![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#20781 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Biologisch gezien is het helemaal hylarisch !!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20782 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20783 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Op geen enkele manier ook maar een fractie ervan te controleren, volledig te klasseren onder de noemers "bijgeloof" en "complete nonsens".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20784 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20785 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gemeten in bijvb. het aantal wetenschappelijke artikels per jaar. Of in het aantal Terrabyte aan data dat per jaar gesampled en onderzocht wordt. En die kennis is inderdaad grosso modo van iedereen. Iedereen kan de vakliteratuur kopen en de kennisontwikkeling volgen. Geen flauw idee waarom je hier afkomt met die elite en gatekeepers, wat zijn dat trouwens en wat doen die? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20786 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je beweringen hierboven vind ik ronduit absurd. Dat die kennis gewoon te koop is in de kiosk in de vorm van boekskens ? Dat geloof je toch zelf niet ? En hoeveel Terrabyte per dag kan jij verwerken ? Ruw geschat ? Met 'elite' en 'gatekeepers' wil ik gewoon wijzen op bepaalde aspecten v d kennis'flow'. Dat er hier en daar een instantie is, die kranen open en dicht draait, zal je toch niet ontkennen ? En niet altijd even transparant. Even anders formuleren : Wat me hier al jaren fascineert : hoe in bepaalde draden, believers en non believers volledig naast elkaar praten. Believers voelen zich niet in 't minst aangesproken door een wetenschappelijke approach. Sterker zelfs : kennisinstituten zijn in hun ogen a priori verdacht en onderdeel van 'het complot'. En non believers doen niet de minste inspanning dat wantrouwen te taxeren. Laatst gewijzigd door Knipp : 21 maart 2009 om 18:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20787 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Grappig, maar wat doe je dan in deze draad? ![]() Citaat:
De LHC zal bijvoorbeeld +- 27 Terrabyte per dag genereren. Seismische surveying genereert ongeveer 1 Terrabyte per dag als je bvb. met 8 Hoge-resolutie streamers werkt. Over dat soort dingen heb ik het. Citaat:
Er is zeker privé onderzoek dat classified blijft maar er is geen enkele instantie die academische onderzoek inhoudelijk beperkt. Als jij morgen het gedrag van zeewier in tomatensoep wil onderzoeken, zal je dat jarenlang kunnen en mogen doen, op voorwaarde dat je een sponsor vindt die je kan overtuigen van het nut van dat onderzoek. Als je financieel sterk genoeg staat, kan je dat zelfs testen voor allerlei mogelijke variaties : erwtensoep, kervelsoep, championsoep. Je kan de rest van je leven eraan wijden. ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 21 maart 2009 om 19:11. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20788 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bye bye. Draai in vrede verder. Laatst gewijzigd door Knipp : 21 maart 2009 om 19:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20789 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe dom en naief kan je zijn man. ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 21 maart 2009 om 19:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20790 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20791 | |
|
![]() Citaat:
Elke universiteitsbib is vrij toegankelijk, en zij bieden gratis toegang aan tot pubmed, en waar je research-artikels kan bekijken en uitprinten. De wetenschappelijke blogcommunity is groot, en groeit nog elke dag. Zij bespreken de laatste nieuwe ontdekkingen, duiden en diepen uit. Er zijn genoeg wetenschappelijke nieuwssites, genre sciencedaily en newscientist, die dagelijks de laatste nieuwtjes brengen Er komen meer en meer open-access journals, genre plosonline, waar wetenschappers hun artikels publiceren en die niet-betalend zijn. Etc. Etc. Etc.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20792 |
Partijlid
Locatie: Fleuris-sur-Gemappes-En-Bidonville-Misère (Vuilvoorde/Vilmorte)
|
![]() En maar blijven doorlullen allemaal hé, wachten, wachten, wachten, ***PATS, stront tegen het plafond!*** Loop, loop, loop, loop,... veel te laat, veel te laat
![]()
![]() |
#20793 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zit zowat elke week in een universiteitsbib, en dan komt een kwiet hier zeggen dat 'de kennis niet beschikbaar is'. Er zijn miljoenen pagina's aan informatie beschikbaar voor elke student die de moeite wil doen ernaar te zoeken en die kennis wil opbouwen. Dát is een zekerheid en dat ontkennen is naief en dom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20794 | |
Minister
|
![]() Citaat:
verontrustend |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20795 | |
Partijlid
Locatie: Fleuris-sur-Gemappes-En-Bidonville-Misère (Vuilvoorde/Vilmorte)
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#20796 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik wijt het echter niet aan een gebrek aan inspanning; de denkwijze staat gewoon geen begrip toe voor andere denkstructuren dan de eigen. De discussie over de 'hoeveelheid beschikbare informatie' die volgt is een uitstekende illustratie. Ze hebben allebei gelijk, maar ze beseffen het niet van de ander en praten dan maar langs elkaar door, terwijl ze denken dat ze met hun argumentatie elkaar kunnen overtuigen. Ik vrees dat een internetforum niet zo'n geschikt medium is om tot echte uitwisseling te komen. In ieder geval kost het veel meer moeite en is het veel omslachtiger om elkaar te kunnen begrijpen dan een gewoon gesprek van mens tot mens. Wat doe ik hier dan nog? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20797 |
Burgemeester
|
![]() Voor informatieuitwisseling is zo'n forum natuurlijk wel een zeer goed vertrekpunt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20798 | |
Gouverneur
|
![]() Investigative reporter Seymour Hersh describes 'executive assassination ring'
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20799 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Was het miischien dan wel JIJ was die de recente FBItimeline over de kapers op het net heeft geplaatst? ![]() Bij nader inzien, neen, dat zal wel iemand anders geweest zijn zeker. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20800 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Kijk maar naar parcifal. Als je hem iets vraagt waardoor hij in de knel komt met z'n eerdere uitspraken, dan negeert hij die post gewoonweg. Zo kan je uiteraard nooit tot een deftige discussie komen. Daar wordt je soms zo moedeloos van dat ik me ook wel eens afvraag waarom ik tijd steek in zulke pipo's. |
|
![]() |
![]() |