![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Blijkbaar had men schrik dat de mensen van fox iets zou overkomen en dat zou nog een ergere indruk van Belgie nalaten in die reportage. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Minister-President
|
![]() Je moet niet naar Fox kijken om te weten wat er in Molenbeek en sommige andere Brusselse agglomeraties aan de hand is.
Maar dit terzijde: Fox is schabouwelijke zender waar ze van het concept 'objectiviteit' nog nooit gehoord hebben. Ik had deze reportage veel liever op ABC of NBC gezien. Tijdens de vorige presidentsverkiezingen heb ik de kans gehad om Fox News te bekijken. Ze konden het 'Bush TV' hebben genoemd. maar soit, dit geheel terzijde. FDW's verhaal is niet uit de lucht gegrepen. Een paar jaar onderdompeling in Brussel heeft mij voldoende overtuigd.
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gemiddelde van alles samen ken ik niet. Maar in Brussel zal het 80% wel zijn of misschien nog meer. Wat logisch is ...Brussel is bijna 80 % of meer allochtoon bevolkt ook.
![]() |
![]() |
#204 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kan jij ons dan eens uitleggen wat de toegevoegde waarde is voor Belgie en per extentie voor Vlaanderen om deze in het buitenland te gaan rondbazuinen? Meen ik me ook van u geen kritiek te herinneren op de franstaligen die via het buitenland hun gelijk proberen te halen, en zo vlaanderen in een slecht daglicht stellen. Waarschijnlijk kun jij betere dingen verzinnen op mijn vragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Cuba was in oorlog en handelde daar ook naar. Er was (en is) wel degelijk een vijfde colonne actief in het land die zowel geld als andere middelen aanvaarden vanuit de VS om het land te destabiliseren. Zulke dingen zijn in de meeste landen en ook hier verboden en derhalve strafbaar. Zoals ook uit je citaat blijkt, is daar eind jaren '60 verandering in gekomen. Ook wat betreft de houding ten opzichte van homo's bijvoorbeeld die aanvankelijk op een schandelijke manier behandeld werden. Op het vlak van mensenrechten zoals die hier geïnterpreteerd worden is het hedendaags Cuba niet vergelijkbaar met het Cuba van kort na de revolutie. Op het vlak van andere mensenrechten, staat het vaak mijlenver vooruit op andere landen. De controle op de media blijft vandaag het meest aanstootgevende, vind ik. Daar is nog veel werk aan de winkel. Wat de toegang tot internet betreft is daar nog een argument voor: Cuba is een derdewereldland en moet met een deel van de infrastructuur zuinig omspringen en kan zich puur economisch niet permiteren wat andere landen wel kunnen. De beschikbare infrastructuur en middelen zijn beperkt. Maar dat is natuurlijk geen excuus voor het systematisch censureren van alle informatie die de overheid onwelgevallig is.
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Fox News is natuurlijk geen nieuwszender. Het is een propagandamachine die een zeer duidelijke maatschappijvisie wil promoten en daarbij bepaald niet zachtzinnig te werk gaat. Dat PDW daaraan zijn medewerking verleent, verbaast me niets.
Ten gronde heeft de georganiseerde, economische migratie in functie van de economische groei in de jaren vijftig en zestig natuurlijk een reeks problemen meegebracht waar men toen niet bij stilstond of met een bocht is rond gelopen. Het belangrijkste probleem is de crisis die in '73 is losgebarsten en voor gigantische werkloosheid heeft gezorgd. Want essentieel bij migratie is de economische integratie van de migranten. Als ze zich economisch integreren, dan volgt daaruit quasi vanzelf een culturele integratie. Men heeft die economische integratie laten verloederen en verwaarloosd waardoor de tweede en derde generatie migrantenjongeren geen enkele economische rol te spelen hadden en in de armoed terecht zijn gekomen. En zoals we weten is armoede verantwoordelijk voor heel wat van de problemen waarmee die generaties kampen: lage scholingsgraad, hoge vruchtbaarheidsgraad, werkloosheid, maatschappelijke kwetsbaarheid en de criminaliteit die er vaak mee gepaard gaat. Als een samenleving tolereert dat er zich een laaggeschoolde, economisch niet geïntegreerde onderklasse vormt, dan moet ze niet raar opkijken dat die klasse later voor problemen zorgt. Daaraan helpt geen lieve-moederen. Wel een serieuze investering in onderwijs, begeleiding en tewerkstellingsprojecten zodat die generaties zich economisch kunnen integreren en een functionale plaats vinden in de samenleving. Maar dat zijn nu precies de zaken waar PDW niet van wil weten. Hij wil de tegenstellingen en problemen vergroten omdat hij er electoraal bij meent te zullen winnen. Dat is net eerbaar.
![]() |
![]() |
#207 |
Europees Commissaris
|
![]() Mensen die een onafhankelijk vlaanderen niet als natte droom hebben meeslepen in een onafhankelijkheidsavontuur, wat het ook kost. Is dat eerbaar? is dat integer?
Een minderheidsgroep die daartoe demarches doet en hun visie als waarheid gaat verkondigen, en het eigen land in het buitenland éénzijdig gaat zwartmaken, is dat eerbaar? is dat integer? Worden (ex-)leden die de mistoestanden en de waanbeelden van die groep aankaarten in het publiek ook bestempeld als integer en eerbaar? Daar neemt men meestal woorden als rancuneus, nestbevuiler en natrapper in de mond. |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#209 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In die hun landen van herkomst mag je vrij fotograferen en filmen op straat, zolang je maar geen personen in closup neemt, want dan riskeer je de vraag om een fooi. Eens hier krijgen die dan ineens een fobie voor cameraploegen, eigenaardig. De vraag is eigenlijk, wat was hun scenario, wat wou die ploeg bereiken, welk beeld wouden ze bij voorbaat ophangen, wat gaat er in amerika in als zoete koek,..... Hoe monteer je een na het andere. Met wat handige montagetechnieken kan je zelfs een VB-kopstuk een pleidooi pro Belgie laten houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De vragen waren: Toegevoege waarde van de demarche van De Winter? Kunnen tegenstanders die hun gelijk via het buitenland willen halen op evenveel begrip reken? De enig vraag waarop ik een antwoord voor mezelf zie, is dat je inderdaad geen betere dingen kunt verzinnen, en nog maar eens dezelfde plaat draait. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#212 | |
Partijlid
Locatie: Fleuris-sur-Gemappes-En-Bidonville-Misère (Vuilvoorde/Vilmorte)
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#213 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Net zo min als vlaanderen zich onafhankelijk kan maken zonder toestemming van de walen, kunnen de walen ook geen éénzijdige aktie nemen tegen vlaanderen, ook al zouden ze een reden hiertoe vinden. Partijen die het conflictmodel onderhouden zijn contraproductief, en bewijzen alleen lippendienst aan hun ideaal, dat ze eigenlijk niet wensen te verwezenlijken, want dan zijn ze overbodig. Zich stoer profileren binnen vlaanderen, dat loont wel, zolang er zijn die op hen blijven stemmen, is hunne dik gesmeerde boterham verzekerd. Geraken we een stap verder? neen, maar dat zal hen worst wezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sorry gast mijn zonen hebben het ondervonden. Halal is voor iedereen. Honden en varkens als huisdieren betekenen dat je kinderen vies zijn. Aparte zwemuren dat heb ik van horen zeggen. Ik ga dat niet controleren. De islam mag niet verder worden aangemoedigd. Wij hebben van de directie te horen gekregen dat we beter van school kunnen veranderen. Hun school is geen vrije school meer met verschillende subculturen. De islam had het overgenomen. Op ouderavonden hoor je geen vragen over de kinderen maar wel de islam zegt dit en de islam zegt dat. Conclusie om opstootjes te vermijden is de islam de godsdienst op school. Ik pleit nogmaals voor scheiding van religie en staat. Geen les meer over de indoctrines van de islam of de katholieke kerk. Keuze van een vrije school. Laatst gewijzigd door grimbergen : 26 maart 2009 om 10:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=spherelike;4036600]nu hebde mij bang gemaakt zulle.
Net zo min als vlaanderen zich onafhankelijk kan maken zonder toestemming van de walen, kunnen de walen ook geen éénzijdige aktie nemen tegen vlaanderen, ook al zouden ze een reden hiertoe vinden. ![]() De Kosovaren vroegen aan NIEMAND toestemming. Ze zijn nu meer dan een jaar onafhankelijk. Hun land is erkend door bijna 60 staten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat is helaas de enige echte waarheid die uiteindelijk zal leiden tot wat het VB nog steeds en onterecht aan anderen wijt. Mij kan dit fenomeen niet afschrikken, als we democratisch blijven zullen uiteindelijk ander waarden en stijlen meer aanhangers hebben, en het dus voor het zeggen hebben. Jammer dat het VB daar niet oprecht voor uit komt, en het nog steeds de schuld op de anderen blijft schuiven. Electoraal uiteraard beter om een vijand te zoeken, en het eigen volk niet te schofferen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=Boduo;4036617]
Citaat:
Daar waar de internationale sympathie uitgaat naar de kosovaren, lijkt die in ons geval duidelijk naar de Walen te gaan. Iedereen moet maar eens in eigen boezem kijken hoe dat zou kunnen komen, en welke standpunten en daden hiertoe aanleiding zijn geweest. Als u beter slaapt met het idee dat het éénzijdig kan, doe gerust. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe pakken we dat nu aan. Aanpak 1: We negeren alles en zeggen dat er geen probleem is (ELKE grote partij in Belgie) Dit wordt hier mooi geillustreerd door een aantal van onze negationisten hier. Aanpak 2: We vergroten het probleem uit, generaliseren alles en schuiven het af op een geloof (de VB aanpak). Dit wordt mooi geillustreerd door een paar van onze notoire racisten hier. Uiteraard zijn beide approaches compleet verwerpelijk en totaal niet constructief om enigszins tot een oplossing te komen. Welkom in Belgie! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is dan de betekenis van het zelfbeschikkingsrecht der volkeren:
als het mag van de Walen... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |