![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 | |
|
Banneling
|
Citaat:
In België wordt het halal vlees in de gewone slachthuizen geslacht. Behalve het slachten zelf, wordt het halal vlees er behandeld door het reguliere personeel op de reguliere methode. Er was onlangs een item over naar aanleiding van halal vlees dat van België uitgevoerd wordt. Ik weet niet meer precies naar welke landen. Idem voor de "halal productie faciliteiten" Dat weet jij nu ook evengoed als ik. |
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#124 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
.1 Halal Food means food permitted under the Islamic Law and should fulfil the following conditions: 2.1.1 does not consist of or contain anything which is considered to be unlawful according to Islamic Law; 2.1.2 has not been prepared, processed, transported or stored using any appliance or facility that was not free from anything unlawful according to Islamic Law; and 2.1.3 has not in the course of preparation, processing, transportation or storage been in direct contact with any food that fails to satisfy 2.1.1 and 2.1.2 above. 2.2 Notwithstanding Section 2.1 above: 2.2.1 halal food can be prepared, processed or stored in different sections or lines within the same premises where non-halal foods are produced, provided that necessary measures are taken to prevent any contact between halal and non-halal foods; 2.2.2 halal food can be prepared, processed, transported or stored using facilities which have been previously used for non-halal foods provided that proper cleaning procedures, according to Islamic requirements, have been observed. ---------------- een onreine kaffer kan helemaal géén halal food behandelen want dan wordt het gecontamineerd. Gelukkig mogen er ook geen luizen en zo rondhuppelen
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#127 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
juist, geen bal. Verder puilt uw bericht uit van verzuurde gemeenplaatsen en misplaatste cliché's. De wiet dat hier in Vlaanderen wordt opgesmoord is trouwens voornamelijk afkomstig van de hollanders, toch verwant genoeg zeker om het niet te relateren aan "de marokkanen"? En hoezo, alcohol wordt "verbodener"? dikke onzin als ge't mij vraagt. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 14 maart 2009 om 17:04. |
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als de moslim gebruiken invoert die hier niet van toepassing waren voor zijn komst, gaat de invoer van deze gebruiken de integratie van de moslim zeker niet bevorderen; hij blijft daardoor opgesloten in zijn eigen leefwereld . Dat lijkt mij toch wel evident te zijn.
|
|
|
|
|
|
#130 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maatregelen moeten genomen worden om contact te vermijden met niet-halal producten. "2.2.1 halal food can be prepared, processed or stored in different sections or lines within the same premises where non-halal foods are produced, provided that necessary measures are taken to prevent any contact between halal and non-halal foods; 2.2.2 halal food can be prepared, processed, transported or stored using facilities which have been previously used for non-halal foods provided that proper cleaning procedures, according to Islamic requirements, have been observed." En vertel nu eens waar er in de "Islamitic law" staat dat een niet-Moslim geen halal producten mag be- of verhandelen. |
|
|
|
|
|
|
#131 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Als je A zegt, moet je ook B zeggen. B heb ik nog tegoed van Pericles, dus vandaar mijn vraag "Vertel jij maar waarom je denkt dat het de integratie bevordert." Ik vind dat het uitbreiden van het voedselgama niets te doen heeft met integratie of wat dan ook. Men wil de mensen gewoon meer variatie aanbieden. Daar is toch niets mis mee? |
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Trouwens, aan al degenen die nu op hun kop staan omdat er halal wordt verkocht: da's puur de vrije markt logica. Multinationals kennen maar éen ding: winst. Culturele fricties, integratie, gevoeligheden, etc. staan uiteraard slechts ter discussie als de winstmarges ermee vergroot kunnen worden.
|
|
|
|
|
|
#133 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
om halal vlees te krijgen moet je een halal slachter hebben die Bismillah weetikveel prevelt en dan je halalkoe zonder verdoving de keel oversnijdt en die nog vijf minuten laat spartelen. De halal slachtlijn is dus enkel bemand door halal personeel, de kaboem slachtlijnen zijn verplicht om zowel kaboem personeel als halal personeel te gebruiken. Denkt ge nu écht dat een kaffer uw halalkoe de strot mag oversnijden? En uw halale koe nadien versnijden moet ook door een moslim gebeuren want die andere gasten hebben toch net een kaboem koe geslacht en dat mag mekaar niet raken! voil�*.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 14 maart 2009 om 17:15. |
|
|
|
|
|
|
#134 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Echter is het zo dat die mensen ook recht hebben op eigen keuzes, bv. recht op godsdienstvrijheid. Ik vind het trouwens belachelijk om mensen te dwingen tot bepaalde eetgewoontes. Mensen beslissen nog altijd zelf wat ze willen eten. Als een moslim liever halalproducten eet, kan je hem dat niet verbieden. Ik kan jouw ook niet verbieden om een friet-biefstuk te eten. Deze invoer van halalproducten is volstrekt normaal. Volgens mij hebben deze trouwens niets te maken met integratie, maar wel met het aanbieden van andere variateiten. |
|
|
|
|
|
|
#135 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Kaboemers kunnen dan ongstoord zwemmen in mijn kaboemzwembaden, terwijl moslims terecht kunnen in halalzwembaden (anders worden mijn kaboemzwembaden onrein en zijn ze niet langer kaboem). |
||
|
|
|
|
|
#136 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als je de halalvoorwaarden leest, dan verschillen ze in NIKS met de hier geldende "reinheitsgeboden", behalve dat er zelfs nergens gewag gemaakt wordt kwa bewaartijd en max. temperatuur. Iets wat iedereen die al iets over nachtwinkels heeft gelezen al lang weet. Maar het is allemaal halal! Zolang men die halal zever toelaat, laat men ook toe dat een belangrijk deel van de bevolking MEENT dat hun "eigen apartheidsvoedsel" rechtstreeks geïmporteerd uit hun o zo hygienische landen (waar staat iets over hygiene in uw halal troep?) een pak beter zijn, én bijgevolg de hier normaal aangeboden producten zullen verdrijven. Voor mijn part zuipen ze mekka cola, met 10% ondersteuning van de palestijnse terreurbendes tegen de sterren op. En voor mijn part zit er met de regelmaat van de klok een harame luis in die mekka cola. maar wat mij vooral stoort is het overtreden van de regels van de slacht, de discriminatie op gebied van stockering en behandeling - en doe nu inderdaad niet alsof je niet weet dat er nooit een blondine in de halalslagerij zal werken!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#137 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Die B is pas gepost nadat ik mijn bericht gepost had. "Fijn, dan zal je er ook geen probleem mee hebben dat het zwembadaanbod uitgebreid wordt en dat ik de consument meer variatie biedt met kaboemzwembaden met gecertificeerd kaboemwater. Kaboemers kunnen dan ongstoord zwemmen in mijn kaboemzwembaden, terwijl moslims terecht kunnen in halalzwembaden (anders worden mijn kaboemzwembaden onrein en zijn ze niet langer kaboem)" |
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Minister-President
|
De GB-keten is een privaat bedrijf en mag dus zelf beslissen wat ze al dan niet in hun winkels verkopen. Er moet een winstgevende niche en vraag zijn voor deze produkten anders zouden ze het niet aanbieden. Het is niet uit liefdadigheid dat ze het doen.
|
|
|
|
|
|
#139 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
maar waar er EFFEKTIEF een bepaalde en gegronde reden achter de halaleisen zit, zijn die ondertussen hopeloos achterhaald en verbeterd door onze huidige voedsel reinheidswetten. Wat men nu halal noemt is dus zuiver en ZUIVERE discriminatie en apartheid. Er ZITTEN bij ons geen luizen in het vlees! Maar ge moet in Mollahbeek maar eens gaan kijken...
|
|
|
|
|
|
#140 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|