Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2009, 19:40   #1461
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
je vergeet de moslims. Bewust?

en argus, kom je de geboorte van darwin vieren?

en nu ge hier toch zijt, hebt gij al bewijzen gevonden dat de aarde 6000 jaar oud is?
Ik hoef dat niet te bewijzen, ik geloof dat. Dat kun je trouwens niet bewijzen, 6000 jaar of miljarden jaren.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2009, 19:44   #1462
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Ik hoef dat niet te bewijzen, ik geloof dat. Dat kun je trouwens niet bewijzen, 6000 jaar of miljarden jaren.
o jawel hoor beste Argus, als je ervoor pleit om naast de evolutiebiologie ook het creationisme te onderwijzen in de lessen biologie, dan wil dat zeggen dat je er een zekere wetenschappelijkheid aan toekent, anders verdient het niet om gegeven te worden in een wetenschapsklas. Als je geen bewijzen kunt leveren voor die wetenschappelijkheid, hoort het creationisme niet thuis in de wetenschpasvakken.

En je 6000 jaar wordt al ontkracht door de oudste levende boom, die meer dan 9000 jaar oud is. Hypothese ontkracht.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2009, 19:44   #1463
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Jawel. Dat kan je wel. Ik kan je tonen hoe. Ooit les gehad.

School, ken je dat?

http://en.wikipedia.org/wiki/School

Nu wel.

Nu, ken je fysica?

http://en.wikipedia.org/wiki/Physics

Nu wel.

En tenslotte: ken je radioactief verval?

http://en.wikipedia.org/wiki/Radioactive_decay

Nu wel. Als nu komt draven en memmen, spreek je tegen mij in wetenschappelijke termen met je eigen woorden. Kan je aantonen dat fysica niet werkt, wil ik graag een juiste fysica zien.
Kan je dat niet, dan ja...
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2009, 19:49   #1464
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
wil, als in ofwel wel, ofwel geen kinderen, en ik kies bewust voor geen kinderen. Ongeacht de reden (want die is voor een derden toch niet belangrijk). Ken je dan aan anderen datzelfde recht toe (het recht om die keuze te maken) of ontzeg je hen die keuze en leg je je eigen vrije keuze op aan hen?
Die wil is enkel van toepassing op mijzelf.

Ik ben helaas niet in staat om andere mensen mijn wil op te leggen, ik heet niet Leviathan en ik beschik niet over een militie.
Wel kan ik mij uitspreken over hoe ik het graag zou zien (wat 100% van de mensen op dit forum doen in 99% van de gevallen), en kan ik mij vragen stellen over bepaalde zaken.

Zoals de vraag die ik mij stel: waarom primeert de kinderwens boven het recht op volwaardig leven van een wees? Is dat niet een beetje... tegen de normen en waarden die dezelfde mensen schijnen te vertegenwoordigen?
Waarom is zelf kinderen krijgen en niet adopteren niet misdadig in de ogen van sommigen, en het kopen van producten die gemaakt zijn door middel van kinderarbeid wel?

Ik vind het een tikkeltje inconsistent.
Oud 12 februari 2009, 21:48   #1465
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
o jawel hoor beste Argus, als je ervoor pleit om naast de evolutiebiologie ook het creationisme te onderwijzen in de lessen biologie, dan wil dat zeggen dat je er een zekere wetenschappelijkheid aan toekent, anders verdient het niet om gegeven te worden in een wetenschapsklas. Als je geen bewijzen kunt leveren voor die wetenschappelijkheid, hoort het creationisme niet thuis in de wetenschpasvakken.

En je 6000 jaar wordt al ontkracht door de oudste levende boom, die meer dan 9000 jaar oud is. Hypothese ontkracht.
Die 9000 jaar oude boom is al ontkracht.
En u begrijpt het niet, ik hoef niets te bewijzen, ik geloof. Het is aan jullie beminde evolutie wetenschap om te bewijzen.
Bewijs eens dat de aarde miljoenen jaar oud is. Hoe ga je dat doen? Beginnen over aardlagen?
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2009, 21:59   #1466
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
En u begrijpt het niet, ik hoef niets te bewijzen, ik geloof. Het is aan jullie beminde evolutie wetenschap om te bewijzen.
Bewijs eens dat de aarde miljoenen jaar oud is. Hoe ga je dat doen? Beginnen over aardlagen?
Ontkracht de halfwaardetijden, mijn allerbeste creationist.

Met eigen woorden, niet met een linkje.
Oud 12 februari 2009, 22:42   #1467
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Het rare is dat creationisten altijd zoeken naar de ontkenning van iets dat al lang niet meer te ontkennen is zonder tevens onnoemelijk veel wetenschappelijke disciplines te ontkennen maar nooit afkomen met bewijzen van creationisme.

En dat is incorrect omdat het meten is met twee maten en twee gewichten waarbij dan nog aan de ene maat alle gewicht wordt gegeven en aan de andere maat geen.

Het is dus enkel een vorm van zelfverdediging om een godsbeeld dat al lang achterhaald is te kunnen blijven koesteren. Het verschil tussen een godsbeeld en een eventuele god mag daarbij duidelijk zijn.
Oud 12 februari 2009, 22:53   #1468
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Het rare is dat creationisten altijd zoeken naar de ontkenning van iets dat al lang niet meer te ontkennen is zonder tevens onnoemelijk veel wetenschappelijke disciplines te ontkennen maar nooit afkomen met bewijzen van creationisme.

En dat is incorrect omdat het meten is met twee maten en twee gewichten waarbij dan nog aan de ene maat alle gewicht wordt gegeven en aan de andere maat geen.

Het is dus enkel een vorm van zelfverdediging om een godsbeeld dat al lang achterhaald is te kunnen blijven koesteren. Het verschil tussen een godsbeeld en een eventuele god mag daarbij duidelijk zijn.
Nou en? Dat is toch hooguit voer voor psychologen, wij zullen nog lang moeten evolueren voordat de meerderheid van de mensheid in staat geraakt om het eigen denkhoofd tot een toereikend percentage in te (durven) schakelen.
Oud 12 februari 2009, 23:07   #1469
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Ahzo? Linkje? (wel een wetenschappelijk artikel graag)
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2009, 01:55   #1470
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Ahzo? Linkje? (wel een wetenschappelijk artikel graag)
dat boekske natuurlijk als je er maar sterk genoeg in gelooft
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2009, 07:35   #1471
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Nou en? Dat is toch hooguit voer voor psychologen, wij zullen nog lang moeten evolueren voordat de meerderheid van de mensheid in staat geraakt om het eigen denkhoofd tot een toereikend percentage in te (durven) schakelen.
Op die manier, thanks. Als God en evolutie samengaan dan is de vraag over de dakloze slechts een verwijzing naar de God die sommigen wel aanbidden als een bron van onvoorwaardelijke liefde maar waarvan het aanbidden ons blijkbaar weerhoudt van het redden van de dakloze. Als enerzijds de mensheid er blijkbaar wel in slaagt om God en de evolutie uit te leggen of te verklaren, waar ligt dan de oorzaak dat er überhaupt nog steeds daklozen zijn ? Over welke evolutie of God gaat het dan uiteindelijk? Ligt dan de oorzaak in het scheiden van God en evolutie of is het doorzien van de fragmentatie hiervan op zichzelf evolutionair?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2009, 08:57   #1472
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
niet netjes Argus. Typisch creationistische argumentatie. Sommige (uitzonderlijk, dus niet alle!) boomsoorten krijgen sporadisch (als in af en toe, uitzonderlijk, en niet jaarlijks) meerdere ringen per jaar. Dat wordt dan door creationisten geëxtrapoleerd naar alle boomsoorten en jaarlijks (of in het geval van de boom die 9500 jaar oud is zou dat elke 1.5 jaar moeten zijn). De soort waartoe die 9500 jaar oude boom behoort doet dat dan ook niet. Conclusie: je hypothese is ontkracht.
Oud 11 maart 2009, 14:07   #1473
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Vandaag presenteer ik je: IRGM-gen.

De korte samenvatting van het artikel: gen wordt pseudogen in de vroegste apen (50 miljoen jaar geleden); apen evolueren; gen wordt terug aangeschakeld door insertie van een retrovirus (20-24 miljoen jaar geleden); deze apen (met dit aangezette gen) evolueren verder => mensen en hogere primaten hebben heden nog dit gen, al de andere apen niet.
Evolutie
Technische informatie hier.
Lekenuitleg hier

Evolutie 1245125410522 - ID 0
Oud 11 maart 2009, 15:16   #1474
Rmimzaa
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Evolutionisten claimen steeds dat er zoveel bewijzen zijn voor hun theorie ... nu wil ik ze graag eens de kans geven om die bewijzen te tonen.

Laten we even beginnen bij de menselijke evolutie dus van aapmens tot mens of zoiets.
Ik zou graag eens jullie bewijzen zien voor menselijke evolutie ... .
in de koran lees ik

Zeg: "Trek op aarde rond en zie hoe de god de schepping begint en daarna de latere schepping verwekt."

gelovigen moeten dus denken over schepping hoe is begonnen, hoe is de mens ontstaan?
de koran geeft niet veel uitleg in de details, maar er wordt duidelijk gezegd dat de mens uit aardse elementen is gemaakt, maar daarna?
direct van die aardse elementen een mens gemaakt of is die eerst een dier en/of andere dingen geweest en zo verder ?

dat zijn vragen die elke gezonde moslim moet stellen

vroeger, gold ages van de islam beschaving, waren de moslim geleerden bezig met dit soort onderzoeken naar de bronnen van de mens en hoe zijn de soorten ontstaan
http://en.wikipedia.org/wiki/History..._for_existence

later na Darwin en nadat zijn theorie misbruikt werd door de gelovigen in blinde toeval en dialektiek en materialisme, kwamen de amerikaanse creationisten met hun ideën dat de evolutie theorie tegen de schepping ingaat, deze creationisten hebben tussen de moslims (zoals harun yahya en zo) invloed gelaten. Wel jammer.

de koran zegt
Zeg: "Trek op aarde rond en zie hoe de god de schepping begint en daarna de latere schepping verwekt."

en dan komt harun yahya en zijn soort zeggen
nee, niet doen, want de mens is geschapen zoals hij is, en soorten zijn geschapen zoals ze zijn, dus niet denken, en niet zoeken

misbruik van religie om kan vaak gevaarlijk zijn.

wat betreft de vraag of wijn uit mensaap zijn geëvolueerd, is een goede vraag, de onderzoekers op dit gebied hebben altijd gezocht naar fossielen die de stelling van mensaap kan bewijzen.

nu, wij kunnen zeggen, dat men een paar dingen heeft gevonden, maar het zijn vaak fossielen die totaal verschilend zijn van de modellen die er gemodelleerd worden aan de hand van gevonden fossielen, vaak komt er ook wat fantasie bij, in ieder geval blijft het een hypothetische argument.

de vraag die men moet stellen in zo een geval, is eigenlijk, de logische verband die er moet bestaan tussen gevonden fossiel en de mens vandaag?
wat is bewijs dat fossiel x te maken heeft met mens ?

er is natuurlijk geen bewijs dat wij uit mensaap zijn geëvolueerd, maar er zijn wel hypothetische argumenten.

zie deze documentair
http://www.becominghuman.org/node/in...ve-documentary

Laatst gewijzigd door Rmimzaa : 11 maart 2009 om 15:20.
Rmimzaa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 15:21   #1475
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Waarom hebben wij geen staart en wel een staartbeentje?
Evolutie of .... (???)
Oud 12 maart 2009, 02:09   #1476
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Evolutie of .... (???)
het staat je perfect vrij die zin te vervolledigen, hoor
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 12:53   #1477
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Eerste 7 dagen van de schepping hoeven geen 7 '24uur' dagen geweest zijn.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 13:22   #1478
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Eerste 7 dagen van de schepping hoeven geen 7 '24uur' dagen geweest zijn.
als em almachtig was had em gee 7 dagen nodig, laat staan dat em moest rusten op dag 7

of tijdsperiode 7. Tis maar hoe je het... interpreteert. Tot zover de absolute goddelijke waarheid in Het Boek
Oud 12 maart 2009, 13:45   #1479
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Volgens her boeske is de wereld in 6 "dagen" gemaakt,op de 6de dag werd Adam gemaakt en op de 7de dag was het een rustdag.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 13:51   #1480
Rmimzaa
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Evolutie of .... (???)
het kan zijn dat wij ooit staart hebben gehad, maar of een staartbeentje een staart impliceert, is de vraag die wij moeten stellen
Rmimzaa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be