![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier in België zij dat precies vissen. Die beseffen ook maar pas dat ze water nodig hebben achter dat ge ze er uit gehaald hebt. Stopt met dat ziek België en start een gezond Vlaanderen op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zouden kunnen beginnen met het niet uit te delen op de vreemde dan zal het er in overvloed zijn en van know how gesproken, het meeste is geautomatiseerd en als er iets is waar men hier in vooruit staat is het in elektronica.
Laatst gewijzigd door Garry : 7 maart 2009 om 14:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 7 maart 2009 om 14:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Niet dromen van eigen fabrieken.
En al zeker niet in beheer van La Belgique. Het enige wat ik van de Belgische staat gezien heb, is geld werpen in bodemloze putten. Kolen , staal, De Post,treinen, Sabena..... Hier zijn ze niet slimmer. Uiterst interessant om de zaken te volgen, als de crisis echt begint te nijpen. Waar nu toch veel kans voor is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Staatssecretaris
|
![]() Misschien tijd om Minerva terug vanonder het stof halen. We hebben de know how de ontwerpers, de ingenieurs, bekwame operatoren,... Laten we het heft in eigen handen nemen in plaats van afhankelijk te zijn van multinationals die hun beslissingscentra ergens ver weg hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik geef bvb liever mijn geld aan een kleine zelfstandige uit mijn buurt dan aan één of andere multinational aan de andere kant van de wereld waarvan de eigenaar al miljarden verdient. Ik stimuleer liever mijn plaatselijke economie dan iemand anders economie, maar de etnische of culturele achtergrond van de persoon wiens handel ik stimuleer kan mij geen kloot schelen. Dat is het verschil met het VB. Het gaat bij hen namelijk over een "volk". Als je pech hebt en in een land geboren wordt waar je geen deel uitmaakt van dat volk omdat je niet dezelfde etnische achtergrond hebt, heb je wel het spek aan je been natuurlijk als die mensen mekaar gaan lopen bevoordelen. Da's het perverse van "eigen volk eerst" en daar zien we vandaag soms al staaltjes van. Het VB wil dat blijkbaar in nog hogere mate zien en dat is walgelijk. Da's hetgeen wat we ten allen prijze willen voorkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En we hebben misschien veel (de Japanners nog meer...), maar we hebben ook hoge lonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Beste vrienden, snap nu toch eens dat als je bedrijven wil houden je ook een markt dient te vertegenwoordigen, zo simpel is dat.
De vlaamse ministers zijn naar detroit getrokken, ook de duitsers hebben dat gedaan. Nu wees eens eerlijk als ze in detroit moeten kiezen, duitsland of vlaanderen, de keuze zal snel gemaakt zijn. Opel Antwerpen zal sluiten dat is volgens mij al lang duidelijk. Een nationaal reddingsplan dringt zich op!!! Meer vlaanderen, nog meer crisis en armoede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 7 maart 2009 om 20:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht écht niet dat opel zou toestaan om hun auto's te gaan bouwen onder het minerva logo... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Daarentegen Fortis, trouwens tegen mij eigen verwachtingen in en in alle sereniteit, misschien wel een goede oplossing voor alle partners. Vlaanderen veel heisa "we willen opel redden, we willen KBC redden" resultaat nul komma nul, ondanks een vlaams huis in NY ![]() Laatst gewijzigd door jbl : 7 maart 2009 om 20:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu kom, wat is er mis met KBC ? Opel is een ander paar mouwen. Daar zullen we moeten afwachten. Alleen vrees ik wel dat de handen van de Vlaamse gemeenschap gebonden zijn (belastingen zijn nu eenmaal een federale materie). BTW de belastingsbetaler moet alleszins afdokken voor de redding van Fortis -bij KBC is dit nog af te wachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu banken kan/zal men wel nationaliseren, omdat de impakt van een faillissement te groot is. Maar bij autobouwers ligt het iets anders. Den impakt is (juist) niet groot genoeg, om een kettingreactie te veroozaken. Dat is in elk geval de stelling van Merkel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
|
![]() Citaat:
EDIT uiteraard zijn er cijfers, maar ik vraag me af: zijn ze openbaar?
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 7 maart 2009 om 21:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is qua rendabiliteit de meest produktieve eenheid... |
|
![]() |