![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
*hoestbui* Ik verslik me bij uw betoog. Hebt u hetzelfde debat gezien als ik? Die drie xenofobe meiden van halal konden met hun arrogante bek niet eens aan de hielen van FDW ruiken. Hun betoog was koud en arrogant. De moderator onbestaand. FDW heeft zich goed recht gehouden en kreeg de nodige steun van het objectieve publiek. Trouwens wat een malafide karakters en blijk van onwil hebben hun ouders. Een van hen in nederland geboren dochters heet jihad. De moeder van alle oorlogen. Je dochter oorlog noemen is afgrijselijk. Ik hecht steeds meer geloof aan het feit dat allah verkeerd is vertaald naar God. Allah 's ware betekenis zou duivel/lucifer zijn. Wij hadden gekozen voor een multculturele school. Omdat het multiculturele een verrijking is. Geloof me oprecht en eerlijk in Vlaanderen zijn deze scholen overgenomen door de islam. En de islam is geen verrijking. Mijn zonen zijn vies omdat ze varkens leuk vinden. Mijn zonen zijn vies omdat wij honden hebben. Meerdere malen hebben de ouders de wil van Allah beschreven. Om het in hun eigen woorden na te zeggen. Wij zullen democratisch verkozen worden. Vervolgens schaffen we de democratie af. De manier waarop ze dit brachten, tijdens schoolvergaderingen nota bene, zet een gematigd mens aan tot denken. Wij geloven nog steeds in de multicul met andere culturen en spirituele leiders. De islam valt daar voor ons niet meer onder. Daarvoor heb ik inch allah al te veel gehoord. Arrogant en vol van hunzelf dringen ze hun cultuur op en verdringen de onze. Ze eisen respect maar respecteren ons niet. Verdraagzaamheid kan slechts langs een kant want bijna alles kan weerlegt worden als onrespectvol voor hun religie. Laatst gewijzigd door grimbergen : 14 maart 2009 om 20:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Goh, dat hij volledig de Amerikaanse vlag meehijst dat zou ik toch niet zo zeggen. Anderzijds is Amerika Amerika, en heb ik liever een sterke VS als bondgenoot dan ender welk land. Dusja, dat is op eieren lopen altijd, maar wij hebben ons bovenal niet te moeien met hoe ze het onderling regelen in de VS. Wel hoe ze met ons omgaan, en ons kunnen helpen. Ben dan ook de mening toegedaan dat als het om terrorisme gaat, we dezelfde strijd voeren. De vraag van kunnen wij samenleven is iets waar ik hem ook niet volledig in volg. Neen wij kunnen niet samen in een land leven, daar er inderdaad zoiets is als culturele achtergrond. Echter als wie regelmatig iets leest van Dewinter kan beamen dat hij dat ook wel weet. Inderdaad in het heetst van de strijd laat hij hier een steekje vallen. Wat niet wegneemt dat hij er toch maar voor gaat. En dat is ook nodig.
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat zijn er dan al twee.
Mijn deelneming heb je, Grimbergen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je islam wil vertalen naar de hier bestaande wetten schiet er nog minder dan een donald duckske over van de koran. en ooo nee, dat mag je niet zeggen zeker?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verdraagzaam zijn t.o.v. de onverdraagzamen. Leidt dit op den duur niet tot zelfvernietiging ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nu zou de man plots uitgerekend over dit thema "een steekje laten vallen"? Nochtans is dit "steekje" al veel langer het nieuwe partijstandpunt...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 14 maart 2009 om 21:07. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En we hebben wel meer standpunten mocht het U niet opvallen. (Onze varkentjes bv nog niet gezien?) En hoofdthema's? Tja, de drie V's inderdaad. Maar als wat U aanhaalt het enige is wat U FDW voor de voeten kunt werpen in het debat, dan heeft hij het er echt wel opperbest vanaf gebracht.
www.vlaamsbelang.org Laatst gewijzigd door dominatrix : 14 maart 2009 om 21:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Burger
|
![]() Arm Vlaanderen dan maar.
![]() |
![]() |
#194 |
Minister-President
|
![]() Dat is waar, dacht ik ook toen ik enkele van Uw posts las.
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zeggen het zelf, het is maar een stukje stof. Waarom het dan met alle geweld en in alle omstandigheden willen dragen ? Mij lijkt zo iets echt niet verstandig als men in een samenleving wilt aanvaard worden. Onze eigen geestelijken hebben onder druk van de samenleving hun gewaden afgelegd en dan komt een vreemde godsdienst zijn willetje opleggen. Gelooft ge nu echt dat zoiets geen wrevel zal opwekken ? Ge kunt echt wel geloven zonder al dat uiterlijk vertoon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach zo? Ik zie meneer pastoor toch nog rondlopen met witte "col" en nonnen zie ik ook nog met kappen rondfietsen...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het debat gezien en meneer de Winter bracht het er niet zo slecht vanaf.
Toch liet hij kansen om de dames duidelijk te maken waar het om gaat liggen. Een van de zusjes verklaart dat ze Nederlandse is en dit gelijk staat aan acceptatie van de Nederlandse wetgeving. Das mooi; maar die wetgeving verklaart je hoofddoek tot overbodig. Omdat dus in Nederland en Vlaanderen bij wet is vastgelegd dat niemand, in geen enkele omstandigheid mag raken aan het zelfbeschikkingsrecht voor vrouwen. De hoofddoek is dus helemaal niet nodig als bescherming tegen intenties van mannen, vrouwen zijn voor die intenties zelf volgens de Nederlandse en Vlaamse wetten helemaal niet verantwoordelijk; dat zijn mannen zelf en in die zin verschilt de perceptie over gelijkheid van mannen en vrouwen van moslima's met hoofddoek. De Nederlandse wet respecteren betekent dus ook afstand nemen van het idee dat vrouwen verantwoordelijk zouden zijn voor de seksuele intenties en gedrag van mannen; bijgevolg vervalt de noodzaak te met hoofddoek te bedekken. Blijft als betekenis voor de hoofddoek enkel over je onderwerping aan islam over, en het onderscheid met vrouwen die dit niet doen. Daar mag je in je persoonlijk leven mee doen wat je wilt maar niet in openbare functie zoals ambtenarij of onderwijs. Dat punt benadrukte de Winter dan weer wel zeer duidelijk. De vraag werd gesteld of de Winter met de dames kon samenleven ondanks de grote verschillen in overtuiging. Die vraag werd verkeerd gesteld; kunnen de dames leven in een Westers land met scheiding van kerk en staat, gelijke rechten voor man en vrouw en andere minderheden zoals homo's. Kortom; kunnen ze hun visie over hun islam inpassen in de verwachtingen van een Westerse samenleving? Zo ja; geen probleem. Maar indien er verwacht wordt dat de samenleving zich aanpast aan islam ; wat je steeds vaker ziet en waar steeds meer getuigenissen over zijn kies je voor een conflictmodel; en niet voor een gedeelde Nederlandse identiteit, los van religieuze overtuigingen met alle andere Nederlanders. Integratie is dus helemaal niet afhankelijk van onze tolerantie maar eerder van de mate waarop moslims hun overtuiging weten aan te passen aan de verwachtingen van de samenleving en de plaats die religie in Europa heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die fietsende nonnen met kappen zie ik al lang niet meer. Ik moet al naar hun klooster gaan om er eens een te zien en dan is die kap beperkt tot een heel klein kapje. Het gaat hier dan ook over geestelijken en niet om getrouwde vrouwen die een loopbaan in openbare sectoren willen uitbouwen. Ik neem aan dat de kritiek ook niet over de kledij van een imam gaat. Waarom begint men telkens weer over en “col” of het “kruisje ? Niemand valt toch over een half maantje als juweel ? Laatst gewijzigd door Bobke : 14 maart 2009 om 22:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |