Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2009, 15:38   #41
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Zelfs over het opstellen van een vragenlijst krijgen we een semester lang werkcollege...
Zeg... vraagje. Als je het te prive vindt dan hoef je niet te antwoorden hoor.

1. Wat studeer je?
2. Waarom ben je (en ik denk dat je min of meer even oud als ik bent) weer gaan studeren.

Gewoon gezonde nieuwsgierigheid hoor

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2009, 15:47   #42
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Zeg... vraagje. Als je het te prive vindt dan hoef je niet te antwoorden hoor.

1. Wat studeer je?
2. Waarom ben je (en ik denk dat je min of meer even oud als ik bent) weer gaan studeren.

Gewoon gezonde nieuwsgierigheid hoor
1. Sociologie
2. Omwille van twee redenen: ik vind nooit voldoening en het interesseert me enorm.

Ginder in Baskenland had ik op zich een goed leven. Maar toch gaf het allemaal geen voldoening. Ik zat altijd met een interne strijd: ja, ik ben hier graag, maar, wil ik echt mijn hele leven jobs doen waarvoor je, om het lelijk te zeggen, van niks verstand moet hebben? Nee dus. Ik wilde terugkomen, maar meteen gaan werken, zag ik ook weer niet zitten. En sociologie interesseert me al heel lang. En dan was mijn keuze snel gemaakt.
Of het wat oplevert binnen een paar jaar valt af te wachten natuurlijk. Maar ik hoop wel dat het meer mogelijkheden met zich meebrengt om stilaan een zekere voldoening te vinden.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2009, 21:50   #43
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

'k Zam da wel eezns invullen rond 4 uur 's morgens als ik nog wakker ben
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2009, 15:27   #44
ynic
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Beste ynic,

Zou het niet kunnen - en ik ga toegeven dat ik geen kaas gegeten heb van statistiek en enquetes, dus ik spreek hier enkel uit het gevoel dat ik heb - dat als u 25 vraagjes had (met alle dubbeltjes eruit) ik meer tijd per vraag zou spenderen om erover na te denken om een naar eer en geweten degelijk antwoord te geven dan wanneer ik aankijk tegen een schier eindeloze pagina met zo'n 800 vragen waarvan ik na 400 vragen epilepsie krijg door een overdosis deja-vu? Tenslotte ben ik er aan begonnen om je te helpen. Het zou me puur tijdverlies lijken om pakweg 10 minuten vragen in random stijl te beantwoorden terwijl ik mijn mails nog moet afwerken en er zoveel lekkers op youtube te zien is.

Ik druk me sterk uit en ik wens je alle geluk met de mensen die wel de complete lijst hebben afgewerkt en zeker met je doel om die informatie om te zetten in een degelijke thesis, maar het is zo maar een bedenking die ik maak.

mvg,
Jazeker
Beste jazeker,
Bedankt voor de bedenking, dewelke ik zeker zal behandelen in de bespreking van de methodologie in mijn thesis. Ik ben me er ten volle van bewust dat de vragenlijst vrij lang is, zeker in vergelijking met niet-wetenschappelijke vragenlijsten.
Het is echter zo dat het bijlange niet over 800 vragen gaat, maar 170 dewelke ik zelfs zonder de controlevragen niet kan reduceren tot 25.
mvg
ynic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 01:07   #45
sava
Vreemdeling

Standaard

Waar kan je de resultaten zien?
sava is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 06:53   #46
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graziëlla Bekijk bericht
Yannick, ik denk dat ik uw vraag niet goed snap.
Ik wil je ook nog waarschuwen voor dit forum. Dit forum is rot, echt rot!
Alles OK in de topless bar, Graziella ? tevreden met je nieuwe job ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 06:56   #47
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste ynic,

Had je graag geholpen, maar als ik begin te merken dat de test vaak 5 keer dezelfde vraag terugkomt onder net iets andere woorden of in negatieve zin, dan heb ik toch het gevoel mijn tijd te verdoen en stop ik er mee. Die vragenlijst had slechts een vierde zo lang kunnen zijn.

Mijn excuses.
Dat doen ze met opzet, om te zien of je niet liegt . Als je de test invult onder toezicht heb je ook slechts een beperkte tijd om hem in te vullen , wat je de tijd ontneemt om over zulke dingen na te denken.
Oud 2 maart 2009, 06:58   #48
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Heb je de test al gedaan op BBC Science die het geslacht van je hersenen meet?
Da's om te zien of je in het juiste lichaam geboren bent ?
Oud 2 maart 2009, 07:12   #49
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik studeer ook sociale wetenschappen hoor, maar ik heb gewoon niet de indruk dat je over bijster veel kennis moet beschikken om te slagen.
Ja maar dat is omdat jij zo geniaal bent. Iedereen heeft dat verheven niveau niet hoor.
Oud 2 maart 2009, 07:16   #50
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar zeg je zoiets. Een student heeft niet de middelen dat pakweg een marketingbureau heeft om zeg maar 5000 mensen op te bellen. Dus ik vind het niet bepaald onlogisch dat ze zich op deze manier moeten behelpen.

Ik zou alleen wel willen dat ze het bondig houden. Geeft me meer tijd om na te denken over de vragen in plaats van wanhopig te worden omdat die pagina maar blijft duren.
Dat moet je nu net niet. De test moet vliegensvlug ingevuld worden, haast zonder nadenken. Instinctief bijna. En uit de verschillende antwoorden op pakweg 25 dezelfde vragen, maar die op een andere manier gesteld worden, maakt de computer dan uit hoe je er écht over denkt, zonder dat je een kans hebt om te liegen . Een soort leugendetector is dat.
Oud 2 maart 2009, 07:25   #51
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Jep antwoorden gaat op die manier langs de korte primaire weg ipv langs de langere weg. Andere route in de hersenen. Emotie tov reden. Of is het dat niet ?
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 23:39   #52
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Jep antwoorden gaat op die manier langs de korte primaire weg ipv langs de langere weg. Andere route in de hersenen. Emotie tov reden. Of is het dat niet ?
Als je een vragenlijst krijgt, met onbeperkte tijd om die in te vullen, kun je over elke vraag nadenken, en antwoorden naargelang het beeld dat je van jezelf wil ophangen .M.a.w. je kan comedie spelen. Als de tijd beperkt is, en je heel snel moet antwoorden op �*l die vragen, kan je géén smoeskjes bedenken : je echte persoonlijkheid komt bovendrijven. En dat is natuurlijk de bedoeling, vooral als het is om iemand wel of niet een job aan te bieden.
Oud 12 maart 2009, 00:20   #53
ynic
Vreemdeling

Standaard

Heel erg bedankt aan iedereen die de vragenlijsten al heeft ingevuld!!!
Ik ben echt blij met zoveel altruïstische mensen!!
Ik ben nog altijd op zoek naar mensen, dus wie zich vooralsnog geroepen voelt...

Een overzicht van de resultaten zal ik na afronding van mijn thesis op dezelfde website plaatsen http://www.bloggen.be/thesis_bedrijfspsychologie
ynic is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be