Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2009, 13:41   #21
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Mijn punt is dat Dewinter helemaal geen racistische mening had en toch racist nummer uno is voor de media en de TRIO.(ik heb het niet over VB maar FDW himself)Hij wordt zelden uitgenodigd en als eindelijk uitgendigd mag hij amper zijn zegje doen.Zo is het gemakkelijk hem te besmeuren.

Zie hier enkele reacties van de Pharakijkers :

Citaat:
Als 3 kwetterende meiden, waar geen woord tussen te krijgen valt, 80% van de praattijd krijgen om nonsens te vertellen, en een verkozen politicus en een afgevaardigde van onze kerk amper hun mond mogen open doen, is het erg gesteld met het niveau en de objectiviteit van jullie programma
Citaat:
Eerst toch even dit : ik ben allesbehalve sympathisant van Dewinter. Maar de manier waarop de meiden hem permanent mochten onderbreken getuigt niet van een goede leiding van het debat.
Citaat:
Het debat volgen op deze manier, ik erger er mij uitermate aan.De moderator heeft geen enkele maturiteit.Er wordt geen respect betoond voor diegene die aan het woord is- het is een over en weer gepraat- tussen elkaar door- wat een debat terugbrengt tot een warboel
Citaat:
Filip Dewinter werd - zoals verwacht - door de gespreksleiders (?) - volledig in de steek gelaten : Esmaa en Hajar Alariachi kregen de vrijheid om Filip Dewinter met alles en nog wat om de oren te slaan terwijl hij zélf nauwelijks aan het woord kon komen.
De bedoeling was overduidelijk : zet Dewinter klem zodat hij dingen gaat zeggen die hij niet wou zeggen.
Men dacht hem te vloeren met de vraag of hij kon/wou samenleven met moslims.
Zijn antwoord was helder en klaar : “Ja, als zij onze normen respecteren : scheiding van kerk en staat, gelijkheid tussen man en vrouw, werkelijke godsdienstvrijheid…”.
Maar toch bleven Phara en haar gezel dezelfde vraag herhalen om Dewinter toch maar uit zijn kot te lokken.

Citaat:
Maar ja, objectiviteit en VRT… ‘t zullen altijd tegenstellingen blijven

Citaat:
Interessante discussie, maar de Halal-meiden moeten leren om beurten te spreken, anders heb je er als kijker weinig aan.

Citaat:
de moderatie liep hier toch wel schromelijk mis
Citaat:
Wat me vooral bij blijft van de discussie tussen Mr. De Winter en de meiden van Halal, is de ongebreidelde en arrogante instelling van de moslima’s. Luisteren naar argumentatie is hen blijkbaar vreemd en onbeleefde opmerkingen en tussenkomsten waren hun deel

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 13:55   #22
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Mijn punt is dat Dewinter helemaal geen racistische mening had en toch racist nummer uno is voor de media en de TRIO.(ik heb het niet over VB maar FDW himself)Hij wordt zelden uitgenodigd en als eindelijk uitgendigd mag hij amper zijn zegje doen.Zo is het gemakkelijk hem te besmeuren.

er was geen moderatie ,dus vrij spel,
en als fdw kennende zou je denken dat hij dan alles naar zijn kant zou gaan trekken,en tegenspelers onder het tafel zou praten,
deed hij niet echt volgens mijn mening,een gemiste electorale kans voor hem ,misschien dat het vaderschap begint door te tellen
Zie hier enkele reacties van de Pharakijkers :
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 13:58   #23
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Over zijn "racistische" punten discussieren.

Citaat:
Iedereen-Jood,Moslims(sluiers) enz..- mag aangekleed gaan zoals hij wilt maar is verplicht om neutraal aangekleed te gaan in een publieke functie.
Iedereen heeft zijn keuze gekleed te gaan zoals hij maar wenst,kan het beter ?Een neutrale kleed in een publieke functie is meer dan normaal en zeker niet racistisch.Stewards,politie,bradweer hebben allemaal een uniform en soort regels.

Citaat:
Elke Moslim die in Belgie geboren en getogen is,is geen vreemdeling.
Toch mag er(ondanks de vreemdheid) de Islam gepraktiseerd worden.

Elk legaal Belgisch geboren wat-dan-ook kind is Belg.
In andere woorden krijgt Belgisch papieren en is niet anders dan de rest.
Hij/zij mag ook eender welk religie praktiseren.
Wat is hier racistisch ?

Citaat:
De Islam(Godsdienst) is wel een vreemd in Europa.
Is een feit en geen leugen.
Toch heeft FDW geen probleem met Moslims die in Belgie hun religie praktiseren.

Citaat:
Een Moslim in Iran of in Nederland/Belgie heeft dezelfde Godsdienst.
De Koran is niet anders in Belgie of ergens anders.
Net als de Torah,Bijbel enz.. de Koran overal dezelfde.

Oud 13 maart 2009, 14:00   #24
monza
Gouverneur

Standaard

Wat mij vooral bij blijft is dat dewinter er goed uitkwam. Af en toe zijn de opmerkingen misschien overdreven maar uiteindelijk denk ik toch dat voor de meerderheid dewinter toch gelijk krijgt.
Ondanks dat ik geen VB aanhanger ben was ik verbaasd over de argumentatie van FDW. Hij heeft in de grond van de zaak tenslotte weinig ongelijk gekregen gisteren.
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 14:15   #25
rik47
Gouverneur

Standaard

Fan of geen fan van het VB.
Dewinter kwam er goed uit ondanks die bazige, soms brutale meiden met hun opgezegd refreintje. Ook de meerderheid van het normaal geselecteerd publiek liet soms duidelijk hun afkeer merken voor de drie meiden en nam het op voor FDW.
En de uitsmijter van FDW was duidelijk allesbehalve een racistische daad, integendeel, daar hadden ze niet van terug.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 14:19   #26
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Fan of geen fan van het VB.
Dewinter kwam er goed uit ondanks die bazige, soms brutale meiden met hun opgezegd refreintje. Ook de meerderheid van het normaal geselecteerd publiek liet soms duidelijk hun afkeer merken voor de drie meiden en nam het op voor FDW.
En de uitsmijter van FDW was duidelijk allesbehalve een racistische daad, integendeel, daar hadden ze niet van terug.
In Nederland zijn ze natuurlijk al langer in de verkeerde richting doorgeschoten.

een normaal informatieloket in het gemeentehuis van de stad Utrecht is daar niet voldoende.
Om de buurt goed te kunnen informeren over de geplande werkzaamheden werd een apart loket achterin de bibliotheek ingericht, waar de ganse buurt zijn vragen kon komen stellen.
Echter: "ACHTERIN... ACHTERIN????? de bib was (ik citeer Létterlijk) TE VER voor de allochtonen" dus moesten er TWEE APARTE LOKETTEN worden geopend in de moskee: ééntje voor vrouwen (dat een uurtje vroeger sluiten omdat de vrouwen dan moeten gaan koken) en ééntje voor de mannen... EXTRA kostpijs: 100.000 EURO! te betalen door de kaaskoppen uiteraard.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 14:29   #27
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ik heb een simpele vraag : waarom is FDW door zijn uitspraken een racist ?

Meer vraag ik niet.

Oud 13 maart 2009, 14:33   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Ik heb een simpele vraag : waarom is FDW door zijn uitspraken een racist ?

Meer vraag ik niet.
Wie heeft gezegd dat hij racist is?

Of ligt de schuld niet bij JOU die méént gehoord te hebben op Canvas, VRT en VTM dat alle journalisten soms het woord racist gebruiken terwijl JIJ (foei, stouterd) dat ONTERECHT hebt gelinkt aan FDW?

Je weet toch dat de journalisten van Canvas, VRT en VTM zoiets nooit of te nimmer zouden durven opperen, vermits ze er zeer strikt op toezien om vooral NEUTRAAL te blijven in hun informatieve opdrachten?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 13 maart 2009, 14:38   #29
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
In Nederland zijn ze natuurlijk al langer in de verkeerde richting doorgeschoten.

een normaal informatieloket in het gemeentehuis van de stad Utrecht is daar niet voldoende.
Om de buurt goed te kunnen informeren over de geplande werkzaamheden werd een apart loket achterin de bibliotheek ingericht, waar de ganse buurt zijn vragen kon komen stellen.
Echter: "ACHTERIN... ACHTERIN????? de bib was (ik citeer Létterlijk) TE VER voor de allochtonen" dus moesten er TWEE APARTE LOKETTEN worden geopend in de moskee: ééntje voor vrouwen (dat een uurtje vroeger sluiten omdat de vrouwen dan moeten gaan koken) en ééntje voor de mannen... EXTRA kostpijs: 100.000 EURO! te betalen door de kaaskoppen uiteraard.
Foei Circe!

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 13 maart 2009 om 14:38.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 14:40   #30
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Kan ik die uitzending online ergens bekijken.
Leuk voor vanavond, borreltje en een stukje Goudse kaas erbij..
Oud 13 maart 2009, 14:43   #31
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Wat mij vooral bij blijft is dat dewinter er goed uitkwam. Af en toe zijn de opmerkingen misschien overdreven maar uiteindelijk denk ik toch dat voor de meerderheid dewinter toch gelijk krijgt.
Ondanks dat ik geen VB aanhanger ben was ik verbaasd over de argumentatie van FDW. Hij heeft in de grond van de zaak tenslotte weinig ongelijk gekregen gisteren.
Inderdaad, ik ben ook aangenaam verrast door Dewinter.

Als je het objectief durft te bekijken was hij duidelijk de meerdere in het debat, ondanks de slechte moderatie.
Oud 13 maart 2009, 14:51   #32
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

"Ik spreek uitstekend Nederlands, misschien zelfs beter dan u." Dat was een typerende uitlating van "de groene Alariachi" aan het adres van Dewinter. Mijn God, wat een slecht debat.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 14:56   #33
globalmedia
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
"Ik spreek uitstekend Nederlands, misschien zelfs beter dan u." Dat was een typerende uitlating van "de groene Alariachi" aan het adres van Dewinter. Mijn God, wat een slecht debat.
dat noemen ze entertainment in functie van kijkcijfers
Oud 13 maart 2009, 14:56   #34
monza
Gouverneur

Standaard

Het was eigenlijk een goed debat, ik snap het niet. Anders zit men hier altijd te klagen dat de moderatie alles wat VB wil zeggen onderbreekt. Nu hebben ze het VB de kans gegeven, FDW heeft alles mogen zeggen en had de kans om met argumenten de andere de mond te snoeren en toch komen er nu nog klagen. Het feit dat die moslim vrouwen enkel met flauwe argumenten kwamen toont aan hoe zwak hun zaak is. En dat gaf FDW de gelegenheid om op een gematigde manier zijn boodschap te brengen. Had hij het niet zo gematigd kunnen vertellen zou hij vandaag afgerekend zijn op zijn inhoudsloze boodschappen.
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 14:59   #35
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Kan ik die uitzending online ergens bekijken.
Leuk voor vanavond, borreltje en een stukje Goudse kaas erbij..
FDW komt pas op het einde, n�* het verhaal van de gekleurde tentjes over hun vliegtuigongeval (ik weet niet wat de nieuwswaarde daar nog steeds van blijft:

http://www.canvas.be/extra/html/page...=300&width=550

Oud 13 maart 2009, 15:44   #36
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Wat we gezien hebben is niet typerend voor moslima's maar eerder voor hollanders.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 15:55   #37
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Wat we gezien hebben is niet typerend voor moslima's maar eerder voor hollanders.
Kansloze Belgicist!
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 13 maart 2009 om 15:55.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 15:55   #38
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Waren dat niet de meiden van Halal die door Hans Teeuwe werden afgezeken ?
http://www.youtube.com/watch?v=JcCOktdsz-0
j�*�*�*�*�*, op een zaaalige manier. Staat in top tien van mijn favoriete TV momenten.

Die wijven samenzetten met FDW is natuurlijk gevonden vreten. Ik krijg het schijt van die trutten. Overal het hoge woord, laten hun gesprekspartner nooit uitspreken en als het hen te veel worden, trappen ze het af.

Ze willen geen 'moslima' genoemd worden maar eisen wel het recht op het dragen van een hoofddoek. Nou ja.....

Mijnheer FDW (en zijn partij) zal nooit mijn stem krijgen en hij overdrijft wel wat met zijn 5de colonne die ons Avondland zal overspoelen, maar objectieve waakzaamheid is geboden en het is geen schande/racisme/xenofobie/... om te stellen dat de Islam alleen maar past in onze Westerse samenleving als het bepaalde fundamentele opvattingen achterlaat én het louter een individuele beleving wordt.
Oud 13 maart 2009, 15:56   #39
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Is dat programma trouwens nog ergens online te bekijken? Ik ben er erg benieuwd naar.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 16:03   #40
globalmedia
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Kansloze Belgicist!
zou je toch ook moeten weten als nederlander of is het maar een naam
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be