![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is mogelijk, maar het is niet af te leiden uit je steeds éénzijdige aanvallen.
![]() |
![]() |
#102 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() Het gaat hier dus wel over Léon Degrelle. U verweet me gisteren dat ik soms afwijk. U doet maar precies hetzelfde. En dus zeg ik nu hetzelfde tegen u: terug naar Leon Degrelle.
Laatst gewijzigd door system : 7 maart 2009 om 11:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() Men moet niet anderen komen verwijten wat men zelf niet doet. Dat zijn zo van dat type mensen die zeggen: 'luister goed naar mijn woorden, maar kijk niet naar mijn daden'. En u keurt dat nog goed ook. Mooi is dat.
Laatst gewijzigd door system : 7 maart 2009 om 12:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Anderzijds maakte Luc Broes zelf een rechtzetting. Dat mag natuurlijk, zonder verweten te worden off-topic te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
|
![]() Het SS-bataljon 'Wallonie' van Degrelle bestond wel uit oorlogsvrijwilligers
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() De Léon ? Ja, dat was een politieker hé ! Dikwijls beginnen die als idealisten, en eindigen als pragmatische egoïsten. Hij zal wel niet beter geweest zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Parlementslid
|
![]() Goed dat men nog over Degrelle bericht. Volgens sommigen waren alleen Vlamingen fascisten en collaborateurs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit natuurlijk zonder te vergeten dat hij kwam uit een rechts-katholiek milieu die de kerk zag als een van de pilaren van de macht: Dieu, le roi et la patrie, dat was het adagium van rex, zeker in het begin. En dat is zo gebleven. Op een filmpje tijdens de uitzending zagen we tijdens een rexistische bijeenkomst twee jonge priesters in priestertoga (vermoedelijk strekking Lefebvre) uit volle borst rexisistische liederen zingen. Laatst gewijzigd door system : 7 maart 2009 om 18:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() Neen neen. Ik bedoel dat die jonge priesters aanwezig waren op een rexistische bijeenkomst toen Degrelle al vrij oud was. Dat was in ieder geval te zien op de filmpjes die de RTBF uitzond.
Laatst gewijzigd door system : 7 maart 2009 om 20:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
|
![]() mogelijk, ik weet het niet
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() Eerder medeplichtigen : de pastoors zijn ook maar " soldaten " van de RKK. De top van deze religieuze organisatie zag het communisme als zijn allergrootste vijand. Jodenhaat was hen evenmin vreemd, het vervolgen van joden deden ze al de hele geschiedenis door.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Burger
|
![]() Weet u het echt niet ??? Zoals u, mijn beste Luc Broes, ken ik opperbest het fameuze "Collège Saint Louis" in Brugge.. zoals den "Ouden Burg" achter het Belfort, nietwaar...
Als ik hier plotseling "interfereer" wil ik uitdrukkelijk wijzen op iets fundamenteels : -en dit speciaal voor de jongeren op dit forum hier - : Gelooft niemand, zeker geen "ouderlingen" A propos, Luc, wij hebben mekaar nog eens ontmoet in andere tijden. Maar echt, U weet blijkbaar niets van een "Degrelle" , allesbehalve een "ernstig " persoon ???? |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kadertje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je in de kern van een wereldoorlog leeft, bestaat er amper een goede kant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mag ik weten, is dat je voornaam, of je achternaam, of verkies je veilig naamloos 'bezwarende onthullingen' over mijn persoon te doen? In ieder geval herinner ik me niet ooit een mijnheer alter ontmoet te hebben. Op het filmpje over Le beau Léon heb er niet op gelet dat er twee jonge priesters te zien waren. Ik zegde dus dat het mogelijk is en dat ik het niet weet. Moeten jongeren nu 'fundamenteel' gewaarschuwd worden om de uitspraken van ouderlingen niet te geloven!!?? In mijn tijd was "Collège Saint Louis" in Brugge reeds lang verleden tijd. Het was 'Sint-Lodewijkscollege'. Wat een fundamentele vergissing! Moeten jongeren op dit forum gewaarschuwd worden de verklaringen van mijnheer alter (?) niet te geloven? Ik moet toegeven dat Oude Burg wèl juist is. Het was me een genoegen, en tot een volgende keer. Ik vertrek wel morgen voor een maand met verlof. Niet naar het graf van Le beau Leon in Spanje, als men dat ten minste mag geloven. ps: ik zie dat mijnheer alter reeds 105 berichten op dit forum heeft nagelaten, en dit sinds 11 sept 2005 Voorwaar een voorzichtig man!
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 8 maart 2009 om 09:36. |
||
![]() |
![]() |