Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2009, 14:10   #381
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Denk eens aan de inkomsten die Brussel genereert voor de duizenden vlaamse pendelaars. Die worden dan buitenlandse arbeiders met alle gevolgen van dien.
Wat let het toekomstige belgie (walonie-brussel) om taksen te heffen op van alles en nog wat dat niet onder de regelgeving van het door het VB verguisde europa valt. Gelukkig zal er dan europa zijn.
Lawaaihinderwet terug op maximaal = zo goed als sluiten van zaventem met al zijn tewerkstelling.
Taksen op drinkwater uit wallonie

Doet u rustig verder met wilde scenario's, de bedelstaf wenkt.
denk je nu écht dat een onafhankelijk Vlaanderen zijn bedrijfszetels en ministeries in het buitenland zal vestigen?

en het Brussels Gewest is nu al afhankelijk van de Vlaamse centen, waarover heb je het in feite?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 14:10   #382
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Je bedoelt "de Vlaming", volgens jouw perceptie ??
Stop nu toch eens met de Vlaming in hokjes te steken Piet. De oorlog is lang voorbij, er zijn geen zwarten en witten meer, we zijn allemaal Vlaming, ook gij.

Dat wordt u zo aangeleerd waarschijnlijk door uw anti-Vlaamse vakbond, ik weet dat wel

Ik heb niets tegen u persoonlijk maar de organisatie waar u bij bent deugd niet.

Herinner je je die woorden Piet?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 14:12   #383
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
denk je nu écht dat een onafhankelijk Vlaanderen zijn bedrijfszetels en ministeries in het buitenland zal vestigen?

en het Brussels Gewest is nu al afhankelijk van de Vlaamse centen, waarover heb je het in feite?
Het is maar van die domme bangmakerij circe.

Bij de gemiddelde Vlaming pakte dat vroeger simpelweg omdat de gemiddelde Vlaming een onnozelaar was.

De tijden zijn veranderd, je hoort toch de achterliggende grondtoon van angst.

Verschaeve
Oud 16 maart 2009, 14:13   #384
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Maar wordt ook niet gefundeerd weerlegd
Vlaanderen lijkt wel een religie, een geloof, los van realiteit en logica

en denk eraan, iemand die niet bang is meeestal uitdagend, en krijgt meestal meer slaag als iemand die wel bang is.
Uw bangmakerij werkt niet meer vriend, de Vlaming is niet meer de onnozelaar van vorige eeuw.

Verschaeve
Oud 16 maart 2009, 14:15   #385
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kritische Theorie Bekijk bericht
Voelt er iemand zich bedreigd door die drie meisjes? Vindt iemand dat onderdrukte vormen? Kan er iemand eerlijk zeggen dat met deze meisjes niet valt samen te leven?
Daar gáát het toch niet over?! Niet elke moslima vindt zich onderdrukt met haar hoofddoek, in feite bijna geen enkele. Het zou nogal wat zijn. Maar vanuit onze samenleving vinden we dit onderdrukkend/niet passend/... en reageren we daar op.
Oud 16 maart 2009, 14:16   #386
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
natuurlijk is er niemand bedreigd door drie laat puberale meisjes.

en ZIJ zijn HIER inderdaad NIET onderdrukt. ZIJ mogen hun huddevud afzetten als ze dat wensen. en wensen ze ermee rond te hossen dan kunnen ze dat ook. (voor mijn part niét tijdens de uitoefening van een officiele functie, zeker niet in onderwijs, maar dat terzijde). Ze mogen er zelfs mee gaan zwemmen in het zwembad naar het schijnt.
Dat kan men echter niet zeggen van hun - volgens hen - toch o zo VRIJE zussen in de islamitische landen? Daar laten ze driehonderd meisjes levend mee verbranden toen de school in brand stond, omdat ze hun KOPVOD niet op tijd ophadden!!!

na WOII schoren ze de meisjes die met een Duitser hadden gevreeën helemaal kaal.
Iemand die zich nu hier WENST kaal te scheren is daar volledig vrij in.
Maar kom dan niet mekkeren dat die meisjes tijdens de repressie daar ook zo volledig vrij in waren.

snappie?

mooi
Oud 16 maart 2009, 14:16   #387
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
dan toch niet in Germaanse...

(grapje, hoor)
Op deze fout werd reeds gewezen. Ik tijp en ik kijk datgene wat ik tijp niet of nauwelijks na . Het is hier toch geen examen nederlands dictee dacht ik . Het was inderdaad geen Germaanse. Maar anderzijds ,wie durft beweren dat zijn of haar nederlands zonder fouten is .
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 14:20   #388
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En Vlaanderen is bovendien al voor een deel zelfbedruipend als het op watervoorziening aankomt. Overigens is Wallonië niet de enige leverancier van water; Vlaanderen haalt een stuk van zijn watervoorziening nu al uit Nederland.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 14:20   #389
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Stop nu toch eens met de Vlaming in hokjes te steken Piet.
Jij doet dat. In jouw ogen is enkel een separatistisch gerichte Vlaming, een echte Vlaming.

Citaat:
De oorlog is lang voorbij, er zijn geen zwarten en witten meer, we zijn allemaal Vlaming, ook gij.
Voor jou ben ik een anti-Vlaming

Citaat:
Dat wordt u zo aangeleerd waarschijnlijk door uw anti-Vlaamse vakbond, ik weet dat wel
Het enige dat mijn vakbond me heeft aangeleerd is te zorgen dat de rechten van de werknemers gerespecteerd worden en dat die werknemer een eerlijk loon krijgt voor de door hem/haar geleverde arbeid. Dit alles ongeacht of iemand nu Vlaming of Waal is.

Citaat:
Ik heb niets tegen u persoonlijk maar de organisatie waar u bij bent deugd niet.
Herinner je je die woorden Piet?
Ja hoor, en daar neem ik geen woord van terug. Ik heb die organisatie in het verleden ook meermaals leren kennen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 14:22   #390
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kritische Theorie Bekijk bericht
Niemand veplicht u te kijken. Maar blijkbaar keek u maar al te graag naar die gehoofddoekte meisjes. Blijkbaar werd u er zo erotisch door geprikkeld dat u automatisch een pluim in uw reet wou steken. Mij lijkt zo iets hoogst onaangenaam, uw wenst er echter met op televisie te komen. Hoogstwaarschijnlijk zal u ook heel wat andere dingen in je kont kunnen steken. Dat is reeds duidelijk. Mischien wenst u ook wel een telefoon in uw reet te steken en dan dansend op tv te komen. U hebt daar het recht op, indien iemand dat wenst uit te zenden. Maar zoals ik al zei, ik zal daar niet naar kijken. U kijkt echter wel naar dingen die uw ergeren, meer nog zulke dingen zetten u niet aan om weg te zappen. Ze laten u naar een pluim grijpen die u dan vakkundig in uw aars wenst te proppen om wie weet welke reden. Geen probleem mee. Het probleem is dat gekke fundamentalisten als jij anderen wel hun mening wensen te verbieden. Wel een probleem hebben met gematigde andere mensen. En niet wensen dat onschuldige meisjes in debat gaan. Als er iemand op een arabische fundamentalist lijkt dan bent u het dan wel. Dan wel één zonder doek op de kop maar met een pluim in de poep.

Euh? kan ik niet meer volgen of bent u aan het afglijden in oeverloos gezwets?
Oud 16 maart 2009, 14:28   #391
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De voorouders "van", heb ik gezegd.

En als ge absoluut een naam wilt, de voorouders van De Mesmaeker waren "zwart". Heeft hij in interviews al toegegeven. Niet zo zeer een probleem voor mij, zolang die "collaboratie-coorifeeën" niet regelmatig opgerakeld worden zoals dat bij het VB wel gebeurt.
Met uw interpretatie kan ik leven Pietje. Maar zo denkt jammer genoeg niet iedereen erover.
Achteraf gezien heeft de vlaamse collaboratie zich vergist, dat is duidelijk, Hugo Schiltz gaf dit trouwens ook zonder problemen toe; hun strijd was echter nobel. Ze vochten voor een vrij vlaanderen en tegen een land dat hen als tweederangsburgers beschouwde. Velen hebben het er moeilijk dit toe te geven.
Oud 16 maart 2009, 14:29   #392
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
dat zijn er dan al twee.

Mijn deelneming heb je, Grimbergen.
yep, nummer drie hier

Zus en schoonbroer onderwijzers in een 'multiculturele school', de verhalen zijn...zinsverbijsterend.
Oud 16 maart 2009, 14:29   #393
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh? kan ik niet meer volgen of bent u aan het afglijden in oeverloos gezwets?
ssjjt. laat hem maar. Waarschijnlijk heeft het gedacht van mij met een pluim in mijn kont te zien rondhossen hem heven totaal in de war gebracht; ge zou voor minder natuurlijk!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 14:35   #394
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij doet dat. In jouw ogen is enkel een separatistisch gerichte Vlaming, een echte Vlaming.
Neen Piet neen.

Er zijn Vlamingen die dwalen, maar het blijven - en meestal tegen hun zin, Vlamingen.

Citaat:
Voor jou ben ik een anti-Vlaming
Niets tegen u persoonlijk Piet, de anti-Vlaamse organisatie waar u bij bent, die deugd niet.

Citaat:
Het enige dat mijn vakbond me heeft aangeleerd is te zorgen dat de rechten van de werknemers gerespecteerd worden en dat die werknemer een eerlijk loon krijgt voor de door hem/haar geleverde arbeid. Dit alles ongeacht of iemand nu Vlaming of Waal is.
Precies, jullie gaan nog steeds door het leven alsof de unitaire Belgische staat nog bestaat.

Citaat:
Ja hoor, en daar neem ik geen woord van terug. Ik heb die organisatie in het verleden ook meermaals leren kennen.
Dat is mijn houding tenopzichte van uw organisatie ook Piet.

Troost u, uw organisatie, welke zich nog steeds unitair gedraagt, zal niet blijven bestaan in een Vlaamse staat. Jammer voor u.

Is het daarom dat u tegen een onafhankelijk Vlaanderen bent? Wat nochtans volgens interbationaal recht de Vlaming zijn rechtmatig deel is.

Verschaeve
Oud 16 maart 2009, 14:35   #395
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Op deze fout werd reeds gewezen. Ik tijp en ik kijk datgene wat ik tijp niet of nauwelijks na . Het is hier toch geen examen nederlands dictee dacht ik . Het was inderdaad geen Germaanse. Maar anderzijds ,wie durft beweren dat zijn of haar nederlands zonder fouten is .
had ik al gelezen ondertussen. Het verschil is dat mijn tussenkomst louter als grappig tussendoortje was bedoeld, in tegenstelling tot anderen. Maar ik kan me inbeelden dat, als dit reeds de zoveelste opmerking is, U dat lichtjes beu begint te worden. Waarvoor dus mijn welgemeende excuses.
Oud 16 maart 2009, 14:36   #396
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
yep, nummer drie hier

Zus en schoonbroer onderwijzers in een 'multiculturele school', de verhalen zijn...zinsverbijsterend.
Mijn kinderen gaan nog naar een traditioneel college van de paters. De verrijkers zijn ze daar steevast na het eerste middelbaar kwijt ; ze kunnen namelijk niet volgen. Maar dit laatste zal wel onze fout zijn zeker.
Oud 16 maart 2009, 14:38   #397
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vlaamse ministeries zullen uiteraard naar vlaanderen gaan, met alle kosten voor oprichting, infrastructuur, reorganisatie wegennet, spoorwegen,... naar de nieuwe vlaamse hoofdstad.
Hoeveel echte vlaamse bedrijfszetels zijn er nog? Moet je je nog afvragen of die economische entiteiten niet liever brussel met zijn internationale bekendheid en dicht bij de europese beslissingscentra kiezen.
Alle grote administraties die zich nu op de 3 gewesten richten, zullen in brussel blijven, banken, verzekeringen, .....

Ik vraag me af wie er ooit eens een echte rekening zal opmaken, ipv als kippen zonder kop achter een dogma te hollen.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 14:38   #398
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
had ik al gelezen ondertussen. Het verschil is dat mijn tussenkomst louter als grappig tussendoortje was bedoeld, in tegenstelling tot anderen. Maar ik kan me inbeelden dat, als dit reeds de zoveelste opmerking is, U dat lichtjes beu begint te worden. Waarvoor dus mijn welgemeende excuses.
T'is niets . De linkse medemens waarover u het heeft ,had voor de rest bijzonder weinig te vertellen.
Oud 16 maart 2009, 14:41   #399
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Met uw interpretatie kan ik leven Pietje. Maar zo denkt jammer genoeg niet iedereen erover.Achteraf gezien heeft de vlaamse collaboratie zich vergist, dat is duidelijk, Hugo Schiltz gaf dit trouwens ook zonder problemen toe; hun strijd was echter nobel. Ze vochten voor een vrij vlaanderen en tegen een land dat hen als tweederangsburgers beschouwde. Velen hebben het er moeilijk dit toe te geven.
Fijn, dan zijn we het daarover eens. Hugo Schiltz heeft zich trouwens publiekelijk op TV verontschuldigd, en zoiets dwingt respect af. Een grote meneer trouwens, die zowel in Wallonië als Vlaanderen gerespecteerd werd.
Zelfs André Cools dacht er zo over.
Oud 16 maart 2009, 14:49   #400
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen Piet neen.

Er zijn Vlamingen die dwalen, maar het blijven - en meestal tegen hun zin, Vlamingen.
Leg dat eens uit.

Citaat:
Niets tegen u persoonlijk Piet, de anti-Vlaamse organisatie waar u bij bent, die deugd niet.
Er is niks "anti-vlaams" aan die organisatie.

Citaat:
Precies, jullie gaan nog steeds door het leven alsof de unitaire Belgische staat nog bestaat.
Nee, het is de Federale Staat. Ook de vakbond is gefederaliseerd : abvv-fgtb en acod-cgsp.

Citaat:
Dat is mijn houding tenopzichte van uw organisatie ook Piet.
Troost u, uw organisatie, welke zich nog steeds unitair gedraagt, zal niet blijven bestaan in een Vlaamse staat. Jammer voor u.
"mijn" organisatie gedraagt zich Federaal.

Citaat:
Is het daarom dat u tegen een onafhankelijk Vlaanderen bent? Wat nochtans volgens interbationaal recht de Vlaming zijn rechtmatig deel is.
Indien een meerderheid binnen Vlaanderen, voor een onafhankelijke Vlaamse Republiek zou zijn, dan leg ik mij daar bij neer. Maar dat is in de verste verte niet het geval.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be