Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2009, 15:41   #1
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard Europa op sterven na dood.

Wie wil er nu nog een een eengemaakt Europa?

Politiekers met grootheidswaanzin. Eigenlijk allemaal vredelievende Hitlerretjes waarbij de prioriteiten volledig liggen bij de creatie van veel vet betaalde postjes.

Allee, mij niet verkeert verstaan he, ik ben alles behalve een Hitler fanaat hoor, maar ten tijden van Hitler had een eengemaakt Europa nog zin,...nu al lang niet meer. En bovendien, en dat is wel het meest belangrijke, zou onder Hitler er een europa ontstaan zijn waarbij WEL van dag één alle lidstaten zouden op elkaar zijn worden afgestemd en zou er WEL een gemeenschappelijke voertaal zijn ontstaan.

Nu hebben we een Europa wat niet beter kan vergeleken worden als met een symfonisch orkest waarvan de muzikanten niet bij aanvang eerst hun instrumenten hebben op elkaar afgestemd. Wanneer je daarbij bedenkt dat alle partiture ’s geschreven zijn in een universele taal zou je je moeten voorstellen dat dat niet zo zou zijn.

Stel je voor dat elke partiture in een anderen taal zou geschreven zijn vb. en je smijt die allemaal door elkaar en dan gaat je ze uitdelen aan die muzikanten, dan kan dat orkest zelfs “Klein klein kleutertje” niet meer spelen.

Wel, dat is europa. En ik wil graag zien wie mij dat gaat tegenspreken, want dat zou zoveel betekenen als dat die zou beweren dat dat symfonisch orkest op die manier welke ik hier beschreven heb, WEL deftige muziekstukken zou kunnen brengen. Wie dat dat wil beweren moet erg opletten hoor, want zo iemand steken ze normaal gezien ver weg ergens in een gekkenhuis.

Laatst gewijzigd door Garry : 9 maart 2009 om 15:44.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2009, 16:08   #2
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Ik vergelijk Europa momenteel met een bende kleuters, die pas allemaal naar de kleuterklas gaan en die nog niet weten hoe ze met elkaar moeten communiceren. Elke lidstaat in Europa heeft grotendeels altijd autonoom gehandeld, maar nu met de globalisering moeten ze plots allemaal gaan samen spelen in de kindertuin. Dan heb je nog het ego probleem, dat ieder die in de Europese Unie zit de best betaalde postjes wilt veroveren etc...

Europa lijkt wel een hopeloos schip zonder koers, dat meer en meer verdwaald in hun eigen gecreëerde woelige wateren. Nu nog een paar stormen en het zinkt voorgoed naar de bodem.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 9 maart 2009 om 16:10.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2009, 16:19   #3
DonQuiSjot
Provinciaal Statenlid

DonQuiSjot's schermafbeelding

Standaard

Akkoord met uw mening, maar sterven na dood zou ik niet zeggen, zie topic:
Europa het blauwe gevaar

= Wantrouwen van het gezag is de eerste burgerlijke plicht = Psssssttt, pasop, achter je !!! =

www.swingstar.eu
DonQuiSjot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2009, 16:28   #4
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Wie wil er nu nog een een eengemaakt Europa?

Politiekers met grootheidswaanzin. Eigenlijk allemaal vredelievende Hitlerretjes waarbij de prioriteiten volledig liggen bij de creatie van veel vet betaalde postjes.

Allee, mij niet verkeert verstaan he, ik ben alles behalve een Hitler fanaat hoor, maar ten tijden van Hitler had een eengemaakt Europa nog zin,...nu al lang niet meer. En bovendien, en dat is wel het meest belangrijke, zou onder Hitler er een europa ontstaan zijn waarbij WEL van dag één alle lidstaten zouden op elkaar zijn worden afgestemd en zou er WEL een gemeenschappelijke voertaal zijn ontstaan.

Nu hebben we een Europa wat niet beter kan vergeleken worden als met een symfonisch orkest waarvan de muzikanten niet bij aanvang eerst hun instrumenten hebben op elkaar afgestemd. Wanneer je daarbij bedenkt dat alle partiture ’s geschreven zijn in een universele taal zou je je moeten voorstellen dat dat niet zo zou zijn.

Stel je voor dat elke partiture in een anderen taal zou geschreven zijn vb. en je smijt die allemaal door elkaar en dan gaat je ze uitdelen aan die muzikanten, dan kan dat orkest zelfs “Klein klein kleutertje” niet meer spelen.

Wel, dat is europa. En ik wil graag zien wie mij dat gaat tegenspreken, want dat zou zoveel betekenen als dat die zou beweren dat dat symfonisch orkest op die manier welke ik hier beschreven heb, WEL deftige muziekstukken zou kunnen brengen. Wie dat dat wil beweren moet erg opletten hoor, want zo iemand steken ze normaal gezien ver weg ergens in een gekkenhuis.
Vanaf post 1 al:

Begint "goe"

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 maart 2009 om 16:28.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2009, 16:29   #5
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Ik ben voorstander van een Europa maar vind dat het wat democratischer mag en dat een aantal dingen (oa sommige privatiseringen, landbouwsubsidies) moeten worden veranderd.Van mijn part mogen Turkije en Rusland er ook bij mits dat er buffers worden ingebouwd opdat we hier niet worden overspoeld. Het is hier nu al overbevolkt.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2009, 16:43   #6
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Vanaf post 1 al:

Begint "goe"
De huidige Europa-propagandisten jagen toch de zelfde droom na als Hitler destijds,één groot rijk, dat wat ze jaren geleden hebben veroordeeld. Ik heb het hier totaal niet over de gevolgde methode. Die dat Hitler heeft gebruikt is ontegensprekelijk verfoeilijk om het zeer zacht uit te drukken maar eigenlijk streefde hij het zelfde doel na.

Laatst gewijzigd door Garry : 9 maart 2009 om 16:44.
Oud 9 maart 2009, 17:06   #7
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik ben voorstander van een Europa maar vind dat het wat democratischer mag en dat een aantal dingen (oa sommige privatiseringen, landbouwsubsidies) moeten worden veranderd.Van mijn part mogen Turkije en Rusland er ook bij mits dat er buffers worden ingebouwd opdat we hier niet worden overspoeld. Het is hier nu al overbevolkt.
Dat mag jong, al goed dat er mensen zijn die van een ander gedacht zijn, anders konden wij hier niet discusieren.

Maar in een tijd dat alles wat ooit kunstmatig werd samengevoegd uit elkaar donderd is dit mijn mening.

De lidstaten van Europa zijn nooit op elkaar afgestemd geweest en voor het overige zitten ze met een gigantisch taalprobleem, eentje dat 10 keer groter is dan dat van België wat om de zelfde rede uit elkaar valt.

Alles staat of valt bij communicatie. Zie Spanje vb., idem als België. Overal ter wereld kijken ze met argusogen naar hoe het hier gaat verlopen. De dag dat de scheiding van België een fijt wordt zullen en nog hopen gaan volgen, neem dat maar voor waarheid. Zelfs dat jaren oude sterke USSR waar wel een gemeenschappelijke voertaal bestond is uit een gespat. Europa maakt niet de minste kans. Binnen een miljoen jaar zal er hier nog geen europees gemeenschappelijke voertaal bestaan. Conflicten stapelen zich op zoals ze in België al meer dan 170 jaar zich opstapelen. Maatregelen die zouden moeten kunnen genomen worden worden vervangen van hafbakke compromissen met als gevolg dat het voeren van een deftig besturen onmogelijk wordt.

Laatst gewijzigd door Garry : 9 maart 2009 om 17:07.
Oud 9 maart 2009, 17:35   #8
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Niet dat ik je wil bang maken hoor.

Het Duitse weekblad der Stern komt in zijn nieuwste editie met een verhaal dat de Duitse minister van Financiën Hans Eichel en de chef van de Bundesbank, Axel Weber, de mogelijkheid hebben besproken van een uiteindelijk totaal ineenstorten van de Europese Monetaire Unie (EMU). Het blad zegt te beschikken over een vertrouwelijke notitie van Eichel waarin die zich beklaagt dat door de komst van de euro Duitsland de mogelijkheid kwijt is om zelf de economie te stimuleren met renteverlagingen.

Alle eurolanden zijn nu gebonden aan het niveau dat de Eeuropese Centrale Bank voorschrijft. Onder andere Griekenland, Ierland, Portugal en Spanje zouden veel voordeel hebben volgens de notitie, omdat die vroeger zeer hoge rentes kenden, en nu op een lager niveau zitten. Duitsland, als grootste euroland, moest economisch gezien juist op de rem trappen. Het voordeel voor Spanje bedroeg 3,1% van het totale BNP, Duitsland moest een negatief effect van 1,4% slikken.

Bert Rürup, de voorzitter van de raad van zeven 'economische wijzen' die de Duitse regering van advies dient, bevestigde tegenover Stern dat door de euro-invoering Duitsland zijn rentevoordeel is kwijtgeraakt. Hierdoor is de groei geremd: ''De verwachting dat door de euro de groei zou aantrekken en er meer banen zouden komen, is een fata morgana gebleken.''
Oud 9 maart 2009, 18:12   #9
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Europa is zoals België, maar dan in het groot. Allemaal mooi en wel al die verschillende culturen en talen, maar geeft gigantische problemen waar we ons nog niet echt van bewust zijn denk ik. Als we op die manier moeten gaan samen werken aan de globalisering met landen zoals China en India ( in volle expansie) dan zullen ze hier toch nog snel wijze veranderingen moeten gaan doorvoeren vrees ik.

België marcheert langs geen kanten omdat het te complex in elkaar steekt, maar Europa is een even grote klucht. We steken teveel tijd in gebrekkige communicatie tussen de lidstaten en dat geeft enorme problemen.
Oud 9 maart 2009, 19:19   #10
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanaf post 1 al:

Begint "goe"
...zei de man die bij wijze van spreken meer Godwinpunten heeft dan geposte berichten
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2009, 21:01   #11
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet dat ik je wil bang maken hoor.

Het Duitse weekblad der Stern komt in zijn nieuwste editie met een verhaal dat de Duitse minister van Financiën Hans Eichel en de chef van de Bundesbank, Axel Weber, de mogelijkheid hebben besproken van een uiteindelijk totaal ineenstorten van de Europese Monetaire Unie (EMU). Het blad zegt te beschikken over een vertrouwelijke notitie van Eichel waarin die zich beklaagt dat door de komst van de euro Duitsland de mogelijkheid kwijt is om zelf de economie te stimuleren met renteverlagingen.

Alle eurolanden zijn nu gebonden aan het niveau dat de Eeuropese Centrale Bank voorschrijft. Onder andere Griekenland, Ierland, Portugal en Spanje zouden veel voordeel hebben volgens de notitie, omdat die vroeger zeer hoge rentes kenden, en nu op een lager niveau zitten. Duitsland, als grootste euroland, moest economisch gezien juist op de rem trappen. Het voordeel voor Spanje bedroeg 3,1% van het totale BNP, Duitsland moest een negatief effect van 1,4% slikken.

Bert Rürup, de voorzitter van de raad van zeven 'economische wijzen' die de Duitse regering van advies dient, bevestigde tegenover Stern dat door de euro-invoering Duitsland zijn rentevoordeel is kwijtgeraakt. Hierdoor is de groei geremd: ''De verwachting dat door de euro de groei zou aantrekken en er meer banen zouden komen, is een fata morgana gebleken.''
Bron?

Dat die Rürup zegt: ''De verwachting dat door de euro de groei zou aantrekken en er meer banen zouden komen, is een fata morgana gebleken," kan ik me moeilijk voorstellen. Dat klopt volgens de algemene geldende opinie van economen niet.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2009, 21:03   #12
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanaf post 1 al:

Begint "goe"
Idd, Filosoof heeft hartstikke gelijk. Als je met zo'n argumentatie begint, weet je dat het niks wordt.
Oud 9 maart 2009, 21:08   #13
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Bron?

Dat die Rürup zegt: ''De verwachting dat door de euro de groei zou aantrekken en er meer banen zouden komen, is een fata morgana gebleken," kan ik me moeilijk voorstellen. Dat klopt volgens de algemene geldende opinie van economen niet.
Doe de prut eens uit uw ogen en kijk eens rond. Of ben jij er ook zo eentje die ze met de neus boven op de feiten moeten drukken en dat je dan nog blind bent voor de realiteit?

De bron is, als je goed gelezen had dan had je dat nu geweten, het Duitse weekblad der Stern. Als je te gierig bent om het te gaan kopen kan je het misschien aantreffen in de wachtzaal van je huisarts of zo.

Laatst gewijzigd door Garry : 9 maart 2009 om 21:14.
Oud 9 maart 2009, 21:13   #14
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doe de prut eens uit uw ogen en kijk eens rond. Of ben jij er ook zo eentje die ze met de neus boven op de feiten moeten drukken en dat je dan nog blind bent voor de realiteit?
De realiteit dat de EU het stukken beter doet dan de non-EU landen? Dat IJsland virtueel failliet is? Dat binnen de EU de landen van de eurozone het beter doen dan de overige, dat het VK het bar slecht doet en dat Denemarken eerder gisteren dan vandaag in de eurozone wil?
Oud 9 maart 2009, 21:18   #15
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Niet Europa als werelddeel, maar de EU als allesomvattende EU-dictatuur zal hopelijk snel vallen.
Oud 9 maart 2009, 21:19   #16
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De realiteit dat de EU het stukken beter doet dan de non-EU landen? Dat IJsland virtueel failliet is? Dat binnen de EU de landen van de eurozone het beter doen dan de overige, dat het VK het bar slecht doet en dat Denemarken eerder gisteren dan vandaag in de eurozone wil?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v..._Europese_Unie

VK ? Denemarken?

Laatst gewijzigd door Garry : 9 maart 2009 om 21:20.
Oud 9 maart 2009, 21:35   #17
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Niet Europa als werelddeel, maar de EU als allesomvattende EU-dictatuur zal hopelijk snel vallen.
Wat is de naam van de dictator die Europa runt? Ik ken wel namen van wat oude dictators: Mussolini, Stalin, Hitler, Franco, Salazar, Honecker, Ceaucescu, enzovoorts. Of is het een onzichtbare, onbekende, virtuele dictator?
Oud 9 maart 2009, 21:45   #18
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd, Filosoof heeft hartstikke gelijk. Als je met zo'n argumentatie begint, weet je dat het niks wordt.
Het kan niet iets worden want het is niets buiten een stel hoogheidwaanzinnige die schimmen zien.
Oud 9 maart 2009, 21:49   #19
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is de naam van de dictator die Europa runt? Ik ken wel namen van wat oude dictators: Mussolini, Stalin, Hitler, Franco, Salazar, Honecker, Ceaucescu, enzovoorts. Of is het een onzichtbare, onbekende, virtuele dictator?
Een dictatoriaal bestuur moet niet bepaald uit één persoon te bestaan. Het communistische bestuur van de USSR was ook dictatoriaal .
Oud 9 maart 2009, 21:50   #20
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn of haar naam is: Brussel en Straatsburg, de twee steden waar men Frans spreekt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be