Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2009, 18:22   #201
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
Waar heb jij leren redeneren? In de koranklas ?
je bent nu wel door deze draad overduidelijk
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 18:22   #202
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Jij mag dat dus niet kopen?
Er gaat een alarm af wanneer u daarmee aan de kassa staat?
Een niet moslim koopt geen halal vlees. Het is voor hem zonder betekenis. Als niet chinees koop ik wel chinese producten bijvoorbeeld als ik eens wil wokken.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 18:24   #203
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar heb jij leren redeneren? In de koranklas ?
Neen, tussen allemaal keurige witte Vlaamse jongens en meisjes in een rustige landelijke Vlaamse gemeente.

Waarom?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 18:25   #204
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, tussen allemaal keurige witte Vlaamse jongens en meisjes in een rustige landelijke Vlaamse gemeente.

Waarom?
Rust en minder kans op overvallen.
Oud 14 maart 2009, 18:26   #205
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dit gaat wel degelijk over halal in een Belgisch slachthuis in België.
Lees toch maar mijn huiswerk. Lees zeker ook wat er moest veranderen om het halal certificaat te krijgen.
waar lees jij dat ze niet-moslims in dienst hebben?

Ik lees vooral dat ze zich helemaal plat op de buik RELIGIEUS en RITUEEL hebben overgegeven en alles helemaal "halal" doen (wat bij kippen nu ook niet bepaald een groot verschil is, tenzij ze per kip apart een bismillah gemekker laten horen, want me zou verbazen.

maar nergens lees ik iets van kaffers .

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 18:26   #206
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom laat je de rest van mijn quote weg? Past het je niet dat er bij staat "maar moet helemaal niet door Moslims be- of verhandeld worden."

Dezelfde discriminatie als wie er imam, rabijn, priester, dominee,... mag worden.
Het blijft dus een staaltje van gelegaliseerde disrciminatie. Priesters en dominees zijn onderworpen aan de slachtwetten, net zoals slagers.
Enige uitzonderingen zijn de moslims die beroep doen op de achterpoortjes van de slachtwetten om hun barbaarse slachtpraktijken hier op te dringen.
Pastoors en dominees beoefenen het vak van slager niet Artisjok.

Het is dus belachelijk om je achter die mensen te gaan verschuilen om geimporteerde barbaarse praktijken goed te praten.

Mr Feryn volgde uw logica Artisjok maar hij kreeg er wel een proces voor racisme mee aan zijn broek.
Fereyn dacht ook, ja maar die moslims mogen gerust die kaboempoorten behandelen (verven, lassen, pre-monteren, enz), maar volgens zijn kaboemgeloof MOETEN alleen kaboemers ze plaatsen....

Laatst gewijzigd door Gilette : 14 maart 2009 om 18:31.
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 18:27   #207
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Een niet moslim koopt geen halal vlees. Het is voor hem zonder betekenis. Als niet chinees koop ik wel chinese producten bijvoorbeeld als ik eens wil wokken.
Wel toen ik nog in Brussel woonde kocht ik hun gekruid lamsgehakt (kefta), lekker in spaghettisaus.
Ik als ongelovige, dat is nogal durven hè!
Oud 14 maart 2009, 18:29   #208
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Rust en minder kans op overvallen.
En daarom redeneer ik slechter?
Oud 14 maart 2009, 18:30   #209
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel toen ik nog in Brussel woonde kocht ik hun gekruid lamsgehakt (kefta), lekker in spaghettisaus.
Ik als ongelovige, dat is nogal durven hè!
Ik zou dat niet gedaan hebben. Dat dier heeft onnodig veel geleden, alvoren het aan zijn einde kwam, dierenbeul .
Oud 14 maart 2009, 18:32   #210
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En daarom redeneer ik slechter?
Ik begrijp uw reactie niet goed. Heb ik iets gemist ?
Oud 14 maart 2009, 18:33   #211
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou dat niet gedaan hebben. Dat dier heeft onnodig veel geleden, alvoren het aan zijn einde kwam, dierenbeul .
Stel u voor dat u zo begint te denken het moment dat u een pot mosselen op het vuur zet...

Neen, niet ik.
Oud 14 maart 2009, 18:35   #212
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stel u voor dat u zo begint te denken het moment dat u een pot mosselen op het vuur zet...

Neen, niet ik.
Mosselen zijn weekdieren, hebben geen centraal zenuwstelsel en voelen bijgevolg geen pijn.
Oud 14 maart 2009, 18:38   #213
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:

Neen, niet ik.
Geen mosselen, maar wel vlees van op barbaarse islamitische wijze geslachte dieren? Kwestie van rechtlijnigheid zeker?
Oud 14 maart 2009, 18:38   #214
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Krijg jij een kick van dieren die onverdoofd geslacht worden? Winden die minutenlange angstkreten en doodsreutels je op? Of heb je het eerder voor het minutenlange tegengesputter met veel bloedvergieten, kortom de onmacht van het weerloze dier?
Of is het het allah-versje dat het hem doet? Geeft dat zekerheid over de kwaliteit of zo?
Wat als je toevallig niet-halalvlees binnen krijgt.
Voel je je dan zondig? Vies? Onrein?
Geeft dat aanleiding tot irreële angsten over het niet verdienen van zijn hemel?
Je vroeg me een bewijs dat niet-moslims halal-vlees mogen be- en verhandelen.
Ik geef je dit bewijs. Kan je nu toegeven dat niet-moslims halal-vlees mogen be- en verhandelen?
Mocht je het artikel gelezen hebben, dan had je dit ook gelezen.
"Daarom worden de dieren op een speciale manier verdoofd waardoor ze diervriendelijk kunnen worden geslacht, maar wel effectief sterven door het slachten en niet door het verdoven, precies zoals de Koran het voorschrijft."
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 18:49   #215
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik geef je dit bewijs.
Dit is geen bewijs. Dit is commerciële propaganda van iemand die zijn produkten wil verkopen.

Citaat:
Kan je nu toegeven dat niet-moslims halal-vlees mogen be- en verhandelen?
Nee dus, dat blijft taqqyiatalk, goed om dhimmies mee te paaien.

Citaat:
"Daarom worden de dieren op een speciale manier verdoofd waardoor ze diervriendelijk kunnen worden geslacht, maar wel effectief sterven door het slachten en niet door het verdoven, precies zoals de Koran het voorschrijft."
Hoe kan je diervriendelijk sterven als je onverdoofd de keel overgesneden wordt?
Is dat hetzelfde als mensvriendelijk geopereerd worden zonder verdoving? Moet je beslist eens laten doen Artisjok! Schrijft allah dat ook voor in de koran?

En wie zegt trouwens dat allah onverdoofd slachten voorgeschreven heeft in de koran. Heb je daar bewijzen voor?
Hoe komt het dat het alwetende onzichtbaar wezen dat je aanbidt maar waarvan je het bestaan niet kunt bewijzen, niet eens wist dat er in de 19de eeuw wel zoiets als verdoving zou geproduceerd worden?

Laatst gewijzigd door Gilette : 14 maart 2009 om 18:53.
Oud 14 maart 2009, 18:55   #216
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geef je dit bewijs. Kan je nu toegeven dat niet-moslims halal-vlees mogen be- en verhandelen?
Mocht je het artikel gelezen hebben, dan had je dit ook gelezen.
ik wil eerst nog wel eens weten hoeveel kaffer personeel ze in dienst hebben... zal me ten zeerste verbazen.

kippen en kalkoenen moeten niet verplicht worden verdoofd volgens de wet. wat zou dan dan "speciaal verdoven" zijn dat ze bij een koe die nog tien minuten hangt te spartelen niet willen doen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 19:09   #217
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik begrijp uw reactie niet goed. Heb ik iets gemist ?
Herlees de reactie er voor.
Oud 14 maart 2009, 19:15   #218
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
waar lees jij dat ze niet-moslims in dienst hebben?

Ik lees vooral dat ze zich helemaal plat op de buik RELIGIEUS en RITUEEL hebben overgegeven en alles helemaal "halal" doen (wat bij kippen nu ook niet bepaald een groot verschil is, tenzij ze per kip apart een bismillah gemekker laten horen, want me zou verbazen.

maar nergens lees ik iets van kaffers .
Mag ik u er ook attent op maken dat wanneer moslims praten over ongelovigen ze het het over kafeyr hebben.
Kaffer (van het Frans cafard = kakkerlak) was een scheldnaam voor zwarten gebruikt door Zuidafrikanen.

Maar isschien past het wel in een bepaalde stemmingmakerij...
Oud 14 maart 2009, 19:16   #219
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen mosselen, maar wel vlees van op barbaarse islamitische wijze geslachte dieren? Kwestie van rechtlijnigheid zeker?
Ik ben rechtlijnig in die zin dat dierenleed bij slachtdieren en al dat gezeik errond mij gestolen kan worden.
Oud 14 maart 2009, 19:18   #220
sharpeizoe
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
De openingspost is tamelijk onnauwkeurig in zijn woordkeuze. "Onze winkels"? De Carrefour is mijn winkel niet. Hij behoort toe aan een groepje aandeelhouders, wiens enige zorg is om de winstvoeten omhoog te drijven. Op bepaalde momenten was ik daar zelfs tamelijk ongewenst.

En onmiddellijk zijn bij een tweede ongelukkige woordkeuze van de openingspost. We zijn immers niet "verplicht" om de winkels aan te passen. Er zijn gewoon de markt mechanismen die maken dat er meer winst te maken valt door wel hallal aan te bieden dan niet. Doodgewoon de vrije markt. De auteur kan dat leuk vinden of betreuren. Het staat hem dan vrij om bijvoorbeeld de Carrefours te nationaliseren, en door staatsinterventie een eigen winkelketen te gaan uitbaten. Lenin en andere Sovjetmensen hebben dar al de nodige lectuur over uitgebracht.

Verder kunnen we ons de vraag stellen wat de integratie bevordert. Het bestaan van een eigen resem "islamitische" winkeltjes, waarbij migrantenvrouwen binnen de eigen gemeenschap blijven of één grote supermarkt die waren voor iedereen aanbiedt, waarbij Vlaamse vrouwen enmirgantenvrouwen elkaar ontmoeten, wat kunnen commeren en klagen over hunne vent, en waarbij dus migrantenvrouwen een gratis lesje Nederelands meepikken. het is maar een vraag.

Tot slot ben ik benieuwd naar de laatste zin:

Ik ben echt benieuwd hoe en welke schade we gaan oplopen doordat er hallalproducten in de winkelrekken liggen. Ook dat is maar een vraag...
1. Het is idd onze winkel niet, maar ik weet nu wel dat ze in marokko of eender welk islamitisch land geen GB kennen, maar je geeft er wel het signaal mee "kom maar naar hier, hier heb je echt alles !"...
2. Ik denk niet dat ze in een supermarkt kunnen comeren aangezien die meesten hier (België) geen nederlands kunnen en als ze dan al naar supermarkt gaan is dat wel met 3 of 4 tegelijk want ik heb trouwens nog niet snel een islamitische vrouw ALLEEN naar de supermarkt zien gaan.
3. Welke schade die hallalproducten teweegbrengen --> Zet aub uw brilleke af en kom eens naar buurten waar het wel degelijk een probleem is, want waarschijnlijk woon je zelf in een wijk/buurt waar praktisch geen problemen zijn... + het feit dat onze eigen cultuur terug beetje verdrongen wordt op een manier en terug moet plaats maken voor de islamitische cultuur....

4. als je dan echt zo op woorden wil inspelen doe het dan gefundamenteerd !
sharpeizoe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be