![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#401 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#402 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#403 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#404 |
|
Banneling
|
Zat kan leiden tot zot, maar een zot is niet altijd zat. En een zatte zot is zeker niet hetzelfde als een zotte zatterik.
Men moet die dingen nuchter proberen te beschouwen en er niet zo lichtbeschonken in een dronken hunkering aprioristische hilarische gevolgtrekkingen aan vastknopen die een zatte geest verraden. Laatst gewijzigd door system : 3 maart 2009 om 22:08. |
|
|
|
|
|
#405 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#406 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Alle sympathie voor het Limburgse streven. Maar ik zou het heel graag zien opgenomen worden in een grotere toenadering tussen Nederland en Vlaanderen. Onder welke vorm die toenadering best zou gebeuren, daar kan nog een boompje over opgezet worden. Persoonlijk denk ik in de richting van een confederatie met een grote subsidiariteitsgraad voor beide gebieden. Laatst gewijzigd door quercus : 4 maart 2009 om 12:50. |
|
|
|
|
|
|
#407 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
dat het de komende decennia niet wenselijk is, dat Nederland en Vlaanderen samen gaan in een staat. Daarvoor is de Hollandehaat van de Vlamingen te groot. Gewoon een goede samenwerking ,lijkt me voorlopig het maximaal haalbare. |
|
|
|
|
|
|
#408 | |
|
|
Citaat:
enkel bij de èchte Belgiscisten (klein groepje nog) en verkapte Belgiscisten (Vlaams-nationalisten die tegen Nederland zijn; ook een kleine groep). bij het meerendeel van de bevolking maakt het ni uit: Belziek, Vlaanderen of herenigd Nederland. |
|
|
|
|
|
|
#409 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 4 maart 2009 om 18:29. |
|
|
|
|
|
|
#410 |
|
Banneling
|
dubbel
Laatst gewijzigd door system : 4 maart 2009 om 18:26. |
|
|
|
|
|
#411 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#412 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 4 maart 2009 om 19:24. |
|
|
|
|
|
|
#413 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Het is goed leven, het is minder leuk werken... En voor hoe lang nog voor ook dat leven minder is? De hoogste belastingen, maar de laagste uitkeringen... De bossen en de zee, ons eten, dat blijft hoor als we met Nederland samengaan. Laat ons niet vergeten dat we Nl nu al in de Benelux en de EU zitten. België heeft een democratisch deficiet, een tekort aan politieke en financiële verantwoordelijkheid. Overtuig de Franstalige politici daar eens van en België kan verder. En dan nog zijn we te klein om de veranderende wereld te kunnen stand houden zoals we willen; dus is het nog steeds aangewezen de samenwerking met Nl te verdiepen en te verstevigen. |
|
|
|
|
|
|
#414 | ||
|
Banneling
|
[quote]
Citaat:
Nederland leeft meer op de pof. "Nederlanders staan te dringen voor een lening. Bij de stichting Bureau Krediet Registratie (BKR) stonden in 2008 ruim 24 miljoen kredieten geregistreerd, ruim een miljoen meer dan in 2007." Citaat:
"In Nederland steeg de lastendruk tussen 2005 en 2006 van 37,9 procent van het bruto nationaal product naar 39,5 procent. Daarmee is Nederland bijna weer terug op het niveau van 1996, toen 40,2 procent moest worden afgedragen. " Ik wil wel belasting betalen indien ik een woon in een land waar het goed is te leven, met een goede gezondheidzorg, waar mensen mogen bouwen zoals ze willen, enz, enz. Ik zie geen enkele verbetering wanneer 16 miljoen Hollanders ons hier eens komen zeggen hoe het moet. Wat een saai land zou het hier wel niet worden. Met hun ambtenarij, hun akelige saaie huizenbouw, hun arrogant airtje, hun gezondheidsdienst, enz, enz. Neen, laat me maar rustig leven in het land waar in nu leef en waar het goed is. En laat me ook maar rustig af en toe wat streggelen en ruziemaken met de Walen of met de Brusselaars. Beter af en toe wat ruzie en wat jennen, dan de vervelende alledaagse Hollandse regelmaat. Laatst gewijzigd door system : 4 maart 2009 om 20:02. |
||
|
|
|
|
|
#415 | |
|
|
[quote=system;4008133]
Citaat:
maar ik weet niet hoeveel Belgen dat hebben. in Belziek ist 60 % van ons loon dat we moeten afgeven of zijde da al vergeten mss? dus nog altijd véél meer dan in NL. Laatst gewijzigd door Shadowke : 4 maart 2009 om 19:58. |
|
|
|
|
|
|
#416 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Als klein land, hebben we toch een grote economie en goede relaties met de grote buurlanden en de VS. Daarom met dat eeuwige gezeur van een paar kleine buren en mensen als System, komen we geen stap verder . Laatst gewijzigd door JP Coen : 4 maart 2009 om 22:06. |
|
|
|
|
|
|
#417 |
|
|
ik luister niet naar system of Henri1 JP Coen.
als de meerderheid van de bevolking in Nederland en Vlaanderen voorstander is van een hereniging komt het er toch (de meerderheid beslist). |
|
|
|
|
|
#418 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|