Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 maart 2009, 09:59   #21
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Het heeft niets te maken met het culpabiliseren van de maatschappij. Ik blijf het herhalen, dat als ze maar lang genoeg op de juiste knopjes drukken, dat je van iedereen een moordenaar kunt maken. Iedereen heeft zijn grens van "tot daar en genoeg". Als die grens is bereikt en niemand heeft ondertussen iets gedaan, dan krijg je van dit soort taferelen. Daarom dat ik vind dat de maatschappij hier voor een stuk mede schuldig aan is. Wat je zaait oogst je!
Laat me raden; 'de maatschappij', daar behoort u als politiek correcteling natuurlijk niet toe. 'De maatschappij', dat zijn altijd de anderen.
U hebt natuurlijk nog nooit (onbewust) op andermans verscholen 'knopjes' gedrukt daar u een moreel verheven persoon bent die neerkijkt op de sukkelaars die wel deel uitmaken van de 'maatschappij' waarvan u, middels uw 'eagle-eye view', uiteraard een perfect beeld hebt. Ondertussen hebt u uiteraard al erg veel 'gedaan' om mensen wiens 'grens' bereikt is, toch nog in te tomen ondanks de grote boze maatschappij die uw nobele taak op alle mogelijke manieren probeert te bemoeilijken.

De arrogantie en verzuring van bepaalde personen die menen over voldoende morele en intellectuele capaciteiten te beschikken om de ganse samenleving te veroordelen, blijft mij verbazen.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 11:31   #22
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Het heeft niets te maken met het culpabiliseren van de maatschappij. Ik blijf het herhalen, dat als ze maar lang genoeg op de juiste knopjes drukken, dat je van iedereen een moordenaar kunt maken. Iedereen heeft zijn grens van "tot daar en genoeg". Als die grens is bereikt en niemand heeft ondertussen iets gedaan, dan krijg je van dit soort taferelen. Daarom dat ik vind dat de maatschappij hier voor een stuk mede schuldig aan is. Wat je zaait oogst je!
Waarom moet er per definitie een externe verklaring zijn? Misschien was de kerel in kwestie gewoon een anti-sociale smeerlap.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 11:40   #23
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Waarom moet er per definitie een externe verklaring zijn? Misschien was de kerel in kwestie gewoon een anti-sociale smeerlap.
hij is misschien zo geboren, is het dat dat je wil zeggen?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 12:00   #24
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Laat me raden; 'de maatschappij', daar behoort u als politiek correcteling natuurlijk niet toe. 'De maatschappij', dat zijn altijd de anderen.
U hebt natuurlijk nog nooit (onbewust) op andermans verscholen 'knopjes' gedrukt daar u een moreel verheven persoon bent die neerkijkt op de sukkelaars die wel deel uitmaken van de 'maatschappij' waarvan u, middels uw 'eagle-eye view', uiteraard een perfect beeld hebt.
Wimpneusje maak je niet zo druk jongen! Ik bedoel met 'de maatschappij' ook mezelf included. Dus oordeel niet zo snel!! U zit dingen te zeveren die kant nog wal slaan en gaat verder op veronderstellingen die er niet zijn.

Citaat:
Ondertussen hebt u uiteraard al erg veel 'gedaan' om mensen wiens 'grens' bereikt is, toch nog in te tomen ondanks de grote boze maatschappij die uw nobele taak op alle mogelijke manieren probeert te bemoeilijken.
Kent u mij????

Citaat:
De arrogantie en verzuring van bepaalde personen die menen over voldoende morele en intellectuele capaciteiten te beschikken om de ganse samenleving te veroordelen, blijft mij verbazen.
Ik veroordeel niet, maar ik stel vast!! Wat ik ook vast stel is dat u mij arrogant en verzuurd vindt en dat ik mezelf zou zien als een moreel intellectueel wezen. U kent mij van haar nog pluim, maar toch hebt u de arrogantie om mij hier te vertellen wie ik ben. Dit zegt meer over u dan over mij!! Objectiviteit is niet u sterkste kant neem ik aan!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 12 maart 2009 om 12:01.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 12:08   #25
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Dus volgens jou is die kerel geboren met een anti-sociale eigenschap???

Als die geboren zou zijn met een anti-sociale eigenschap dan hadden ze dit zeker moeten opgemerkt hebben tijdens zijn peuter-kleuter-kind-puber zijn!!
Oud 12 maart 2009, 12:34   #26
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Gek toch hoe Pietje en Filosoof eerder beweerden dat zo'n "cowboy situaties" enkel kunnen gebeuren in de USA, waar wapens legaal zijn.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 12:35   #27
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Het is ook altijd iets met die moffen.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 12:37   #28
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Gek toch hoe Pietje en Filosoof eerder beweerden dat zo'n "cowboy situaties" enkel kunnen gebeuren in de USA, waar wapens legaal zijn.
Ik veronderstel wel als men morgen gemakkelijker aan een vuurwapen kan komen zoals in de V.S bijvoorbeeld, dat men deze taferelen nog meer zou zien hier.
Oud 12 maart 2009, 13:00   #29
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik veronderstel wel als men morgen gemakkelijker aan een vuurwapen kan komen zoals in de V.S bijvoorbeeld, dat men deze taferelen nog meer zou zien hier.
Dat denk ik niet.

Tenslotte zijn er veel mensen met wapens, perfect legaal, en die zie ik niet rondstappen al moordend.

En het is niet alsof hier aan een ilegaal wapen geraken moeilijk is...

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 13:09   #30
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh ja????

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...ien-jaar.dhtml

Van de grote "schoolshootings" zijn:
5 van de 10 gebeurt in de VS
5 van de 10 gebeurt in de EU (strenge wapenwetgeving)

Plus als ik me niet vergis had de vorige schoolshooter in Duitsland 2 zelfgemaakte vuurwapens.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 12 maart 2009 om 13:12.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 13:11   #31
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou het? De schietpartijen in Europa van de voorbije jaren duiden net aan dat het wapenbeleid losstaat van de schietpartijen van dolle schutters.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 13:18   #32
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

[quote=kamiel spieces;4018920]
Citaat:
Kent u mij????

Ik veroordeel niet, maar ik stel vast!! Wat ik ook vast stel is dat u mij arrogant en verzuurd vindt en dat ik mezelf zou zien als een moreel intellectueel wezen. U kent mij van haar nog pluim, maar toch hebt u de arrogantie om mij hier te vertellen wie ik ben. Dit zegt meer over u dan over mij!! Objectiviteit is niet u sterkste kant neem ik aan!
Ik ken u niet maar u laat zich kennen door de nietszeggende politiek correcte onzin die u middels allerlei afgezaagde, pseudo-intellectuele gemeenplaatsen ten berde probeert te brengen ('Het is de grote boze maatschappij die schuldig is voor alles !!!').
Indien u absoluut geen verantwoordelijkheid wenst te nemen voor wat u neerschrijft en geen enkele kritiek aanvaardt van personen die afgaan op uw woorden 'omdat ze u toch niet kennen', dient u zichzelf ervan te weerhouden om nog iets op een forum te plaatsen.

Als u zegt dat een bepaalde misdaad de schuld is van 'de maatschappij', dan veroordeelt u. Simpel.
Als u 'de maatschappij' veroordeelt alsof het een derde, van uzelf losstaande entiteit betreft, dan voelt u zich moreel verheven en stel ik dit vast. Simpel.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 13:21   #33
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Het is trouwens zo dat in de twee meest 'liberale' (op het vlak van vuurwapens) West Europese landen, Frankrijk en Zwitserland, geen enkel zulks incident is voorgevallen.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 12 maart 2009 om 13:22.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 14:02   #34
Eschaton ß
Partijlid

Eschaton ß's schermafbeelding

Locatie: Fleuris-sur-Gemappes-En-Bidonville-Misère (Vuilvoorde/Vilmorte)
Standaard

't is nochtans simpel: waarom moesten die ouders zoveel wapens in huis hebben? Nog van Onkel Heinrich liggen misschien?
Eschaton ß is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 14:23   #35
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eschaton ß Bekijk bericht
http://www.deredactie.be/cm/de.redac...1_schietpartij

Allez, 't is weer inorde... Mogen onze kinderen ook al niet meer naar school?

weer zon typisch voorbeeld van iemand met een laag en negatief zelfbeeld die wraak neemt zoals de moorden op columbine high school

Laatst gewijzigd door globalmedia : 12 maart 2009 om 14:28.
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 15:32   #36
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
weer zon typisch voorbeeld van iemand met een laag en negatief zelfbeeld die wraak neemt zoals de moorden op columbine high school
En niet de maatschappij die jongeren een veel te hoge druk oplegt,je kan maar een goed mens zijn als men gestudeerd heeft
Ik sta echt waar verwonderd dat dit niet meer gebeurd
Oud 12 maart 2009, 16:09   #37
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Daar gaat het goede imago van Duitsland naar haar buitenland toe.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 16:10   #38
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Dus volgens jou is die kerel geboren met een anti-sociale eigenschap???

Als die geboren zou zijn met een anti-sociale eigenschap dan hadden ze dit zeker moeten opgemerkt hebben tijdens zijn peuter-kleuter-kind-puber zijn!!

Ik zeg gewoon dat sommige mensen nu éénmaal anti-sociale smeerlappen zijn. Je moet hun misdaden niet altijd proberen te "verklaren" door iets dat hun "aangedaan" is.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 17:16   #39
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Vrije verkoop van inslaap pillen NU !!!!!
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 17:47   #40
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
[Dat denk ik niet.
Dat denk ik wel.

Citaat:
Tenslotte zijn er veel mensen met wapens, perfect legaal, en die zie ik niet rondstappen al moordend.
In de V.S stap je een wapenwinkel binnen vanaf je 16de of 18de en koopt u een wapen. Hier in den Belgique moet u bergen verzetten om een wapen vast te krijgen op een legale manier. Dat weet trouwens het kleinste kind...

Citaat:
En het is niet alsof hier aan een ilegaal wapen geraken moeilijk is..
Ah nee, ik zou niet weten waar ik een illegaal wapen zou kunnen kopen. Ik zeg niet dat het niet kan, maar gemakkelijk is iets anders. Drugs en sterioïden wel, maar wapens neen!!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 12 maart 2009 om 17:47.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be