![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De "scheiding tussen kerk en staat" in Nederland blijft nep zolang het woord "godsdienst" nog in wetten wordt genoemd waar overige hobbyclubs geen gelijke kans krijgen op zulke eervolle vermelding.
![]() |
#22 |
|
![]() mss ook iets dat de Nederlanders van ons kunnen leren: kerk en staat effectief gescheiden houden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() Als het seculier was dan konden politici zich zonder probleem uitspreken over godsdienst & voetbal enzo..
![]() |
#24 |
|
![]() Staat er geen woord "godsdienst" dan in de Belgische grondwet?
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie kastenstelsel.
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Ik denk dat je gelijk hebt, ja; schijn-tolerantie.
![]() |
#27 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Gevonden: het heet daar "eredienst" en de bepalingen in de wet lijken mij, voorzichtig bezien, beter/veiliger dan die in Nederland doch wellicht is dat schijn, ik ben geen rechtskundige.
Evengoed gaat het mij te ver DAT er een wettelijke vermelding is, cq nodig wordt geacht. Zoals voor alle hobbyclubs vind ik, dat inschrijving bij een Kamer van Koophandel dient genoeg te zijn. http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijheid_van_godsdienst Ik zie er wel van komen dat binnenkort in Nederland nog een extra "vrijdagswet" wordt uitgevaardigd: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zondagswet
![]() |
#29 |
|
![]() gij zijt toch echt ne simpele eigelijk eh
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
http://www.metaseek.nl/search/nl/1/hindoe+kaste+moord
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Niet zozeer de regels maar vooral de handhavingen daarvan verschillen noemenswaardig per land en maak je maar geen illusies: vooral in Nederland weinig handhaving.
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Volgend jaar verkiezingen en wie weet... misschien is Geert Wilders dan nog de grootste in peiling en dus uitslag. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() Het ironische van Wilders vind ik dat zijn partij 'partij van de vrijheid' heet, maar fundamentele liberale waarden wil afschaffen omwille van extremistische moslims. Zo wil hij een verbod op de koran, hoofdoekjes en de bouw van moskeen verbieden, terwijl we in Nederland vrijheid van godsdienst kennen. Wel vind ik dat er een Burkaverbod moet komen en dat de overheid geen religieuze gebouwen moet financieren met belastinggeld.
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 7 maart 2009 om 20:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() Wilders is sinds zijn vertrek bij de VVD in 2004 steeds radicaler geworden, dus ik vrees dat dat geen effect zal hebben. Ik als VVD'er zou ook nooit in een coalitie met hem willen stappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() kans is dus groot dat PVV regeringsdeelname mag vergeten.
ma dat PVV echt de grootste zal zijn, betwijfel ik. Laatst gewijzigd door Shadowke : 7 maart 2009 om 21:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Diego Raga : 7 maart 2009 om 23:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Je kunt Wilders hooguit "verwijten" dat hij verminderd tolerant is tegen absoluut intoleranten.
Zouden wij de koran plus de gebruiken van alle door moslims geregeerde landen spiegelbeeldmatig toepassen dan ware ons vriendschap met moslims verboden (5:51) en de hier gevestigde/genaturaliseerde moslims zouden hier dhimmi zijn met zwaar beperkte burgerrechten, die bovendien constant moeten worden "vermaand" wegens hun niet volkomen aan de onze parallelle levensopvattingen en rituelen; nieuwbouw van moskeeën verboden en in de rechtspractijk zelden een rechter bereid te vinden om een misdaad jegens een moslim te bestraffen. Hierbij vergeleken is Wilders (nog) zeer lankmoedig want hij wil slechts meerpaspoortige misdadigers uitzetten, een importstop op extra moslims en geen verschil in rechten/rechtsgang dus/echter: ook geen "positieve discriminatie" zoals bijvoorbeeld de meerpassigheid die aan Nederlandse Autochtonen nog steeds verboden is. Citaat:
http://www.metaseek.nl/search/nl/1/dhimmi http://www.kalifaat.org/ Koran hoofdstuk 9 houdt grote beloften in voor moslims die zich voldoende in getal en sterkte voelen in de nu nog onze landen en heus, Geert heeft NIET zoiets "spiegelbeeldmatig" in zijn planning; het hoofdstuk vind ik iets te groot om waardevolle forum-ruimte aan op te offeren maar je kunt het lezen door deze link aan te klikken: http://www.redouan.nl/koran/koran009.htm
![]() |