![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#3041 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
De hele wijziging in de Nederlandse aanpak komt er op neer, dat gemeenten die de middelen niet hebben om overlast fysiek te ondervangen, gebruik maken van hun recht tot opzegging van het gedogen zodat de overlastgevers zijn aangewezen op gemeenten met ruimere touristische faciliteiten inclusief bijbehorend toezicht daarop. Dit is en blijft oneindig veel ruimer dan totnogtoe vertoond in enig europees land dus ik snap niet goed wat sommige Belgen daarover nog te mekkeren menen te moeten hebben. Straatdealen heeft in kleine, rustige gemeenten hoegenaamd geen kans op een redelijke dag-opbrengst want zet alleen zoden aan de dijk waar mensenmassa's op de been zijn. De relatief weinige gebruikers binnen niet-gedogende gemeenten hoeven iets minder ver dan Belgen te reizen om aan hun gerief te komen. Dreigen met het stelen van banden siert je niet en geeft ook je hobby een slechte(re) naam.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 13 maart 2009 om 00:52. |
|
|
|
|
|
|
#3042 | |
|
Burger
|
Citaat:
Hoe dat men in Nederland de situatie tracht op te vangen dat moeten jullie verkozenen maar uitmaken. Alleszins na tien jaar lang ( of langer?) vasthouden aan een gedoogbeleid nu pas afhaken toont dat er een andere reden is dan de zogezegde verkeersoverlast. Misschien is de reden en ook wel de overlast de druk van Europa, jullie regering staat machteloos. Aangezien het aanhouden van deze ideologie kansloos staat plooit men nu om zich te voegen tot de wensen van de lidstaten, maar dit wil men niet in zoveel woorden zeggen. Maar nogmaals dit is best te begrijpen, jullie zijn net als België maar een klein land en eveens volkomen afhankelijk van Europa. Er is voor jullie geen andere keuze dan mee te lopen met de kudde nu we het toch over schapen hebben. Vergeet niet dat Belgen meesters zijn in het sluiten van compromis. Enkele maanden terug was er een plan om coffeeshops dichter naar de Blegische landsgrenzen te verhuizen. Enkele Belgische Burgemeesters mekkerden toen inderdaad dat als jullie deze actie zouden uitvoeren er een juridisch gevolg aan gegeven zou worden. En wat merken we nu enkele maanden later, de sluiting van coffeshops in grensgemeentes aan de Belgische grens. Toeval? Nee natuurlijk niet, het handelt hier om een autonome beslissing die een opeens onhoudbaar geworden overlast moet tegengaan. Maar goed, laat ons zeggen dat het een autonome beslissing is |
|
|
|
|
|
|
#3043 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
en de burgers van de Europese 'unie' gaan erop achteruit.
|
|
|
#3044 |
|
|
Gemiddeld NIET, want de overlastgevers vormen geen meerderheid.
|
|
|
#3045 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
overlast? steden die overlast ondervinden van toeristen hebben geen besef hoe ze winst moeten halen uit toeristen. Het gemeentebestuur van zulke steden is dan ook zwaar incompetent.
|
|
|
#3046 |
|
|
Het lijkt mij meer kwestie van vrije keuze; niet ieder Nederlands dorp heeft denkelijk behoefte aan "touristen".
|
|
|
#3047 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar deze vrije keuze is onverklaarbaar. Waarom neemt men compleet tegengestelde maatregelen tegen overlast van cannabiskopers en overlast van andere groepen? Waarom nemen steden compleet tegengestelde maatregelen tegen de overlast van cannabisgebruikers? (shops sluiten t.o.v. ze buiten de stad brengen of meer shops openen) |
|
|
|
|
|
|
#3048 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#3049 | |
|
Banneling
|
Citaat:
In welk opzicht zijn de specifieke gewoonten (snelheidsovertredingen, verkeerd parkeren,..) verschillend? In welk opzicht is de situatie in Maastricht en Eindhoven zo verschillend van de situatie in Bergen op Zoom en Roosendaal? |
|
|
|
|
|
|
#3050 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Het enige probleem omtrent cannabis is de wet...
|
|
|
#3051 | |
|
|
Citaat:
Je zou eens die plaatsen kunnen gaan bekijken. Minstens denk ik dat op moeilijke momenten grote gemeenten als Maastricht en Eindhoven iets sneller veel politie naar een plaats des onheils kunnen dirigeren. Natuurlijk bestaan er ook wel touristen die geen overlast veroorzaken en daar doet geen mens moeilijk over.
|
|
|
|
#3052 |
|
Staatssecretaris
|
Want to increase brain cells? Smoke marihuana!
http://www.ted.com/index.php/talks/d...your_fate.html |
|
|
|
|
|
#3053 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....76#post4012676 Echter, ik mag een mening hebben en ik mag die hier neerschrijven. Citaat:
"Dit is inderdaad een vrije keuze. Maar deze vrije keuze is onverklaarbaar. Waarom neemt men compleet tegengestelde maatregelen tegen overlast van cannabiskopers en overlast van andere groepen? Waarom nemen steden compleet tegengestelde maatregelen tegen de overlast van cannabisgebruikers? (shops sluiten t.o.v. ze buiten de stad brengen of meer shops openen)" |
|||
|
|
|
|
|
#3054 |
|
|
De verschillen in aanpak vind ik volkomen logisch, hoewel ik uiteraard geen "officiële" stellingname kan debiteren over iets waarin ik hooguit en dan nog onwillig, toeschouwer ben.
Er bestaat geen wet of reglement "gedogen" dus staat het een gemeente vrij om op dit stuk een eigen beleid te voeren, waarin niet-deelname of stopzetting van deelname voor de hand liggende opties zijn. Probeersels uit een deel van het publiek om "ruimte" binnen wetgeving roependerwijs te verheffen tot een aparte rechtsstatus zullen vroeger of later zelfvernietigend blijken en aldus met grote waarschijnlijkheid leiden tot totale opzegging van het gedogen: gedenk de "krakerswet". Oud noordhollands(-dialect) spreekwoord: "geen koeien, geen moeien"; Amerikaanse variant: "Kill it, Dad, before it spreads". http://www.metaseek.nl/search/nl/1/krakerswet
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 15 maart 2009 om 13:38. |
|
|
|
|
|
#3055 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Een gemeente heeft inderdaad geen plicht om te gedogen. Ik begrijp niet waarom niet-deelname of stopzetting een voor de hand liggende optie zou zijn. Ik begrijp ook niet wat je bedoeld met je litanie over "roependerwijs" Er zijn wel groepen die uitnodigen tot debat. o.a. http://www.cannabistribunaal.nl/mission-statement.html Wat je spreekwoorden hier van betekenis hebben, begrijp ik ook niet. |
|
|
|
|
|
|
#3056 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
ben hier nu eftjes bezig in de nota cannabisbeleid 2009 uit Roosendaal.
Stellen die gasten dat een sluiting van de shops niet automatisch een toename en/of verplaatsing van de illegale handel bewerkstelligt want: "...als tot een vermindering van de vraag vanuit het buitenland. Dit laatste is niet onaannemelijk als men bedenkt dat tegenwoordig in alle lidstaten van de Europese Unie volop allerlei soorten cannabis worden geteeld respectievelijk gedistribueerd, ook los van Nederland. Het beleid op dat gebied is in deze lidstaten meer tolerant geworden". De Nederlanders gaan er dus eigenlijk vanuit dat de rest van Europa even intelligent leert omgaan met cannabis als zij?
|
|
|
#3057 |
|
Minister
|
Ik zie nochtans dat het er hier in ons christelijk Vlaamsch boerenland er enkel maar op achteruit gaat.
|
|
|
#3058 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Er staan nog goeie in
zo is een reden ook de verkeersoverlast : Zo zouden controleurs in 2 1/2 maand 910 bekeuringen uitgeschreven hebben. 910 staat in de kleine lettertjes dat van de 910 eigenlijk 446 fiscale feiten zijn (= naheffingsaanslagen, op mensen die hun eerste boete dus niet betalen, dus geen eigenlijk geen verkeersoverlast); houden wij over 464 feiten van effectief parkeren op plaatsen waar niet is toegestaan op 75 dagen. Dat zijn dus 6 verkeerd geparkeerde wagens per dag, amaai wat een overlast. En die worden dan nog allemaal aan de 'brave'
|
|
|
#3059 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#3060 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Als ik schrijf dat ik iets niet begrijp meen ik het. Geef toe "De verschillen in aanpak vind ik volkomen logisch" is niet echt een verklaring of uitleg. Het oud noordhollands(-dialect) spreekwoord: "geen koeien, geen moeien"; ken ik van geen kanten, bijgevolg weet ik niet wat het betekent. In de Amerikaanse variant: "Kill it, Dad, before it spreads" weet ik niet wat er moet gedood worden |
||
|
|
|