Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2009, 13:29   #21
Eschaton ß
Partijlid

Eschaton ß's schermafbeelding

Locatie: Fleuris-sur-Gemappes-En-Bidonville-Misère (Vuilvoorde/Vilmorte)
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Het zieligste argument is dan toch weer naar boven gekomen. Als de walen flitsen is't om vlamingen te pakken
Ze flitsen daar waar het meeste overtredingen gemaakt worden en waar een gevaarlijke situatie is. Niet omdat daar vlamingen zitten te rijden.
Da's griezelig hé, wanneer ze een bevolkingsgroep consequent zoeken. Althans de realiteit, Limburger...
Eschaton ß is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2009, 13:33   #22
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eschaton ß Bekijk bericht
Da's griezelig hé, wanneer ze een bevolkingsgroep consequent zoeken. Althans de realiteit, Limburger...
Kunt ge dat ook bewijzen dan? Want als ik ze zie staan als ik naar de provincie luxemburg ga gaat die flits ook af bij die ander auto's en niet enkel bij mij.
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2009, 13:46   #23
Eschaton ß
Partijlid

Standaard

Welke Waal gaat zijn kar dagelijks gaan draaien op de ring in Hasselt hé, zegt mij dat ne keer? KIjk naar het fotootje hierboven. Waar staan de palen? 'Daar, in't Noorden kunnen ze het betalen!'

Waarom zitten er in Brussel NOOIT rollekes in de bakken? Of hebt gij daar ook een mirakuleuze verklaring voor?
Oud 9 maart 2009, 13:54   #24
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Welke Waal gaat zijn kar dagelijks gaan draaien op de ring in Hasselt hé, zegt mij dat ne keer? KIjk naar het fotootje hierboven. Waar staan de palen? 'Daar, in't Noorden kunnen ze het betalen!'

Waarom zitten er in Brussel NOOIT rollekes in de bakken? Of hebt gij daar ook een mirakuleuze verklaring voor?
Omdat brussel een ander gewest is zeker?
Oud 9 maart 2009, 13:58   #25
Eschaton ß
Partijlid

Standaard

Citaat:
Omdat brussel een ander gewest is zeker?
Neen, omdat daar Walen komen.

Laatst gewijzigd door Eschaton ß : 9 maart 2009 om 13:58.
Oud 9 maart 2009, 14:00   #26
monza
Gouverneur

Standaard

Bewijzen he vriend. Daar komen sjans ook vlamingen in Brussel die zijn die eventjes goed af.
Oud 9 maart 2009, 14:01   #27
Eschaton ß
Partijlid

Standaard

Citaat:
Bewijzen he vriend. Daar komen sjans ook vlamingen in Brussel die zijn die eventjes goed af.
Bullshit, want de flitbakken staan aan de Vlaamse invalswegen en groeien als paddenstoelen in Vlaams Brabant!
Oud 9 maart 2009, 14:03   #28
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Bullshit, want de flitbakken staan aan de Vlaamse invalswegen en groeien als paddenstoelen in Vlaams Brabant!
Inderdaad u zit vol met Bullshit.
Eerst is het wallonie dan is het brussel en nu maar weer beginnen over vlaanderen.
Dus die flitspalen in vlaamsbrabant zijn er om de franstalige in de rand te flitsen, is dat wat ge wilt zeggen?
Oud 9 maart 2009, 14:08   #29
Eschaton ß
Partijlid

Standaard

Citaat:
Inderdaad u zit vol met Bullshit.
Eerst is het wallonie dan is het brussel en nu maar weer beginnen over vlaanderen.
Dus die flitspalen in vlaamsbrabant zijn er om de franstalige in de rand te flitsen, is dat wat ge wilt zeggen?
Daaraan ziet ge dus dat ge niet verder komt dan de appelbomen van Sint-Truiden: een beetje uitleg.

Als ik als Vlaming uit de rand naar Brussel pendel, passeer ik wel 25 palen van Opwijk tot in Laken. Als ik in Braine le comte woon, passeer ik er 1tje op't vierarmenkruispunt (VLAAMS-Brabant), dan zit git virtueel in Tervuren en Brussel. De Walen uit de rand (Vilvoorde, Strombeek-Bever, Kraainem...) moeten er haast geen doen, behalve in Brussel waar er geen filmkes inzitten. En naar Antwerpen/Mechelen/Gent gaan die toch niet shoppen (de CORA in ANDERLECHT) dus...
Oud 9 maart 2009, 14:08   #30
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Een leuk opiniestuk van Erwin Cassiman, medewerker aan de VUB

Belgische boekhouding

Een verkeersboete, het overkomt iedereen wel eens.
Los van het feit of u ze al dan niet terecht vond,
Vraagt u zich misschien ook wel eens af wat er allemaal met de € van uw
boete gebeurt.
Het zal u als Vlaming waarschijnlijk niet eens meer verwonderen,
dat het merendeel van uw geld naar het Wallonië van Elio's PS verdwijnt.
De gemiddelde Vlaming betaalde in 2003 een kleine 25 € aan verkeersboetes,
de gemiddelde Waal amper 16 €.

En dan ? Misschien zijn Vlamingen roekelozer in het verkeer dan Walen . .

Best mogelijk, maar we merken toch graag even op,
dat flitspalen in Wallonië bijna even zeldzaam zijn als vis in de Zenne :
14 flitspalen tegenover 501 (geteld op de site Vlaamse Overheid),
waarvan liefst 153 in Vlaams-Brabant, in Vlaanderen.
De pakkans is in Wallonië bijzonder veel kleiner dan in Vlaanderen.

Maar daar gaat het eigenlijk helemaal niet over.
Waar het wel over gaat, is de verdeling van de opbrengst van het
zogenaamde Boetefonds.

Volgens het eerste verdelingsplan van de paarse Regering (!) krijgen :
De Vlaamse Politiezones: 3,26 € per inwoner,
En de Waalse: 6,52 € per inwoner.
Inderdaad, het dubbele ! ! !
Als deze verhouding wordt vergeleken met de meeropbrengst
die het gevolg is van een stijging van het aantal uitgeschreven
verkeersboetes, worden de feiten nog frappanter.

De meeropbrengst in 2003 kwam voor :

83% uit de zakken van de Vlamingen,
12% uit de zakken van de Brusselaars
5% uit de zakken van de Walen ! !

Welke lumineuze verantwoording Verhofstadt en Vande Lanotte hiervoor
hebben, is tot op vandaag niet bekend.
Feit is dat ze zich waarschijnlijk weer eens in de doeken hebben laten
doen door Elio di Rupo.

Vlaams geld in Vlaamse handen ?. . .
Daar hebben ze in de regering nog nooit van gehoord.
Flits . . . Uw geld zit in Wallonië !

Uiteraard niet de eerste keer dat we "iets" vernemen in die richting, en volgens sommigen moet je hier ook best zwijgen en gewoon verderdoen, leve België, nietwaar?
Ik ben vooral geinteresseerd in het argument of het aantal verkeersdoden in vlaanderen nu significant meer dalen dan in Wallonie, want dat is toch de reden waarom ze die flitspalen invoeren ???
We hebben een trendbreuk in het aantal doden op de weg, voor de eerste keer minder dan 1000. Is dit door de flitspalen en maken die het verschil ???
Als er nu een land is die de theorie kan bewijzen is het deze verschillende regionale benadering.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2009, 14:11   #31
Eschaton ß
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ik ben vooral geinteresseerd in het argument of het aantal verkeersdoden in vlaanderen nu significant meer dalen dan in Wallonie, want dat is toch de reden waarom ze die flitspalen invoeren ???
We hebben een trendbreuk in het aantal doden op de weg, voor de eerste keer minder dan 1000. Is dit door de flitspalen en maken die het verschil ???
Als er nu een land is die de theorie kan bewijzen is het deze verschillende regionale benadering.
En gij gelooft die cijfers, allez dat er een correlatie is? We staan gewoon stil overal in de files, en niet weinig door ongevallen dan nog.

Degenen die zich te pletter rijden gelijk vliegen zijn de trippers die na een nachtje stappen in de carré nog achter hun stuur kruipen en naar Kortrijk rijden voor een afterparty... Flitspalen, daar worden wij niet goed van, alleen vadertje staat.
Oud 9 maart 2009, 14:14   #32
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Daaraan ziet ge dus dat ge niet verder komt dan de appelbomen van Sint-Truiden: een beetje uitleg.

Als ik als Vlaming uit de rand naar Brussel pendel, passeer ik wel 25 palen van Opwijk tot in Laken. Als ik in Braine le comte woon, passeer ik er 1tje op't vierarmenkruispunt (VLAAMS-Brabant), dan zit git virtueel in Tervuren en Brussel. De Walen uit de rand (Vilvoorde, Strombeek-Bever, Kraainem...) moeten er haast geen doen, behalve in Brussel waar er geen filmkes inzitten. En naar Antwerpen/Mechelen/Gent gaan die toch niet shoppen (de CORA in ANDERLECHT) dus...
Het feit dat er in vlaanderen meer staan als in wallonie staat vast. Dat is zelfs niet ter discussie. Maar zeggen dat de walen enkel flitsen waar ze vlamingen kunnen pakken is onzin. En u bevestigt het nog maar eens door weer over iets anders te beginnen.
Ge hebt maps.google.com ontdekt en ge voelt ineens columbus.
Oud 9 maart 2009, 14:17   #33
Eschaton ß
Partijlid

Standaard

Citaat:
Het feit dat er in vlaanderen meer staan als in wallonie staat vast. Dat is zelfs niet ter discussie. Maar zeggen dat de walen enkel flitsen waar ze vlamingen kunnen pakken is onzin. En u bevestigt het nog maar eens door weer over iets anders te beginnen.
Ge hebt maps.google.com ontdekt en ge voelt ineens columbus.
Ik heb uw postjes eens doorplozen en denk dat gij last hebt van Rabies Flamenis, oftewel het consequent afbreken van alle Vlaamse thema's en ze afdoen als onwaar. Juist gelijk da Filosoofke da hier de ronde doet. Vous avez de la merde dans les yeux, quoi?
Oud 9 maart 2009, 14:24   #34
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En gij gelooft die cijfers, allez dat er een correlatie is? We staan gewoon stil overal in de files, en niet weinig door ongevallen dan nog.

Degenen die zich te pletter rijden gelijk vliegen zijn de trippers die na een nachtje stappen in de carré nog achter hun stuur kruipen en naar Kortrijk rijden voor een afterparty... Flitspalen, daar worden wij niet goed van, alleen vadertje staat.
ik zoek de volgende wiskunde

Stel dat Vlaanderen 70% van het verkeer bvb 1000doden heeft anno 2005
stel dat wallonie 30% van het verkeer 400doden heeft.

Dan kom je bvb door de flitspaalevolutie naar volgende situatie

Vlaanderen heeft bvb 400doden, en Wallonie ook 400doden... anno 2008

Wat dan ONWEERLEGBAAR zou bewijzen dat die flitspalen werken.. De omgekeerde redenering bestaat ook natuurlijk.
Stel dat wallonie 200doden heeft, en vlaanderen 600 doden, zou het bewijs gewoon bestaan dat FLITSPALEN GEEN BAL effect hebben, en dat wij in Vlaanderen een verkeerd beleid voeren, want dat Wallonie zonder flitspalen nog minder verkeersdoden heeft dan vlaanderen.

Dus dat is de statistiek die ik zoek...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2009, 14:30   #35
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik heb uw postjes eens doorplozen en denk dat gij last hebt van Rabies Flamenis, oftewel het consequent afbreken van alle Vlaamse thema's en ze afdoen als onwaar. Juist gelijk da Filosoofke da hier de ronde doet. Vous avez de la merde dans les yeux, quoi?
Vlaamse thema's? Ik wist niet dat kritiek uiten op het plaatsen van mobilie snelheidscontroles een vlaams thema was.
Ge hebt echt wel last van bullshit hé.
Oud 9 maart 2009, 14:38   #36
Eschaton ß
Partijlid

Standaard

Citaat:
Vlaamse thema's? Ik wist niet dat kritiek uiten op het plaatsen van mobilie snelheidscontroles een vlaams thema was.
Ge hebt echt wel last van bullshit hé.
Het wordt wel lekker Vlaams als't begint te gaan over:

-500 palen VL vs. 15 palen WL
-pakkans + boetes exponentieel in Vlaanderen
-...

Gij hebt last van dikke bullshit precies... Want hoe communautairder kunt ge gaan dan met die flitspalenhistoire?

http://www.vlaamsbelang.org/0/4867/

Citaat:
13.08.2008 11.04u - Iedereen weet onderhand dat de Belgische staat twee maten en twee gewichten hanteert. Een typisch voorbeeld is het verkeersbeleid in dit land: Vlaanderen heeft een bos van flitspalen, terwijl die in Franstalig België op één hand te tellen zijn. In het noorden van het land is er een draconisch vervolgingsbeleid met hoge boetes, maar bezuiden de taalgrens worden de PV’s massaal geseponeerd.

Dat het geld van de Vlaamse flitsboetes in de federale schatkist terechtkomt en zo onrechtstreeks naar Wallonië wordt getransfereerd, werd door het Vlaams Belang al meermaals aan de kaak gesteld. Bovendien plaatst de overheid de flitspalen in het wilde weg, precies om zoveel mogelijk boetes te kunnen innen. Aan deze pesterijen moet een einde komen. In het Vlaams Parlement zal Vlaams Belang-volksvertegenwoordiger Pieter Huybrechts daarom een resolutie indienen die oproept om de flitspalen op een doordachte manier te plaatsen om de veiligheid te bevorderen, en niét om zoveel mogelijk automobilisten op kosten te jagen. Het Vlaams Belang vraagt de Vlaamse regering om de flitspalen steeds zichtbaar op te stellen en weggebruikers vooraf te waarschuwen door middel van een signalisatiebord.

In Het Belang van Limburg spreekt redacteur Eric Donckier alvast de hoop uit dat de resolutie door het voltallige parlement zal worden goedgekeurd. Immers: “Het gaat niet lang meer duren voor er in Vlaanderen méér flitspalen dan bomen zijn. Het zijn er al om en bij de 1.500, op korte termijn komen er nog zo’n 500 bij. Het is de bedoeling ze allemaal te digitaliseren, dan kan men dag en nacht flitsen. We krijgen ook flitscamera’s in containers en camera’s die de gemiddelde snelheid tussen twee punten gaan berekenen.” Donckier merkt op dat deze stortvloed aan snelheidscontroles niet echt voor minder doden op de Vlaamse wegen heeft gezorgd. Het plaatsen van een waarschuwingsbord, zoals het Vlaams Belang voorstelt, vindt de journalist een goed idee. “Als het dan toch zo is dat al die camera’s bedoeld zijn om de veiligheid te bevorderen en niet om de staatskas te vullen, laten we ze dan allemaal goed zichtbaar opstellen en op tijd aankondigen met een speciaal bord. De mensen zullen remmen, dat vermindert de snelheid, dat is dus goed voor de verkeersveiligheid.” Wij zijn benieuwd of de andere partijen daar ook zo over denken…

Laatst gewijzigd door Eschaton ß : 9 maart 2009 om 14:40.
Oud 9 maart 2009, 14:39   #37
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het wordt wel lekker Vlaams als't begint te gaan over:

-500 palen VL vs. 15 palen WL
-pakkans + boetes exponentieel in Vlaanderen
-...

Gij hebt last van dikke bullshit precies... Want hoe communautairder kunt ge gaan dan met die flitspalenhistoire?

http://www.vlaamsbelang.org/0/4867/
Ik dacht dat ge aandachtig mijn posts had gelezen niet dus.

Laatst gewijzigd door monza : 9 maart 2009 om 14:45.
Oud 9 maart 2009, 14:43   #38
Eschaton ß
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik dacht ge aandachtig mijn posts had gelezen niet dus.
Ik denk dat ge uw darmcatarre schrijfsels er best nog eens op na leest...
Oud 9 maart 2009, 14:46   #39
monza
Gouverneur

Standaard

Ge vond niets objectiever dan het VB?
Oud 9 maart 2009, 14:50   #40
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ge uw darmcatarre schrijfsels er best nog eens op na leest...
Hey vreemdeling, je begint te merken dat er een deel anti-Vlamingen zijn op het forum?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be