Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 maart 2009, 13:56   #241
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Een minderheidsgroep die daartoe demarches doet en hun visie als waarheid gaat verkondigen, en het eigen land in het buitenland eenzijdig gaat zwartmaken,
Niet liegen hé, ook Moraux mocht zijn ding doen in die reportage.

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...n-eurabia.aspx
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 13:59   #242
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik heb wel een aantal ideeën:[list]
[*]Sluiting van religieus getinte scholen

.
Dit betekent, voor Belgie althans, de sluiting van 65 �* 70% van alle scholen.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 14:02   #243
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Al die Katholieke scholen zijn slechts in naam Katholiek. Laat die godsdienstlessen vallen en het probleem is weg.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 14:03   #244
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Raar hé

In die hun landen van herkomst mag je vrij fotograferen en filmen op straat, .

En hier raden ze journalisten aan omwille van hun veiligheid in hun auto te blijven.
Zo ver is het hier al gekomen.
Oud 26 maart 2009, 14:04   #245
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
daar ben ik niet zo'n voorstander van.

Wel dat men katholiek moet zijn (gedoopt alvast) als men in een katholieke school wil onderwezen worden, of islamitische moet zijn als men verkiest om in een islamitische school het hoogte genot te vinden;
Dit zou alvast de wildgroei stoppen waarbij niet-islamitische kinderen het opvoedingsproject van de islamitische school naar de kl*ten helpen omdat ze de door de school opgelegde koranvereisten niet willen volgen!
Hetzelfde zou dan uiteraard ook gelden voor katholieke scholen. Iederee gelijk voor de wet is een must natuurlijk.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 14:09   #246
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
daar ben ik niet zo'n voorstander van.

Wel dat men katholiek moet zijn (gedoopt alvast) als men in een katholieke school wil onderwezen worden, of islamitische moet zijn als men verkiest om in een islamitische school het hoogte genot te vinden;
Dit zou alvast de wildgroei stoppen waarbij niet-islamitische kinderen het opvoedingsproject van de islamitische school naar de kl*ten helpen omdat ze de door de school opgelegde koranvereisten niet willen volgen!
Hetzelfde zou dan uiteraard ook gelden voor katholieke scholen. Iederee gelijk voor de wet is een must natuurlijk.
Religieus onderwijs is een instrument om kinderen van religieuze ouders weg te houden bij wetenschap en verder te gaan met het indoctrineren waar de ouders zijn opgehouden. Sektarisch onderwijs heeft in veel landen al bewezen zeer schadelijk te zijn voor de integratie en verdient dus absoluut geen subsidie en misschien zelfs geen bestaan.
Oud 26 maart 2009, 14:11   #247
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Religieus onderwijs is een instrument om kinderen van religieuze ouders weg te houden bij wetenschap en verder te gaan met het indoctrineren waar de ouders zijn opgehouden. Sektarisch onderwijs heeft in veel landen al bewezen zeer schadelijk te zijn voor de integratie en verdient dus absoluut geen subsidie en misschien zelfs geen bestaan.
wel, ik ben in het katholieke onderwijs opgevoed en neen ik heb daar geen last van. en mijn ouders waren niet bepaald sterk praktizerend ook niet. Dus wat is jouw probleem? Denk je dat we hier in Vlaanderen net als de nederlanders allemaal gereformeerd zijn of zo? of een beetje CU met de zijstreep rechts?
Als het aan mij lag leerden mijn kleinkinderen bovendien nog de vlaamse rituelen en geplogenheden in hun katholiek schooltje, zoals daar zijn: kerstmis vieren, pasen vieren, en al die andere eeuwenoude keltische feestdagen die in ons cultuurpatroon zitten verankerd.
(behalve voor mensen zoals Filosoof uiteraard, maar die mag zijn kleinkinderen dus gerust naar het staatonderwijs sturen waar ze verrijkt worden met informatie over ramadan en schapenkeelderij, of naar islamitische scholen waar ze zelfs leren hoe ze een schaap moeten kelen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 26 maart 2009 om 14:14.
Oud 26 maart 2009, 14:13   #248
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Simpel, onze grondwet voorziet geen scenario, geen modaliteiten tot splitsing.
Dus als vlaanderen zich éénzijdig afsplitst, kunnen walonie en brussel gewoon Belgie verder zetten met overname van alle rechten en plichten.
Vlaanderen moet dan rekenen op de goodwill van anderen om erkend te worden als nieuwe staat, als lid van europa, evenals alle andere internationale samenwerkingen. De voorkeur voor de walen, en de afkeer van vlaanderen (waarvoor bepaalde groepen verantwoordelijk zijn) laat niet toe veel hoop te koesteren. Het blijft een avontuur waar niemand de uitkomst met zekerheid van kent.
Bovendien, wie wegloopt laat alles achter, zowel schuld als bezit. Maar daar was je het in vorige discussie al niet mee eens. Volgens u was alles wat in vlaanderen lag vlaams, maar daar vergist u zich in, zolang er geen getekende papiern zijn blijft de eigenaar van iets ongewijzigd. Dus de belgische staat (Wallobrux) blijft eigenaar van alle begische bezittingen.
Bovendien staat vlaanderen op dat moment voor zware kosten, om een eigen hoofdstad met alle infrastructuur op te richten, of een bestaande uit te breiden. Alle nationaal personeel moet grotendeels opnieuw aangeworven worden (buitenlandse zaken, justitie, .....)
Buitenlandse vertegenwoordigingen opnieuw opgericht, alle verdragen overgedragen of opnieuw onderhandeld worden,.....
Kortom een pak werken en kosten, die ik althans nog door niemand geinventariseerd en begroot heb gezien.
In een bedrijf, zou project vlaanderen nog niet eens door de preselecties geraken wegen onzeker op alle gebied (juridisch, financieel, economisch,...)

Vlaanderen is dus eerder een geloof dat leeft bij de believers, die zich ook geen enkele verdere moeite getroosten om daar een degelijke kosten/baten of SWOT van te maken (tenzij ze het geprobeerd hebben, maar het resultaat niet in hun voordeel was). Ik heb het in ieder geval nog nergens volledig gezien.

Uiteraard kan vlaanderen ook aan tafel gaan zitten met brussel en wallonie om tot een door alle partijen aanvaardbare oplossing te komen, en deze in de gronwet in te schrijven indien nodig voor vb een geleidelijke afsplitsing.
Ik twijfel er niet aan dat je dit allemaal gelooft. Alleen denk ik dat je bedrogen gaat uitkomen.

We zijn dus beiden believers, u gelooft dat Belgie eeuwig zal bestaan en dat de walen baas zijn over Vlaamse onafhankelijkheid.

Ik "believe" eerder dat u bedrogen gaat uitkomen. Het geld is op en Vlaams geld is nu eenmaal de reden dat Belgie nog bestaat.

En dan hebben we het nog niet over de crissis.

De crissis helpt mij vooruit, u hebt er angst van.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 14:13   #249
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wel, ik ben in het katholieke onderwijs opgevoed en neen ik heb daar geen last van. en mijn ouders waren niet bepaald sterk praktizerend ook niet. Dus wat is jouw probleem? Denk je dat we hier in Vlaanderen net als de nederlanders allemaal gereformeerd zijn of zo? of een beetje CU met de zijstreep rechts?
Wat ik net dus zei... Die Katholieke scholen in Vlaanderen zijn vooral in naam Katholiek, niet in de praktijk. Er hoeft dan geen probleem te ontstaan. Maar bij die Koranscholen gaat het geloof ik wel een stapje verder. Hun lesboeken worden geleverd door Saoedi-Arabië.
Oud 26 maart 2009, 14:16   #250
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik net dus zei... Die Katholieke scholen in Vlaanderen zijn vooral in naam Katholiek, niet in de praktijk. Er hoeft dan geen probleem te ontstaan. Maar bij die Koranscholen gaat het geloof ik wel een stapje verder. Hun lesboeken worden geleverd door Saoedi-Arabië.
zolang ze de hier geldende eindtermen maar halen mogen ze in die islamscholen zelfs leren dat de zon ondergaat in een modderpoel en dat Maria de zuster van Mozes was.
Het belangrijkste vind ik echter dat de toegang tot katholieke scholen wordt beperkt tot mensen die effektief katholiek én gedoopt zijn.

Oud 26 maart 2009, 14:18   #251
Eschaton ß
Partijlid

Eschaton ß's schermafbeelding

Locatie: Fleuris-sur-Gemappes-En-Bidonville-Misère (Vuilvoorde/Vilmorte)
Standaard

Citaat:
De nagel op de kop!
Eschaton ß is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 14:22   #252
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zolang ze de hier geldende eindtermen maar halen mogen ze in die islamscholen zelfs leren dat de zon ondergaat in een modderpoel en dat Maria de zuster van Mozes was.
Het belangrijkste vind ik echter dat de toegang tot katholieke scholen wordt beperkt tot mensen die effektief katholiek én gedoopt zijn.
Daar valt inderdaad wat voor te zeggen. Maar wat dit betreft ben ikzelf toch wat meer voor een verbinding tussen Kerk en staat; de staat moet zich kunnen bemoeien met wat (zeker jonge) kinderen onderwezen wordt. In Britse Islamitische scholen wordt bijvoorbeeld Holocaustontkenning aangeleerd.
Oud 26 maart 2009, 14:42   #253
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dot1x Bekijk bericht
Alhoewel ik niet echt een fan ben van foxnews, moet ik ze in deze wel gelijk geven... Een groot deel van Brussel is een vuile, verloederde gevaarlijke noord-afrikaanse wijk..

Ik ben Eurabia gelukkig op tijd ontvlucht...

In de US leven méér moslims dan in West europa.

In de Us zijn de blanken reeds een minderheid.

in de US ZIJN heel wat steden reeds quasi volledig niet blank. om van de criminaliteit nog maar te zwijgen.

Uw "vlucht" is dus wat onwerkelijk. Je kan er natuurlijk wel erg afgelegen gaan wonen , of ergens in exclusieve white communities. die op termijn ook niet zullen blijven bestaan. U weet toch dat u een zwarte president met moslim achtergrond hebt ?
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 14:44   #254
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
halal food wordt WELDEGELIJK geserveerd op VERSCHILLENDE scholen (sommigen komen in het nieuws, de meeste scholen niet) in het Antwerpse. Aparte moslima-zwemuurtjes zijn al standaard in de meeste Antwerpse en andere Vlaamse zwembaden
Op zaterdag 28/3 wordt het gerestaureerde badhuiscomplex in de Veldstraat in de Seefhoek (waar ik ben opgegroeid en bijna 35 jaar gewoond heb) heropend. Er zijn gescheiden ingangen voor mannen en vrouwen voorzien in het vernieuwde complex!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 26 maart 2009 om 14:45.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 14:47   #255
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

En verlichting dat die moslims ermee denken te brengen. We zijn eindelijk verlost van het juk van het egoïstische individualisme! Eindelijk zullen we verlost zijn van onze decadente consumptie-maatschappij dankzij de verlossers van de islam! Hoera! ^^

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 26 maart 2009 om 14:47.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 14:51   #256
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Op zaterdag 28/3 wordt het gerestaureerde badhuiscomplex in de Veldstraat in de Seefhoek (waar ik ben opgegroeid en bijna 35 jaar gewoond heb) heropend. Er zijn gescheiden ingangen voor mannen en vrouwen voorzien in het vernieuwde complex!

Maar van islamisering is geen sprake hoor, volgens de poco's dan toch.
Oud 26 maart 2009, 14:53   #257
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Britse Islamitische scholen wordt bijvoorbeeld Holocaustontkenning aangeleerd.

Is dat daar niet strafbaar?
Oud 26 maart 2009, 14:54   #258
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik denk het niet. Volgens mij is zoiets enkel strafbaar in Duitsland, Oostenrijk en de landen die erdoor bezet werden.

Volgens Wiki:

Citaat:
European Union

The European Union's executive Commission proposed a European Union wide anti-racism xenophobia law in 2001, which included the criminalization of Holocaust denial. On July 15, 1996, the Council of the European Union adopted the Joint action/96/443/JHA concerning action to combat racism and xenophobia.[92][93] During the German presidency there was an attempt to extend this ban.[94] Full implementation was blocked by Britain and the Nordic countries because of the need to balance the restrictions on voicing racist opinions against the freedom of expression.[95] As a result a compromise has been reached within the EU and while the EU has not prohibited Holocaust denial outright, a maximum term of three years in jail is optionally available to all member nations for "denying or grossly trivializing crimes of genocide, crimes against humanity and war crimes."

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 26 maart 2009 om 15:01.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 15:06   #259
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Neen, daar hebben ze vrijemeningsuiting.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 15:21   #260
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius Bekijk bericht
trouwens, ik woon in brussel, en ik heb absoluut geen last van de overvloed aan 'bruinen'. degenen die ik tegenkom op café zijn best te pruimen.
Wel ik ook, en ik heb de stellige indruk dat Brusselaars heel wat toleranter staan t.o.. buitenlanders dan de inwoners van de provincie,....
Natuurlijk zijn hier wijken waar ik voor geen geld van de wereld zou willen wonen maar dit is toch eigen aan alle grootsteden.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be