Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2009, 17:18   #1
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard Verkeersveiligheid en besparen op sociale zekerheid.

Stelling: Personen die een verkeersongeval veroorzaken (dus niet in hun recht) en daarbij gewond zijn kunnen niet genieten van hun ziekteverzekering. Goed voor de verkeersveiligheid en de sociale zekerheidskas.
winnezele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2009, 17:27   #2
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winnezele Bekijk bericht
Stelling: Personen die een verkeersongeval veroorzaken (dus niet in hun recht) en daarbij gewond zijn kunnen niet genieten van hun ziekteverzekering. Goed voor de verkeersveiligheid en de sociale zekerheidskas.

Alsof iemand opzettelijk een ongeval veroorzaakt.

Als het toch zo idioot mag:

- Iemand die te lang in de kou gestaan heeft en daardoor ziek wordt, kan niet genieten van de ziekteverzekering.

- Iemand die aan het sporten is en zich kwetst (werkonbekwaam) kan niet genieten van de ziekteverzekering.

- Iemand die aan het klussen is en zich op zijn duim slaat (werkonbekwaam) kan niet....

Eigenlijk te zot voor woorden.
Oud 24 maart 2009, 17:32   #3
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Alsof iemand opzettelijk een ongeval veroorzaakt.

Als het toch zo idioot mag:

- Iemand die te lang in de kou gestaan heeft en daardoor ziek wordt, kan niet genieten van de ziekteverzekering.

- Iemand die aan het sporten is en zich kwetst (werkonbekwaam) kan niet genieten van de ziekteverzekering.

- Iemand die aan het klussen is en zich op zijn duim slaat (werkonbekwaam) kan niet....

Eigenlijk te zot voor woorden.

Als ik bepaalde zotjes zie rondrijden krijg ik het. Hun gedrag is heel risicovol en ze overtreden in veel gevallen de wet. Iemand die sport, klust of te lang in de kou staat overtreedt de wet niet. Spelen met mensenlevens (zijn eigen en andermans) moet heel streng bestraft worden.
Oud 24 maart 2009, 17:35   #4
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik bepaalde zotjes zie rondrijden krijg ik het. Hun gedrag is heel risicovol en ze overtreden in veel gevallen de wet. Iemand die sport, klust of te lang in de kou staat overtreedt de wet niet. Spelen met mensenlevens (zijn eigen en andermans) moet heel streng bestraft worden.

Iemand die per ongeluk een ongeval veroorzaakt, overtreedt de wet ook niet.

En wie zegt dat iemand die aan het klussen is, de wet niet overtreedt? Hij is mss in het zwart bezig.
Oud 24 maart 2009, 17:38   #5
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Iemand die per ongeluk een ongeval veroorzaakt, overtreedt de wet ook niet.

En wie zegt dat iemand die aan het klussen is, de wet niet overtreedt? Hij is mss in het zwart bezig.
Ok dan, iemand die een ongeval veroorzaakt terwijl hij de wet overtreedt en gewond is.
Wat dat klussen betreft heb je gelijk.
Oud 24 maart 2009, 18:01   #6
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok dan, iemand die een ongeval veroorzaakt terwijl hij de wet overtreedt en gewond is.
Wat dat klussen betreft heb je gelijk.
Denk dat er nogal wat meer geld te halen is, door degenen die roken, geen ziektekosten meer terug te betalen (voor deze kosten, waarvan zijn roken de aanleiding is).
Idem voor alcoholgebruikers, cannebisgebruikers...
Maar zou het liquideren van de ziekekassen, en deze vervangen door een simpel systeem (de apothekerskosten en ziekenhuiskosten worden al rechtstreeks terugbetaald, enkel de dokterskosten... blijven), niet meer besparingen opbrengen ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2009, 20:56   #7
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zever

De meeste ongevallen gebeuren van/naar het werk. Je zou nog kunnen stellen dat weekendongevallen niet aan hetzelfde tarief moeten terugbetaald worden dan weekongevallen, of bvb de wachtdiensthonorarie van de artsen een stuk ten laste komt van de weekendpatienten, met uitzondering voor arbeidsongevallen voor mensen die weekendwerk doen.

Ik ben wel voorstander van sociale lasten af te bouwen zoals hierboven aangeduid, door de begroting van alcohol taks, en sigarettentaks over te hevelen naar de gezondheidszorg. Waarom moet onze industrie deze budgetten ophoesten ???

IK ben ook voorstander van een SUIKER en VETTAKS die de ongezonde levenssteil van de mensen ofwel wegbelast en hun obese voedingsgewoonten corrigeert, en tegelijktertijd dat diegene die willen blijven ongezond eten dit dan ook de medische kosten voor cholesterol en diabetesbehandeling meebetalen met hun snoep die ze kopen...

Laatst gewijzigd door brother paul : 24 maart 2009 om 20:59.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2009, 21:01   #8
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
die worden wel vergoedt door de autoverzekering hé !

tenzij ze twee keer betaald worden ?

tenzij ze later op ziekenkas terugvallen en invaliditeit ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2009, 21:02   #9
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Denk dat er nogal wat meer geld te halen is, door degenen die roken, geen ziektekosten meer terug te betalen (voor deze kosten, waarvan zijn roken de aanleiding is).
Idem voor alcoholgebruikers, cannebisgebruikers...
Maar zou het liquideren van de ziekekassen, en deze vervangen door een simpel systeem (de apothekerskosten en ziekenhuiskosten worden al rechtstreeks terugbetaald, enkel de dokterskosten... blijven), niet meer besparingen opbrengen ?
Je kunt de ziekekassen dag op dag afschaffen volgens mij, die doen dus niets meer dan een beetje ledenadministratie, en hun grootste werk is visites uitbetalen.

Het alternatief zou kunnen zijn dat je de doktersvisites tarifieert aan derdebetaler. En dat de rizivcontrole dus volledig waterdicht werkt. Het zou volgens mij miljoenen euro's moeten besparen.

Wat ook veel moet besparen is zoals in Duitsland werd het Remgeld op 50% gezet, al die dokters doen komen voor hun plezier als bezigheidstherapie hebben dag op dag die therapie stopgezet...
Oud 24 maart 2009, 21:04   #10
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
die worden wel vergoedt door de autoverzekering hé !

tenzij ze twee keer betaald worden ?

tenzij ze later op ziekenkas terugvallen en invaliditeit ?
Dat is niet helemaal juist hoor. Want uw eigen schade bvb is al niet vergoed, dus botsen doe je met twee, de tegenpartij is verzekerd, maar jij bent niet verzekerd. Dat is al één.

En meestal claim je maar het remgeld terug, dat is de opleg. Dus als een ongeval 5000euro kost aan het ziekenfonds en remgeld 500euro, ga je gewoon voor die 500euro.
Oud 24 maart 2009, 22:46   #11
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dat is niet helemaal juist hoor. Want uw eigen schade bvb is al niet vergoed, dus botsen doe je met twee, de tegenpartij is verzekerd, maar jij bent niet verzekerd. Dat is al één.

En meestal claim je maar het remgeld terug, dat is de opleg. Dus als een ongeval 5000euro kost aan het ziekenfonds en remgeld 500euro, ga je gewoon voor die 500euro.
allemaal "absjaren" van de "assuraaaanses"
"zwaaig ma van de moutouwèl hein"

Tenzij je een omnium hebt voor stoffelijke schade.
Ik heb ook verzekering als chauffeur en inzitten met rechtsbijstand genomen. Kost mij wel 1190 euro per jaar, maar dat heb ik er toch voor over!

Maar die regeling met mutualiteit en ziekenkas is toch nog iets apart. sommige procedures slepen toch opzettelijk lang aan bij rechtbanken en kunnen een bom geld kosten !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 24 maart 2009 om 22:47.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 18:23   #12
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zever

De meeste ongevallen gebeuren van/naar het werk. Je zou nog kunnen stellen dat weekendongevallen niet aan hetzelfde tarief moeten terugbetaald worden dan weekongevallen, of bvb de wachtdiensthonorarie van de artsen een stuk ten laste komt van de weekendpatienten, met uitzondering voor arbeidsongevallen voor mensen die weekendwerk doen.

Ik ben wel voorstander van sociale lasten af te bouwen zoals hierboven aangeduid, door de begroting van alcohol taks, en sigarettentaks over te hevelen naar de gezondheidszorg. Waarom moet onze industrie deze budgetten ophoesten ???

IK ben ook voorstander van een SUIKER en VETTAKS die de ongezonde levenssteil van de mensen ofwel wegbelast en hun obese voedingsgewoonten corrigeert, en tegelijktertijd dat diegene die willen blijven ongezond eten dit dan ook de medische kosten voor cholesterol en diabetesbehandeling meebetalen met hun snoep die ze kopen...
Mijn schoonzus kan je door het oog van een naald halen, toch heeft ze cholesterol
Oud 26 maart 2009, 18:58   #13
D@vid
Vreemdeling

D@vid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eindelijk een goede reden voor Beaucourt om naar LDD te stappen.

Belachelijk voorstel, alsof iemand die een verkeersongeluk veroorzaakt dat met opzet doet.
In geval van dronken rijden of extreme snelheidsovertredingen, rood licht negeren, ... etc. kan ik je stelling enigszins volgen.
D@vid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2009, 16:21   #14
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D@vid Bekijk bericht
Eindelijk een goede reden voor Beaucourt om naar LDD te stappen.

Belachelijk voorstel, alsof iemand die een verkeersongeluk veroorzaakt dat met opzet doet.
In geval van dronken rijden of extreme snelheidsovertredingen, rood licht negeren, ... etc. kan ik je stelling enigszins volgen.
En als je dan een rechter hebt die de uitspraak doet: "dronkenschap was niet de oorzaak van het ongeval". Waar sta je dan?
Oud 29 maart 2009, 09:01   #15
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn schoonzus kan je door het oog van een naald halen, toch heeft ze cholesterol
Zeg manneke, 't is nu niet omdat becel van die reclame zit te maken met 0% cholesterol dat je moet verwachten dat met die dingen uw cholesterol ook meer meer dan 10% gaat zakken...

Een genetische fout moet je corrigeren met andere middelen, maar metabool syndroom is geen genetische fout... dat is duidelijk
Oud 29 maart 2009, 09:45   #16
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeg manneke, 't is nu niet omdat becel van die reclame zit te maken met 0% cholesterol dat je moet verwachten dat met die dingen uw cholesterol ook meer meer dan 10% gaat zakken...

Een genetische fout moet je corrigeren met andere middelen, maar metabool syndroom is geen genetische fout... dat is duidelijk

Mijn schoonzus neemt wel iets anders in dan Becel, de cholesterol is weliswaar onder controle maar ik vrees dat ze levenslang medicijnen moet slikken.

Ze let goed op haar eten, volgens de dokter is dit goed, maar eten is niet alleen de oorzaak.
Oud 29 maart 2009, 15:51   #17
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Uitzonderingen: Wie echt ziek is moet een stapel formaliteiten vervullen, maar trekt nu al nauwelijks, en kan daardoor zijn deelname aan het verkeer niet meer bekostigen. Personen die helemaal niets van hun ziekteverzekering trekken, en geen gratis buspasje krijgen, zijn dientengevolge waarschijnlijk nog veiliger. De massa die niet eens de moeite doet een verzekering te nemen is echter waarschijnlijk niet veiliger, integendeel zelfs.
De ziekenkas is er sowieso om luxekwaaltjes terug te betalen. Eens je blijvend werkonbekwaam bent moet je in België zelfs solidair zijn met hen die gratis overuren kloppen maar soms een griepje hebben, dat ze niet zelf kunnen bekostigen omdat ze volgens hun belastingaangifte niks verdienen.
Laat de werkgevers dus maar van die onrechtmatige ziekteverzekering trekken, want zij zijn duidelijk weer de duppe van dit alles.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2009, 15:56   #18
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn schoonzus neemt wel iets anders in dan Becel, de cholesterol is weliswaar onder controle maar ik vrees dat ze levenslang medicijnen moet slikken.

Ze let goed op haar eten, volgens de dokter is dit goed, maar eten is niet alleen de oorzaak.
En daarmee is uw punt dus bewezen dat alle obese mensen die stikken van 20% teveel cholesterol, en ouderdomsdiabetes, en hartinfarctend oen aan de lopende band etc, dus niet geholpen zouden worden met een beetje hun suikers en vetten in hun voeding te taxeren???
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be