Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 maart 2009, 17:06   #101
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het opnemen tegen de natuur is onbegonnen werk. Als 2 mensen met een minder iq gaan kweken mag je er donders op zeggen dat de kinderen ook niet echt hoogbegaafd gaan zijn. Er zijn uitzonderingen....

En socio economische afkomst loopt heel vaak samen met intelligentie.
Tavek, ge loopt weer eens naast je schoenen he. Allee, dus als dat zou waar zijn wat jij zegt dan zou Frédéric Chopin zijn ouders ook wonderkinderen geweest zijn.

Stop nu toch een eindelijk met al die onzin uit te kramen. Uit het simpelste boeren gezin kan een Einstein geboren worden man, dat heeft nuldebotte te maken met afkomst. In uwe kop zit daar ergens een kronkel verkeerd waardoor gij maar niet gesnapt kunt krijgen dat mensen van eender welke afkomst over bepaalde gaven kunnen beschikken waarmee ze uitblinken ten overstaan van andere en wie over dergelijke gaven beschikt zal zich evengoed kunnen ontplooien zonder academische vorming dan andere met.

Er zijn mensen die geen noot muziek kennen en die virtuoze zijn aan hun piano. Die hebben niet één uur pianoles gehad en andere die heel het conservatorium hebben afgelopen en die nooit verder komen dan een middelmatige muzikant.

Wat met de kinderen van Albert Einstein? Hij had een dochtertjs waar weinig over geweten is en een zoon Eduard.

Eduard Einstein groeide voorspoedig op en bleek zeer intelligent. Hij toonde interesse in psychologie en ging na zijn middelbare school studeren in die richting. Tijdens de studie ontwikkelde Eduard schizofrenie en was al snel tot NIETS MEER IN STAAT. Albert Einstein had weinig contact met hem en zijn moeder Mileva zorgde voor Eduard tot haar eigen overlijden in 1948. Hij stierf in 1965 in de psychiatrische inrichting Burghölzli in Zürich
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 17:08   #102
DSC
Lokaal Raadslid
 
DSC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2009
Locatie: Limburg
Berichten: 391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
meerrrrrrrrrrrrrrrr

Lesblokken van 2 �* 3 uur? Zijn ze nu helemaal simpel geworden? Leerlingen en profs in het hoger kunnen vaak één uur aan een stuk zich niet meer concentreren, laat staan kinderen van 12 en 13 jaar.

Latijn weg uit de eerste graad? Iedereen weet dat je een taal zo vroeg mogelijk moet leren en Latijn kennen is handig om andere talen te begrijpen en te leren studeren.

Waarom die eenheidsworst? Laat kinderen die graag dingen leren of graag met hun handen werken toch gewoon kiezen ipv ze allen tesamen te zetten.

Waanzin ten top. Vlaanderen is altijd bekend geweest om de kwaliteit van zijn onderwijs. Nu gaan we dat eventjes weggooien omdat we met alle geweld moeten hervormen.
Het is goed zoals het nu is, laat Vlaanderen aub geen tweede Nederland worden op onderwijsgebied.


2
__________________
Het enige alternatief voor ideologie is populisme.
DSC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 17:36   #103
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dat is de bedoeling om daarheen te gaan; dat is vandaag echter niet het geval...

Komt daar dan nog eens bovenop dat in het huidige systeem, lessen wiskunde bijvoorbeeld niet op hetzelfde niveau zitten binnen verschillende richtingen (ASO-BSO-TSO). Dan ene feit maakt al dat er vandaag meer keuze is dan er zal zijn... (maar dat is een feit dat je maar wat graag negeert heb ik zo de indruk)



Je overschat jezelf en onderschat de tegenpartij.



En de vervlakking van ASO-TSO-BSO naar één algemene eerste graad, is gewoon een stapje verder.
Mij niet gelaten als jij vindt dat jouw kinderen moeten verworden tot één grijze massa eenheidsworst, voor mijn eigen kinderen ben ik gerust bereid meer te betalen voor privé-onderwijs dat die vervlakking niet ondersteunt. Als mijn kind het intellectueel aankan, wil ik niet dat hij/zij in een klas zit waar die capaciteiten afgeknot worden (of niet ten volle benut worden), omdat er in diezelfde klas ook anderen zitten die het niet aankunnen en die in een BSO/TSO horen. Op dezelfde manier zou ik niet willen dat indien hij/zij intellectueel gezien minder sterk is, maar wanneer hij/zij goed met de handen overweg kan, dat er afremming of afknotting van die capaciteiten plaats zou vinden, omdat er in die klas ook mensen zitten die eigenlijk in een ASO thuis horen.

Er is geen schande aan ASO, TSO of BSO. Met allen kan je goed terecht komen als je er maar voor werkt. Die schande zit enkel in the eye of the beholder.
Onderschat ik je? Zeg eens eerlijk, heb je de leerplannen bekeken?
Bekijk toch eens het lespakket van de eerste graad, dan zal je merken dat voor alle leerlingen (behalve de B-stroom) er 28 uren identiek zijn.
http://www.ond.vlaanderen.be/infolijn/faq/leerplannen/
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Al 10 jaar leg ik dit uit en nog steeds zijn er mensen die het niet snappen.
In de A-stroom 1 ste graad volgt elke leerling identiek dezelfde basisvorming, of hij nu het keuzegedeelte 'latijn' of 'techniek' of 'handel' volgt.
....
Aso, tso ontstaan pas in de 2de graad.
Bekijk ook eens de wiskunde die gegeven wordt in bijvoorbeeld de richting electronica, en vergelijk ze met een niet wiskunde-richting in het ASO.

Indien jij onderwijs wil op maat van je kind, moet je inderdaad een privélera(a)r(es) inhuren.
Anders zal je kind gegarandeerd belemmerd worden door andere kinderen of andere kinderen belemmeren in hun ontwikkeling.

Laatst gewijzigd door artisjok : 25 maart 2009 om 17:39.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 18:46   #104
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Onderschat ik je? Zeg eens eerlijk, heb je de leerplannen bekeken?
Bekijk toch eens het lespakket van de eerste graad, dan zal je merken dat voor alle leerlingen (behalve de B-stroom) er 28 uren identiek zijn.
http://www.ond.vlaanderen.be/infolijn/faq/leerplannen/
Onderschat je me? Jazeker. Die site bevestigt namelijk wat ik zeg...
Neem er een willekeurige uit (ik zat bij het provinciale onderwijs), en kijk eens naar de verschillende mogelijke opties die aangeboden worden (inclusief zelfs verschillen in het aantal basisuren wiskunde )

Nee, de uren zijn niet identiek en nee, de diepgang erachter is ook niet identiek.

Citaat:
Bekijk ook eens de wiskunde die gegeven wordt in bijvoorbeeld de richting electronica, en vergelijk ze met een niet wiskunde-richting in het ASO.

Indien jij onderwijs wil op maat van je kind, moet je inderdaad een privélera(a)r(es) inhuren.
Anders zal je kind gegarandeerd belemmerd worden door andere kinderen of andere kinderen belemmeren in hun ontwikkeling.
Ik heb er dan ook geen probleem mee mijn kind de best mogelijke vorming te geven die het kan krijgen. Dat ze daardoor later meer kansen zullen hebben en krijgen, dat is nu exact mijn bedoeling. Dat ze daardoor beter voorbereid zullen zijn dan anderen, dat is exact mijn bedoeling. Dat jij dat niet kan hebben en vindt dat ze allemaal hetzelfde moeten zijn, is het minste van mijn zorgen.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 19:54   #105
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
1 Onderschat je me? Jazeker. Die site bevestigt namelijk wat ik zeg...
Neem er een willekeurige uit (ik zat bij het provinciale onderwijs), en kijk eens naar de verschillende mogelijke opties die aangeboden worden (inclusief zelfs verschillen in het aantal basisuren wiskunde )

Nee, de uren zijn niet identiek en nee, de diepgang erachter is ook niet identiek.


2 Ik heb er dan ook geen probleem mee mijn kind de best mogelijke vorming te geven die het kan krijgen. Dat ze daardoor later meer kansen zullen hebben en krijgen, dat is nu exact mijn bedoeling. Dat ze daardoor beter voorbereid zullen zijn dan anderen, dat is exact mijn bedoeling. Dat jij dat niet kan hebben en vindt dat ze allemaal hetzelfde moeten zijn, is het minste van mijn zorgen.
1 Welke site bevestigt wat jij zegt? Kan je de link geven naar de pagina('s) waaruit jij je gelijk zou puren?

2 Ik heb er ook geen probleem mee dat jij je kind de best mogelijke vorming wil geven.
Heb je er een probleem mee om de andere kinderen ook de best mogelijke vorming te geven?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 20:03   #106
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
Daarmee dat ons koningshuis van zoveel intelligentie blijk doet geven zeker ?
inteelt is daar de naam van
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 20:04   #107
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Tavek, ge loopt weer eens naast je schoenen he. Allee, dus als dat zou waar zijn wat jij zegt dan zou Frédéric Chopin zijn ouders ook wonderkinderen geweest zijn.

Stop nu toch een eindelijk met al die onzin uit te kramen. Uit het simpelste boeren gezin kan een Einstein geboren worden man, dat heeft nuldebotte te maken met afkomst. In uwe kop zit daar ergens een kronkel verkeerd waardoor gij maar niet gesnapt kunt krijgen dat mensen van eender welke afkomst over bepaalde gaven kunnen beschikken waarmee ze uitblinken ten overstaan van andere en wie over dergelijke gaven beschikt zal zich evengoed kunnen ontplooien zonder academische vorming dan andere met.

Er zijn mensen die geen noot muziek kennen en die virtuoze zijn aan hun piano. Die hebben niet één uur pianoles gehad en andere die heel het conservatorium hebben afgelopen en die nooit verder komen dan een middelmatige muzikant.

Wat met de kinderen van Albert Einstein? Hij had een dochtertjs waar weinig over geweten is en een zoon Eduard.

Eduard Einstein groeide voorspoedig op en bleek zeer intelligent. Hij toonde interesse in psychologie en ging na zijn middelbare school studeren in die richting. Tijdens de studie ontwikkelde Eduard schizofrenie en was al snel tot NIETS MEER IN STAAT. Albert Einstein had weinig contact met hem en zijn moeder Mileva zorgde voor Eduard tot haar eigen overlijden in 1948. Hij stierf in 1965 in de psychiatrische inrichting Burghölzli in Zürich
Ik heb het hier niet over hoogbegaafden. Ik heb hier hier over het ouder-kind verband.

Algemeen gezien kan je stellen dat de appel vaak niet ver van de boom valt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 21:26   #108
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Mensen kunnen zich niet meer dan twee uur op hetzelfde concentreren dus is afwisseling bij leerstof belangrijk.
Ik begrijp wat dit wil bereiken;uitstel van het moment waarop beslist wordt wat een kind aankan. Maar dit gaat niet werken, omdat je alleen maar meer kinderen kweekt die jong schoolmoe worden omdat ze samenzitten met kinderen die om welke reden dan ook niet me kunnen of willen.
De kwaliteit van het onderwijs wordt uitgehold omdat klassen vol zitten met kinderen die tot een onderklasse behoren van laagopgeleide ouders in gezinnen waar niemand werkt. Dat bepaald socio economische klasse!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 21:27   #109
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb het hier niet over hoogbegaafden. Ik heb hier hier over het ouder-kind verband.

Algemeen gezien kan je stellen dat de appel vaak niet ver van de boom valt.
Zelfs als dat zo zou zijn mag die boom er al niet zo ene zijn die graag naast de pot pist zoals ons berreke of uw stelling ligt al in 't water.

Mijn beste vriend is ingenieur en een echt wiskundig genie. Hij heeft vier kinderen en geen enkele van de vier is een stamp voor zijn kloten waard. Niet één van de vier die zijn middelbaar met vrucht beëindigt heeft. Dus kerel, uw vlieger gaat niet op.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 21:30   #110
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Zelfs als dat zo zou zijn mag die boom er al niet zo ene zijn die graag naast de pot pist zoals ons berreke of uw stelling ligt al in 't water.

Mijn beste vriend is ingenieur en een echt wiskundig genie. Hij heeft vier kinderen en geen enkele van de vier is een stamp voor zijn kloten waard. Niet één van de vier die zijn middelbaar met vrucht beëindigt heeft. Dus kerel, uw vlieger gaat niet op.
'In het algemeen' stelt Tavek duidelijk.

1 voorbeeld bewijst niks.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 21:52   #111
captain jack
Gouverneur
 
captain jack's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2008
Berichten: 1.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb het hier niet over hoogbegaafden. Ik heb hier hier over het ouder-kind verband.

Algemeen gezien kan je stellen dat de appel vaak niet ver van de boom valt.
Dat zal dan waarschijnlijk meer met opvoeding te maken hebben dan met erfelijke intelligentie.
captain jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 23:19   #112
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
De kwaliteit van het onderwijs wordt uitgehold omdat klassen vol zitten met kinderen die tot een onderklasse behoren van laagopgeleide ouders in gezinnen waar niemand werkt. Dat bepaald socio economische klasse!
En die ouders schijnen het belang van onderwijs niet te begrijpen.

Ik vind het echt jammer voor die kinderen, maar vaak bepaalt de omgeving waarin je opgroeit wat later je mogelijkheden zijn. Als je niets anders als werkloosheid hebt gekend, ga je dat natuurlijk normaal vinden later....

Over het algemeen mag je zeggen dat kinderen van hoogopgeleide tweeverdieners veel beter presteren op school. Deels door genetica (ma en pa zijn slim) maar ook deels door het gevolg van die intelligentie: een veel betere omgeving om in op te groeien en de ouders geven de juiste set waarden mee.

Is daar iets mis mee ? Als er door de genetische lotterij een slim en ambitieus kind wordt geboren in een kansarm gezin, moeten we die alle kansen bieden, want dat zijn vechters, overlevers, die het ver kunnen schoppen. Maar over het algemeen zijn nu eenmaal niet alle mensen gelijk, en ook niet alle kinderen. Geef iedere groep het gepaste soort onderwijs. Dat verdienen ze.

Laatst gewijzigd door Tavek : 25 maart 2009 om 23:21.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 23:37   #113
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
Dat zal dan waarschijnlijk meer met opvoeding te maken hebben dan met erfelijke intelligentie.
Dat is dan de eeuwige discussie. Maar het heeft zeker met beiden te maken.

Laatst gewijzigd door Bob : 25 maart 2009 om 23:38.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 23:37   #114
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
Dat zal dan waarschijnlijk meer met opvoeding te maken hebben dan met erfelijke intelligentie.
.(dubbel)

Laatst gewijzigd door Bob : 25 maart 2009 om 23:39.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 23:59   #115
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
'In het algemeen' stelt Tavek duidelijk.

1 voorbeeld bewijst niks.
Eén voorbeeld bewijst meer dan geen voorbeeld.

Hoeveel ambitieuze ouders zijn er niet die hun kind van vier en jonger verplichten uren lang aan de piano te zitten alleen maar omdat mama en papa willen dat HUN kind een wonderkind wordt. En zoiets noemt Tavec een betere gezinssituatie. Ik noem dat kindermishandeling.

Men ziet dat fenomeen in alle lagen van de bevolking. Moeders die hun dochtertje op tienjarige leeftijd op pointes doen dansen om dat ze willen dat HUN dochter later primaballerina wordt. Gewoon baldadig. Moest gevangenis straf op staan.

Zo worden in veel gezinnen waar mama of papa hoog geschoold zijn de kinderen gedwongen van uren bezig te zijn met leerstof te verwerken want HUN zoon of dochter moet later…..worden.

Al deze kinderen krijgen niet de kans om zich op normale manier te ontplooien, krijgen niet de kans om kind te zijn, om te spelen zoals het normaal is voor een kind van hun leeftijd etc.

Ik weet nog heel goed toen ik in het 5de van de lagere school zat. Een van mijn klasgenoten was het zoontje van een van de leerkrachten daar op school. Toen we de punten van het examen gekregen hadden stond mama hem al op te wachten op de trap. Toen ze vernam dat hij een half puntje onder de maximum gescoord had kreeg hij in het volle aangezicht flink wat klappen te incasseren waar iedereen bij stond, zodanig zelfs dat onze leraar er op sprak dat, wanneer hij dat had vooruit geweten, hij hem dat halve puntje wel had bijgegeven.

Is het dat wat je bedoeld met de aangeboren leergierigheid en het ouderlijke voorbeeld?

Dikke zever in pakjes.

Inderdaad zullen er meer kinderen uit meer begoede gezinnen gaan studeren door de druk van pa en ma, niet omwille van de aangeboren capaciteiten. Dat brengt met zich mee dat er bvb een boel artsen afstuderen met de hakken over de sloot omdat ze er toe gedwongen waren maar niet de roeping in zich hebben.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 00:02   #116
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.871
Standaard

Dus het is allemaal de schuld van de sociaalachtergestelden, dat ze sociaal achtergesteld blijven. Ze motiveren hun kinderen niet.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 00:09   #117
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
Dat zal dan waarschijnlijk meer met opvoeding te maken hebben dan met erfelijke intelligentie.
Intelligentie zit echt wel in de hersenen, hoor. Het is een combinatie van erfelijkheid (hoog IQ) + opvoeding (stimuleren om te denken). Het is ook zo dat 2 mooie ouders meestal ook mooie kinderen krijgen. Dan kunde nog met 100 voorbeelden komen aanlopen over gevallen waar pa en ma lelijk zijn en toch een schoon kind hebben en omgekeerd. Genetica gaat nu eenmaal niet samen met het socialistische gedachtengoed. Vanaf de geboorte is niet iedereen gelijk. En daar moogt ge nog 100 wetten en regelkes tegen maken, het zal niet uitmaken.
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 07:39   #118
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
De kwaliteit van het onderwijs wordt uitgehold omdat klassen vol zitten met kinderen die tot een onderklasse behoren van laagopgeleide ouders in gezinnen waar niemand werkt. Dat bepaald socio economische klasse!
De kinderen die nu op school zitten zijn de kinderen van de huidige generatie die schoolplicht hebben tot hun 18 minstens en meestal tot een stuk in de 20 op school zijn gebleven.

Indien je zegt dat jullie een laag opgeleide generatie zijn, dan heb je dat dan toch aan jezelf te danken gehad.
Nooit eerder in de geschiedenis voorheen zijn jullie zo lang en zoveel opgeleid.

(en nooit eerder voorheen zijn er zoveel afgestudeerden met diploma werkloos en zonder enige bekwaamheid afgeleverd ook)

De generatie voor jullie, wij en dus over het algemeen jullie ouders hadden het zo eenvoudig niet mee gekregen maar we konden jullie wel allemaal zo lang en zo veel naar school laten gaan als dat het nodig was.

Het is wel spijtig dat jullie generatie die claimt veel intelligenter te zijn dan die voor jullie (ouders). Over het algemeen nu bestempeld worden als sociaal en economisch achtergesteld te zijn t.o.v. jullie kinderen (huidige generatie schoolkinderen). En die opmerking maken jullie zelf over jullie zelf !
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 08:50   #119
kamiel spieces
Minister
 
kamiel spieces's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Locatie: Chakamaka
Berichten: 3.061
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Eén voorbeeld bewijst meer dan geen voorbeeld.

Hoeveel ambitieuze ouders zijn er niet die hun kind van vier en jonger verplichten uren lang aan de piano te zitten alleen maar omdat mama en papa willen dat HUN kind een wonderkind wordt. En zoiets noemt Tavec een betere gezinssituatie. Ik noem dat kindermishandeling.

Men ziet dat fenomeen in alle lagen van de bevolking. Moeders die hun dochtertje op tienjarige leeftijd op pointes doen dansen om dat ze willen dat HUN dochter later primaballerina wordt. Gewoon baldadig. Moest gevangenis straf op staan.

Zo worden in veel gezinnen waar mama of papa hoog geschoold zijn de kinderen gedwongen van uren bezig te zijn met leerstof te verwerken want HUN zoon of dochter moet later…..worden.
Vaak doen de ouders dat ook omdat ze hun eigen droom niet hebben kunnen realiseren en dan stellen ze alle hoop in het kind, zodat het kind toch nog de droom van de ouders kan waarmaken. Zielig, want men duwt vaak het kind een richting uit wat het absoluut niet wilt doen. Meestal komt daar ook miserie van op langere termijn, als het kind echter niet voldoet aan de wensen van de ouders.
Citaat:
Al deze kinderen krijgen niet de kans om zich op normale manier te ontplooien, krijgen niet de kans om kind te zijn, om te spelen zoals het normaal is voor een kind van hun leeftijd etc.
Tuurlijk krijgen ze de kans niet om zich als kind te ontplooien. Ze moeten hard werken om de droom van papa en mama te realiseren.
Citaat:
Ik weet nog heel goed toen ik in het 5de van de lagere school zat. Een van mijn klasgenoten was het zoontje van een van de leerkrachten daar op school. Toen we de punten van het examen gekregen hadden stond mama hem al op te wachten op de trap. Toen ze vernam dat hij een half puntje onder de maximum gescoord had kreeg hij in het volle aangezicht flink wat klappen te incasseren waar iedereen bij stond, zodanig zelfs dat onze leraar er op sprak dat, wanneer hij dat had vooruit geweten, hij hem dat halve puntje wel had bijgegeven.
En dan verschieten ze ervan dat het kind faalangstig wordt en onzeker!
__________________
You all laugh at me because I'm different but I laugh at you because you're all the same!
David Icke

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 26 maart 2009 om 08:52.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 09:55   #120
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
1 Welke site bevestigt wat jij zegt? Kan je de link geven naar de pagina('s) waaruit jij je gelijk zou puren?
De site die je zelf opgaf; ik ging voor de lol eens kijken bij provinciaal onderwijs en kijk, wonder boven wonder zag ik verschillende leerprogramma's

Citaat:
2 Ik heb er ook geen probleem mee dat jij je kind de best mogelijke vorming wil geven.
Heb je er een probleem mee om de andere kinderen ook de best mogelijke vorming te geven?
Als dat ten koste van mijn kind moet gebeuren? Ja.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be