![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier zijn we inderdaad zo'n 40 jaar achtergebleven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Aldus zouden er ondertussen toch minstens een paar dozijn Nobelprijzen ter ere van allah en de Mo kunnen behaald worden en dan wil ik nog ruim rekening houden, met het feit dat joden hier al langer zijn dan moslims en dat het Nobelcomité pas rond de vorige eeuwwisseling is opgericht. Niet dus, evenzo is het naar verhouding even pover gesteld, als het gaat om het deponeren van octrooien en patenten, armoe troef. Islam en moderniteit hebben nooit echt goed gematcht en 't ziet er niet echt naar uit dat het snel zal beteren, alle communicatiemogelijkheden van vandaag ten spijt. Maar hey, mss kunt u wel enkele frappante voorbeelden geven, waar moslimgeleerden grensverleggende resultaten behaalden in de moderne wetenschap of geneeskunde, van pakweg de laatste 35 jaar. Indien niet, dan is uw argument mbt tot een seculiere omgeving vrij waardeloos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Banneling
|
![]() De Iraanse militaire industrie zuigt. En ze pompen er tonnen geld in.
Er is iets mis met hun wetenschap. Ik had er ooit artikels over gelezen, maar vind ze niet meer terug. |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
'Modern' of 'achterlijk' heeft niets te maken met aanvaarden/verwerpen van continu veranderende evoluerende wetenschappelijke theorieën en hypotheses. Ik begrijp niet veel van evolutietheorie, als ik het aanvaard dan ben ik achterlijk, en als ik verwerp dan ben ik achterlijk. Ik ben geen evolutiebioloog om te aanvaarden of te verwerpen. Er wordt vaak gezegd dat je tussen evolutie of schepping moet kiezen, het is achterlijk te denken dat die twee elkaar uitsluiten, lees het boek Evolutie en metafysica van Herman Berger (1924) is emeritus hoogleraar systematische wijsbegeerte (Stg. Theologische faculteit Tilburg en faculteit Wijsbegeerte van de Katholieke Universiteit Brabant). Laatst gewijzigd door Veerle : 4 maart 2009 om 01:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Vreemdeling
|
![]() Een argument is geldig of niet geldig.
Laatst gewijzigd door Veerle : 4 maart 2009 om 01:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Banneling
|
![]() Een gezagsargument is een drogreden.
Jij kent niks van evolutietheorie, maar verwijst naar de mening van iemand, die vanwege zijn positie gelijk zou moeten hebben. http://en.wikipedia.org/wiki/Appeal_to_authority Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 4 maart 2009 om 01:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik verwijs niet naar de mening van iemand, ik deel de mening van iemand. Sjaax haalde in een andere draad de wetenschapper Ken Miller, deze man is een zogenaamde theïstische evolutiebioloog. Kenneth R. Miller, professor of biology at Brown University, author of Finding Darwin's God (Cliff Street Books, 1999), in which he states his belief in God and argues that "evolution is the key to understanding God" (Dr. Miller has also called himself "an orthodox Catholic and an orthodox Darwinist" in the 2001 PBS special "Evolution") http://en.wikipedia.org/wiki/Theisti...e_also_theists Achterlijk denken dat evolutie en schepping elkaar uitsluiten is zeker een drogreden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Vreemdeling
|
![]() De mening dat schepping en evolutie elkaar niet uitsluiten heeft niets met evolutie te maken, ik begrijp niet veel (of had ik niets geschreven?) van evolutie wil zeggen dat ik geen evolutiebioloog ben, niet dat ik er niets van begrijp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar aangezien je niet eens wist waarom het een theorie en geen hypothese was, neem ik aan dat je er te weinig van begrijpt om een mening daarover te formuleren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
ik weet niet veel van .. ik ben geen evolutiebioloog ik weet niets van .. Ik zou toch achter bewijzen vragen. Dit was zeker. Laatst gewijzigd door Veerle : 4 maart 2009 om 02:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar er is volgens mij een verschil tussen iets begrijpen en daarom een mening delen, of een mening leuk vinden? En ik blijf erbij, zonder degelijk begrip van de evolutie (op zijn minst weten waarom het een theorie is), hoe kan je een mening begrijpen, laat staan mee eens zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |