![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#381 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#382 |
|
Banneling
|
Wat ik zei over Koen Dillen, zei een prof ook. En die heeft er onderzoek naar gedaan. Het zou wel eens kunnen zijn dat hier iemand anders liegt. En dat is finaal het laatste woord hierover. Politiekers (??) zoals Dillen zijn in mijn ogen zoveel aandacht niet waard. Gevaarlijke mensen ja. Niet meer en niet minder.
Laatst gewijzigd door system : 15 maart 2009 om 17:07. |
|
|
|
|
|
#383 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dan kan je natuurlijk linken naar dat onderzoek.
|
|
|
|
|
#384 |
|
Banneling
|
U weet perfect over welk onderzoek het gaat. Hiet is hier al ter sprake gekomen, zelfs op dit forum. U moet nu niet zo uit de lucht komen vallen en komedie spelen. En dan maar de anderen verwijten dat ze liegen. Als u zo goed bent in googlen als in komedie spelen, zult u die link zeker wel vinden. Zoek maar wat. En dat is finaal mijn laatste woord hierover.
Laatst gewijzigd door system : 15 maart 2009 om 17:12. |
|
|
|
|
|
#385 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#386 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Na 8 seconden google'en vind ik het niet.
|
|
|
|
|
#387 |
|
Minister
|
Hmm. Op de VB site is 't er een artikel aan gewijd. En google boort dat zonder verpinken op. Waarom neem je niet, zoals 't een brave jongen betaamd, de kritiek die daar neergeschreven staat blind over ?
|
|
|
#388 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Omdat ik helemaal geen onderzoek gevonden heb en na 8 seconden google'en had ik het wel gezien?
|
|
|
|
|
#389 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#390 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als er al iemand een link moet geven voor die Vos, dan is het system. |
|
|
|
|
|
|
#391 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat mij betreft zit hij 100 jaar in de oppositie, liever dat dan dat hij aan de macht komt zoals Guy Verhofstadt en dan zijn principes en beloftes één voor één verraadt om zijn postje maar te behouden. Dat laatste is pas schandelijk.
|
|
|
|
|
|
#392 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#393 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Voor de zoveelste maal. Guy Verhofstadt was één der beste premiers die we ooit hebben gehad. En ik zeg dat niet, de cijfers zeggen dit. Weinig werkloosheid, 200.000 nieuwe jobs, Belastingverminderingen, mensen verdienden goed hun brood en konden iets opzij zetten, afbouw van de staatsschuld, vooruitstrevende ethische wetten, degelijk performeren op internationaal vlak, enz, enz. Laatst gewijzigd door system : 15 maart 2009 om 18:01. |
|
|
|
|
|
|
#394 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#395 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Guy Verhofstadt is één van de slechtste, meest schadelijke premiers die Vlaanderen ooit gehad heeft. De cijfers bevestigen dat enkel maar. (zie de diverse threads die daar al over zijn). Maar het gaat hier niet over Verafstoot.
|
|
|
|
|
|
#396 | |
|
Banneling
|
Citaat:
(Nogmaals) Weinig werkloosheid, 200.000 nieuwe jobs, belastingverminderingen, mensen verdienden goed hun brood en konden iets opzij zetten, afbouw van de staatsschuld, vooruitstrevende ethische wetten, degelijk performeren op internationaal vlak, enz, enz. Laatst gewijzigd door system : 15 maart 2009 om 18:03. |
|
|
|
|
|
|
#397 | |||||||||
|
Minister
|
Citaat:
Nationalisme: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het VB meet met twee maten en gewichten. Het streven van een volk naar zelfbeschikking wordt gesteund, tenzij dat volk iets met Moslims te maken heeft: Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#398 |
|
Minister
|
Het VB zit gewoon vol rancune. T.o.v Europa omdat Europa omwille van de opheffing van de parlementaire onschendbaarheid van Vlaams Belang-Europarlementslid Frank Vanhecke. T.o.v. Europa ook in de nasleep van de vuile oorlog onder VB kopstukken over de plaats op de lijst van Morel. De even vuile oorlog ook rond de 'eenzijdige' publicatie van “Inch’ Allah?".
De enige manier waarop 't VB een blok blijft is door het creëren van gemeenschappelijke vijanden. Je moet nooit ver zoeken naar de motieven van het VB.
|
|
|
#399 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ge moogt ons gerust niet vertrouwen, Uw volste recht natuurlijk. Dat we mensen zoals U zorgen baren is eens temeer een teken dat we nog steeds goed bezig zijn. Wat Verhofstadt en zijn glorie betreft mag je mij gerust eens uit de doeken doen waar hij die jobs gemaakt heeft. Je mag, als je zijn realisaties gevonden hebt deze ook eens langs zijn burgermanifesten leggen. Nu, gij hebt nog steeds geen woord geargumenteerd tegen onze krachtlijnen...
|
|
|
|
#400 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Wij en Europa dan. Is het omdat je iets wil veranderen dat je het niet mag gebruiken? Me dunkt juist van wel. Ik zou zelfs durven zeggen dat het verdomde plicht zou zijn het systeem tegen zijn eigen uit te spelen. Of denk je dat andere partijen dat niet doen? Sterker nog ze doen dat allemaal! Is Europa daarom democratisch? Neen, alleen als je kijkt naar de commissie en hoe deze mannen en vrouwen daar geraken kun je bezwaarlijk Europa als een democratische bestel door het leven laten gaan. Moeten wij dan maar aan de kant gaan staan omdat we dat vinden? Zou kunnen, maar daar bereiken we in ieder geval nog veel minder mee. Dus actief er in staan en er tegenaan gaan! Want, in tegenstelling tot wat de pers beweerd zijn we pro europa, pro een democratisch Europa. In onze grondbeginselen zul je zien dat we een democratische strijd onderschrijven, met de nadruk op strijd. Sta ons dus toe die te voeren via de weg die het ons geeft. Mag Europa zich moeien met de interne keukens? Zelfs volgens onze partij zijn sommige aangelegenheden beter te regelen op een Europeesniveau. Waar ze echter vanaf moeten blijven is wat uiteindelijk de identiteit en de soevereiniteit van elke lidstaat uitbeeld. Dus hebben ze zich te moeien met ons NATIONAAL strafrecht neen? Waar speelt men op Vanhecke's onschendbaarheid? Nationaal? Neen, op Europees niveau. Dus als Vanhecke naar Luxemburg stapt kun je moeilijk afkomen met dat argument, daar hij zich volstrekt binnen de Europese context beweegt... Trouwens, in welke zou hij zich anders kunnen bewegen om zich te verdedigen? Doet dat iets van ons standpunt af? Integendeel, we zeggen zeer duidelijk dat het niet kan dat op commando van Willockx via Vandeurzen-nationaal, EUROPA Vanhecke moet aanpakken op iets wat zich dus uitdrukkeljk op nationaal terrein afspeelde. Kosovo dan. Dit deel van Europa kent een zeer moeilijke geschiedenis, dat weet iedereen. Juist 1 van de 2 directe door Moslim georganiseerde aanvallen op ons continent werd hier in hun nadeel beslecht. De serven hielden hier de Islam letterlijk tegen. 2 Jaar geleden was ik toevallig op rondreis in Bulgarije. De gids daar verteld uitvoerig over zowel Turkse als Russische overheersing, de mensen daar hebben zwaar geleden onder die twee overheersingen. Netzo is dat nu nog steeds voor de nog aanwezige Christelijke, Servische bevolking in Kosovo. Er bestonden voor hen ten tijde van de onafhankelijkheid maar weinig garanties op een vreedzaam bestaan. De vrees voor repressie zat er integendeel zeer diep in. Kosovo is door zijn onafhankelijkheid verworden tot een type-voorbeeld tot wat een oprukkende Islam kan leiden. Want er is hier wel degelijk een scheiding ontstaan op basis van religieus-etnische gronden. Die onafhankelijkheid ontkennen toont misschien wel de levensvatbaarheid van kleine nieuwe staten binnen Europa aan maar het is tevens ook een gevaarlijk statement. Tot zover mijn mening. Wat Claeys zegt is in weze nog belangrijker, de EU kan NIET dicteren aan eender welke lidstaat dat ze de onafhankelijkheid MOET erkennen. Dat heeft te maken met de soevereiniteit die we nastreven voor elke lidstaat EN met de democratie. Hoe kan bijvoorbeeld, hypothetisch dan, een lidstaat waar een bepaalde meerderheid tegen onafhankelijkheid is toch voor stemmen? Dat zou een aanfluiting betekenen van het begrip basisdemocratie. Claeys toont zich met deze uitspraak dus wel degelijk voorstander van een democratische Europa. Dat volgens ons iemand niet slachtoffer en Moslim kan zijn is pietpraat, en dat kun je absoluut niet bewijzen met wat je aanhaalt over GB. Vandaag trouwens het interview met Cheney gezien op CNN? Mensen die in GB zitten, zitten er meestal niet voor niets. Dat er misschien onschuldigen tussenzitten kan best zijn, want die zitten in elke cel. Geen enkel systeem is nu eenmaal perfect. Dat er wel degelijk schuldigen tussen zitten is ook al bewezen, dat die ook soms vrijgelaten worden kon men al freqeunt lezen. Dat er van die vrijgelatenen ook zijn die meteen weer in hun oude terroristische gewoonten hervallen is ook al, jammer genoeg, erkend. Moeten wij opdraaien voor deze gevangenen? Neen, en dat is heel duidelijk wat Claeys stelt. Europa treft hierin geen verantwoordelijkheid en kan dus ook niet instaan voor opvang van deze voormalige gevangenen. Want er is leuke keerzijde voor al diegenen die GB-rechtspraak onwettig vinden: Onschuld kan via deze weg ook niet bewezen worden, dus wie zegt dat degenen die we opnemen vanuit GB wel degelijk geen gevaar inhouden voor onze samenleving? Moeten we ze dan maar linea directa naar onze cellen sturen? Ik zou niet weten op welke basis we zo iemand kunnen berechten hier al we de bewijslast die de VS tegen betrokkenen vergaren blijkbaar sowieso al niet erkennen. Twee maten en twee gewichten? Vooral een strijdbare manier om een ideaal gestalte te geven. Trouwens bedankt om nogmaals systeem er op te wijzen dat het VB wel degelijk zeer actief is in de Europese raad Btw: Als het Europese Programma van de partij op 28april door de partijraad is goedgekeurd zal ik er hiermee op de proppen komen en dan kunnen we daaromtrent een inhoudelijk debat aangaan. De congresteksten zijn nu ter verwerking voorgedragen, dus dat zal nog even duren.
|
|