Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2009, 10:10   #101
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik hoef geen van beiden.
Dat is mogelijk, maar het is niet af te leiden uit je steeds éénzijdige aanvallen.
Oud 7 maart 2009, 10:14   #102
luc broes

Standaard

Citaat:
Dat is mijn gedacht erover. En Luc Broes (niet meteen een linkse rakker) gaf mij gelijk.

http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=49
Ik zegde dat oorlogsvrijwilligers zeer uiteenlopende redenen voor hun inzet
Oud 7 maart 2009, 11:19   #103
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ik zegde dat oorlogsvrijwilligers zeer uiteenlopende redenen voor hun inzet
Het gaat hier dus wel over Léon Degrelle. U verweet me gisteren dat ik soms afwijk. U doet maar precies hetzelfde. En dus zeg ik nu hetzelfde tegen u: terug naar Leon Degrelle.

Laatst gewijzigd door system : 7 maart 2009 om 11:30.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 11:41   #104
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het gaat hier dus wel over Léon Degrelle. U verweet me gisteren dat ik soms afwijk. U doet maar precies hetzelfde. En dus zeg ik nu hetzelfde tegen u: terug naar Leon Degrelle.
Hoe kleintjes van u System.
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 12:09   #105
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
Hoe kleintjes van u System.
Men moet niet anderen komen verwijten wat men zelf niet doet. Dat zijn zo van dat type mensen die zeggen: 'luister goed naar mijn woorden, maar kijk niet naar mijn daden'. En u keurt dat nog goed ook. Mooi is dat.

Laatst gewijzigd door system : 7 maart 2009 om 12:12.
Oud 7 maart 2009, 12:41   #106
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Men moet niet anderen komen verwijten wat men zelf niet doet. Dat zijn zo van dat type mensen die zeggen: 'luister goed naar mijn woorden, maar kijk niet naar mijn daden'. En u keurt dat nog goed ook. Mooi is dat.
Luc Broes verweet u niets. Hij stelde enkele vast dat je niet bij de draad bleef. Ik deed dat ook.
Anderzijds maakte Luc Broes zelf een rechtzetting. Dat mag natuurlijk, zonder verweten te worden off-topic te gaan.
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 12:44   #107
luc broes

Standaard

Citaat:
Het SS-bataljon 'Wallonie' van Degrelle bestond wel uit oorlogsvrijwilligers
Oud 7 maart 2009, 12:54   #108
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij denkt dus nog altijd dat die Oostfronters het communisme gingen bestrijden.
Dat vertelde meneer pastoor in elk geval aan de brave boerenjongens tijdens de zondagmis. Vertelde mij een ex-oostfronter jaren geleden. Hij is zelf ook dood nu. Die man , een echte kleerkast, was een ex-Waffen SS-er, en miste een paar vingers, die afgevroren waren in Rusland, aan het front. Zijn bloedgroep stond onder zijn arm getatoueerd, en tot zijn laatste adem is hij overtuigd anti-communist en gelovig katoliek gebleven, alhoewel hij wel geen sympatie voor Hitler had. " Die heeft ons in de steek gelaten " vertelde hij aan zijn klanten ( hij was cafébaas ), en hij was overtuigd dat Hitler ontsnapt was, en ergens in Zuid Amerika zich gaan verstoppen was. De man was inderdaad goed geconditioneerd, gebrainwasht zou ik zeggen zelfs, en absoluut in de onmogelijkheid om toe te geven dat de nazi's het fout hadden. Je meost daar met hem niet eens over beginnen, want dan maakte hij zich kwaad. Voor de rest een gezellige kerel, brave man in feite.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 12:58   #109
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
De Léon ? Ja, dat was een politieker hé ! Dikwijls beginnen die als idealisten, en eindigen als pragmatische egoïsten. Hij zal wel niet beter geweest zijn...
Oud 7 maart 2009, 15:45   #110
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Goed dat men nog over Degrelle bericht. Volgens sommigen waren alleen Vlamingen fascisten en collaborateurs.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 15:52   #111
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Dat vertelde meneer pastoor in elk geval aan de brave boerenjongens tijdens de zondagmis.
dan waren de pastoors de schuldigen, of wat?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 18:15   #112
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Het SS-bataljon 'Wallonie' van Degrelle bestond wel uit oorlogsvrijwilligers
Ja maar we hebben het dus niet over de Vlaamse Oostfronters, wel over de Waalse en dit in het kader van de figuur van Degrelle. Maar om terug te komen op Degrella, Rex was erg marginaal geworden bij het uitbreken van de oorlog. De enige manier om zich op een goed blaadje te maneuvreren bij de Duitsers, was te gaan vechten met de nazi's. Bij Le beau Léon draaide alles om ijdelheid, het strelen van zijn ego. En daarvoor verkocht hij zijn ziel als het moest.

Dit natuurlijk zonder te vergeten dat hij kwam uit een rechts-katholiek milieu die de kerk zag als een van de pilaren van de macht: Dieu, le roi et la patrie, dat was het adagium van rex, zeker in het begin. En dat is zo gebleven. Op een filmpje tijdens de uitzending zagen we tijdens een rexistische bijeenkomst twee jonge priesters in priestertoga (vermoedelijk strekking Lefebvre) uit volle borst rexisistische liederen zingen.

Laatst gewijzigd door system : 7 maart 2009 om 18:18.
Oud 7 maart 2009, 18:27   #113
luc broes

Standaard

Citaat:
Ja maar we hebben het dus niet over de Vlaamse Oostfronters, wel over de Waalse en dit in het kader van de figuur van Degrelle. Maar om terug te komen op Degrella, Rex was erg marginaal geworden bij het uitbreken van de oorlog. De enige manier om zich op een goed blaadje te maneuvreren bij de Duitsers, was te gaan vechten met de nazi's. Bij Le beau Léon draaide alles om ijdelheid, het strelen van zijn ego. En daarvoor verkocht hij zijn ziel als het moest.

Dit natuurlijk zonder te vergeten dat hij kwam uit een rechts-katholiek milieu die de kerk zag als een van de pilaren van de macht: Dieu, le roi et la patrie, dat was het adagium van rex, zeker in het begin. En dat is zo gebleven. Op een filmpje tijdens de uitzending zagen we tijdens een rexistische bijeenkomst twee jonge priesters in priestertoga (vermoedelijk strekking Lefebvre) uit volle borst rexisistische liederen zingen.
juist, maar Lefebre moest toen nog uitgevonden worden.
Oud 7 maart 2009, 20:00   #114
system
Banneling

Standaard

Citaat:
juist, maar Lefebre moest toen nog uitgevonden worden.
Neen neen. Ik bedoel dat die jonge priesters aanwezig waren op een rexistische bijeenkomst toen Degrelle al vrij oud was. Dat was in ieder geval te zien op de filmpjes die de RTBF uitzond.

Laatst gewijzigd door system : 7 maart 2009 om 20:01.
Oud 7 maart 2009, 22:19   #115
luc broes

Standaard

mogelijk, ik weet het niet
Oud 7 maart 2009, 23:25   #116
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
dan waren de pastoors de schuldigen, of wat?
Eerder medeplichtigen : de pastoors zijn ook maar " soldaten " van de RKK. De top van deze religieuze organisatie zag het communisme als zijn allergrootste vijand. Jodenhaat was hen evenmin vreemd, het vervolgen van joden deden ze al de hele geschiedenis door.
Oud 8 maart 2009, 01:54   #117

Standaard

Citaat:
mogelijk, ik weet het niet
Weet u het echt niet ??? Zoals u, mijn beste Luc Broes, ken ik opperbest het fameuze "Collège Saint Louis" in Brugge.. zoals den "Ouden Burg" achter het Belfort, nietwaar...
Als ik hier plotseling "interfereer" wil ik uitdrukkelijk wijzen op iets fundamenteels : -en dit speciaal voor de jongeren op dit forum hier - : Gelooft niemand, zeker geen "ouderlingen"

A propos, Luc, wij hebben mekaar nog eens ontmoet in andere tijden. Maar echt, U weet blijkbaar niets van een "Degrelle" , allesbehalve een "ernstig " persoon ????
alter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 06:59   #118
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Hoor wie het zegt. Zou jij bloed aannemen van een 'ollander', system?
Kadertje.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 07:11   #119
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Diegenen die aan de zijde van de Nazi's vochten, hielpen gewoon Hitler zijn krankzinnige droombeelden waarmaken : één groot nazi-rijk. Het veroveren van de USSR zou een grote stap geweest zijn in het verwerven van "Lebensraum" voor zijn ariërs.
Diegenen die aan de zijde van de geallieerden vochten hielpen gewoon Stalin zijn krankzinnige droombeelden waarmaken. Vraag het aan mensen die in Oost-Duitsland hebben geleefd na WO2.

Als je in de kern van een wereldoorlog leeft, bestaat er amper een goede kant.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 09:31   #120
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik bedoel dat die jonge priesters aanwezig waren op een rexistische bijeenkomst toen Degrelle al vrij oud was. Dat was in ieder geval te zien op de filmpjes die de RTBF uitzond.
Daarop heeft Luc Broes geantwoord: "mogelijk, ik weet het niet"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alter Bekijk bericht
Weet u het echt niet ??? Zoals u, mijn beste Luc Broes, ken ik opperbest het fameuze "Collège Saint Louis" in Brugge.. zoals den "Ouden Burg" achter het Belfort, nietwaar...
Als ik hier plotseling "interfereer" wil ik uitdrukkelijk wijzen op iets fundamenteels : -en dit speciaal voor de jongeren op dit forum hier - : Gelooft niemand, zeker geen "ouderlingen"

A propos, Luc, wij hebben mekaar nog eens ontmoet in andere tijden. Maar echt, U weet blijkbaar niets van een "Degrelle" , allesbehalve een "ernstig " persoon ????
Geachte mijnheer alter,
Mag ik weten, is dat je voornaam, of je achternaam, of verkies je veilig naamloos 'bezwarende onthullingen' over mijn persoon te doen? In ieder geval herinner ik me niet ooit een mijnheer alter ontmoet te hebben.

Op het filmpje over Le beau Léon heb er niet op gelet dat er twee jonge priesters te zien waren. Ik zegde dus dat het mogelijk is en dat ik het niet weet.

Moeten jongeren nu 'fundamenteel' gewaarschuwd worden om de uitspraken van ouderlingen niet te geloven!!??

In mijn tijd was "Collège Saint Louis" in Brugge reeds lang verleden tijd. Het was 'Sint-Lodewijkscollege'. Wat een fundamentele vergissing!
Moeten jongeren op dit forum gewaarschuwd worden de verklaringen van mijnheer alter (?) niet te geloven?
Ik moet toegeven dat Oude Burg wèl juist is.

Het was me een genoegen, en tot een volgende keer. Ik vertrek wel morgen voor een maand met verlof. Niet naar het graf van Le beau Leon in Spanje, als men dat ten minste mag geloven.

ps: ik zie dat mijnheer alter reeds 105 berichten op dit forum heeft nagelaten, en dit sinds 11 sept 2005

Voorwaar een voorzichtig man!

Laatst gewijzigd door luc broes : 8 maart 2009 om 09:36.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be