire afschatting van een rechter waard? Men krijgt in beide gevallen exact hetzelfde, alleen is in het ene geval de persoon die oordeelt er niet bij betrokken. Objectief is hij niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als die mensen niets te verbergen hebben is er toch geen probleem?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() Dat wist ik niet. Heb je daar een onderzoek over?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als het op straffen aankomt dan zou het slachtoffer en de dader nooit inspraak mogen hebben in de opgelegde straf aangezien zij zelf partij zijn en dus subjectief oordelen tenzij door onderling akkoord zoals bij bemiddeling en herstelrecht. Maar het slachtoffer de straf laten bepalen werkt willekeur juist in de hand. Stel ik sla persoon A ineen en die maakt daar zo'n drama over en vindt dat ik levenslang in de bak zou moeten zitten. Ik sla persoon B ineen die achteraf sadomassochistische neigingen blijkt te hebben en achteraf zegt dat ik niet hoef gestraft te worden omdat hij het nie erg vond. Ik pleeg dus 2 keer identiek hetzelfde feit maar de straffen lopen heel erg uiteen van niks tot levenslang, van willekeur gesproken. Das net hetzelfde als Preudomme als arbiter aanstellen voor de match Gent - Anderlecht. Als het op straffen aankomt dient dit altijd te gebeuren door een neutrale derde en niet door een betrokken partij anders gaat het emotionele en niet het rationele zegevieren.
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Elke rechtsspraak is subjectief. Elk recht is subjectief. Er bestaat geen objectiviteit binnen een rechtssysteem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Staatssecretaris
|
![]() Prof van gerechtelijke geestelijke gezondsheidszorg (die trouwens ook onderzoek doet op dit domein) heeft dat eens gezegd dus een exacte bron heb ik nie. Zenne naam is Stefan Bogaerts, misschien da er wa onderzoeken van hem online staan.
![]() |
#130 |
Staatssecretaris
|
![]() tja, als ge het zo bekijkt is niks objectief buiten het feit dat 1+1=2 is. Dan is de vraag, wat is het meest subjectief?
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() Dus men kan stellen dat pedofilie niet echt een fetisj is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of misschien is de vraag: wie heeft er het meest mee te maken? Waarom zou het niet subjectief mogen zijn in de rechtsspraak? Het is al hartstikke subjectief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Trouwens kan men een mens verwijten dat hij seksueel opgewonden geraakt van kinderen? Ne mens kiest nie waarvan em opgewonden geraakt eh. Niemand verwijt Dronkoers dat blote voeten hem opwinden ![]()
![]() |
![]() |
#134 |
Staatssecretaris
|
![]() dus gij zou het ok vinden moest iemand de doodstraf krijgen voor een sjakochendiefstal omdat het slachtoffer dat zo wil?
![]() |
#135 |
Staatssecretaris
|
![]() Verder moeten velen hier eens stilstaan bij wat het doel zou moeten zijn van straffen en maatregelen: De dader leed bezorgen of ervoor zorgen dat het nog zo weinig mogelijk gebeurd?
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() Indien wij het tweede willen, moeten wij geen gebruik maken van strafmaatregelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand die zijn straf uitgezeten heeft is per definitie geen misdadiger meer....
Dit is de verschrikking van zo een "burgerwacht op het internet",een ex-veroordeelde kan zijn vroeger leven niet meer achter zich laten..... We mogen het hervallen van een aantal spectaculaire gevallen niet aangrijpen om dan maar ieder en elk ex-veroordeelde het leven onmogelijk te maken.We HEBBEN een rechtssysteem,DAAR,en enkel DAAR worden bestraffingen bepaald.En als het DAAR niet goed draait,dan moet DAAR gesleuteld worden,...niet op straat... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Iemand dat een kind heeft getraumatiseerd is een crimineel voor het leven!
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ze nodigden oprichter David Duke al eens uit Laatst gewijzigd door filosoof : 1 maart 2009 om 17:19. |
|
![]() |
![]() |