Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2009, 13:04   #561
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
sinds wanneer zijn EUROPESE inwijkelingen ook allochtonen?
De bordjes "geen vreemdelingen" die tot 1979 op tal van Limburgse café's hingen waren niet gericht tegen Turken of Marokkanen, maar in de eerste plaats tegen Italianen.

Voor veel oudere Limburgers slaat de term "bruine" (in zijn pejoratieve betekenis) nog altijd evenzeer op een Italiaan als op een Marokkaan of Turk.

Zaken die nu over Marokkaanse en Turkse jongeren gezegd worden, werden amper 25 jaar geleden nog over Italiaanse (en in mindere mate Griekse of Spaanse) jongeren verteld. En dan heb ik het over hun gedrag in groep, hun houding tegenover Belgische (Vlaamse zo je wil) meisjes, hun eigen zussen (wanneer die iets begonnen met een Belg), enz.

De term 'europese inwijkelingen' was allerminst gemeengoed. Waarom ook? Er moest helemaal geen lijn getrokken worden tussen Europeanen en niet-Europeanen, dus politici deden dat nog niet (behalve die ene partij).
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2009, 13:28   #562
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
De bordjes "geen vreemdelingen" die tot 1979 op tal van Limburgse café's hingen waren niet gericht tegen Turken of Marokkanen, maar in de eerste plaats tegen Italianen.

Voor veel oudere Limburgers slaat de term "bruine" (in zijn pejoratieve betekenis) nog altijd evenzeer op een Italiaan als op een Marokkaan of Turk.

Zaken die nu over Marokkaanse en Turkse jongeren gezegd worden, werden amper 25 jaar geleden nog over Italiaanse (en in mindere mate Griekse of Spaanse) jongeren verteld. En dan heb ik het over hun gedrag in groep, hun houding tegenover Belgische (Vlaamse zo je wil) meisjes, hun eigen zussen (wanneer die iets begonnen met een Belg), enz.

De term 'europese inwijkelingen' was allerminst gemeengoed. Waarom ook? Er moest helemaal geen lijn getrokken worden tussen Europeanen en niet-Europeanen, dus politici deden dat nog niet (behalve die ene partij).
Wel straf dat toen de gevangenissen dus ook uitpuilden met criminele italianen. Waarom hebben ze dat toen zo stilletjes gehouden?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2009, 13:38   #563
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Ik ben geen Vlaams-Belanger maar ik vond Filip De Winter wel de grote winnaar in dat debat met die "Halal"-chicks.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2009, 13:45   #564
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Ik ben geen Vlaams-Belanger maar ik vond Filip De Winter wel de grote winnaar in dat debat met die "Halal"-chicks.
buiten een paar broodschrijvers uit gesubsidieerde kranten denkt iedereen dat volgens mij.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 19 maart 2009, 13:46   #565
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
buiten een paar broodschrijvers uit gesubsidieerde kranten denkt iedereen dat volgens mij.
Jammer dat het dan nota bene FDW is die hier la raison moet vertolken.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2009, 20:54   #566
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles
Het is nu wel duidelijk wiens "Belang" Filip Dewinter eigenlijk verdedigt...
Ik schreef nochtans :
Ik heb je clip bekeken en inderdaad een andere FDW dan bij Phara.
Awel ja, maar dat is juist verdacht: vanwaar en in wiens "Belang" die ommekeer? Zeker niet in het Belang van het Vlaamse volk...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 19 maart 2009 om 20:54.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2009, 20:56   #567
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Een bron uit de partij die mee met FDW naar de VS reisde stelt dat de partij met een vingerknip nogal gemakkelijk geld kan loskrijgen ginds wanneer hier de partijsubsidies verder ingeperkt zouden worden door het regime. De persoon in kwestie heeft weet van minstens 1 rechts-zionistische stinkendrijke yank die het VB wil helpen financieren. Allicht zijn er nog wel enkele van dergelijke gevallen, desnoods zal de extremistische volksverrader Beliën daar wel voor zorgen.
De aap komt uit de mouw...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2009, 14:36   #568
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Awel ja, maar dat is juist verdacht: vanwaar en in wiens "Belang" die ommekeer? Zeker niet in het Belang van het Vlaamse volk...
Misschien merkt hij op dat er ook tussen de autochtone bevolking crapuul is.
Daarom heeft hij besloten niet meer de vreemdelingen hard aan te pakken maar de radicale Islam.

Wat denk je Kalikkes ?

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2009, 14:47   #569
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wel straf dat toen de gevangenissen dus ook uitpuilden met criminele italianen. Waarom hebben ze dat toen zo stilletjes gehouden?
Dat weet ik niet.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2009, 14:53   #570
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
twaren ook katholieken zeker?
Oud 20 maart 2009, 14:56   #571
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Wel in mijn ogen viel Dewinter daar volledig door de mand. Ten eerste etaleerde hij duidelijk dat zijn 'ideologie' niet tegen vermenselijking bestand is. De twee meiskes waren zichzelf en Dewinter ging in debat met de sterotype moslimwereld. Hij wist zich geen raad met de mensen aan de tafel. Ten tweede deed hij het beduidend slechter dan den Katholiek aan tafel. En dat is pas slecht en toen hij dat besefte kon hij niet laten om als een klein kind na te trappen.

Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 20 maart 2009 om 14:57.
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2009, 16:30   #572
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Joden zijn vreemdelingen die niet tot het Vlaamse volk behoren.
Dat is dan jouw hoogstpersoonlijke mening, Guderian. Hoeveel Vlamingen denk je die jou daarin volgen ???
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2009, 19:42   #573
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Ten eerste etaleerde hij duidelijk dat zijn 'ideologie' niet tegen vermenselijking bestand is. De twee meiskes waren zichzelf en Dewinter ging in debat met de sterotype moslimwereld.
Onzin. Dewinter zit daar om het partijprogramma te verdedigen. En dat programma gaat niet over die twee moslimmeisjes maar om de islam in het algemeen. De vertoning van die meisjes bij Phara was net om het accent van het debat te verleggen naar die twee meisjes ipv de islam als geheel. Dat is alsof je het dopingprobleem in de wielrennerij probeert te camoufleren door het debat te focussen op de meest charismatische, cleane, en populaire wielrenner van de hoop.

Citaat:
Hij wist zich geen raad met de mensen aan de tafel.
Inderdaad, die mensen lieten hem de helft van de tijd niet uitspreken, veel mensen weten in een discussie met zulk overstemmend gekakel geen raad.

Citaat:
Ten tweede deed hij het beduidend slechter dan den Katholiek aan tafel. En dat is pas slecht en toen hij dat besefte kon hij niet laten om als een klein kind na te trappen.
Blijkbaar heb jij een ander debat gezien dan ik.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2009, 20:19   #574
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Onzin. Dewinter zit daar om het partijprogramma te verdedigen. En dat programma gaat niet over die twee moslimmeisjes maar om de islam in het algemeen.
Dus je geeft toe dat Dewinter onterecht alle moslims over dezelfde kam scheert?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2009, 20:33   #575
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Is Moslim zijn een vrije keuze?
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2009, 20:38   #576
FDM
Banneling

Standaard

voor velen niet , velen hebbende keuze : in de moslim-pas lopen of zich moeten verstoppen in Gambialand om de eigen bloeddorstige broers te ontlopen
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2009, 20:40   #577
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Wel in mijn ogen viel Dewinter daar volledig door de mand. Ten eerste etaleerde hij duidelijk dat zijn 'ideologie' niet tegen vermenselijking bestand is. De twee meiskes waren zichzelf en Dewinter ging in debat met de sterotype moslimwereld. Hij wist zich geen raad met de mensen aan de tafel. Ten tweede deed hij het beduidend slechter dan den Katholiek aan tafel. En dat is pas slecht en toen hij dat besefte kon hij niet laten om als een klein kind na te trappen.
*hoestbui* Ik verslik me bij uw betoog. Hebt u hetzelfde debat gezien als ik? Die drie xenofobe meiden van halal konden met hun arrogante bek niet eens aan de hielen van FDW ruiken. Hun betoog was koud en arrogant. De moderator onbestaand. FDW heeft zich goed recht gehouden en kreeg de nodige steun van het objectieve publiek. Trouwens wat een malafide karakters en blijk van onwil hebben hun ouders. Een van hen in nederland geboren dochters heet jihad. De moeder van alle oorlogen. Je dochter oorlog noemen is afgrijselijk. Ik hecht steeds meer geloof aan het feit dat allah verkeerd is vertaald naar God. Allah 's ware betekenis zou duivel/lucifer zijn. Wij hadden gekozen voor een multculturele school. Omdat het multiculturele een verrijking is. Geloof me oprecht en eerlijk in Vlaanderen zijn deze scholen overgenomen door de islam. En de islam is geen verrijking. Mijn zonen zijn vies omdat ze varkens leuk vinden. Mijn zonen zijn vies omdat wij honden hebben. Meerdere malen hebben de ouders de wil van Allah beschreven. Om het in hun eigen woorden na te zeggen. Wij zullen democratisch verkozen worden. Vervolgens schaffen we de democratie af. De manier waarop ze dit brachten, tijdens schoolvergaderingen nota bene, zet een gematigd mens aan tot denken. Wij geloven nog steeds in de multicul met andere culturen en spirituele leiders. De islam valt daar voor ons niet meer onder. Daarvoor heb ik inch allah al te veel gehoord. Arrogant en vol van hunzelf dringen ze hun cultuur op en verdringen de onze. Ze eisen respect maar respecteren ons niet. Verdraagzaamheid kan slechts langs een kant want bijna alles kan weerlegt worden als onrespectvol voor hun religie.

Ik blijf bij mijn betoog enkele dagen geleden. FDW verdient respect. Die meiden van halal vertonen alle trekjes van de onverdraagzame en xenofobe islam.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2009, 21:19   #578
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, het gaat immers niet om de moslims maar om de islam. Blijkbaar komt de veralgemening niet van FDW...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2009, 09:45   #579
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoeveel korans zijn er volgens U? ik hoor FDW steeds over "islam" praten, niet over "moslim"

Oud 21 maart 2009, 09:46   #580
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Neen, het gaat immers niet om de moslims maar om de islam. Blijkbaar komt de veralgemening niet van FDW...
sorry distel! had je antwoord niet gezien. blijkbaar zitten we op dezelfde golflengte.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be