Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2009, 02:31   #561
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO Bekijk bericht
ze zijn nog hypocrieter dan ... ja dan wat... -effe denken... wat is er nog hypocrieter dan een islamitische godsdienstwaanzinnige?

Hypocriet zijn ze inderdaad, ze gebruiken hun alladienst naagelang het hen best uitkomt.

Zo staat er in de koran dat moslims geen geld mogen verwerven dat niet uit arbeid voortkomt.
Maar van geld dat van de RVA komt zijn ze dan toch niet vies.

Zo zette verleden jaar een gevangen allochtoon de gevangenis in de Begijnenstraat in rep en roer omdat men per ongeluk in de keuken varkensvlees bij zijn boterhammen had gegeven.
De kerel komt enkele weken later vrij en het eerste dat hij doet is zich lazarus zuipen om zijn vrijlating te vieren.
Dan was ineens de koran van geen tel meer, die gebruiken ze enkel om een voorkeursbehandeling te krijgen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 06:10   #562
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Hypocriet zijn ze inderdaad, ze gebruiken hun alladienst naagelang het hen best uitkomt.

Zo staat er in de koran dat moslims geen geld mogen verwerven dat niet uit arbeid voortkomt.

Zo zette verleden jaar een gevangen allochtoon de gevangenis in de Begijnenstraat in rep en roer omdat men per ongeluk in de keuken varkensvlees bij zijn boterhammen had gegeven.
De kerel komt enkele weken later vrij en het eerste dat hij doet is zich lazarus zuipen om zijn vrijlating te vieren.
Dan was ineens de koran van geen tel meer, die gebruiken ze enkel om een voorkeursbehandeling te krijgen.
ja, da's echt de stijl...
en ons klootjesvolk blijft dat maar pikken en er aan toegeven...
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 17:33   #563
DSC
Lokaal Raadslid

DSC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Extremistische haters?! Noemt u mij een hater? Mijn zonen zijn door een hel gegaan door de xenofobe islam. De islam is een xenofobe religie. Ik durf te wedden dat het grote merendeel van de islam vrouwen niet eens wil gered worden. Gelieve deze religie niet aan te moedigen. Tussen haakjes mijn zonen zijn halal op school opgevoederd geweest. Onze zonen zijn vies omdat ze van varkens en honden houden. Wij zijn verplicht geweest te veranderen van school. De islam dringt zich op overal waar ze in de meerderheid kunnen komen. Dus denk twee maal na voor je mensen beschuldigt. De islam is xenofoob en dwingt de andere mensen zich aan te passen. Anders ben je oh ja een extremistische haatdragende raciest.
Lol, je bent wel inconsequent mijn beste: dat soort scenario's wordt door GB nu juist vermeden. Immers: voor ieder wat wils is iets anders dan opdringen...

Dé Islam bestaat niet en tis niet omdat we opdringers moeten aanpakken, dat we zélf ook onze voeding moeten gaan opdringen, hé... Mij kan het niet schelen wat voor kost die moslims eten...

Trouwens: ik heb enkel gehoord van scholen waarin de keuze bestaat tussen gewoon eten én halal, das hééééééééél wat anders dan enkel halal... Zijde echt zeker dat ze dat moesten eten?

Waar is de tijd dat we onze bokes gewoon meenamen...

Wat bedoelde trouwens met 'van varkens en honden houden'? Willen ze dat niet eten? Varkensvlees mogen ze niet eten bij de moslims, hé. Dus das geen probleem. Ik neem dan maar aan dat ge het erg vindt dat ze daar geen varkens- en hondenvlees kregen... maar wie voedert zijn kinderen nu honden op?
Oud 25 maart 2009, 17:35   #564
DSC
Lokaal Raadslid

DSC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht

Gij weet niet wat voor moeite dat dat is, zeker? Zo elke dag naar t stempellokaal en t OCMW rijden in uw BMW???

En ja: tis zoals ik zei, dé Islam bestaat niet, wél meerdere 'Islams'

TIP: zie eerst op voorhand wélke ge viseert.
Oud 25 maart 2009, 17:46   #565
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De directie wees me vriendelijk op het feit (ook andere vlaamse ouders die het te gortig vonden dat honden vies zijn) dat ze best van school kunnen veranderen.
Ik ben geen moslim en vind honden vies. En dan?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 19:07   #566
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DSC Bekijk bericht
...

Wat bedoelde trouwens met 'van varkens en honden houden'? Willen ze dat niet eten? Varkensvlees mogen ze niet eten bij de moslims, hé. Dus das geen probleem. Ik neem dan maar aan dat ge het erg vindt dat ze daar geen varkens- en hondenvlees kregen... maar wie voedert zijn kinderen nu honden op?
U weet heel goed wat hij bedoelt.

Over dat feit an sich kan u natuurlijk niet omheen. Blanke, westerse kindren worden nu de paria's van de school omdat ze thuis een hond hebben of stinken naar varkensvlees.
Wacht tot uw kinderen huilend thuiskomen.

Pestgedrag is van alle tijden, godsdienstig geinspireerd pestgedrag waren we al effe kwijt. We weten allemaal waartoe het kan leiden.
Raar dat links dat negeert.
Nog raarder dat links zich aan de kant van deze godsdienstwaan schaart - ze hebben ons nochtans goed mee van de kerk afgeholpen...
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
Oud 25 maart 2009, 19:40   #567
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij weet niet wat voor moeite dat dat is, zeker? Zo elke dag naar t stempellokaal en t OCMW rijden in uw BMW???

En ja: tis zoals ik zei, dé Islam bestaat niet, wél meerdere 'Islams'

TIP: zie eerst op voorhand wélke ge viseert.
hoeveel korans ken jij?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 20:21   #568
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO Bekijk bericht
U weet heel goed wat hij bedoelt.

Over dat feit an sich kan u natuurlijk niet omheen. Blanke, westerse kindren worden nu de paria's van de school omdat ze thuis een hond hebben of stinken naar varkensvlees.
Wacht tot uw kinderen huilend thuiskomen.

Pestgedrag is van alle tijden, godsdienstig geinspireerd pestgedrag waren we al effe kwijt. We weten allemaal waartoe het kan leiden.
Raar dat links dat negeert.
Nog raarder dat links zich aan de kant van deze godsdienstwaan schaart - ze hebben ons nochtans goed mee van de kerk afgeholpen...
Onzin.
Een individuele ruzie tussen kinderen gebruiken om een bevolkingsgroep te stygmariseren.
Deze zijn ook moslims dan?:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=120825

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 maart 2009 om 20:24.
Oud 25 maart 2009, 20:39   #569
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn zonen zijn dierenliefhebbers. Pech voor hen dat ze juist voor varkens en honden kiezen. Niet toegestaan bij de xenofobe islam.
Niet toegestaan? Wilden ze hun neerhofdieren dan mee naar school brengen? Is jouw levensfilosofie door varkens en honden geïnspireerd?
Citaat:
Met mijn taaltje is niets mis. Ik zoek niets zelf, ik wens in een school te kunnen ontsnappen aan 1 bepaalde opdringende religie. Halal vind ik niet kunnen in vrije scholen. Dat is een teken van toegeving aan een religie. Kerstfeestjes zijn een traditie binnen onze cultuur. Geen enkele lafaard mag dit afnemen omwille van een xenofobe religie.
Jij vindt dat dit en dat niet mag en dan beschuldig je anderen van onverdraagzaamheid om je eigen onverdraagzaamheid te rechtvaardigen. Kerstfeest is een familiaal feest: niemand belet je dat te vieren, thuis of in je kerk. Jij wil jouw feest overal en je wil niet dat andersgezinden iets hebben. Dat is onverdraagzaamheid. D�*t is er mis met je taaltje. Uiteraard, indien je kinderen spreken als hun papa heeft papa hen een slechte dienst bewezen.
Oud 25 maart 2009, 20:52   #570
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Kerstfeest is een familiaal feest
says WHO?????

Het Joelfeest (kerstfeest) is net een volledig MAATSCHAPPELIJK feest waarbij IEDEREEN de komst van "het licht" gaat vieren...

(o ja, vergeten dat volgens de christelijk leer jezus ook als "het licht" wordt beschouwd? )

Of ga je nu ineens een probleem krijgen met christelijke en voorchristelijke europese rituelen en gebruiken? Liefst vervangen door een of ander noord-afrikaans nomadengebruik zoals schapenkelen of zo?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 25 maart 2009 om 20:53.
Oud 25 maart 2009, 20:59   #571
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
says WHO?????

Het Joelfeest (kerstfeest) is net een volledig MAATSCHAPPELIJK feest waarbij IEDEREEN de komst van "het licht" gaat vieren...

(o ja, vergeten dat volgens de christelijk leer jezus ook als "het licht" wordt beschouwd? )

Of ga je nu ineens een probleem krijgen met christelijke en voorchristelijke europese rituelen en gebruiken? Liefst vervangen door een of ander noord-afrikaans nomadengebruik zoals schapenkelen of zo?
En in naam van je Zus en je Zo ga je dat dan aan iedereen opleggen? Je doet met jouw christelijke leer wat je wil, ik voel me niet aangesproken.
Oud 25 maart 2009, 23:41   #572
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Jij wil jouw feest overal en je wil niet dat andersgezinden iets hebben. .
Doel je hiermee op dat Sint- Niklaasfeestje waar een raid door allochtonen plaats vond en enkele mensen neergestoken en ineen geklopt werden met ijzeren voorwerpen?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 00:10   #573
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En in naam van je Zus en je Zo ga je dat dan aan iedereen opleggen? Je doet met jouw christelijke leer wat je wil, ik voel me niet aangesproken.
door wat voel je je niet aangesproken? door het Joelfeest? of door het Suikerfeest? of door de ramadan of nee, door het loofhuttenfeest?

Wie mag nu weer niet feesten op school?

Oud 26 maart 2009, 10:34   #574
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin.
Een individuele ruzie tussen kinderen gebruiken om een bevolkingsgroep te stygmariseren.

Aai! deed ik het nu wéér?

Laatst gewijzigd door TypO : 26 maart 2009 om 10:34.
Oud 26 maart 2009, 10:36   #575
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Blijf gerust weg dan !
Oud 26 maart 2009, 10:53   #576
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Lol, je bent wel inconsequent mijn beste: dat soort scenario's wordt door GB nu juist vermeden. Immers: voor ieder wat wils is iets anders dan opdringen...

Dé Islam bestaat niet en tis niet omdat we opdringers moeten aanpakken, dat we zélf ook onze voeding moeten gaan opdringen, hé... Mij kan het niet schelen wat voor kost die moslims eten...

Trouwens: ik heb enkel gehoord van scholen waarin de keuze bestaat tussen gewoon eten én halal, das hééééééééél wat anders dan enkel halal... Zijde echt zeker dat ze dat moesten eten?

Waar is de tijd dat we onze bokes gewoon meenamen...

Wat u hier uitkraamt is een typische voorbeeld van een gast met oogkleppen op. Mijn zoontjes hebben huisdieren. Honden en varken. Ik ga op uw provocatie niet in. Er zijn nu eenmaal extremisten die de islam willen opdringen. Dat heb ik aanvaard. Halal is voor iedereen op die school. Verder ingaan op uw gebrabbel zou onnodige discussies uitlokken. U wil niet openstaan voor mijn verzuchtingen.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 26 maart 2009 om 11:01.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 10:55   #577
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben geen moslim en vind honden vies. En dan?
Ik ben geen moslim en geen katholiek en ik vind honden lief. Wat nu? Dienen mijn kinderen te worden gepest, omwille van hun huisdieren, door de islam op school? Wat nu?
Oud 26 maart 2009, 10:56   #578
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Onzin.
Ik stigmatiseer geen bevolkingsgroep. De islam op school staat pesten van kinderen toe die huisdieren, in strijd met de islam, hebben. Wat nu gedaan?
De ouders en directie volgen de islam. De kinderen worden niet terecht gewezen. Het gaat veel verder dan een ruzie tussen kinderen. Het gaat om de indoctrine van de islam kinderen. Kinderen pesten met huisdieren, in contrast met de islam, is toegestaan. Ook volgens hun ouders en de directie. Simpele oplossing doe uw huisdieren weg. Leef volgens de islamregels en alles werd je vergeven. Begrijpelijk dat ik daar niet voor gekozen heb. De keuze van een vrije school leek ineens niet meer zo vrij. Noemen ze dit nu verislamisering ?

Laatst gewijzigd door grimbergen : 26 maart 2009 om 11:08.
Oud 26 maart 2009, 11:00   #579
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet toegestaan? Wilden ze hun neerhofdieren dan mee naar school brengen? Is jouw levensfilosofie door varkens en honden geïnspireerd? Jij vindt dat dit en dat niet mag en dan beschuldig je anderen van onverdraagzaamheid om je eigen onverdraagzaamheid te rechtvaardigen. Kerstfeest is een familiaal feest: niemand belet je dat te vieren, thuis of in je kerk. Jij wil jouw feest overal en je wil niet dat andersgezinden iets hebben. Dat is onverdraagzaamheid. D�*t is er mis met je taaltje. Uiteraard, indien je kinderen spreken als hun papa heeft papa hen een slechte dienst bewezen.
U bent zeer beledigend en agressief. Op een ander forum zou de moderatie ingrijpen. Ik ga niet in op uw groffe taal. Het is overduidelijk dat u de islam in uw hart draagt. Deze islamlievende mensen kan je niet mee in discussie gaan. Heb het genoeg gezien op school. Daar kan je niet redelijk mee praten want de islam staat nu net de redelijkheid in de weg. Uw gespam volgt de onredelijkheid van de islam. Jammer voor je. Een religie sluit mensen af om open te staan voor anderen.
Oud 26 maart 2009, 16:05   #580
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik ga je moeten teleurstellen Edina.

volgens Jozef de Witte van het CGKR is er een groot verschil:

http://www.diversiteit.be/index.php?...ail&artikel=61
Wat wil je met dat nietszeggende citaat in hemelsnaam aantonen, Circe? Want ik ben niet intelligent genoeg om te begrijpen wat dat met je hypocriete houding te maken heeft. Moslims eten halal, joden eten koosjer. De voorschriften zijn in verschillende opzichten gelijk (zoals wat betreft het ritueel slachten), beiden worden verkocht in de supermarkt (een koosjer-afdeling is er in mijn supermarkt altijd al geweest, een halal-afdeling is er vooralsnog niet). In hoeveel bochten ga je je nog wringen?

Citaat:
Wat denk je: als moslims enkel een muzelman willen aanwerven om hun halal vee te slachten, waarom mogen garagepoortfabrikanten dan evenzeer niet eisen dat ze enkel niet-moslims willen aanwerven om hun kaboem-poorten te fabriceren?
Omdat er geen speciale opleiding vereist is om garagepoorten te fabriceren/installeren, die er bij het ritueel slachten (zowel bij moslims als bij joden) wel is misschien? En denk je nu werkelijk dat er een niet-moslim / niet-jood ook maar bereid zou gevonden worden om die opleiding, die ongetwijfeld ook religieuze vorming inhoudt, te volgen (of de job uit te oefenen for that matter)?

Laatst gewijzigd door Edina : 26 maart 2009 om 16:07.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be