Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2009, 19:48   #61
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Behalve meestal zeer groot gelijk, heeft Wilders, hoe je zijn uiterlijk en presentatie ook vindt, wel lef: motie van wantrouwen tegen Balkenende èn Verhagen.

http://www.elsevier.nl/web/10226564/...n-Verhagen.htm
Oud 19 maart 2009, 14:07   #62
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Leuk idee, maar onwerkzaam vanwege het ontbreken van noodzakelijke voorwaarden.
Laat ik het verduidelijken.
De enige wereldgodsdienst die geen probleem heeft met diversiteit is het Hindoeïsme. Godsdiensten gebaseerd op de een of andere openbaring van een opperwezen gaan er van uit dat hun geloof het ware is. Het Christendom tolereert andere geloven, maar is er niet blij mee.
Het Mohammedanisme tolereert geen enkele afwijkende godsdienst; diversiteit is voor de aanhangers slechts mogelijk als men zich eerst heeft onderworpen aan de wil van hun God zoals die volgens hun is.
Het Protestantisme kent wel diversiteit binnen hun godsbeleving maar betreurt de versnippering. Het katholicisme (en eigenlijk het hele Christendom) streeft net zoals het Mohammedanisme naar een wereld met alleen hun geloof als zaligmakend.
Zodoende blijft Eenheid in Diversiteit een wensdroom.
Het Hindoeïsme heeft op sommige punten, bv het kastenstelsel, heel vreemde ideeën.
Oud 22 maart 2009, 16:01   #63
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Als je de film Slumdog Millionaire gezien hebt, dan weet je wel dat er bij de Hindoes ook extremisten zijn die graag af en toe andersgelovigen in de prak kloppen.
Trouwens, al jaren zijn er problemen in India met Hindoe-extremisten die actie voeren tegen Valentijnsdag.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2009, 16:11   #64
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Als je de film Slumdog Millionaire gezien hebt, dan weet je wel dat er bij de Hindoes ook extremisten zijn die graag af en toe andersgelovigen in de prak kloppen.
Trouwens, al jaren zijn er problemen in India met Hindoe-extremisten die actie voeren tegen Valentijnsdag.
M'n beste, u bewijst (naast zovele anderen) nog maar eens hoe onverdraagzaam de fervente verdedigers van het liberale westen wel zijn en hoe fel gekant tegen de menselijke diversiteit.

India is hét thuisland voor de hindu's. Als zij daar Valentijnsdag (dat hier ook al verworden is tot een commerciële grap) daar willen boycotten, dan is dat niet enkel hun goed recht maar zelfs hun identitaire plicht.

Blijkbaar wil u dat de ganse wereld er uitziet zoals de westerse lege consumptiemaatschappij?!? U bent hier de extremist, niet de Hindu's die tegen Valentijnsdag zijn.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2009, 16:13   #65
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Het Hindoeïsme heeft op sommige punten, bv het kastenstelsel, heel vreemde ideeën.

Het liberalisme heeft bijzonder veel punten ook heel vreemde ideeën, bijvoorbeeld over "vrijheid"...
Oud 22 maart 2009, 16:14   #66
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Behalve meestal zeer groot gelijk, heeft Wilders, hoe je zijn uiterlijk en presentatie ook vindt, wel lef: motie van wantrouwen tegen Balkenende èn Verhagen.

http://www.elsevier.nl/web/10226564/...n-Verhagen.htm

Het is een liberale relnicht.
Oud 22 maart 2009, 16:24   #67
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
M'n beste, u bewijst (naast zovele anderen) nog maar eens hoe onverdraagzaam de fervente verdedigers van het liberale westen wel zijn en hoe fel gekant tegen de menselijke diversiteit.

India is hét thuisland voor de hindu's. Als zij daar Valentijnsdag (dat hier ook al verworden is tot een commerciële grap) daar willen boycotten, dan is dat niet enkel hun goed recht maar zelfs hun identitaire plicht.

Blijkbaar wil u dat de ganse wereld er uitziet zoals de westerse lege consumptiemaatschappij?!? U bent hier de extremist, niet de Hindu's die tegen Valentijnsdag zijn.
Natuurlijk hebben de hindoes gelijk als zij geen westerse feesten/gebruiken willen in hun land; zolang ze er maar niet voor moorden.
Oud 22 maart 2009, 16:26   #68
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het liberalisme heeft bijzonder veel punten ook heel vreemde ideeën, bijvoorbeeld over "vrijheid"...
Niet vreemd, hoor. Mens staat centraal. Meer zit er niet achter.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 02:40   #69
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Wilders en de Winter hebben opvattingen en doen uitspraken over de Islam, die misschien geweld uitlokken.
.
U begint het toch ook in te zien dat de islam geen kritiek verdraagt zie ik.
Kritiek die ze dan nog liefst beantwoorden met geweld.

Laatst gewijzigd door daiwa : 23 maart 2009 om 02:42.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 14:16   #70
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Wel, het probleem is juist dat die extremistische idioten hun 'godsdienstvrijheid' hier willen opdringen, aan alle geledingen van de seculiere samenleving.
Eens, daarom wil ik het Australische immigratiemodel en een verbod op dubbele pasoorten, zodat extemisten meteen een enkeltje thuisland kunnen krijgen.

Citaat:
Eens dat inherente islamdoel volledig is doorgedrukt, zal er voor u en mij geen enkele andere 'vrijheid' meer bestaan, zelfs niet meer de ruimte om daarover nog maar te discussieren.
De enige 'vrijheid' die ons dan nog zal worden toegestaan, is vrijwillige toetreding of gedwongen onderhorigheid aan 'de religie van de vrede', keuze te over dus voor onze toekomstige nakomelingen en niet-mohammedaanse immigranten.
Ik schat het percentage moslims dat dat wil op minder dan 10% en die groep moet keihard aangepakt worden.

Citaat:
Of kent u soms een moslimgemeenschap in uw eigen land of waar ook ter wereld, die uw liberale waarden hoog in het vaandel voert, beste LiberaalNL ?
Ik alvast niet.
Vandaar dat er niet genoeg een halt kan worden toegeroepen aan immigranten, moslim of niet, die onze democratische gelijkheidswaarden absoluut niet wensen te delen.
Ik denk dat dat voor elke godsdienst in meer of mindere mate geldt. Ik wil dan ook een heel strikte seculaire staat. Tunesie, waar ik geweest ben, is een strikt seculaire staat en het land doet het prima.

Citaat:
Wilders is tenminste consequent in z'n overtuiging, net zoals extremistische moslims dat zijn trouwens, iets wat van veel zelfbenoemde vrijdenkers hier niet direct kan gezegd worden.
Maar terwijl de ene voor een leven in democratische vrijheid predikt, omhelzen z'n extremistische opponenten liever de dood.
Welke van de twee zou u graag op de koffie hebben ?
Dat ben ik deels met je eens. Wilders roept niet op tot geweld in tegenstelling tot radicale moslims, maar alsnog maakt hij fundamenteel onderscheid in groepen immigranten op basis van geloof.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 23 maart 2009 om 14:17.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 14:27   #71
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik weet waar de VVD voor staat. Ik ben lid van hun jongerenorganisatie.
De jongerenorganisatie vind ik nog liberaler dan de VVD zelf, onder meer door hun standpunt over softdrugs. Hopelijk kom jij in de Tweede Kamer.

Citaat:
Dat is volgens zijn eigen woorden (net in 'n filmpje gezien) om geen extra mensen binnen te halen die een ideologie aanhangen die haaks op die van ons staat. Een effectsdemper, m.a.w...

Ik ben zelf wel voor een migratiestop, maar dan voor de hele wereld. Nederland heeft een veel te hoge bevolkingsdichtheid. Nu ik in de Randstad woon schrik ik ervan.

Uit de EU stappen is moelijker dan je denkt.
Een totale immigratiestop heeft geen zin door de vergrijzing. We hebben hoog opgeleide buitenlanders nodig om dat op te vangen. Groenland is in 1985 uit de EU gestapt, dus mogelijk is het wel.
Oud 25 maart 2009, 02:39   #72
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is een liberale relnicht.
Ach, dat kunnen we ook van de Islamieten zeggen..... alleen niet liberaal......

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 25 maart 2009 om 02:40.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 08:10   #73
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Ach, dat kunnen we ook van de Islamieten zeggen..... alleen niet liberaal......
Kan best zijn, gelukkig hoeven we helemaal niet te kiezen tussen of islam of Wilders en co. Ook al willen sommigen het zo voorstellen of insinueren...
Oud 25 maart 2009, 11:52   #74
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

De overheid moet een vuist maken en de immigratie grotendeels beperken tot politieke vluchtelingen, rijkere buitenlanders en mensen wiens bestaan in het land van herkomst bedreigd word.

[/quote]
Opgelet want met dit zinnetje haal je alle economische vluchtelingen binnen.
Als je dreigt te verhongeren, wat in heel wat Afrikaanse landen een realiteit is, wordt je bestaan immers ook bedreigd.
Ik weet niet hoe het er in Nederland aan toe gaat maar hier worden jaarlijks tienduizenden asielzoekers uitgewezen,...waarvan een aantal (hoeveel weet niemand?) als illegalen in het land blijven en hier een schimmig bestaan leiden. Om te overleven komen deze mensen in een zwartwerk circuit terecht waardoor ze reguliere banen opslorpen. En zo krijg je op termijn een duale samenleving die de economie ontwricht. Om dit te vermijden zou er een strenge opvolgingsprocedure van uitgewezen asielzoekers moeten zijn. Maar de hamvraag is "hoe doe je dat"? Je kan deze mensen toch niet individueel naar hun thuisland begeleiden,...met als risico dat ze hier morgen terug op de stoep staan. Anderzijds is het toch zo gemakkelijk om in de anonimiteit te verdwijnen. Vandaar dat volgens mij althans het probleem eerder op Europees dan op nationaal vlak moet worden aangepakt. Indien Voor alle EU landen dezelfde regels en procedures en uitwisselbare databanken etc.
Maar zolang de dualiteit tussen rijk en arm blijft bestaan zuil je het probleem nooit helemaal kunnen oplossen.

Laatst gewijzigd door speurneus : 25 maart 2009 om 11:53.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 12:15   #75
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
mss ook iets dat de Nederlanders van ons kunnen leren: kerk en staat effectief gescheiden houden
Spreek me tegen als ik me vergis,....maar Kardinaal Danneels is toch de man die de Paus vertegenwoordigd in Belgie,... dus die in dit land het hoogste kerkelijk gezag heeft. Hij is tevens senator niet?
Is dit op zich al geen inmenging van de katholieke kerk in de politiek?
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 15:46   #76
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Kan best zijn, gelukkig hoeven we helemaal niet te kiezen tussen of islam of Wilders en co. Ook al willen sommigen het zo voorstellen of insinueren...
Die "sommigen" zijn dan wel de Geschiedenis en het dagelijks Wereldnieuws.
Oud 25 maart 2009, 15:48   #77
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
De jongerenorganisatie vind ik nog liberaler dan de VVD zelf, onder meer door hun standpunt over softdrugs. Hopelijk kom jij in de Tweede Kamer.
Ik ben wel voor de legalisatie van softdrugsproductie, ja. Wel vind ik dat die coffeeshops uit de buurt van middelbare scholen gehouden moet worden.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 16:00   #78
DSC
Lokaal Raadslid

DSC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander Bekijk bericht
Nu er behoorlijke comotie is rondom de persoon Geert Wilders en zijn PVV heb ik mijn oog deels van België afgetrokken om in eigen land te kijken. Nederland kampt sinds jaren met sociale spanningen als gevolg van de multiculturele samenleving. Wilders wil de Islam met geweld verdringen, Balkenende maant tot voorzichtigheid en viendjespolitiek met de Imams van het Oosten. Ik kan me met geen van beidden verenigen. Wat vinden jullie van dit door mij geschreven stuk, een miniatuur-oplossing voor het sociale probleem:

Mijn oplossingen
Nederland is een multi-culturele samenleving geworden. Daaraan kan niets veranderd worden, niet binnen democratische termen en grenzen. Daarom moet de oplossing binnen deze multiculurele gemeenschap gevonden worden.

In mijn ogen moet de regering haar "vriendjespolitiek" ten opzichtte van de gekleurde medeburgers maar eens opgeven. Een hard standpunt moet worden ingenomen: immigrerende Turken kunnen geen woord Nederlands en verschuilen zich in hun eigen gemeenschap, maar weten wel de weg naar de WAO te vinden! En dat terwijl veel Nederlanders een 40-urige werkweek maken om rond te komen met hun gezin. Moet dit kunnen? NEEN

Wat moet hier dan aan gedaan worden? Het idee van Wilders door met verholen geweld aanpassing te dwingen, het idee van Balkenende en het allemaal maar laten begaan. Ik denk geen van tweeën.
De overheid moet een vuist maken en de immigratie grotendeels beperken tot politieke vluchtelingen, rijkere buitenlanders en mensen wiens bestaan in het land van herkomst bedreigd word.

Tevens moet men een sociaal programma starten om de christelijke en islamtische gemeenschappen, wit en zwart, donker en blank enz. bij elkaar te brengen. Het besef van een "Nederlandse gemeenschap" moet weer worden gevonden: Eenheid in Diversiteit zeg maar. Daarom moeten Nederlanders en gekleurde burgers niet langer als twee apparte groepen worden gezien, maar als een probleemgroep. Tegen beidde kanten moeten strenge maatregelen komen.
Oud 25 maart 2009, 16:02   #79
DSC
Lokaal Raadslid

DSC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
geen geweld.
degenen die zich niet willen aanpassen terug naar eigen land sturen en de toegang tot Nederland verbieden.
hetzelfde voor de buitenlandse criminelen.

zouden ze hier ook moeten toepassen in Belziek (VB is daarvoor).
LOL, precies alsof ze die mensen in Marokko gaan aannemen...

De grote probleemgevallen zijn trouwens hier geboren. Dan vind ik Heel_Nederlander ne slimmere mens dan u ze, sorry maar zo is het wel.

Gz
Oud 26 maart 2009, 16:01   #80
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ben wel voor de legalisatie van softdrugsproductie, ja. Wel vind ik dat die coffeeshops uit de buurt van middelbare scholen gehouden moet worden.
Hoezo? Je moet 18 zijn om in een coffeeshop te komen en als er minderjarigen in een shop zijn, wordt die meteen gesloten, dus de meeste coffeeshophouders nemen dat risico niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be