![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#582 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() patat en friet loopt als een subtiele grens door het land. net als waar men raspatat kan kopen en waar niet. je moet het maar net even weten voordat je besteld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#583 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Hoe zit het met woensdag gehaktdag en de dag met fricandel speciaal in Holland? Limburgers eten deze op een telder mit frites en de hollanders eten deze op een bord patat frites met ....? In Limburg eten mensen friet met zuurvlees, in Belgie friet met stoofvlees en in Holland weer een bord patat frites met kip en appelmoes. En vergeten jullie de lekkerbekken en de zure haring niet? Dat is echt Belgisch-Hollands culinair gewauwel. En gewauwel wordt met een zachte G uitgesproken.
Laatst gewijzigd door wauwelaer : 23 maart 2009 om 22:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#584 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Maar wij Vlamingen en Nederlanders spreken dezelfde taal, het Nederlands. En in het Nederlands vind ik, en velen anderen met mij, het ongewenst als mij als Zeeuw het label Hollander wordt opgeplakt, aangezien ik voor mijn gevoel meer gemeen heb met het Vlaamse volk dan met het Hollandse.
Laatst gewijzigd door Fetai : 24 maart 2009 om 00:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#585 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#586 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.maximaalondernemen.nl/max...n?NewsID=56251 Laatst gewijzigd door system : 24 maart 2009 om 08:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#587 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Fetai : 24 maart 2009 om 09:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#588 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De meeste Belgen weten het verschil niet, omdat ze Nederland niet kennen. Ze komen niet verder dan de voordeur ,de kerktoren en het cafe op de hoek. Belgen leven op de vierkante meter en leven daarom met een bord voor de kop. Nederlanders, noemen Belgen dom, maar het is eerder kortzichtig dan dom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#589 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#590 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#591 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn er toch meer dan je denkt, vrees ik. Maar het heeft ook te maken met een gebrek aan informatie. Zie maar als recentste voorbeeld die commotie die sommigen maken omtrent die maatregel over het verkopen van huizen en bouwgronden exlusief aan mensen die een band hebben met de streek. Hoeveel van de mensen in Vlaanderen zelf die daar tegen ingaan zouden bijvoorbeeld weten dat deze maatregel in Wallonië in sommige gemeenten nu al toegepast wordt? Zo gaat het ook met de relatie met Nederland. Men baseert zich op enkele gemeenplaatsen en men gaat dat dan klakkeloos overnemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#592 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#593 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#594 |
|
![]() Uiteraard zit er een continuum in de regios in de lage landen. Dat kan toch niet als een verassing komen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#595 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sommigen Nederlandstaligen denken nog altijd dat Nederlanders en Vlamingen dezelfde zijn. Dat noem ik kortzichtig en getuigen van een volledig gemis aan realiteitszin. Laatst gewijzigd door system : 24 maart 2009 om 12:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#596 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als U zich meer Belg dan Hollander voelt kunt U hier komen wonen. Daarom moeten we niet migreren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#597 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#598 | |
|
![]() Citaat:
van mij mag je het maar spijtig genoeg laat de Belgische grondwet geen grootschalig referendum toe. Laatst gewijzigd door Shadowke : 24 maart 2009 om 16:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#599 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil wel niet nodeloos staan toekijken hoe een paar ongelukkigen hier onze kroonjuwelen aan de Hollanders willen verpatsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#600 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |