![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 | |||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
De eerste wapenwetten zijn er gekomen na de Russische revolutie. Citaat:
Landen die vuurwapens toelaten hebben: 1: Meer ongelukken door middel van vuurwapens. 2: Meer moorden door middel van vuurwapens. 3: Minder moorden. 4: Minder misdaad. Citaat:
Ter illustratie vergelijk dit: http://www.citymayors.com/society/uscities_safest.html Met dit: http://en.wikipedia.org/wiki/Gun_law...tes_(by_state) Citaat:
En als u Japan evenwaardig noemt met de VS of Europa. Japan kun je ten hoogste vergelijken met Taiwan, China, Korea. De VS met Canada. En België met Engeland, Nederland, Frankrijk en Duitsland. En Engeland is een goed voorbeeld van hoe het in België zal verlopen indien men hier een totaal verbod op vuurwapens oplegt. Citaat:
Rwanda ten tijde van de genocide had ook lage vuurwapencriminaliteit (ze gebruikten machete's) en een strenge wapenwet. Laten we allemaal het voorbeeld van Rwanda volgen hoor ik u zeggen????
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 14 maart 2009 om 17:33. |
|||||
|
|
|
|
|
#242 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Bovendien is de datum die u geeft (1974) niet zozeer van belang omdat er dan een nieuwe wapenwet werd goedgekeurd (het was voordien al moeilijk voor de doorsnee Jamaicaan om legaal aan een wapen te geraken, ongeveer 1% van de bevolking kwam in aanmerking), maar vooral omdat er dan strenge anti-drugwetten werden ingevoerd (onder druk van de Nixon-administratie). Dit leidde tot een grotere macht van en een groeiende rivaliteit tussen bendes. |
|
|
|
|
|
|
#243 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Misschien hebt u ze al gegeven, maar bestaan er eigenlijk cijfers over hoeveel misdrijven voorkomen worden doordat de toekomstige slachtoffers een wapen hebben? Niet in de VS, in België, Nederland, Frankrijk of Duitsland?
|
|
|
|
|
|
#244 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De samenleving vroeg er naar,ik sta hier niet verwonderd van !!!!!
|
|
|
#245 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
En Engeland is denk ik wel vergelijkbaar met Belgie.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 14 maart 2009 om 17:51. |
|
|
|
|
|
|
#246 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
http://www.statbel.fgov.be/figures/d352_nl.asp Waarom zij dit niet doen weet ik niet. Misschien dat u ze hiervoor kunt contacteren. Wat ik wel kan zeggen is dat er een tijd geleden veel overvallers van juweliers zijn beschoten door de juweliers. http://asp.gva.be/dossiers/-z/zelfve...ng/dossier.asp Er werd gewaarschuwd dat overvallers zogenaamd zouden overschakelen op "zwaardere middelen". Dit is niet gebeurd aangezien overvallers ook maar mensen zijn en liever op zoek gingen naar gemakkelijkere alternatieven. Ik kan dit niet hard maken met statistieken, maar het aantal berichten in de media over overvallen op juweliers is gedaald.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
|
|
|
|
|
#247 |
|
Banneling
|
Er is geen hard verband tussen misdaad en gun wetgeving, maar er is wel hard verband tussen ongelukken en de hoeveelheid wapens in de maatschappij. Dit is wetenschappelijk bewezen.
Kortom een maatschappij is beter af met sterke gun laws. PS Fallen Angel, mijn bronnen zijn ietsje minder dubieus als die van u, sorry dus als ik de cijfers niet serieus neem... |
|
|
|
|
|
#248 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Ik gebruik bijna altijd neutrale bronnen die niets met wapenwetgeving te maken hebben (noch aan de ene kant, noch aan de andere kant). wikipedia, nieuwssites zoals BBC, CNN, etc en wetenschappelijke studies kun je moeilijk betichten van partijdigheid. Ik daag u uit om 1 "dubieuze" quote die ik uit een "dubieuze" site gehaald heb aan te duiden. PS. Ik zal in het vervolg de cijfers van IANSA gebruiken. Kunt u ze moeilijk als "dubieus" afdoen.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 14 maart 2009 om 19:01. |
||
|
|
|
|
|
#249 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Nogmaals de evolutie van de misdaadcijfers in Engeland(totaal wapenverbod):
http://www.homeoffice.gov.uk/rds/pdfs07/hosb0207.pdf Hier een overzicht van de wapenwetten: http://www.iansa.org/documents/HandgunLawsIANSA2008.pdf (Het grappige in deze lijst is dat één van de landen met de meeste restricties op vuurwapens ook de meeste moorden met vuurwapens heeft. Hetgeen nogal vervelend is voor een anti-gun site Ps: Als U de officiële cijfers en gegevens van de Engelse overheid of die van IANSA dubieus vind zeg het mij dan.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 14 maart 2009 om 19:16. |
|
|
|
|
|
#250 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
HVT is neergeschoten doordat er iemand voorbij kwam met een wapen.
|
|
|
|
|
#251 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#252 |
|
Banneling
|
En die persoon was een politieagent....
|
|
|
|
|
|
#253 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
@Tavek
Gekozen om de feiten te negeren?: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=249 Er staat nochtans een link naar een zeer gekende anti-gun site die mijn punt ook bewijst.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 14 maart 2009 om 19:37. |
|
|
|
|
|
#254 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Leuke feiten:
http://www.iansa.org/documents/HandgunLawsIANSA2008.pdf En Jamaica durfden ze waarschijnlijk niet meer in de lijst opnemen. Het zou waarschijnlijk hun punt te hard ondermijnd hebben.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
|
|
|
|
#255 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Zelfde trend van redeneren Tavek
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 14 maart 2009 om 20:37. |
|
|
|
|
|
|
#256 | |||||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
3 klopt overigens ook niet wanneer we het over Finland en Denemarken hebben. Citaat:
Citaat:
Overigens de VS en Canada mag ik dus wel vergelijken? Vreemd, criminaliteit is als ik me niet vergis altijd al lager geweest in Canada, het aantal moorden met vuurwapens ook ondanks striktere wapenregulering, toch? Ahja, dat is de schuld van New York en L.A. met hun "strenge?" wapenwetgeving, even vergeten. Citaat:
|
|||||
|
|
|
|
|
#257 | |||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Waar het om gaat is het algemene moordcijfer. U blijft dus rond de pot draaien rond een feit dat er niet toe doet. Citaat:
http://www.iansa.org/documents/HandgunLawsIANSA2008.pdf Citaat:
2. Uw vergelijking Finland/Denemarken is reeds onderuitgehaald hierboven. Welgeteld door een anti-wapen organisatie (IANSA). Citaat:
Michael Moore zegt daar nochtans dat in Canada evenveel vuurwapens zijn als in de VS. Citaat:
En u negeert de cijfers die nota bene van anti-wapen sites komen. Zegt iets over uw vastgeroest geloof nietwaar.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 15 maart 2009 om 00:51. |
|||||
|
|
|
|
|
#258 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Bowling for Columbine:
http://www.youtube.com/watch?v=FyYCK-q6mxU Op 5:10 kijken. Michael Moore vernietigt hier zijn eigen conclusie dat meer wapens meer moorden betekenen.
|
|
|
|
|
#259 | |||||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Restrictief! ![]() Lees het artikel erop na. "Among the most liberal in the world" ... komt niet van Moser, maar van de BBC. Kijk, niet zo moeilijk hoor. Wapenwet Finland = soepeler dan in Denemarken, overall homicide 2 keer zo hoog dan Denemarken. Uitleg van FA=geen. Helemaal niks weerlegd dus, integendeel. Citaat:
|
|||||
|
|
|
|
|
#260 |
|
Banneling
|
Vergelijk het aantal moorden per 100 000 inwoners eens tussen de V.S. en pakweg Canada.
|
|
|
|