![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1461 |
Minister
|
![]() Ik hoef dat niet te bewijzen, ik geloof dat. Dat kun je trouwens niet bewijzen, 6000 jaar of miljarden jaren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1462 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En je 6000 jaar wordt al ontkracht door de oudste levende boom, die meer dan 9000 jaar oud is. Hypothese ontkracht.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1463 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
School, ken je dat? http://en.wikipedia.org/wiki/School Nu wel. Nu, ken je fysica? http://en.wikipedia.org/wiki/Physics Nu wel. En tenslotte: ken je radioactief verval? http://en.wikipedia.org/wiki/Radioactive_decay Nu wel. Als nu komt draven en memmen, spreek je tegen mij in wetenschappelijke termen met je eigen woorden. Kan je aantonen dat fysica niet werkt, wil ik graag een juiste fysica zien. Kan je dat niet, dan ja... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1464 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben helaas niet in staat om andere mensen mijn wil op te leggen, ik heet niet Leviathan en ik beschik niet over een militie. Wel kan ik mij uitspreken over hoe ik het graag zou zien (wat 100% van de mensen op dit forum doen in 99% van de gevallen), en kan ik mij vragen stellen over bepaalde zaken. Zoals de vraag die ik mij stel: waarom primeert de kinderwens boven het recht op volwaardig leven van een wees? Is dat niet een beetje... tegen de normen en waarden die dezelfde mensen schijnen te vertegenwoordigen? Waarom is zelf kinderen krijgen en niet adopteren niet misdadig in de ogen van sommigen, en het kopen van producten die gemaakt zijn door middel van kinderarbeid wel? Ik vind het een tikkeltje inconsistent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1465 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En u begrijpt het niet, ik hoef niets te bewijzen, ik geloof. Het is aan jullie beminde evolutie wetenschap om te bewijzen. Bewijs eens dat de aarde miljoenen jaar oud is. Hoe ga je dat doen? Beginnen over aardlagen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1466 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met eigen woorden, niet met een linkje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1467 |
Minister-President
|
![]() Het rare is dat creationisten altijd zoeken naar de ontkenning van iets dat al lang niet meer te ontkennen is zonder tevens onnoemelijk veel wetenschappelijke disciplines te ontkennen maar nooit afkomen met bewijzen van creationisme.
En dat is incorrect omdat het meten is met twee maten en twee gewichten waarbij dan nog aan de ene maat alle gewicht wordt gegeven en aan de andere maat geen. Het is dus enkel een vorm van zelfverdediging om een godsbeeld dat al lang achterhaald is te kunnen blijven koesteren. Het verschil tussen een godsbeeld en een eventuele god mag daarbij duidelijk zijn.
![]() |
#1468 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1469 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1470 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1471 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1472 | |
|
![]() Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1473 |
|
![]() Vandaag presenteer ik je: IRGM-gen.
De korte samenvatting van het artikel: gen wordt pseudogen in de vroegste apen (50 miljoen jaar geleden); apen evolueren; gen wordt terug aangeschakeld door insertie van een retrovirus (20-24 miljoen jaar geleden); deze apen (met dit aangezette gen) evolueren verder => mensen en hogere primaten hebben heden nog dit gen, al de andere apen niet. Evolutie ![]() Technische informatie hier. Lekenuitleg hier Evolutie 1245125410522 - ID 0
![]() |
![]() |
![]() |
#1474 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Zeg: "Trek op aarde rond en zie hoe de god de schepping begint en daarna de latere schepping verwekt." gelovigen moeten dus denken over schepping hoe is begonnen, hoe is de mens ontstaan? de koran geeft niet veel uitleg in de details, maar er wordt duidelijk gezegd dat de mens uit aardse elementen is gemaakt, maar daarna? direct van die aardse elementen een mens gemaakt of is die eerst een dier en/of andere dingen geweest en zo verder ? dat zijn vragen die elke gezonde moslim moet stellen vroeger, gold ages van de islam beschaving, waren de moslim geleerden bezig met dit soort onderzoeken naar de bronnen van de mens en hoe zijn de soorten ontstaan http://en.wikipedia.org/wiki/History..._for_existence later na Darwin en nadat zijn theorie misbruikt werd door de gelovigen in blinde toeval en dialektiek en materialisme, kwamen de amerikaanse creationisten met hun ideën dat de evolutie theorie tegen de schepping ingaat, deze creationisten hebben tussen de moslims (zoals harun yahya en zo) invloed gelaten. Wel jammer. de koran zegt Zeg: "Trek op aarde rond en zie hoe de god de schepping begint en daarna de latere schepping verwekt." en dan komt harun yahya en zijn soort zeggen nee, niet doen, want de mens is geschapen zoals hij is, en soorten zijn geschapen zoals ze zijn, dus niet denken, en niet zoeken misbruik van religie om kan vaak gevaarlijk zijn. wat betreft de vraag of wijn uit mensaap zijn geëvolueerd, is een goede vraag, de onderzoekers op dit gebied hebben altijd gezocht naar fossielen die de stelling van mensaap kan bewijzen. nu, wij kunnen zeggen, dat men een paar dingen heeft gevonden, maar het zijn vaak fossielen die totaal verschilend zijn van de modellen die er gemodelleerd worden aan de hand van gevonden fossielen, vaak komt er ook wat fantasie bij, in ieder geval blijft het een hypothetische argument. de vraag die men moet stellen in zo een geval, is eigenlijk, de logische verband die er moet bestaan tussen gevonden fossiel en de mens vandaag? wat is bewijs dat fossiel x te maken heeft met mens ? er is natuurlijk geen bewijs dat wij uit mensaap zijn geëvolueerd, maar er zijn wel hypothetische argumenten. zie deze documentair http://www.becominghuman.org/node/in...ve-documentary Laatst gewijzigd door Rmimzaa : 11 maart 2009 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1475 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waarom hebben wij geen staart en wel een staartbeentje?
Evolutie of .... (???)
![]() |
#1476 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1477 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Eerste 7 dagen van de schepping hoeven geen 7 '24uur' dagen geweest zijn.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1478 | |
|
![]() Citaat:
of tijdsperiode 7. Tis maar hoe je het... interpreteert. Tot zover de absolute goddelijke waarheid in Het Boek
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1479 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Volgens her boeske is de wereld in 6 "dagen" gemaakt,op de 6de dag werd Adam gemaakt en op de 7de dag was het een rustdag.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1480 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |