Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2009, 11:30   #401
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Een vriendin van mijn vrouw is van pure miserie van Mechelen naar Leuven verhuisd. Ze woonde in Mechelen in een moslimbuurt. Nagenoeg elke dag werd ze uitgescholden voor hoer en meer van dat fraai"s . Ze durfde een het donker was niet meer uiten komen. Links noemt dat verrijkend.
ik alvast niet

Mss eens iets doen aan die veralgemeningen?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 11:32   #402
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een vriendin van mijn vrouw is van pure miserie van Mechelen naar Leuven verhuisd. Ze woonde in Mechelen in een moslimbuurt. Nagenoeg elke dag werd ze uitgescholden voor hoer en meer van dat fraai"s . Ze durfde een het donker was niet meer uiten komen. Links noemt dat verrijkend.
1) ik woon in een Mechelse migrantenwijk, nl de Heihoek. Ik ervaar geen enkele van de zaken die je opnoemt.
2) welk links noemt dat verrijkend? Misschien het fictieve links waar rechts zo graag mee schermt...
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 11:36   #403
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
1) Waar ligt Mollahbeek? Ik ken geen Mollahbeek.
Mappy, dat dhimmi-poco programma om je weg te vinden kent het overigens ook niet.
Wat is de postcode van Mollahbeek?
Dit is mollahbeek. Het vroegere niet-islamitische molenbeek waar de niet-moslim thuis was, met nadruk op WAS.
http://www.youtube.com/watch?v=-inob20I_Y0

Hind Fraihi undercover in Molenbeek
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...t=8395&start=0

Citaat:
2) nogmaals, hoeveel vrouwen dragen er in Belgie, of als dat te groot is, in jouw fictieve Mollahbeek, een burqa?
3) Ik denk niet dat Hind Fraihi het had over burqa's.
Dus zolang men maar niet met burqas begint rond te lopen is er volgens jou niets aan de hand ? Triestig.
Oud 16 maart 2009, 11:45   #404
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Jij mist wel meer. Ga eens winkelen in supermarkten in de joodse wijk in Antwerpen en verbaas jezelf. Dat is al jaren zo! En geen haan dat daarnaar kraait of ooit heeft gekraaid. Of hoe hypocriet deze hetze weeral is.

En ik hoop dat ik je nu niet nog meer shockeer: daar kan je niet alleen joden met keppeltjes zien winkelen,

maar ook orthodoxe joden én moslims. Gewoon door elkaar... Of hoe sommige mensen totaal geen voeling hebben met de realiteit.

wat bedoel je hiermee? dat ze elkaar het hoofd zouden moeten afsnijden?

sorry, slecht van mij;
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 11:46   #405
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
ik alvast niet

Mss eens iets doen aan die veralgemeningen?
Het is geen veralgemening. Het is een concreet feit.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 11:47   #406
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

@ de mechelaars;

ik woon ook in mechelen!
tof he.
zullen we eens wisselen, ik woon namelijk in de omgeving van de moskee.
en leuk dat 't daar is, de laatste jaren.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
Oud 16 maart 2009, 11:48   #407
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1) ik woon in een Mechelse migrantenwijk, nl de Heihoek. Ik ervaar geen enkele van de zaken die je opnoemt.
2) welk links noemt dat verrijkend? Misschien het fictieve links waar rechts zo graag mee schermt...
Mischien bent u geen vrouw.
Oud 16 maart 2009, 11:48   #408
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Dit is mollahbeek. Het vroegere niet-islamitische molenbeek waar de niet-moslim thuis was, met nadruk op WAS.
http://www.youtube.com/watch?v=-inob20I_Y0
Neen, dat is Mollahbeek niet. Dat is Sint-Jans Molenbeek.
En ik heb in het aangegeven filmpje geen enkele burqa gezien.
Hind Fraihi
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hind Fraihi
Mijn nieuw adres is: De Ribaucourtstraat XX waar ik een flat deel met X X.
Ik ken de Ribaucourt straat goed. Ik kom geregeld in de Hovenierstraat en moet daar altijd langs. Ik heb er nog nooit een burqa gezien.
Citaat:
Dus zolang men maar niet met burqas begint rond te lopen is er volgens jou niets aan de hand ? Triestig.
Neen. Zeg ik dat? Neen.
Maar Circe hamert maar op het aantal burqa's dat er in belgie lopen, terwijl dat aantal de 10 niet overschrijdt. Ze zou beter over echte problemen kunnen jammeren.
Oud 16 maart 2009, 11:49   #409
driewerf

Standaard

Citaat:
Mischien bent u geen vrouw.
Mijn vriendin is wel een vrouw.
Oud 16 maart 2009, 11:51   #410
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Komt ze buiten als het donker is ?
Oud 16 maart 2009, 11:51   #411
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ze lijkt toch niet op kristien hemmerechts? want dié heeft ook nooit problemen.

Laatst gewijzigd door TypO : 16 maart 2009 om 11:54.
Oud 16 maart 2009, 11:53   #412
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dat is Mollahbeek niet. Dat is Sint-Jans Molenbeek.
Was Sint-Jans Molenbeek.

Citaat:
En ik heb in het aangegeven filmpje geen enkele burqa gezien.
Hind Fraihi

Ik ken de Ribaucourt straat goed. Ik kom geregeld in de Hovenierstraat en moet daar altijd langs. Ik heb er nog nooit een burqa gezien.
Woestijnkleren zijn al erg genoeg, nog erger wat er in het koppeke zit.

Citaat:
Neen. Zeg ik dat? Neen.
Maar Circe hamert maar op het aantal burqa's dat er in belgie lopen, terwijl dat aantal de 10 niet overschrijdt. Ze zou beter over echte problemen kunnen jammeren.
Burquas zijn inderdaad een probleem, net zoals de hoofddoek het zijn namelijk uitingen van een destructieve ideologie. De islam genaamd. En de islam is een serieus probleem (wereldwijd) en vergroot naarmate de ummah in aantal toeneemt.
Oud 16 maart 2009, 12:12   #413
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een koppel vrienden van mezelf ook. Zelfde klachten. "niet meer leefbaar". zijn verhuisd naar kust.

Het was nog in de periode dat ikzelf (ME, I, MOI) zeer politiek correct was en alle fabeltjes die men me wijsmaakte slikte als zoetekoek.
Ik vond hen racisten..... heb me nadien uiteraard onderdanig verontschuldigd.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 12:14   #414
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Jij mist wel meer. Ga eens winkelen in supermarkten in de joodse wijk in Antwerpen en verbaas jezelf. Dat is al jaren zo! En geen haan dat daarnaar kraait of ooit heeft gekraaid. Of hoe hypocriet deze hetze weeral is.

En ik hoop dat ik je nu niet nog meer shockeer: daar kan je niet alleen joden met keppeltjes zien winkelen, maar ook orthodoxe joden én moslims. Gewoon door elkaar... Of hoe sommige mensen totaal geen voeling hebben met de realiteit.
het probleem is niet dat men koshere winkels en koshere supermarkten en zelfs koshere afdelingen in supermarkten vindt in Antwerpen in de joodse wijk, maar dat men tegenwoordig OVERAL de halalhoek in élke supermarkt tegenkomt. En dat vind ik dus géén verrijking, maar een invasie mevrouw.

Trouwens, nu je er toch over begint.
Het verschil is misschien het volgende:

vorige week ben ik in die Antwerpse jodenbuurt EFEKTIEF vegetarisch kosher gaan eten (héél lekker zelfs, verschiet je van hé?), op weg NAAR die joodse buurt kwam ik dan uiteraard aan het Astridplein hopen "hoofddoekjes" en "muzelmaanse mensen" tegen (géén joden op de tram, wel hopen verrijkende personen).
Maar toen ik dus in dat joods restaurant wou betalen bleek dat mijn trouwe portemonnaie gepickpocked was. De verrijkende personen zullen het misschien wat letterlijk genomen hebben?

Uiteraard door een vlaamse blokker zeker hé?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 16 maart 2009 om 12:19.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 12:35   #415
driewerf

Standaard

Even deze draad overlopen. Er zijn ondertussen al aardig wat vragen getseld waarop ik vanwege de Grote Verdedigers van onze Cultuur, Normen en Waarden een antwoord zou willen hebben:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sharpeizoe Bekijk bericht
mss dat ze dan gaan beseffen dat ze met toegevingen nergens terecht komen en alleen maar meer schade berokkenen.
Welke scahde gaan we oplopen door de aanwezigheid van hallal-producten? En hoe zal dat ons schaden?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO Bekijk bericht
Weet u dat u in bepaalde supermarkten in en om brussel aanspraak kn maken op goed wat zever en slaag op uw gezicht, als je varkensvlees koopt?
Bron hiervan, naam en adres van die winkels. Fictieve gemeentes als Mollahbeek komen uiteraard niet in aanmerking.
Citaat:
Halal of hoe ze die brol ook noemen is in ons land volgens de wet verboden.
ketens en mensen die zich daarmee inlaten begaan dus een misdrijf. om te beginnen.
Volgens welke wet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sharpeizoe Bekijk bericht
1zijn... + het feit dat onze eigen cultuur terug beetje verdrongen wordt op een manier en terug moet plaats maken voor de islamitische cultuur....
Ok, hallal-producten zie jij als de verdringing van onze cultuur. Maar waarom dan niet de zelfde stampij rond de aanwezigheid van unvölkische pizza's, niet-Europese bami, politiek incorrecte nasi goreng (don't mention the war)?

een specialleke waar Circe opvallend stil over blijft:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
welke positieve gevolgen ontwaar jij in het "mengen" van burka's met halalkarretjes en normale mensen die gewoon hun inkopen gaan doen?
Vanwaar de oppositie tussen "burqa's (hoeveel echte burqa's zie je overigens in Belgie?) en normale mensen? Ben je aan het suggereren dat moslima's geen normale mensen zijn? Of zijn vrouwen abnormale mensen misschien?

Zou je onderstaande uit je pen krijgen?
Citaat:
welke positieve gevolgen ontwaar jij in het "mengen" van keppeltjes met koosjere karretjes en normale mensen die gewoon hun inkopen gaan doen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend
Men maakt het die mensen hier veel te gemakkellijk, d�*t is het probleem.
Waarom is dat een probleem?

Laatst gewijzigd door driewerf : 16 maart 2009 om 12:46.
Oud 16 maart 2009, 12:53   #416
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat bedoel je hiermee?
Ik beschrijf gewoon de situatie zoals ze is, aangezien sommigen daar blijkbaar niet van op de hoogte zijn.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 13:04   #417
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet u dat u in bepaalde supermarkten in en om brussel aanspraak kn maken op goed wat zever en slaag op uw gezicht, als je varkensvlees koopt?

Dat is het probleem waar we naartoe gaan.

Halal of hoe ze die brol ook noemen is in ons land volgens de wet verboden.
ketens en mensen die zich daarmee inlaten begaan dus een misdrijf. om te beginnen.

Maar ha ja... de wet . Die wordt in dit land enkel nog toegepast om verkeersboetes te kunnen innen.
Deze post deed mijn bullshitmeter bijna doorslaan...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 13:05   #418
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
het probleem is niet dat men koshere winkels en koshere supermarkten en zelfs koshere afdelingen in supermarkten vindt in Antwerpen in de joodse wijk, maar dat men tegenwoordig OVERAL de halalhoek in élke supermarkt tegenkomt. En dat vind ik dus géén verrijking, maar een invasie mevrouw.
Dat is dan weer nieuws voor mij. Niet onlogisch aangezien dat geen feit is, maar gewoon fictie ontsproten aan je fanatsierijke brein.

Maar goed, ik stel vast dat dus niet langer halal an sich het probleem is, zoals je eerder stelde, maar wel de verspreiding ervan. Nu, het lijkt me niet onlogisch dat iets waar meer vraag naar is een grotere verspreiding kent. Kwestie van vraag en aanbod.

Citaat:
Trouwens, nu je er toch over begint.
Het verschil is misschien het volgende:

vorige week ben ik in die Antwerpse jodenbuurt EFEKTIEF vegetarisch kosher gaan eten (héél lekker zelfs, verschiet je van hé?), op weg NAAR die joodse buurt kwam ik dan uiteraard aan het Astridplein hopen "hoofddoekjes" en "muzelmaanse mensen" tegen (géén joden op de tram, wel hopen verrijkende personen).
Maar toen ik dus in dat joods restaurant wou betalen bleek dat mijn trouwe portemonnaie gepickpocked was. De verrijkende personen zullen het misschien wat letterlijk genomen hebben?

Uiteraard door een vlaamse blokker zeker hé?
Dat jij koosjer gaat eten, verwondert me allerminst hoor. Ik weet al langer dat je hypocriet bent... of je kent de voorschriften voor koosjere voeding niet, dat kan natuurlijk ook.

Maar eerlijk gezegd, heb ik wel grote twijfels bij je verhaal. De kans dat je op de tram geen joden ziet als je naar de joodse wijk komt is heel erg klein. Of dacht je dat die de tram niet nemen ofzo?

En euh... denk je nu werkelijk dat moslims een monopolie hebben op pickpocketing? Misschien is jouw fixatie op moslims je wel juist zuur opgebroken... herinner je je nog de Nederlandse campagne "zet eens een andere bril op?" En neem volgende keer je voorzorgen. Het is niet zo moeilijk om zakkenrollers te vermijden. Op de website van de politie vind je daar hele simpele tips voor.

Laatst gewijzigd door Edina : 16 maart 2009 om 13:07.
Oud 16 maart 2009, 13:07   #419
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
In Mollahbeek schieten ze nochtans als paddestoelen uit de grond als je Hind Fraihi mag geloven.
maar ja, Mollahbeek is dan ook hun beschermde habitat. Beetje nationaal park? Binnenkort moet je inkom betalen en mag je kijken vanuit speciaal ontworpen uitkijkpostjes bovenop de daken. Zit je alvast niet tussen het spervuur als ze beginnen schieten op mekaar.
Kom eens uit je villa-met-zwemdokwijk of -dorp....
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 13:09   #420
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Ik zal voor de duidelijkheid ook nog maar eens stellen dat er wat mij betreft vandaag nog een verbod mag komen op onverdoofd slachten, net zoals op onverdoofd castreren van biggetjes (en een hele reeks andere schendingen van dierenwelzijn), maar dat is een randdiscussie. Halal gaat natuurlijk niet enkel over onverdoofd slachten en ook niet enkel over vlees.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be