![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Vandaag bij mijn onbijt op p.9 van De Standaard (13/09/2009) bij Kreten & gefluister:
Gino De Craemer (LDD) maakt zich blijkbaar grote zorgen over zijn politieke toekomst alzo spreken Peter De Lobel en Wim Winckelmans. De Bruggeling is blijkbaar niet zo akkoord met het feit dat Ivan Sabbe de eerste opvolger op de West-Vlaamse lijst wordt. "Ik ben kandidaat eerste opvolger in West-Vlaanderen. Logisch toch als uittredend parlementslid die zijn taken op een degelijke manier uitvoert! Of niet?" quote van de Gino. Sabbe is blijkbaar niet op de hoogte: "Gino kandidaat? Waarvan akte". Alzo reageert hij. "Gino moet conseqeunt zijn [...] het deed voor ons programma [...] moeilijkere plaats op de lijst. Wij zijn flexibel, maar niet gek." Ivan zou zo blijkt gisteren met JMD de lijst in elkaar gestoken moeten hebben, maar daar stak Fortis een stokje voor. Ja, ik weet, lijstvorming is altijd en overal een pijnlijk verhaal. Toch enkele bemerkingen (Als we mogen geloven wat DS schrijft): -Als ik dat zo lees ging Gino blijkbaar uit van een degelijke plaats. Waar zelfs JMD himself nog deze week bij terzake luidop vertelde tegen FDW dat hij maar iemand moest zoeken die hij zelf had gebeld of wie een postje was beloofd. Of om het met de woorden van JMD in de fortiscommissie te zeggen; "wie liegt er hier". -Gino gaat uit van de 1ste opvolgersplaats, wat volgens de huidige peilingen een retourtje Vlams parlement is. "Logische toch?" Blijkbaar heeft hij zichzelf nog niet eens kandidaat gesteld, daar Sabbe zegt van niets te weten. Neen, het is de logica zelve dat dat zo zal geschieden... Hoe werkt dat nu bij LDD? Blijkbaar toch niet zo democratisch als je van een grote liberale roerganger zou verwachten. Ik heb ondertussen al vaker gevraagd en bruggeleefbaarveiligdinges hoe het nu ging met Gino (en hem). Moet hij als afdelingsvoorzitter nu Gino verdedigen hierin of speelt hij lakei van de 'grote mannen'? Jajaja, 'Gino geeft ldd, vonken en vuur' ![]()
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Moest een 'dominatrix' iets over mij schrijven, ik zou ook nerveus worden.
![]() Nu, bij een nieuwe partij vol 'aangespoeld talent' kan het al moeilijk om een vaste procedure te hebben om kandidatenlijsten op te stellen. Ik kan het hen dus vergeven, alleen hoop ik dat er niemand er een te groot ego heeft en kabaal begint te maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() haha, ben blij dat ik U op Uw zenuwen kan werken. Nu is het natuurlijk niet IKKE die dat hier met mijn leren zweep heeft geschreven... noppes; 't is DS. Word je nu ook nerveus?
En niemand ER een te groot ego heeft? Natuurlijk niet! Bij DD toch niet? Komaan zeg! Maar goed dat de zon schijnt vandaag hé! Hoe geen vaste procedure? Zoiets zou statutaire verankering moeten genieten binnen een partij! Indien dat klopt, wens ik jullie nog heel veel succes voor de huidige en toekomstige lijstvorming. Of hoe zij Peter Reeckmans dat ook alweer? Neen, Anne is zelf naar ons gekomen en we hebben haar GEEN plaats beloofd. Anne in het nieuws? Ja ze zijn mij via mijn man komen vragen en ik krijg een prominenten plaats. Later nogmaals in terzake: Jaja ik krijg een prominente plaats. Nu: Anne krijgt tweede plaats na Reeckmans.
![]() |
#4 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Natuurlijk is Gino nerveus.
Opgestapt bij N-VA omdat hij betere carriére-kansen zag bij LDD, en dan nu moeten vaststellen dat hij (hoogstwaarschijnlijk) verkeerd heeft gegokt... Het leven van postjesjagers kan hard zijn !
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Hij zal niet de enige zijn. Eens zien hoe lang Verstrepen nog bij de LDD zal zitten. Verstrepen en geld, dat gaat niet goed samen...
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Is zijn debacle al verteerd van vorige maand met zijn afschaffen van onroerende voorheffing. ![]() Laatst gewijzigd door giserke : 13 maart 2009 om 12:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik heb een steun-mail gezonden naar Gino, met de volgende link : http://www.vdab.be
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik denk dat het nu voor iedereen wel duidelijk is dat die partij ten laatste over twee jaar op haar gat ligt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |